انتقاد از حکومت آل سعود

Home انجمن ها گفتگوی ازاد انتقاد از حکومت آل سعود

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  fandogh در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1569

    fandogh
    کاربر
    با سلام به همگی
    به نظرم رسید بد نیست توی سایتی مثل اینجا تاپیکی داشته باشیم که به انتقاد از حکومت هایی مثل آل سعود بپردازد.
    فایده اش هم اینه که عملا ثابت میشه حدیثهایی که در کتب برادران اهل سنت هست، (مبنی بر اینکه قیام علیه خلیفه حرام است، و اینکه هر کسی به قدرت برسه خلیفه الله است و…) بر خلاف عقل سلیم و کلا دروغه.
    البته شرطش اینه که جدا از هر کشوری که هستیم، حتما به همدیگر احترام بگذاریم و فقط به حقایق استناد کنیم و سعه صدر داشته باشیم و بحث را سیاسی نکنیم.
    از دوستان دیگر هم دعوت می کنم نظرشون را راجع به این موضوع بفرمایند.
    ضمنا اگر این موضوع از نظر ادمین محترم مشکل داره، لطفا به خودم بگید تا جمع و جورش کنم.
    #3494

    سيدنا عمر
    کاربر
    با سلام به همگی
    خودتان گفتيد بحث را سياسي نكنيد مگر سوال شما سياسي نيست چطور از حكومت آل سعود انتقاد ميكنيد چرا؟پس من هم با اجازه از مديران سايت تايپيكي به نام انتقاد از حكومت جمهوري اسلامي ايران ميگزارم
    #3503

    fandogh
    کاربر
    سلام
    سوال اینجاست که آیا واقعا رسول اکرم فرموده اند از خلیفه ای که به کشور بحرین لشکر کشی می کند و صدها زن و مرد و کودک بی گناه را به خاک خون می کشد باید طبعیت کرد؟
    (چون موضوع اظهر من الشمس است، در صورت لزوم بفرمایید تا مدرک هم ارائه کنم.)
    موضوع بحث من فعلا صحت حدیث های اهل سنت است. آیا حدیث نویس های سنی برای کسب درآمد حدیث می نوشته اند؟ آیا با جعل حدیث هایی که به نفع خلیفه باشد، پول بهتری می گرفتند؟ آیا در مدت مدیدی که کتابت حدیث ممنوع بود، جعل چنین احادیثی بسیار ساده نبود؟
    منتظر جواب شما هستم، اما نه سیاسی.
    #3504

    fandogh
    کاربر
    سلام مجدد
    سوال اینجاست که: وقتی پادشاهی دستور کشتار حجاج بیت الله الحرام را در شهر مکه می دهد، باز هم باید مدعی باشیم که احادیث منصوب به نبی اکرم مبنی بر وجوب اقتدا به هر امام و پیروی از هر خلیفه صحیح است؟
    جرم آنها فقط این بود که برای آمریکا (همپیمان مشرک آل سعود) آرزوی مرگ کرده بودند.
    برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به:
    http://en.wikipedia.org/wiki/1987_Mecca_incident

    منتظر پاسخ شما هستم. از کتب روایی دفاع کنید. حرف سیاسی بهانه است.

    #3506

    سيدنا عمر
    کاربر
    آیا حدیث نویس های سنی برای کسب درآمد حدیث می نوشته اند؟ آیا با جعل حدیث هایی که به نفع خلیفه باشد، پول بهتری می گرفتند؟ آیا در مدت مدیدی که کتابت حدیث ممنوع بود، جعل چنین احادیثی بسیار ساده نبود؟
    حرف هاي شما قبول گفتيد كه سند داريد لطفا اسنادتان را نشان دهيد
    #3509

    سيدنا عمر
    کاربر
    سلام
    لطفا احاديثي را كه فرموديد در كتب اهل سنت كه احادیث منصوب به نبی اکرم مبنی بر وجوب اقتدا به هر امام و پیروی از هر خلیفه صحیح است؟ را بياوريد لطفا
    #3510

    سيدنا عمر
    کاربر
    آنچه که پيامبر صلي الله عليه وسلم بر وجه تشريع سخن مي گويد، مبناي آن وحي الهي بوده و قرآن ‏کريم بر اين امر دلالت مي کند که مصدر آن وحي از جانب خداوند متعال است؛ چنانکه مي فرمايد: «‏وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى» (نجم 3 – 4).‏

    يعني: و هرگز از روى هواى نفس سخن نمي ‏گويد، آنچه مى‏ گويد چيزى جز وحى که بر او نازل شده ‏نيست.‏پس بر طبق اين آيه ي مبارکه اقوال پيامبر صلي الله عليه وسلم همانند قرآن است؛

    والله اعلم

    وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين

    #3511

    سيدنا عمر
    کاربر
    علامه عبدالرحمن سعدي رحمه الله در تفسير خود ذيل اين آيه مي نويسد: «و اين دلالت مي نمايد که ‏سنّت و حديث از جانب خدا بر پيامبرش وحي مي شود. همان طور که خداوند متعال فرموده است: ‏‏«وَأَنزَلَ اللَّهُ عَلَيکَ الکِتَبَ وَالحِکمَةَ» و خداوند کتاب و حکمت (سنت) را بر تو نازل فرموده است. و بر ‏اين دلالت مي نمايد که پيامبر در آن چه از خداوند خبر مي دهد و در تبيين شريعت الهي معصوم است ‏چون کلام او از روي هوي و هوس صادر نمي گردد، بلکه از وحي بر مي آيد که بر او وحي مي ‏شود.»‏
    بر اين اساس از آنجايي که پيروي از قرآن واجب است – به اين دليل که از سوي الله تعالي نازل شده – ‏پيروي از اقوال و افعال پيامبر صلي الله عليه وسلم که بر وجه تشريع صادر شده اند نيز واجب ‏است، زيرا معناي فرموده هاي پيامبر صلي الله عليه وسلم نيز همانند قرآن از جانب الله تعالي است.‏از ابوهريره، روايت شده که پيامبر صلي الله عليه وسلم مي‌فرمايد : «ترکت فيکم أمرين لن تضلوا ما تمسکتم بهما کتاب الله و سنة رسول‌الله : در ميان شما دو چيز را به جا مي‌گذارم و مادامي که به آن دو دست بگيريد و به آن عمل کنيد گمراه نمي‌شويد، کتاب خدا و سنّت رسول‌الله صلي الله عليه وسلم (همان احاديث و روايات رسول‌الله)». (امام مالک.)
    اما کسي که به کلي منکر احاديث و صحت آنهاست، پس بدون شک چنين کسي بر خلاف راه مومنين حرکت کرده و مشمول حکم اين آيه خواهد شد:
    « وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا» (نساء 115).
    يعني: کسى که بعد از آشکار شدن حق، با پيامبر مخالفت کند، و از راهى جدا از راه مؤمنان پيروى نمايد، ما او را به همان راه که مى ‏رود مى ‏بريم؛ و به دوزخ داخل مى ‏کنيم؛ و جايگاه بدى دارد.
    در حاليکه مسلمانان از صدر اسلام تا کنون بر صحت احاديث اجماع کرده اند، بنابراين کسي که منکر صحت احاديث و سنت نبوي شود او از مومنان و مسلمانان نيست.
    بر اين اساس چنين اشخاصي را بايستي به راه مومنان فراخواند و قبيح بودن اعتقاد آنها را برايشان تفهيم نمود و اگر پس از نصيحت باز بر راه فاسد خود باقي ماندند، پس هم بايد از چنين اشخاصي دوري نمود و هم آنکه ديگران را از خطر اعتقاد آنها تحذير نمود تا بکلي چنين افرادي مطرود شوند و ديگران از باورهاي فاسدشان تاثير نپذيرند.
    والله اعلم
    وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين
در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.