از غدیر تا عاشورا ۳ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت”

Home انجمن ها جانشینی از غدیر تا عاشورا ۳ “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت”

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محب اهلبیت علیهم السلام در 10 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 55)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #11211

    abdollah1990
    کاربر
    از خوانندگان محترم می خواهم که مطالب این تاپیک را کاملا مطالعه کنند و ببینند این آخوند محب اهل بیت نتوانسته پاسخ بدهد و نتوانسته امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با آیات قران و مرتبط با موضوع ثابت کند .

    و چون در تله گیر افتاده دوباره آمده در ابتدای تاپیک حل من مبارز می طلبد و با لجاجت کودکانه و به دروغ اهل سنت را متهم به عقیده ای (خلافت منصوص الهی خلفای راشدین) می کند که به هیچ عنوان به چنین موضوعی اعتقاد ندارند .

    ضمنا از آخوند محب اهل بیت خواهشمندم که ترتیب کامنت ها را رعایت کنید و حتما پاسخ خود را زیر همان کامنتی که من می گذارم بگذارید تا خوانندگان بتوانند قضاوت کنند .

    و همچنین از موضوعات تکراری قبلی خود دست برداشته و پس از روشن شدن موضوع بحث که فقط و فقط اثبات امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام با ایات قران و مرتبط با همان موضوع پیگیری نمایید .

    به لحاظ اینکه طبق اعتقادات شیعه اثنی عشری امامت هم منصوص الهی است و هم برای پس از فوت پیامبر اسلام است و هم به تعداد 12 نفر است وهم از نبوت بالاتر است .

    ضمنا اگر دو مرتبه هم فرار کند و زیر سوال اولیه خود مطلب بگذارد من مجبور می شوم که این مطالب را زیر سوال اولیه اش بگذارم .

    #11212

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (بحثی در مورد امامت شروع شد. متاسفانه با مشغله های کاری و فکری نتوانستم این مطلب را ادامه بدهم. البته دوستان یعنی امثال abdollah1990 فکر می کنند شیعه هیچگونه مطلبی در این مورد ندارد. و یا نتوانسته ثابت کنه.)

    پاسخ من : 1- اگر دروغگو و کذاب نیستی و یا میتوانی مطلبی در مورد اثبات امامت منصوص الهی 12 امام بعد از فوت پیامبر اسلام در قران با ایات واضح و روشن بیاوری ، بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    2-

    امیدوارم که به گفته های خود در اولین پست لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2233 که در تاریخ 20/4/93 باز کرده ای پایبند باقی بمانی .

    و به صراحت گفته ای (. “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” این عنوان بحث و گفتگوی ما با اقایان وهابی و اهل سنت هستیم.)

    و گفته ای (. اما مبحث امامت یکی از بحث های مهم و صد البته مهم در نزد شیعه می باشد.)

    و گفته ای (. واز مطالب بی اساس بپرهیزند و علمی علمی علمی مطلب بزنند. )

    برادرم به سوال من که درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد و در اولین پست گذاشته ای خوب توجه کن و مطالعه کن .

    و اگر خیلی برای شما درد آور است به سوال دیگر من پاسخ بدهید .

    امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .

    و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .

    این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .

    و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .

    شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .

    البینه علی المدعی .

    و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.

    قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .

    و اگر از این سوالات نمی ترسی زیر پست خودت پاسخ نده و زیر هر کدام از پست ها جداگانه پاسخ بده !

    مثل پاسخ هایی که من می دهم شفاف و روشن و با تاریخ و زیر همان کامنت.

    #11213

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .
    برای چندمین بار از شما خواهشمندم که فرار نکنید و زیر سوال اولیه خود رجز خوانی نکنید .
    حواسم جمع است و فریب کاری های شما برای همه عیان شده است و می خواهید که خوانندگان تمام مطالب را نخوانند تا متوجه نشوند که چطوری رسوا شده اید .
    و همین نشان دهنده بطلان عقیده شماست .
    و زیر هر کامنت جداگانه پاسخ بدهید با ذکر تاریخ و نام طرف مقابل .
    اینکه گفته ای (جناب abdollah1990 با تمام احترامی که برای شما قائل هستم اما متاسفانه نمی توانید مطالب بنده را نقد علمی کنید و حداقل دلیل بیاورید. اینکه قبول نداریم ..)
    پاسخ من : شما اول برادری خود را ثابت کن (امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام با ایات قران و مرتبط با موضوع) بعد ادعای مطلب علمی کن .
    اینکه گفته ای (.نظر شخصی شماست با دلیل از کتب خودتان بیاورید.)
    پاسخ من : اهل سنت نگفته اند که چهار اصل دینی داریم .

    همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد.

    چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی (خلافت منصوص الهی) که قبول ندارند .

    اینکه گفته ای (اول:بنده ثابت کردم که امامت از اصول مذهب شیعه است…..)
    پاسخ من : آیا واقعا این موضوع را قبول داری و به صراحت بگو که قبول دارم و در حضور خوانندگان با هم در این موضوع بحث کنیم .
    و یک تاپیک جداگانه در این موضوع «امامت جزو اصول مذهب شیعه است» باز کن .

    اینکه گفته ای (دوم: امامت را می شود از قران و سنت گرفت و این را ثابت کردیم)

    پاسخ من : شما اول از قران ثابت کن به لحاظ اینکه پیامبر تبیین کننده ما نزل الیهم می باشد .

    اینکه گفته ای (. بنده نظرات علمای اهل سنت را به تفصیل بیان کردم اما جوابی نداشتید بدهید)

    پاسخ من : اگر از ده نفر هم مطلبی را بیاوری که مخالف قران باشد و مبتنی بر آیات قران نباشد باطل است .

    اینکه گفته ای (چهارم: ما از بحث فرار نکردیم. ما به شبهات شما داریم جواب می دهیم.)

    پاسخ من : برای هزارمین بار خواهشمندم :
    امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .
    و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .
    این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .
    و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .
    شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
    البینه علی المدعی .
    و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.
    قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .

    #11214

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جنابabdollah1990 اول باید مشخص کنیم که اصول دین را می شود از سنت گرفت که ثابت شد)

    پاسخ من : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟

    حتما با عقل ناقص خود و در نزد خود ثابت کرده ای !!!

    شما مصداق خود گویم و خود خندم من آن مرد هنرمندم می باشید !

    طبق ایه 44 سوره نحل پیامبر اسلام تبیین کننده ما نزل الیهم می باشد و سنت باید مبتنی بر آیات قران باشد .

    و پیامبر نمی تواند بدون ما نزل الیهم از پیش خود یک اصلی را به دین اضافه کند .

    اینکه گفته ای (.اول که گفتید خلافت نه از اصول دین اس و نه از فروع دین امام وقتی ثابت کردم که علمای شما از اصول دین و یا فروع دین دانستند جوابی نداشتید.)

    پاسخ من : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟

    حتما با عقل ناقص خود و در نزد خود ثابت کرده ای !!!

    شما مصداق خود گویم و خود خندم من آن مرد هنرمندم می باشد !

    و اهل سنت نگفته اند که چهار اصل دینی داریم .

    همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد.

    چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی (خلافت منصوص الهی) که قبول ندارند .

    #11215

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (جناب abdollah1990 ما هنوز وارد امامت در قران نشدیم…)

    پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند .

    و شما چندین جا گفتی (دوم: امامت را می شود از قران و سنت گرفت و این را ثابت کردیم)

    آیا از قران ثابت کردی یا هنوز وارد نشدی ؟؟!!!!!

    و طبق ایه 44 سوره نحل پیامبر اسلام تبیین کننده ما نزل الیهم می باشد و سنت باید مبتنی بر آیات قران باشد .

    و پیامبر نمی تواند بدون ما نزل الیهم از پیش خود یک اصلی را به دین اضافه کند .

    پس باید اول از قران ثابت کنید تا به تبیین کننده که سنت باشد برسیم .

    اینکه گفته ای (بنده شما را در تله ی امامت و خلافت ابوکر گیر انداختم و نتوانسید با دلیل و برهان ان را ثابت کنید.)

    پاسخ من : من به صراحت گفتم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .

    و اهل سنت نگفته اند که چهار اصل دینی داریم .

    همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد.

    چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی (خلافت منصوص الهی) که قبول ندارند .

    #11251
    جناب abdollah1990 کاش حداقل کمی مطالعه می کردید. به جای تهمت پرامنی حداقل جواب سوالات ما را می دادید. ما که جواب سوال شما را دادیم امام دریغ از یک جواب.

    جناب سوال کردید که امامت منصوص الهی را ثابت کنید. اما قبلش مقدمات ان باید چیده شود. شما گفتید حال که شیعیان ادعا می کنند امامت از اصول دین و منصوص الهی است باید از قران، و بیشتر تاکید می کردید از قران ثابت کنید. .شما ادعا کردید که ما اهل سنت!!!!!!!!!؟؟؟؟؟خلافت ابوبکر را نه از اصول دین می دانیم و نه از فروع دین….اما بنده ثابت کردم که همان علمای اهل سنت قائل هستند که خلافت ابوبکر از اصول دین و عده ای قائل شدند از فروع دین می باشد. پس دروغ و فریب شما جناب abdollah1990 روشن شد. جرات نکردید حتی نقدی بر ان بنویسید. پس ادعای اولتان باطل شد. سیوال کردیم دلیل اصولی بودن ان را برای ما از قران ثابت کنید. اگر می گویید باید امامت مانند توحید و نبوت و معاد باید از قران دلیل اورد. سوال کردیم که امامت ابوبکر که طبق نظر اهل سنت ان را از اصول دین و یا فروع دین می دانند؛ این را از قران برای ما ثابت کنید. ما دلیل خود را می اوریم. شما هم دلیل خود را بیاوردید اما دریغ از یک جواب ……ان چنان در مانده که فقط می نتویسد شما امامت منصوص الهی را از قران برای ما ثابت کنید.

    جناب abdollah1990 بنده برای همین دارم مطلب می زنم و می خواهم ان را ثابت کنم . اما شما هم باید ادعای اهل سنت مبنی بر اصولی بودن و یا فروعی بودن خلافت و امامت ابوکر اقامه کنید. اگر نمی دانید مشکلی نیست از سایت اسلام تکس و هر سایت دیگری که جواب درست و حسابی می دعند بپرسید و جواب را برای ما بیاورید. ما که از جواب فرار نکردیم. خوانندگان هم اگر شماره ها را به تریتیب بخوانند بهتر می فهمند که چه کسی درغگو و قصد فریب دارد

    #11252

    جناب abdollah1990 علماي اهل سنت بر دو دسته هستند: برخي از آنها امامت را از اصول دين مي‌دانند و برخي از فرع دين مي‌دانند. قاضي القضاة عبد الله بن عمر بيضاوي متوفاي 685 بحث فروع و اصول را مطرح مي‌کند و در باره فروع مي‌گويد: ولا كفر ولا بدعة في مخالفتهما ..اگر کسي با فروع دين مخالفت کند و يا انکار بکند نه کفر آور است و نه بدعت. بخلاف الإمامة..به خلاف امامت که اگر کسي مخالفت و انکار کند، کافر و بدعت گذار است. منهاج الوصول الي علم الاصول، ص 75 – 76… همچنين امام سبکي يكي شخصيت هاي بلند آوازه اهل سنت، مسائل و مباحث اصول و فروع را مطرح مي‌کند و مي‌گويد: بخلاف الإمامة فإنها من الأصول. امامت از اصول دين است .ومخالفتها بدعة ومؤثرة في الفتن. مخالفت امامت و انکار امامت بدعت است و انسان و جامعه را در فتنه گرفتار مي‌کند. الإبهاج، ج 2، ص 296..و همچنين از معاصرين دکتر محمد ابو النور زهير استاد دانشگاه الازهر همين تعبير را دارد تا آنجايي که مي‌گويد: بخلاف الامامه فانها من اصول الدين. اگر کسي در فروع دين چيزي را انکار کند، کفر آور نيست ولي اگر اصول دين را انکار کند بدعت است و فتنه انگيز است. اصول الفقه، ص107..اينها نمونه بود که عده ديگري هم هستند که امامت را از اصول دين مي‌دانند. برخي از بزرگان ديگر امامت را فروع دين مي‌دانند مانند : امام غزالي که متوفاي 505 هجري است مي‌گويد: النظر في الإمامة أيضاً ليس من المهمات. امامت خيلي مهم نيست و از فن معقولات و عقايد هم نيست؛ بلکه از فقهيات است الاقتصاد في الاعتقاد، ج1، ص253…و همچنين آقاي عضد الدين ايجي که از قهرمانان علم کلام است و از او به فرسان علم کلام تعبير مي‌کنند که متوفاي 756 هجري است که مي‌گويد: ليست من أصول الديانات والعقائد خلافا للشيعة. امامت از اصول ديانات و عقائد نيست بر خلاف شيعه. بل هي عندنا من الفروع المتعلقة بأفعال المكلفين. امامت از فروعاتي است که تعلق گرفته است به افعال مکلفين. المواقف للإيجي، ج 3، ص 578 و همچنين جناب آقاي عامدي که از شخصيت هاي برجسته اهل سنت است (که هم در حوزه کلام ايشان قهرمان است و هم در حوزه فقه و اصول) مي‌گويد : واعلم ان الکلام في الامامة ليس من اصول الديانات و لا من الامور الابديات بحيث لا يسع المکلف الاعتراض عنها و الجهل بها امامت از ديانات نيست و از بديهيات هم نيست و اگر چنانچه مکلف اعتراض به امامت کرد يا نادان به آن بود مسئله اي نيست. غاية المرام في علم الکلام للآمدي، ص 234 اگر واقعا امامت از فروعات است و اشکالي ندارد

    #11253
    اگر کسي اعتراض بکند اين آقايان که مي‌گويند: وإن أنكر خلافة الصديق فهو كافر. فتاوى السبكي، ج 2، ص576..من أنكر إمامة أبي بكر رضي الله عنه فهو كافر. الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة، ج 1، ص138 من أنكر إمامة لسطان فهو زنديق. قوت القلوب فى معاملة المحبوب ووصف طريق المريد إلى مقام التوحيد، ج 2، ص210 اينها را در جلسات ديگر يا اگر برسيم در همين جلسه بحث خواهيم کرد. همچنين جناب تفتازاني که از قهرمانان علم کلام است متوفاي 791 هجري است که مي‌گويد: لا نزاع .يعني اجماعي است. في ان مباحث الامامة بعلم الفروع اليق. امامت به فروع دين شايسته تر است تا به اصول دين. شرح مقاصد، ج 5، ص 232 اين را عزيزان بيننده داشته باشند چه بيايند بگويند از اصول دين است و چه اينکه بگويند از فروع دين است ما در هر دو حوزه از اينها سؤال داريم. آقاياني که مي‌گويند از اصول دين است خوب شما داريد تمام دنيا را بر سر شيعه خراب مي‌کنيد کهشما مي‌گوييد امامت از اصول دين است و اگر از اصول دين است، چرا در قرآن نيامده است؟ خوب اين شخصيت هايي که ما نام برديم که گفتند امامت از اصول دين است آيا اينها آيه قرآني پيدا کردند؟ روايت متواتري داشتند که گفتند امامت از اصول دين است ؟ يا مي‌گوييد اين آقايان که گفتند امامت از اصول دين است همه اينها کافر هستند؟ امام سبکي کافر است، آقاي بيضاوي کافر است، آقاي ابو النور استاد دانشگاه الازهر کافر است که اينها آمدند گفتند امامت از اصول دين است. آيا حاضر هستيد بگوييد آنها کافر هستند يا نه؟ يا کساني که مي‌گويند امامت از فروع دين است، سؤال ما از شما اين است که: اگر کسي فروع دين را انکار کند کفر آور نيست؟ همان طوري که جناب آقاي ايجي و عامدي غزالي و سيد جرجاني و تفتازاني مي‌گويند که از فروع است و اگر کسي انکار کند هيچ اشکالي ندارد خوب اگر اين گونه است، چرا شما مي‌گوييد هر کس خلافت ابو بکر را انکار کند يا امامت ابي بکر را انکار کند، کافر است . در هر دو صورت آقايان بايد به ما جواب بدهند…..جناب یعنی علمای شما خلاف قران حرف می زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    #11257

    یوسف 2014
    کاربر
    احسنت برادر عبدالله . شما دست این آخوند های لجباز را برای همگان رو کرده اید .

    اینها فکر می کنند که هنوز چند صد سال پیش است که سره مردم شیره بمالند .

    #11258

    یوسف 2014
    کاربر
    بابا جان دیگه این دوران گذشت . برادر عبدالله صد بار تو این قسمت گفت امامت منصوص 12 امام رو از قران ثابت کن شما رفتی قصه میگی فلان عالم اهل سنت گفته خلافت اصول دینه . آخه اینم جوابه ؟

    بابا جان اهل سنت چنین چیزی رو قبول نداره می فهمی یا نه ؟

    حالا بیا امامت منصوص 12 امام رو از قران ثابت کن طفره هم نرو .

    هر شب با بچه های تو خوابگاه دور همی بهت میخندیم که داری از دست برادر عبدالله فرار می کنی .

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 55)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.