Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مدافعین حرم در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11050شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11051ایشان فرموده اند/
بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین
بقیه در کلمه به معنای باقی مانده است و در اصطلاح به معنای باقی مانده لشگر از جنگ و بقیه الله در کلمه به معنای باقی مانده الهی و در اصطلاح تمام پیامبران و اولیا است یعنی در اینجا مقصود فقط شعیب پیامبر نیست بلکه حضرت صالح حضرت نوح حضرت شعیب حضرت محمد و حضرت علی و حضرت مهدی هم به همین ترتیب در بر میگیرد.
پاسخ/
قران کریم(میفرمایدبَقِیَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّکُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَآ أَنَاْ عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ هود86)
باقی گذاشتة خدا برای شما بهتر است اگر ایمان داشته باشید». که میگویند منظور از«!$#_ امام زمان است!!! این آیه نیز با توجّه به ما قبل و ما بعدش به روشنی معلوم است که مربوط به قوم شُعَیب است که پیغمبر آنان میفرمود: کم فروشی نکنید و آنچه خدا از روزیهای حلال باقی گذاشته از آنها سود بجویید. و مقصود از «بَقِيَّةُ الله»، سود حلالی است که از راه کسب به دست میآید،
و به علاوه باید گفت خدا اجزاء ندارد که امام زمان باقی آن اجزاء باشد و چگونه ممکن است حَقّتَعالی به قوم شعیت بگوید مهدی که شما وی را حتی پدرانش را نمیبینید، برای شما بهتر است؟!!.
با تفسیر وتاویل شما اگه بپذیریم که منظور از بقیه الله مهدی شماست!!!!!!!!1
ترجمه ایات قران این طور میشود((حضرت شعیب خطاب به قومش)میگوید ای قوم من پیمانه وترازو را به داد تمام بدهیدو……………….(85)
چون مهدی که باقی مانده ی خداست!!!!!!!!!!!!برای شما بهتر است!!!!!!!!!!!!!!!!!
وشما با این حرفتان دقیقا این اعتقادتان را افشا کردین که مهدی شما هم رتبه حضرت نوح صالح وحضرت محمد(ص)است(نعوذبالله)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11054ودرضمن چرا به سوالات yasi1جواب نمیدهی؟؟؟؟
چه كسي معناي اصطلاحي بقيه الله را به پیامبران و اوليا تعريف كرده؟
دوما ما قبل ايه را نميخوني در مورد كامل كردن دركيل ووزن هست و خداوند ميگه كامل كنيد دركيل ووزن هر انچه بعد از كاملي دركيل ووزن خداوند واسه شما باقي ميگزارد بهتراست
سوال سوم چرا ايه را ناقص ميديد چرا ميترسيد كامل نميديد خداوند در ادامه ميگه وماعليكم بحفيظ من بازدارنده شما نيستم از كم كردن كيل اصن ربطي بقيه الله به پیامبران و اوليا نداردایشان فرموده اند/اما در جواب اینکه فرمودید که علما گفتند مقصود از آیه مهدی نیست
باید بگویم که ما حدیث صحیح داریم که مقصود مهدی است و دیگر نیازی به نظر علما نمیماند
عن أبي عبد الله عليه السلام: قال سأله رجل عن القائم يسلم عليه بإمرة المؤمنين قال لا ذاك اسم سمى الله به أمير المؤمنين عليه السلام لم يسم أحد قبله ولا يتسمى به بعده إلا كافر قلت جعلت فداك كيف يسلم عليه قال يقولون السلام عليك يا بقية الله ثم قرأ: بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين
پاسخ/برادر بنده حرف مفسرین شما را از باب قاعده الزام امردم که حتی مفسرین شما هم میگویند منظور رزق حلال است
واینجا میگوئید امام صادق قائم(مهدی)را بقیه الله میداند اما شما که فرمودین بقیه الله پیامبران واولیاء هستند
اینجا فقط مهدی بقیه الله هستش
واینکه میگوئید حدیث صحیح داریم
این حدیث در تفسیرنور الثقلین ج2ص390-و تفصیل وسائل الشیعه ج6 ص601 امده است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11055حالا من انتقاداتی به همین حدیث(مثلا صحیح شما دارم!!!)شما برطرف کنید
1-اول ترجمه را ببینیدابی عبدالله میگوید/شخصی سوال کرد که من میتوانم به قائم بگویم امیرالمونین امام صادق گفت نه چون این اسمی است که خداوند برای امیر المومنین انتخاب کرده است که قبل از ان هیچ کس دیگری به این اسم مسمی نشده بود………..وشما به قائم بگوئید السلام علیک یا بقیه الله وبعد ایه بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنی
1-مگر خداوند خودش نمیتوانست اسم مهدی شما را بگوید در قران یا پیامبر ص متوجه نشد که منظور از بقیه الله مهدی شماست تا اینکه امام صادق متوجه شدند
2-وخداند کجا حضرت علی را امیر المومنین مسمی کرده اند(هاتو برهانکم؟؟؟)
3-واگر ترجمه ی ایه را در قران نگاه کنیم{(حضرت شعیب خطاب به قومش)و اى قوم من! حق پیمانه و وزن را با عدالتادا کنید; و از اموال مردم چیزى کم نگذارید; و در زمین به فساد نکوشید85
آنچه (از سرمایه هاى حلال،) خداوند براى شما باقى گذارده، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید. و من، نگهبان شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم.»86
و به علاوه باید گفت خدا اجزاء ندارد که امام زمان باقی آن اجزاء باشد و چگونه ممکن است حَقّتَعالی به قوم شعیت بگوید مهدی که شما وی را حتی پدرانش را نمیبینید، برای شما بهتر است؟!!.
4-وامام صادق بر چه اساسی گفته اند منظور از بقیه الله در این ایه مهدی است
ما قرینه ای در این حدیثی که شما ارائه کردین ندیدیم
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
ابن تیمیه72
1/8/93
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11058با سلام .چرا جواب کامنت من را نمی دهی و من مجبورم دوباره بگذارم .
و آیا یک مرجع تقلید از شما کمتر می داند ؟؟؟
شما برای اثبات امام زمان آنقدر بیچاره و درمانده می باشید که مجبور هستی به آیاتی استناد کنی که هیچ ربطی به موضوع امام زمان پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
اینکه گفته ای (بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین«هود86»
باقیمانده الهی برای شما بهتر است اگر مومن هستید)و برای اینکه بیشتر رسوا شوید من از ایه 85 تا 87 سوره هود را با ترجمه مرجع عالی قدر جهان تشیع شما آیت الله مکارم شیرازی می گذارم .
(وَيَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿٨٥﴾ بَقِيَّتُ اللَّـهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ ﴿٨٦﴾قَالُوا يَا شُعَيْبُ أَصَلَاتُكَ تَأْمُرُكَ أَن نَّتْرُكَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا أَوْ أَن نَّفْعَلَ فِي أَمْوَالِنَا مَا نَشَاءُ ۖ إِنَّكَ لَأَنتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ ﴿٨٧﴾)
( و ای قوم من! پیمانه و وزن را با عدالت، تمام دهید! و بر اشیاء (و اجناس) مردم، عیب نگذارید؛ و از حق آنان نکاهید! و در زمین به فساد نکوشید! (۸۵) آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایههای حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من، پاسدار شما (و مأمور بر اجبارتان به ایمان) نیستم! (۸۶)گفتند: «ای شعیب! آیا نمازت به تو دستور میدهد که آنچه را پدرانمان میپرستیدند، ترک کنیم؛ یا آنچه را میخواهیم در اموالمان انجام ندهیم؟! تو که مرد بردبار و فهمیدهای هستی!» (۸۷))
خواهشمندم بیشتر از این خود را رسوا نکنید و اگر یک جو شرم و حیا و مردانگی داشته باشید از این سایت فرار می کنید .
ضمنا از خوانندگان محترم می خواهم که مطالب محققانه و خیلی خوب برادر ابن تیمیه و برادر سیدنا عمر و خواهر یاسی را هم حتما و حتما و حتما مطالعه نمایند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11059با سلام و عرض ادب خدمت شما خواهر گرامیان شا الله که همیشه در این سایت فعال باشید و اینکه آخوندهای شیعه فقط مغلطه بازی می کنند و بحث را به انحراف می کشانند خوب متوجه شده اید .
و خوب روی سوالات خود پافشاری کردید و نگذاشتید که فرار کنند .
و ان شا الله که همیشه همین طوری حواس شما جمع باشد و نگذارید که از اصل موضوع فرار کنند و بحث را به انحراف بکشانند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11146اینگونه تعریف کردند بقیه الله را حرف شما درست اما مجرد اینکه گفتند بقیه الله نشد جواب از سوال من و اینکه روایت از کتبتون واسه اثبات حرفتون که مراد از ایه امام زمان هست اونم روایت از خود امام زمان جای خنده هست ما رو موجود بودنش بحث می کنیم و شما طوری ازش روایت می کنید که انگار قبول کردیم امام زمان بدنیا امده متاسفانه جوابی نداشتی دوباره سوالاتمو میپرسم1-ادعا کردی بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیاست بگو چه کسی بقیه الله را اینگونه تعریف کرده؟
2-چرا سیاق و سباق ایه ربطی به امام زمان ندارد؟
3-اگه بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیا هست وجه تخصیص امام زمان چیه؟
4-چرا حتی خود ایه را کامل با ترجمه ش نمیاری؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11152مدافع جوابی که به سولاتم ندادی و حداقل ایه را از مترجمین خودت بزارچرا به 4 سوالم جواب ندادی؟
اون روایت هم از امام زمان واسه کذب بودن حرفت هست
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11154مدافع جوابی که به سولاتم ندادی و حداقل ایه را از مترجمین خودت بزارو تو را با 4 تا سوال تسلیم کردم و خودت هم میدانی اگر ادامه دهی میتوانم تمام دروغ هایت را بگیرم تا همه بفهمن چقدر مکاری
حتی امام صادق هم نگفته که بقیه الله در اصطلاح به معنای پیامبران و اولیاست پس 4تا سوال من رو پاسخ ندادی ایا واقعا خودت چشمی برای دیدن داری؟؟؟؟؟؟؟؟
و چندین بار در شبکه های اجتماعی بهت تذکر دادم که از تفسیر به رای دست بکش تا مجبور نشوی تمام مفسران خود را رد کنی.
و چرا بزرگترین مفسران ت هم همچین تفسیری از ایه 86 هود به ععقل شان نرسید
ایا واقعا خودت گوشی برای شنیدن داری؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11156اینگونه تعریف کردند بقیه الله را حرف شما درست اما مجرد اینکه گفتند بقیه الله نشد جواب از سوال من و اینکه روایت از کتبتون واسه اثبات حرفتون که مراد از ایه امام زمان هست اونم روایت از خود امام زمان جای خنده هست ما رو موجود بودنش بحث می کنیم و شما طوری ازش روایت می کنید که انگار قبول کردیم امام زمان بدنیا امده متاسفانه جوابی نداشتی دوباره سوالاتمو میپرسم1-ادعا کردی بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیاست بگو چه کسی بقیه الله را اینگونه تعریف کرده؟
2-چرا سیاق و سباق ایه ربطی به امام زمان ندارد؟
3-اگه بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیا هست وجه تخصیص امام زمان چیه؟
4-چرا حتی خود ایه را کامل با ترجمه ش نمیاری؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11157جناب مدافع ایا گوسالهٔ سامری ارزش بیشتری دارد یا امام زمان شما؟چون در مورد گوسالهٔ سامری در قران ایه صریح و واضح داریم و مو به مو جزییاتش توضیح داده شده
اما از امام زمان شما ایه ای وجود ندارد تا مردم بعد از پیامبر گمراه نشوند
ایا قران کتاب گمراهی است یا کتاب هدایت؟
قرآن چگونه کتابی است؟ رمزی؟ ساده و روشن؟
قرآن کتابی است که برای هدایت مردم بیان شده است و سخنان خود را به وضوح برای مردم بیان کرده است و خود را مبین و روشن بیان می کند:
«قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبینٌ[مائده/۱۵] (آرى،) از طرف خدا، نور و كتاب آشكارى به سوى شما آمد.»
«تِلْكَ آیاتُ الْكِتابِ وَ قُرْآنٍ مُبینٍ[حجر/۱] این است آیات كتاب و آیات قرآن كه روشن كننده حقائق است.»
بنابراین هر سخنی که قرآن گفته، بر معنای عرفی خود دلالت می کند و ما می توانیم معنای ظاهری آن را حجت بدانیم. اگر مطالب قرآن تماما به شکل رمزی بود، طبیعتا توسط افراد زیادی صحیح درک نمی شد. و آنها به گمراهی می افتادند. در حالی که قرآن برای جلوگیری از انحرافات آمده و غرض اصلی آن هدایت بشر است. پس به عنوان مثال اگر قرآن سخن از معاد می گوید، واقعا معاد را مد نظر دارد و نمی توان ادعا کرد که منظور قرآن از بیان این مطالب چیز دیگری است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11230جناب عبدالله گویا باید تک تک اسم ببرم شما ها را بنده گفتم که من از خودم مطلب در نمیارم و حدیثی را نقل کردم که همه تشیعه اثنی عشر به آن معتقدند چه علما و مراجع و چه مردم عادی و طلابفرمودید جناب حضرت ایت الله مکارم چنین فرموده علامه طباطبایی چنان فرموده لطفا جوابیه ای که به یاسی می دهم رو خوب خوب بخونید بعد اگر قانع نشدید نقد بیارید نه حرف مفت و چرندیات
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11231یاسی ی سوال هدفت از اینکه سوالاتت رو پشت سرهم چند بار میزنی چیه؟میخوای مطالب من ناپدید بشن؟و کسی بهشون توجه نکنه؟واقعا روش ناجوانمردانیه هست
عبدالله این مطلب رو برای تو ویاسی مینویسم خوب بخونید امیدوارم خدا هدایتتان کند:فرمودید که چه کسی گفته بقیه الله پیامبران و اولیا هستند؟
در جواب به چند تا حدیث و چند تا نطر علما اشاره میکنم
عن أبي عبد الله عليه السلام: قال سأله رجل عن القائم يسلم عليه بإمرة المؤمنين قال لا ذاك اسم سمى الله به أمير المؤمنين عليه السلام لم يسم أحد قبله ولا يتسمى به بعده إلا كافر قلت جعلت فداك كيف يسلم عليه قال يقولون السلام عليك يا بقية الله ثم قرأ: بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين
این از این حدیث که امام صادق میفرماید مهدی را بقیه الله خطاب کنید
(الإمام الهادي عليه السلام) ” لا تعادوا الأيام فتعاديكم فسألته عن معنى ذلك؟ فقال: له معنيان ظاهر وباطن، فالظاهر: السبت لنا، والاحد لشيعتنا، والاثنين لأعدائنا، وتمم الحديث، والباطن: السبت رسول الله صلى الله عليه وآله والاحد أمير المؤمنين والاثنين الحسن والحسين، والثلاثاء: علي بن الحسين، ومحمد بن علي، وجعفر بن محمد، والأربعاء موسى بن جعفر وعلي بن موسى، ومحمد بن علي، وأنا، والخميس الحسن ابني والجمعة ابنه وعليه تجتمع هذه الأمة، ثم قرأ بسم الله الرحمن الرحيم، بقية الله خير لكم إن كنتم مؤمنين، ثم قال نحن بقية الله “] *شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11232اما باز هم تکرار میکنم که بقیه الله یعنی من ابقاه و حتی در تفسیر زخمشری،جناب زخمشری که نابغه ادبیات عرب اهلسنت هست و در این شکی نیست که در ان یگانه است در اهلسنت وقتی به أُولُوا بَقِيَّةٍ میرسد میگوید:مقصود فضل و بخشش است اما در ادامه دلایلی می اورد که بقیه به معنای افراد برگزیده هم میتواند باشد و طبق این نظر زمخشری میتوان گفت بقیه الله یعنی برگزیدگان الهی که همان پیامبران و اولیا هستندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11233جناب یاسی میگوید چرا این را اختصاص دادید به مهدیالان من میگویم اختصاص ندادم و گفتم که بقیه الله تمام پیامبران و اولیا است و شما پرسیدم با توجه به ایه و با توجه به معنی لغتی بقیه الله که یعنی ذخیره الهی ،در این زمان بقیه الله شما کیست؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
گفتی چه کسی گفته مقصود پیامبران و اولیا است
جواب:بقیةاللّه خیرلکم نَزَلَت فیهم این جواب اول
دوما بنده فرمودم بقیه یعنی مَن اَبْقاه
سوما جناب زمخشری نابغه ادبیات عرب اهلسنت در تفسیر خود میگه که بقیه یعنی فضل بعدش شواهدی نقل میکند که بقیه میتواند بمعنی برگزیدگان هم باشد
چهارما امام باقر در احادیث شیعه خود را بقیه الله میخواند
این دفعه نخونی مشرکی چون قسمت دادم