اوربان:رد میکنم کل دلایل قوی شیعیان دال براصل امامت چه از قرآن و چه سنت-ایه ۵۵مائده- قسمت دوم

Home انجمن ها جانشینی اوربان:رد میکنم کل دلایل قوی شیعیان دال براصل امامت چه از قرآن و چه سنت-ایه ۵۵مائده- قسمت دوم

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  اوربان موحد در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 95)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #8601

    abdollah1990
    کاربر

    با سلام . اولا : خدا را شکر به لحاظ اینکه شما علمای محترم که مسلط به قران و روایات و تاریخ اسلام می باشید در این سایت تشریف می آورید و شبهه افکنی می کنید و برداشت های غلط و باطل از قران را مطرح می کنید و پاسخ های خود را دریافت می کنید .

    هدف این است که شبهات شما پاسخ داده شود و این خوانندگان هستند که قضاوت می کنند .

    اینکه گفته ای (. بعد شما و دوستانتان آمدید و حدیث خواستید در حالیکه بنده به آیه استناد کرده بودم و شما به حدیث. عقل هم حکم میکند که اول آیه بررسی شود)

    برادرم طبق مصداق دروغگو حافظه ندارد یاد شما رفته است که در همه جا می گویید قران با حدیث باید بررسی شود و ما را متهم می کنید که حسبنا کتاب الله را قبول دارید .

    و در اینجا شترمرغی رفتار می کنید .

    ما اهل سنت هم خوشحال می شویم که در موضوع عقیده ی آیات قران را بررسی کنیم .

    به شرطی که شروع به مغلطه بازی و فلسفه بافی نکنی .

    و خداوند هم می فرماید (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِ‌ينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرً‌ا)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : بنابر این از کافران اطاعت مکن، و بوسیله آن [= قرآن‌] با آنان جهاد بزرگی بنما!)

    #8602

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (شیعه هرگز مدعی نشده که واژه ” ولایت ” به معنای ” امامت ” است و این معنا را هر کس که با زبان و واژه های عربی آشنا باشد می داند که ولایت دارای مهنی و مفهوم خاص خود است و امامت دارای معنی و مفهوم مخصوص خویش.)

    برادرم اولا : شما مشخص نمایید که ولایت 12 نفر را قبول دارید .

    چون در ایه 55 سوره مائده صحبت از 12 نفر نشده است .

    دوما : امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را از کجا ثابت می کنید ؟؟

    و اگر منظور خداوند 12 نفر می بود مثل ایه 12 سوره ی مائده که 12 نقبا را برای قوم بنی اسرائیل مطرح کرده برای پس از فوت پیامبر هم به صراحت بیان می نمود .

    اینکه گفته ای (بدیهی است که بزرگان و دانشمندان شیعه آن مقدار درک و فهم و علم دارند که چنانچه در آیه مذکور ” ولایت ” را به معنی ” امامت ” بگیرند لازمه آن چنین خواهد شد که خدا و رسول نیز امام باشند.)

    اولا : شما با این گفته ی خود تمام استناداتی که علمای شیعه برای اثبات امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر در طول 1000 سال از ایه 55 سوره مائده می کردند باطل کرده اید !!

    دوما : برادرم اگر برای امامت از ایه 55 سوره مائده استناد نمی کنی پس از کدام ایه امامت 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت می کنی ؟؟

    اینکه گفته ای (پس مدعای شیعه از این آیه اینست که خداوند متعال مومنین را با ضمیر ” کم ” مخاطب قرار داده و فرموده که « شما ای گروه مومنین، سه ولیّ مطلق دارید که این سه ولیّ در طول هم هستند.)

    اولا : برادرم الذین امنوا که جمع عام می باشد پس فرد سوم که مفرد است را چگونه از الذین که عام است استخراج کرده اید ؟؟؟

    دوما : چرا به خداوند نسبت دروغ می دهی ؟؟

    در کجای ایه 55 سوره مائده (فرموده که « شما ای گروه مومنین، سه ولیّ مطلق دارید که این سه ولیّ در طول هم هستند.) ؟؟؟

    واقعا که شما مصداق ایه 45 سوره اعراف می باشید . من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم و می خواهم که این دغل بازی ها و فریب کاری های آقای عبدالحسین را به عینه مشاهده کنند .

    سوما : این سه ولی مطلق که در طول هم هستند را شما چطوری معنا می کنید ؟؟

    #8603

    abdollah1990
    کاربر

    خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه رضایت خود را از مهاجرین و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .

    و در ایه 18 فتح همه رضایت خود را از بیعت کنندگان اعلام کرده و ابوبکر جزو مهاجرین ایه 100 توبه و بیعت کنندگان 18 فتح است .

    آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته شما از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!

    آیا به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!

    اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد دارند که خداوند جواب آنها را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر جزو مهاجرین است .

    و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد دارند که این موضوع را ادامه بدهند .

    و چون هدف آنها این است که در کلام خدا خدشه وارد کنند باز هم خداوند جواب آنها را داده است .

    (الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَ‌ةِ كَافِرُ‌ونَ)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمی‌دارند، و (با القای شبهات) می‌خواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)

    و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب کسانی که به ابوبکر و عمر و عثمان و علی توهین می کنند را داده اند .

    با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .

    #8604

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (نکته دیگر اینست که ولایت خدای متعال و ولایت رسول او در موارد کثیری از آیات قرآن ذکر شده که شاید افزون بر بیست و پنج مورد باشد و اِرداف آن دو ولایت در این آیه با ولایت مصداق یا مصادیق الذین آمنوا برای نشان دادن اعتبار و اهمیت ولایت مصادیق الذین آمنوا است)

    برادرم الذین امنوا که جمع عام می باشد پس فرد سوم که مفرد است را چگونه از الذین که عام است استخراج کرده اید ؟؟؟ ؟؟

    و اگر منظور خداوند 12 نفر می بود مثل ایه 12 سوره ی مائده که 12 نقبا را برای قوم بنی اسرائیل مطرح کرده برای پس از فوت پیامبر هم به صراحت بیان می نمود .

    #8605

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (تنها موردی که پذیرفتن ولایت این چنین کسان انسان را مصداق ” فَاِنَّه مِنهُم ” می کند، پدیرفتن ولایت و سرپرستی دینی اوست ولاغیر.)

    برادرم کلمه الذین امنوا که در ایه 55 سوره مائده امده است برای تمام مومنین می باشد .

    همان طوری که در جاهای زیادی از قران وقتی کلمه الذین امنوا امده خاص 12 نفر نیست و برای تمام مومنین است .

    #8606

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (الذین آمنوا یعنی مصادیق گروه سوم را شایسته ولایت و سرپرستی مومنین اعلام می دارد)

    برادرم اگر پیامبر و الذین یعنی گروه مومنین مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ) و ده ها ایه دیگر .

    و برای الذین امنوا صدها ایه وجود دارد که ولایت مطلقه و در طول ولایت خدا ندارند .

    اینکه گفته ای (. و مسلم است که خدا و رسول و ولایت مطلق این دو برای مومنین کاملا شناخته شده و مورد اقرار و قبول بوده است و خداوند متعال در موارد عدیده ای ولایت خود و رسول را بدون هیچ قید و شرط به مومنین اعلام داشته است.)

    برادرم اولا : معلوم است و طبق ده ها ایه قران خداوند ولایت مطلق دارد .

    دوما : اگر پیامبر مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ) و ایه 107 انعام (وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا أَشْرَ‌كُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)

    و ایه 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) و ده ها ایه دیگر .

    پس این چه ولایتی در طول ولایت خدا است که پیامبر داشته و نمی توانسته کاری انجام دهد ؟؟؟!!!

    #8607

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (روشن است که واژه ولایت، حداقل در آیات مورد بحث، به معنی دوستی صرف و ساده نیست و بلکه پذیرش ولایت، آن هم ولایت دینی و اعتقادی است.)

    برادرم اگر واژه ولایت به معنای سرپرستی است و دوستی نیست ، پس شما که در اذان می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟؟

    اینکه گفته ای (و همانطور که نوشتم، آیه در مقام بیان سه منبع مطلق ولایت است که عبارتند از ” الله و رسول او و فرد(یا افراد دیگر) که مصداق الذین آمنوا در آیه هستند)

    برادرم اولا : معلوم است و طبق ده ها ایه قران خداوند ولایت مطلق دارد .

    دوما : اگر پیامبر مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ)

    و ایه 107 انعام (وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا أَشْرَ‌كُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)

    و ایه 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) و ده ها ایه دیگر .

    پس این چه ولایتی در طول ولایت خدا است که پیامبر داشته و نمی توانسته کاری انجام دهد ؟؟؟!!!

    وقتی پیامبر نمی تواند ولایت مطلقه مثل خداوند داشته باشد الذین امنوا که پیشکش شما !!

    #8608

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (. و متوجه نیستید که شیعه چه چزی را اراده کرده است.)

    برادرم خدا را شکر که امروز با توجه به شبکه های تلوزیونی و سایت ها و … همه متوجه شده اند و از گفتار شما هم به یقین رسیده ایم که هدف شما ایجاد چند خدا می باشد که مرده اند .

    و شما خود را متولی آنها معرفی می کنید و جیب مردم بیچاره که متوجه نیستند را خالی می کنید .

    در قبل از اسلام هم در مکه همین را می گفتند

    (وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّ‌بُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ)(3 زمر)

    و (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّ‌هُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ) (18 یونس) .

    دوما : هدف شما اینست مقام و جایگاه خداوند را تنزل بدهید .

    و اینکه گفته ای (منظور از آن دوست هم نیست چرا که آیه 5 سوره مائده وقتی اجازه می دهد که از اهل کتاب زن گرفته)

    برادرم خداوند در ایه 5 سوره مائده با شرایط خاصی گفته از اهل کتاب زن بگیرید و بدون قید و شرط نگفته (وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ) .

    و قبلا هم در این مورد جواب شما را چندین بار با آیات قران دادم .

    باز هم خجالت نمی کشی و خداوند را به تناقض گویی متهم می کنی ؟؟

    #8609

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (و البته هیچ عرب زبانی به هنگام ابراز علاقه و محبت خویش نسبت به دیگران( به هر میزان که به او عشق بورزد)از واژه ولایت استفاده نمی کند و نمی گوید ” اَنا اُولِیَ وَلَدی یا اَنا اُولِیَ زوجَتی.)

    برادرم در خیلی از کشورهای عربی صوفی ها مرشد خود را ولی می دانند .

    و اینکه برادرم در کجای ایه 80 سوره نساء (مَّن يُطِعِ الرَّ‌سُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْ‌سَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا)

    خداوند گفته که ولایت پیامبر ، مثل ولایت مطلقه خداست ؟؟

    و اینکه در کجای ایه ی 59 سوره نساء خداوند گفته اطاعت از فرد سوم مثل اطاعت مطلقه خداست ؟؟

    چرا خداوند گفته اگر تنازع کردید فقط به خدا و رسول .

    پس چرا نگفته به نفر سوم که پس از رسول برای شما ولایت دارد .

    و اینکه چرا ایه 7 سوره حشر را که مربوط به تقسیم غنائم است از نصفه آورده ای .

    #8610

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (مجددا عرض میکنم که امامت با ولات متفاوت است.)

    برادرم اولا : با دلائل قرانی که ذکر کردم ولایت مورد ادعای شما باطل شد .

    چون خود شما در شماره 2 گفته ای (شما ای گروه مومنین، سه ولیّ مطلق دارید که این سه ولیّ در طول هم هستند)

    که من با این آیات قران ادعای شما را باطل کردم .

    اگر پیامبر مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ)

    و ایه 107 انعام (وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا أَشْرَ‌كُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)

    و ایه 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) و ده ها ایه دیگر .

    پس این چه ولایتی در طول ولایت خدا است که پیامبر داشته و نمی توانسته کاری انجام دهد ؟؟؟!!!

    وقتی پیامبر نمی تواند ولایت مطلقه مثل خداوند داشته باشد الذین امنوا که پیشکش شما !!

    دوما : شما با این گفته ی خود تمام استناداتی که علمای شیعه برای اثبات امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر در طول 1000 سال از ایه 55 سوره مائده می کردند باطل کرده اید !!

    سوما : برادرم اگر برای امامت از ایه 55 سوره مائده علمای شما استناد نمی کنند پس از کدام ایه امامت 12 امام پس از فوت پیامبر را ثابت می کنند ؟؟

    و حالا با توجه به ادعای مضحک و خنده دار شما یعنی ولایت هم طول با خداوند را که با آیات قران باطل شد ، دیگر برای شما چه می ماند .

    اگر ادله ی دیگری دارید بگذارید تا پاسخ بدهم تا خوانندگان متوجه شوند که هیچ ادله قرانی برای اثبات امامت الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ندارید .

    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد .

    اینکه گفته ای (اما اگر منظورتان ولایت سایر ائمه باشد، خب وقتی که ثابت شد فرد سوم هم هست که مانند خدا و رسولش ولایت بر مومنین دارد،)

    برادرم اولا : ثابت نشد که هیچ فردی مثل خدا ولایت مطلقه دارد .

    حتی پیامبر اسلام .

    طبق ایات قران از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    #8611

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (گذشته از این که این سخن برای زمانی است که پیامبر نفرات دیگری را معرفی نکرده باشد که البته کرده است.)

    برادرم اولا : پیامبر یعنی پیامرسان الهی و اگر پیامبر جانشین می داشت پس باید وحی الهی هم ادامه می داشت و خاتم النبیین دیگر معنا نداشت .

    دوما :کدام پیامبر در طول تاریخ برای پس از فوت خود جانشین تعیین کرده ؟؟!!!

    سوما : اگر پیامبر تعیین کرده پس چگونه در بین شیعه سه امامی و 6 امامی و 12 امامی و … اختلاف وجود دارد ؟؟؟

    اینکه گفته ای (خب وقتی که ثابت شد فرد سوم هم هست که مانند خدا و رسولش ولایت بر مومنین دارد،)

    برادرم اولا : برادری خود را ثابت کن بعد ادعای ارث کن !!

    تا اینجا که طبق ایات قران ادعای شما باطل شد .

    دوما : خودت می گویی انما ادات حصر است و فرد سوم یعنی یک نفر .

    بر فرض محال پس برای 11 نفر دیگر از این ایه نمی توانید دلیل بیاورید .

    اینکه گفته ای (چرا؟ چون همان چیزی را می گوید که خدا و رسول می گویند.) اولا : طبق همان ایه 59 سوره نساء که در شماره 8 خودت مورد استناد قرار دادی (و « فَإِنْ تَنازَعْتُمْ‏ في‏ شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُول‏ »)

    چرا خداوند گفته اگر تنازع کردید فقط به خدا و رسول . پس چرا نگفته به نفر سوم که پس از رسول برای شما ولایت دارد .

    اینکه گفته ای (در مورد ” واو “؛ آیه دو قسمت دارد. در بخش اول در مقام بیان چیزی است که نه برای خداست و نه برای رسول، بلکه برای فرد سومی است که در داشتن آن چیز همانند خدا و رسول است. ولایت. )

    برادرم اولا : واقعا که شما و امثال شما مصداق ایه 45 سوره اعراف می باشید .

    ( الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَ‌ةِ كَافِرُ‌ونَ)

    دوما : ثابت نشد که هیچ فردی مثل خدا ولایت مطلقه دارد . حتی پیامبر اسلام . طبق ایات قران از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه) و ده ها ایه دیگر .

    اینکه گفته ای (و چگونه است که خداوند خیانت دو زن از زنان رسولش را که چیز خوبی هم نیست علنی میکند و ایرادی هم ندارد اما نیکی یک نفر را آشکار کند ایراد دارد؟)

    اولا : چون کلمه خیانت را به کار برده ای توضیح بدهم که موضوع خدایی نکرده و العیاذ بالله خیانت دینی یا ناموسی نبوده .

    بلکه فقط و فقط رقابت بین زنان پیامبر بوده و آن هم رقابت بر سر دوستی با پیامبر که همه می دانند . و از همین موضوع هم معلوم می شود وقتی خداوند مسئله ای به این کوچیکی (رقابت بین زنان پیامبر بوده و آن هم رقابت بر سر دوستی با پیامبر که همه می دانند) را به صراحت مطرح می کند و چند ایه در سوره تحریم به آن اختصاص می دهد ، اگر موضوعی بزرگ و با اهمیتی به گفته ی شما ولایت مطلقه مثل ولایت خداوند برای کسان دیگری می بود ، حتما با آیات متعددی بیان می شد .

    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد .

    #8612

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (و در بسیاری از موارد هست که مطلبی در قرآن نیامده و پیامبر آن را بیان فرموده و مقبول هم هست. مثال آشنایش رکعات نماز.)

    برادرم اگر به قول شما ولایت و به گفته ی علمای شما امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هم تراض با رکعات نماز است .

    و قبول دارید که هم تراض رکعات نماز است ، که ما در آن مورد با هم بحث کنیم .

    چون وقتی می خواهید قیاس کنید باید قیاس مع الفارق نکنید به لحاظ اینکه نماز را می شود قضایی خواند .

    و همچنین در مسافرت نماز 4 رکعتی را باید دو رکعتی بخوانیم .

    آیا می شود در مسافرت 12 امام را 6 تا قبول داشت ؟؟

    #8613

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (در پایان باز هم یادآوری میکنم که اگر مدعی هستد ولی معنای امام مدهد، هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.)

    برادرم من که با ایات قران ولایت مورد ادعای شما در شماره 2 (و فرموده که « شما ای گروه مومنین، سه ولیّ مطلق دارید که این سه ولیّ در طول هم هستند.) با آیات قران باطل کردم .

    اگر پیامبر مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ)

    و ایه 107 انعام (وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا أَشْرَ‌كُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ) و ایه 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) و ده ها ایه دیگر .

    پس این چه ولایتی در طول ولایت خدا است که پیامبر داشته و نمی توانسته کاری انجام دهد ؟؟؟!!!

    وقتی پیامبر نمی تواند ولایت مطلقه مثل خداوند داشته باشد الذین امنوا که پیشکش شما !!

    #8614

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (آنچه در این آیه اثبات آن مورد نظر است موضوع ولایت است نه امامت.)

    برادرم من که با ایات قران ولایت مورد ادعای شما در شماره 2 (و فرموده که « شما ای گروه مومنین، سه ولیّ مطلق دارید که این سه ولیّ در طول هم هستند.) با آیات قران باطل کردم .

    اگر پیامبر مثل خداوند ولایت دارند پس چرا خداوند آنها را در قران مورد عتاب قرار می دهد .

    برای پیامبر چندین جا از جمله (اسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ‌ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّ‌ةً فَلَن يَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَهُمْ) (80 توبه)

    از جمله (لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِ‌ينَ) (65 زمر)

    و اگر بخواهی نمی توانی هدایت کنی (لَّيْسَ عَلَيْكَ هُدَاهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ)

    و ایه 107 انعام (وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ مَا أَشْرَ‌كُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)

    و ایه 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ‌ ۖ فَذَكِّرْ‌ بِالْقُرْ‌آنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) و ده ها ایه دیگر .

    پس این چه ولایتی در طول ولایت خدا است که پیامبر داشته و نمی توانسته کاری انجام دهد ؟؟؟!!!

    وقتی پیامبر نمی تواند ولایت مطلقه مثل خداوند داشته باشد الذین امنوا که پیشکش شما !!

    اینکه گفته ای (ولایت در این آیه به معنی سرپرستی دینی و مطیع و مطاع بودن در دین و اعتقادات است. نه صرف دوستی و محبت و مودّت.)

    برادرم اگر واژه ولایت به معنای سرپرستی است و دوستی نیست ، پس شما که در اذان می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟؟

    اینکه گفته ای (ولایت الذین آمنوا همانند ولایت خدا و رسول، ولایت فعلی و عملی است، نه ولایت شأنی و اقتضائی.)

    برادرم خداوند شما را به دست خود شما رسوا کرد . آیا با این گفته ی شما در زمان پیامبر اسلام حضرت علی و دیگر مومنان مثل پیامبر بودند و حکمشان مثل حکم پیامبر بود ؟؟

    پس چرا پیامبر این موضوع را برای مردم تبیین نکردند ؟؟

    پس چرا حضرت علی حکم مذی (اب قبل از منی) را نمی دانست و از پیامبر سوال کرد ؟؟؟

    #8615

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (این مصداق را رسول خدا قطعا به فرمان خداوند تعیین و معرفی کرده است که عبارت از وجود مقدس امیرالمومنین و یازده فرزند معصومش سلام الله علیهم اجمعین می باشند که در جای خود اثبات شده است.)

    برادرم اولا : ولایت مورد ادعای شما را طبق ایات قران باطل نمودم .

    دوما : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟

    در کجای پس از نزول این ایه پیامبر 12 ولی پس از فوت خود را معرفی کرده ؟؟

    طبق ضرب النثل دروغگو حافظه ندارد ، یک دفعه می گویید در روز غدیر پس از نزول ایه 67 سوره مائده . یک بار می گویید در موقع وفات پیامبر دوات و قلم خواست . و یک دفعه می گویید …. خود شما هم آنقدر دست و پاچه هستید و سرگردان و حیران که نمی دانید چه بگویید .

    همانطوری که در کتاب فرق الشیعه نوبختی به صراحت آمده پس از فوت هر امام شیعیان به گروه های مختلف و به امامان مختلف تقسیم می شدند .

    اینکه گفته ای (اعتصام به حبل الله در آیه 103 سوره آل عمران با ” وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين ” در آیه 119 سوره توبه به یک معنا و از یک جنس است و دارای ارتباطی محکم و تنگاتنگ با یکدیگر می باشند و مصادیق آن، همین ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین هستند و لاغیر.)

    برادرم چون ادله قرانی برای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر ندارید مجبور شده اید به آیاتی متوسل شوید که هیچ ارتباطی به موضوع ندارد .

    و این هم نشان از مفلس بودن شما برای ثابت کردن عقیده ی شما می باشد .

    و اگر خداوند می خواست برای پس از فوت پیامبر جانشین تعیین کند همان طوری که وظائف پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده با آیات متعدد ، وظائف و تعداد امامان پس از فوت پیامبر را هم به صراحت بیان می کرد و از کسی نمی ترسید .

    دوما : اگر خداوند می خواست پس از پیامبر افرادی را تعیین کند مثل ایه 12 سوره مائده که 12 نقیب قوم بنی اسرائیل را بیان می نمود .

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 95)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.