Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدافعین حرم در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11234شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11244با سلام .
چرا جواب کامنت من را نمی دهی و من مجبورم دوباره بگذارم .
و آیا یک مرجع تقلید از شما کمتر می داند ؟؟؟
شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
اینکه گفته ای (بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین«هود86»
باقیمانده الهی برای شما بهتر است اگر مومن هستید)و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .
(وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥﴾ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦﴾قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَن نَّتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ ﴿٨٧﴾)
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکنید و اگر یک جو شرم و حیا و مردانگی داشته باشید از این سایت فرار می کنید .
ضمنا از خوانندگان محترم می خواهم که مطالب محققانه و خیلی خوب برادر ابن تیمیه و برادر سیدنا عمر و خواهر یاسی را هم حتما و حتما و حتما مطالعه نمایند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11245با سلام .شما اگر جواب می داشتی زیر هر کامنت می گذاشتی .
و همین که فرار کردی زیر سوال اولیه رجز خوانی می کنی نشان دهنده عجز و ناتوانی شما می باشد .
و من همیشه متعجبم که چرا اکثر علمای شیعه در این سایت مثل آدم زیر هر کامنت پاسخ نمی دهند و مثل روباه فرار می کنند زیر سوال اولیه رجز خوانی می کنند .
اینکه گفته ای (بقیه در کلمه به معنای باقی مانده و در اصطلاح یعنی کسانی که از یک لشگر باقی مانده اند،حال بقیه الله یعنی باقی مانده الهی و در اصطلاح یعنی من ابقاه که پیامبران و اولیا هستند)
نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و مضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم .
این یک نوع فریب کاری است .
اینکه گفته ای (طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه ….)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی را می گذارم .
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11246اینکه گفته ای (اما باز هم تکرار میکنم که بقیه الله یعنی من ابقاه …..)
پاسخ من :نمی شود تنها واژه بقیه را مورد استناد قرار داد باید ببینیم در چه جمله ای به کار رفته است و قبل و بعد آن جمله را ببینیم و مضوعی که آن جمله بیان شده چه بوده است .
شما چون می خواهید ذهن خواننده را مشوش کنید و موضوع را از بحث در مورد یک کلمه از یک جمله شروع می کنی مثل کلمه شیر که در جمله شیر جنگل هم به کار می رود در جمله شیر اب هم به کار می رود و در جمله شیر گاو هم به کار می رود .
حالا یک فرد ناقص العقلی بیاید و بگوید بیاییم کلمه شیر را بررسی کنیم بدون اینکه به جمله توجه کنیم
این یک نوع فریب کاری است .
ضمنا آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .
(وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥﴾ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦﴾قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَن نَّتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ ﴿٨٧﴾)
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11247با سلام .
اینکه گفته ای (عبدالله این مطلب رو برای تو ویاسی مینویسم خوب بخونید امیدوارم خدا هدایتتان کند:)
پاسخ من :شما اگر جواب می داشتی زیر هر کامنت می گذاشتی .
و همین که فرار کردی زیر سوال اولیه رجز خوانی می کنی نشان دهنده عجز و ناتوانی شما می باشد .
و من همیشه متعجبم که چرا اکثر علمای شیعه در این سایت مثل آدم زیر هر کامنت پاسخ نمی دهند و مثل روباه فرار می کنند زیر سوال اولیه رجز خوانی می کنند .
اینکه گفته ای (فرمودید که چه کسی گفته بقیه الله پیامبران و اولیا هستند؟
در جواب به چند تا حدیث و چند تا نطر علما اشاره میکنم)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .
(وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥﴾ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦﴾قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَن نَّتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ ﴿٨٧﴾)
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
ضمنا برای چندمین بار خواهشمندم اگر می خواهی پاسخ بدهی فرار نکن و زیر سوال اولیه رجز خوانی نکن.
و زیر کامنت و با ذکر تاریخ و نام طرف مقابل جواب بگذار .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11248اینکه گفته ای (جناب عبدالله گویا باید تک تک اسم ببرم شما ها را بنده گفتم که من از خودم مطلب در نمیارم و حدیثی را نقل کردم که همه تشیعه اثنی عشر به آن معتقدند چه علما و مراجع و چه مردم عادی و طلاب)
پاسخ من : آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟؟
آیا می خواسته اند که پیروان خود را گمراه کنند ؟؟؟
و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .
(وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥﴾ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦﴾قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَن نَّتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ ﴿٨٧﴾)
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
اینکه گفته ای (فرمودید جناب حضرت ایت الله مکارم چنین فرموده علامه طباطبایی چنان فرموده)
پاسخ من : آیا با استدلال شما مراجع شیعه سواد ترجمه آیات قران را ندارند ؟؟!!
پس باید به مقلدینشان و مذهب شیعه گفت (إِنَّا لِلَّـهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
که نمی توانند یک آیه قران را به درستی برای مقلدینشان ترجمه کنند .
ضمنا برای چندمین بار خواهشمندم اگر می خواهی پاسخ بدهی فرار نکن و زیر سوال اولیه رجز خوانی نکن.
و زیر کامنت و با ذکر تاریخ و نام طرف مقابل جواب بگذار .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11261اینگونه تعریف کردند بقیه الله را حرف شما درست اما مجرد اینکه گفتند بقیه الله نشد جواب از سوال من و اینکه روایت از کتبتون واسه اثبات حرفتون که مراد از ایه امام زمان هست اونم روایت از خود امام زمان جای خنده هست ما رو موجود بودنش بحث می کنیم و شما طوری ازش روایت می کنید که انگار قبول کردیم امام زمان بدنیا امده متاسفانه جوابی نداشتی دوباره سوالاتمو میپرسم1-ادعا کردی بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیاست بگو چه کسی بقیه الله را اینگونه تعریف کرده؟
2-چرا سیاق و سباق ایه ربطی به امام زمان ندارد؟
3-اگه بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیا هست وجه تخصیص امام زمان چیه؟
4-چرا حتی خود ایه را کامل با ترجمه ش نمیاری
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11262بسم الله الرحمن الرحیم
آقای مدافع شماروآیه بحث کردیدونظراتت گفتی
وچندبارهمون حرفای اولت تکرارکردی بدون جواب به سوالاتم نیازبه
تکرارسوالاتم نیست چون درسایت موجودندوهمه میبینندجوابی جزرجزخوندن
نداشتی
پس لطفابه سوالاتم جواب واضح بده امادرموردزمخشری ایشان معتزلی
هستندبااین حال درتفسیرشان مطالبی که ادعاکردیدواین همه بخاطرش جنجال
وتحدی کردیدوجودنداشت وادعادروغ کردید دروغ شماواضح وآشکارهست ان شاءالله
شرم کنیدوتوبه کنیداین همه جنجال بخاطرمطلبی که وجودنداره
(بقيت الله ) ما يبقي لكم من الحلال بعد التنزه عما هو حرام عليكم ( خير
لكم إن كنتم مؤمنين ) بشرط أن تؤمنوا ، وإنما خوطبوا بترك التطفيف والبخس
والفساد في الارض وهم كفرة بشرط الايمان . فإن قلت : بقية الله خير
للكفرة ، لانهم يسلمون معها من تبعة البخس والتطفيف ، فلم شرط الايمان ؟
قلت : لظهور فائدتها مع الايمان من حصول الثواب مع النجاة من العقاب ،
وخفاء فائدتها مع فقده لانغماس صاحبها في غمرات الكفر . وفي ذلك استعظام
للايمان ، وتنبيه علي جلالة شأنه . و يجوز أن يراد : إن كنتم مصدقين لي
فيما أقول لكم وأنصح به إياكم . ويجوز أن يراد ، ما يبقي لكم عندالله من
الطاعات
الطاعات خير لكم ، كقوله (والباقيات الصالحات خير عند ربك ) وإضافة
البقية إلي الله من حيث أنها رزقه الذي يجوز أن يضاف إليه . وأما الحرام
فلا يضاف إلي الله ولايسمي رزقا ، وإذا أريد بها الطاعة فكما تقول : طاعة
الله ، وقري ء : تقية الله ، بالتاء وهي تقواه ومراقبته التي تصرف عن
المعاصي والقبائح (وما أنا عليكم بحفيظ) وما بعثت لاحفظ عليكم أعمالكم
وأجازيكم عليها ، وإنما بعثت مبلغا ومنبها علي الخير وناصحا ، وقد أعذرت
حين أنذرت
این متن کشاف کتاب زمخشری که اصن مطلبی که ادعاکردیددرکتاب موجودنبود
دراخرلینک متن کتاب کشاف ازسایت خودتون میزارم اماجواب روایت هایت رادادم
چنان گفتی ازعلماواحادیث سنددارم که انگارچندمقاله بایدبنویسیدماکه
جزتکرارحرفات سندی ازعلماتون یاازایمه ندیدیم که بگندبقیة الله فی
الاصطلاح هوالانبیاوالاولیاازجواب سوالاتم که ناامیدشدم امایک درخواست
داشتم که خودایه راباترجمش بزاریداماازترس رسواشدنگذاشتیدولی من
ازمترجمان خودتان وبالینک ازخودتان میزارمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11263سوره : هود آیه : 86
متن عربی آیه : بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ
ترجمه فولادوند
«اگر مؤمن باشيد، باقيمانده [حلال]] خدا براى شما بهتر است، و من بر شما نگاهبان نيستم.»
ترجمه مجتبوی
اگر ايمان داريد، باقى گذاشته خداى [از حلال]- آن مال اندك كه پس از تمام دادن پيمانه و ترازو، خدا به شما ارزانى دارد- براى شما بهتر است و من بر شما نگهبان نيستم.
ترجمه مشکینی
آنچه خداوند (پس از اداء حق غير) برايتان باقى مىگذارد براى شما بهتر است اگر ايمان داريد، و من بر شما گمارده و نگهبان نيستم (تا مواظب ايمان و عمل و متصدى پاداش و كيفر شما باشم)
ترجمه بهرام پور
اگر مؤمن باشيد آنچه خدا [از كسب حلال] براى شما باقى گذارده بهتر است و من بر شما نگاهبان نيستم
ترجمه ایت الله مکارم شیراز
آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم
آیا آیت الله مکارم شیرازی احادیث شیعه را مطالعه نکرده بودند که بر خلاف احادیث شیعه این ایه را ترجمه کرده اند ؟؟
لینک ترجمه ایه از سایت شیعه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11264بسم الله الرحمن الرحیم
آقای مدافع شماروآیه بحث کردیدونظراتت گفتی
وچندبارهمون حرفای اولت تکرارکردی بدون جواب به سوالاتم نیازبه
تکرارسوالاتم نیست چون درسایت موجودندوهمه میبینندجوابی جزرجزخوندن
نداشتی
پس لطفابه سوالاتم جواب واضح بده امادرموردزمخشری ایشان معتزلی
هستندبااین حال درتفسیرشان مطالبی که ادعاکردیدواین همه بخاطرش جنجال
وتحدی کردیدوجودنداشت وادعادروغ کردید دروغ شماواضح وآشکارهست ان شاءالله
شرم کنیدوتوبه کنیداین همه جنجال بخاطرمطلبی که وجودنداره
(بقيت الله ) ما يبقي لكم من الحلال بعد التنزه عما هو حرام عليكم ( خير
لكم إن كنتم مؤمنين ) بشرط أن تؤمنوا ، وإنما خوطبوا بترك التطفيف والبخس
والفساد في الارض وهم كفرة بشرط الايمان . فإن قلت : بقية الله خير
للكفرة ، لانهم يسلمون معها من تبعة البخس والتطفيف ، فلم شرط الايمان ؟
قلت : لظهور فائدتها مع الايمان من حصول الثواب مع النجاة من العقاب ،
وخفاء فائدتها مع فقده لانغماس صاحبها في غمرات الكفر . وفي ذلك استعظام
للايمان ، وتنبيه علي جلالة شأنه . و يجوز أن يراد : إن كنتم مصدقين لي
فيما أقول لكم وأنصح به إياكم . ويجوز أن يراد ، ما يبقي لكم عندالله من
الطاعات
الطاعات خير لكم ، كقوله (والباقيات الصالحات خير عند ربك ) وإضافة
البقية إلي الله من حيث أنها رزقه الذي يجوز أن يضاف إليه . وأما الحرام
فلا يضاف إلي الله ولايسمي رزقا ، وإذا أريد بها الطاعة فكما تقول : طاعة
الله ، وقري ء : تقية الله ، بالتاء وهي تقواه ومراقبته التي تصرف عن
المعاصي والقبائح (وما أنا عليكم بحفيظ) وما بعثت لاحفظ عليكم أعمالكم
وأجازيكم عليها ، وإنما بعثت مبلغا ومنبها علي الخير وناصحا ، وقد أعذرت
حين أنذرت
این متن کشاف کتاب زمخشری که اصن مطلبی که ادعاکردیددرکتاب موجودنبود
دراخرلینک متن کتاب کشاف ازسایت خودتون میزارم اماجواب روایت هایت رادادم
چنان گفتی ازعلماواحادیث سنددارم که انگارچندمقاله بایدبنویسیدماکه
جزتکرارحرفات سندی ازعلماتون یاازایمه ندیدیم که بگندبقیة الله فی
الاصطلاح هوالانبیاوالاولیاازجواب سوالاتم که ناامیدشدم امایک درخواست
داشتم که خودایه راباترجمش بزاریداماازترس رسواشدنگذاشتیدولی من
ازمترجمان خودتان وبالینک ازخودتان میزارمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11271جناب عبدالله بنده به این سایت اشنایی ندارم و تازه ثبت نام کردم و تا به حال با این امکان سایت که بتوان مطلب را زیر کامنت گذاشت آشنا نبودم و این ایرادات بنی اسراییلی فقط چیزی بجز مغلطه نیست که شما انجام میدهیدمن از شما تشکر میکنم که بنده را وادار کردید که به مطالعه تفسیر نمونه بروم و ببینم آیا حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی ،حضرت مهدی را بقیه الله نمیداند؟
اما پاسخ:این بار بنده شما رو دعوت میکنم که به تفسیر نمونه رفته و این جواب زیبا که از جواب بنده بسیار روشن تر است را ببینید:
درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.
تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ ((بقیة الله ))اند.
تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.
همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.
و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است یکى از روشنترین مصادیق ((بقیة الله )) مى باشد و از همه به این لقب شایسته تر است ، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان استتفسیر نمونه جلد9صفحه204
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11274جناب یاسی بهتر این بود که بیش از این بیسوادی خود را فریاد نمیزدید و بدون اینکه چیزی بگید می رفتید:اما دوباره تکرار میکنم که جناب زمخشری یگانه ادبیات عرب اهلسنت است و دوباره مطلب ایشانر میدهم:
أُولُوا بَقِيَّةٍ أو لو فضل وخير. وسمى الفضل والجودة بقية لأنّ الرجل يستبقى مما يخرجه أجوده وأفضله، فصار مثلا في الجودة والفضل. ويقال: فلان من بقية القوم، أى من خيارهم.
تفسیر زمخشری جلد2صفحه436
توجه کنید اینجا میگه بقیه بعضی وقت ها به معنای برگزیدگان است.
در اینجا اگر ما طبق تفسیر کلمه به کلمه بریم در میابیم که مقصود اولیا و پیامبران هستند که طبق تفسیر ایت الله مکارم برای ما سودمند هستند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11277بنده این مطلب را به عبدالله جواب دادم و به شما هم جواب می دهم که فردا نگویید منظورش عبدالله بود و به من جواب نداده است.درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود.
تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ ((بقیة الله ))اند.
تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة الله اند.
همچنین سربازان مبارزى که پس از پیروزى از میدان جنگ باز مى گردند آنها نیز بقیة الله اند.
و از آنجا که مهدى موعود (علیه السلام ) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) است یکى از روشنترین مصادیق ((بقیة الله )) مى باشد و از همه به این لقب شایسته تر است ، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان استتفسیر نمونه جلد9صفحه204
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11280تکرار سوال برای فرار کار بسیار زشت و ناپسندی است و جواب تمام این ها را قبل داده امولی برای بار هزارم دوباره یک به یک توضیح میدهم
1-طبق حرف جناب زمخشری بقیه در کلمه امکانش هست که به معنی برگزیدگان باشد پس بقیه الله یعنی برگزیدگان الهی که برگزیدگان الهی امامان و پیامبران هستند
2-درست است که در آیه مورد بحث ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از ((بقیة الله )) سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهى است ، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، ((بقیة الله )) محسوب مى شود
طبق تعبیر ایت الله مکارم3-سوال بنده اینجا بود که چه کسی در این زمان شما را سودمند است؟چه کسی برگزده الهی شما در این زمان است؟چه کسی باقی مانده الهی شما است؟
4-توضیح کامل در این باره را از نظر ایت الله مکارم خدمت دوستان در سایت در همین پست ارائه کردم
این جواب سوالتان امیدوارم دیگه تکرار سوال نکنید که پاسخ داده نشده است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11281عبدالله در یکی از پست ها ادعا کرد مجاهد دین چند ماهی هست که اسلام تکس نیامده و بنده به ایشان گفتم مجاهد دین در نیمباز هست ولی نمیدانم چرا اسلام تکس نمیاد حالا یاسی تو که تو اتاق طلوع پیش جناب مجاهد دین هستی بگو که مجاهد نیمباز میادایدی مجاهد در نیمباز:mojahed.din
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
طبق احادیث صحیح که نشان دادم از شیعه طبق گفته زمخشری که گفته بقیه امکان ان هست که به معنای برگزیدگان باشد پس برگزیدگان الهی پیامبران و اولیا هستند
حال طبق این ها بقیه الله شما کیست؟
خواهشا مزخرفات خود را نزد خود نگه داشته و اگر نقدی دارید بگذارید