این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محب اهلبیت علیهم السلام در 10 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11121شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11136با سلام .
اینکه گفته ای (بحثی در مورد امامت شروع شد. متاسفانه با مشغله های کاری و فکری نتوانستم این مطلب را ادامه بدهم. البته دوستان یعنی امثال abdollah1990 فکر می کنند شیعه هیچگونه مطلبی در این مورد ندارد. و یا نتوانسته ثابت کنه.)
پاسخ من : 1- اگر دروغگو و کذاب نیستی و یا میتوانی مطلبی در مورد اثبات امامت منصوص الهی 12 امام بعد از فوت پیامبر اسلام در قران با ایات واضح و روشن بیاوری ، بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
2-
امیدوارم که به گفته های خود در اولین پست این لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2233 که در تاریخ 20/4/93 باز کرده ای پایبند باقی بمانی .
و به صراحت گفته ای (. “امامت از دیدگاه قران و اهل سنت” این عنوان بحث و گفتگوی ما با اقایان وهابی و اهل سنت هستیم.)
و گفته ای (. اما مبحث امامت یکی از بحث های مهم و صد البته مهم در نزد شیعه می باشد.)
و گفته ای (. واز مطالب بی اساس بپرهیزند و علمی علمی علمی مطلب بزنند. )
برادرم به سوال من که درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد و در اولین پست گذاشته ای خوب توجه کن و مطالعه کن .
و اگر خیلی برای شما درد آور است به سوال دیگر من پاسخ بدهید .
امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .
و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .
این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .
و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .
شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
البینه علی المدعی .
و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.
قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
و اگر از این سوالات نمی ترسی زیر پست خودت پاسخ نده و زیر هر کدام از پست ها جداگانه پاسخ بده !
مثل پاسخ هایی که من می دهم شفاف و روشن و با تاریخ و زیر همان کامنت.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11137اینکه گفته ای (و در كتاب الفتاوى البديعية از كتب احناف آمده است كه هركسى منكر امامت ابوبكر شود كافر است ؛)
پاسخ من : فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای ، 1- آن نظر شخصی آن فرد بوده .
2- ما اهل سنت معتقد هستیم که هر فتوایی که مستند به آیات قران و سنت صحیح پیامبر نباشد باطل است .
3- من به صراحت گفتم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .
و همچنین به صراحت گفتم خلافـــــــــت خلفای راشدین منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و ساز و کارهای ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و مجدادا از شما می خواهم که بحث را به انحراف نکشان و به همان قولی که داده ای پایبند باش .
امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11138اینکه گفته ای (همچنین ابو سعيد الخادمي :…..)پاسخ من : فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای ، 1- آن نظر شخصی آن فرد بوده .
2- ما اهل سنت معتقد هستیم که هر فتوایی که مستند به آیات قران و سنت صحیح پیامبر نباشد باطل است .
3- من به صراحت گفتم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .
اینکه گفته ای (ذهبى و ديگر علماى اهل سنت ، به نقل از ذهبى اينچنين نقل مىكنند)
پاسخ من : آدم ناقص العقل ذهبی چگونه از ذهبی نقل می کند ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11139اینکه گفته ای ( اقایان اهل سنت گفته اند که ابوبكر و عمر اصل دين بعد از پيامبر هستند ! و بغض آنها كفر !)پاسخ من : فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای ، 1- آن نظر شخصی آن فرد بوده .
2- ما اهل سنت معتقد هستیم که هر فتوایی که مستند به آیات قران و سنت صحیح پیامبر نباشد باطل است .
3- من به صراحت گفتم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .
4-به سوال من که درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد و در اولین پست گذاشته ام خوب توجه کن و مطالعه کن .
و اگر خیلی برای شما درد آور است به سوال دیگر من پاسخ بدهید .
امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .
و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .
این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .
و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .
شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
البینه علی المدعی .
و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.
قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11140اینکه گفته ای (پس ثابت شد که امامت و خلافت از اصول دین است. و اصول دین را می شود از سنت گرفت.)پاسخ من : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟
حتما با عقل ناقص خود و در نزد خود ثابت کرده ای !!!
شما مصداق خود گویم و خود خندم من آن مرد هنرمندم می باشد !
و اهل سنت نگفته اند که چهار اصل دینی داریم .
همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد.
چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی (خلافت منصوص الهی) که قبول ندارند .
و همچنین حضرت علی در نامه 6 نهج البلاغه امامت را الهی نمی دانست و انحصارا در اختیار شورای مهاجرین و انصار می دانست (اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاَْنْصارِ) و هرکه را آنها انتخاب می کردند قبول داشت (فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رَجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً ) .
و بالاتر و مهمتر از آن رضایت خدا را در انتخاب شورای مهاجرین و انصار می دانست (كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى) .
و به گفته ی علمای اهل تشیع هرچه را معصوم بگوید ، برای پیروانش حجت است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11141اینکه گفته ای (در كتاب مختصر الفتاوي و المصريه، ج1، ص242 آقاي بدرالدين حنبلي…..)پاسخ من : فارغ از صحت و سقم نقلی که کرده ای ، 1- آن نظر شخصی آن فرد بوده .
2- ما اهل سنت معتقد هستیم که هر فتوایی که مستند به آیات قران و سنت صحیح پیامبر نباشد باطل است .
3- من به صراحت گفتم ما اهل سنت منکر منصوص بودن الهی خلافت ابوبکر هستیم .
4-به سوال من که درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد و در اولین پست گذاشته ام خوب توجه کن و مطالعه کن .
و اگر خیلی برای شما درد آور است به سوال دیگر من پاسخ بدهید .
امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .
و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .
این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .
و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .
شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
البینه علی المدعی .
و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.
قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11142اینکه گفته ای (در توضیح اول بگویم امامت هم از قران ثابت هست و هم از سنت.)پاسخ من : برای هزارمین بار خواهشمندم :
امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر از قران با آیات مرتبط با همان موضوع ثابت کنید .
و یا یک ایه بگذارید که خداوند به پیامبر دستور داده باشد که برای پس از فوت خود جانشین و یا امام تعیین کن .
این سوال خیلی واضح و روشن می باشد و نیاز به فلسفه بافی ندارد .
و نمی خواهد که زمین و آسمان را با نخ پوسیده به هم ببافید .
شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
البینه علی المدعی .
و اگر مدعی امامت منصوص کتب اهل سنت می باشید که بحث جداگانه ای می باشد.
قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
و اگر از این سوالات نمی ترسی زیر پست خودت پاسخ نده و زیر هر کدام از پست ها جداگانه پاسخ بده !
مثل پاسخ هایی که من می دهم شفاف و روشن و با تاریخ و زیر همان کامنت.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11143اینکه گفته ای (اگر کسي يقين داشته باشد که بحث امامت از مباحث قرآني و از مباحث ما جاء به الرسول است و انکار کند، لا شک و لا ريب که انکار يکي از ضروريات دين است. شيعه و سني قائل است که منکر ضروري دين، کافر است)پاسخ من : شما مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشید پس باید از کتاب الهی که همان قران است ثابت کنید .
البینه علی المدعی .
بعدا ادعای ارث کنید که چه کسی منکر آن است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11144اینکه گفته ای (اگر انکار امامت، به انکار نبوت برگردد، قطعا کافر است و شکي نيست. )پاسخ من : شما امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را پس باید از کتاب الهی که همان قران است مثل نبوت ثابت کنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11160جناب abdollah1990 متاسفانه جرات اینکه نقدی بر مطالب بنده بزنی نداری……با اینکه تذکر دادم مطالب بنده را طبق شسماره بخوانید…اما این کار را نکردید….غصه لیلی و مجنون ننوشتم…حداقل با تفکر بخون بعد شروع به اهانت بکن…..شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11161جناب abdollah1990 نمی دانم خودت را به نادانی زدی یا فکر می کنی دیکگران مثل تو چنین اند. جناب حداقل تمام مطالب بنده را طبق شماره که نوشتم می خواندی بعد نظر می دادی…بنده نظرات اهل سنت را اوردم و بعد می گویید نظر ما اهل سنت…..ان نظراتی که از اهل سنت دادم مورد قبول نیست و نظر شخصی می شود…چطور نظر شما شخصی نمی شود و صدردصد صحیح است؟برو صحت و سقم مطالب را دربیاور بعد نظر بده…دوم: علمای شما گفته اند که خلافت و امامت{دقت کنید امامت و خلافت} از اصول دیم و بعضی گفته اند ازفروع دین……علمای شما به این تصریح کردند. اگر مخالف قران است به چجه دلیل گفته اند از اصول و فروع دین است؟ به چه دلیل انکار خلافت ابوبکر در حکم کفر است؟ چرا در اینجا ایه قران و حتی روایت نمی اورید؟ ایا تمام منابعی که اوردم از اهل سنت نیستند؟ شما بفرمایید از اهل سنت نیستید چون ما هر چه از علمای شما می اوریم و چون جوابی ندارید فورا می گویید ما تابع قران و سنت هستیم. پس ان علما تابع سنت و قران نبودند؟ فقط شما هستید؟ وقتی می گوییم از اصول دین هست باید شما هم دلیل بیاورید. به یکبار بگویید که ما نظرات علمای خودمان را هم قبول نداریم…البته این را وهابیان می گویند و شما هم چون فکرتان وهابی هست باید چنین بگویید…….بنده به تفصیل نوشتم علمای شما گفته اند امامت امامت امامت و خلافت و خلافت از اصول دین و عده ای گفته اند از فروع دین است…….اگر شما دین جدیدی دارید بفرمایید تا طبق ان بر شما حکم کنید
لطفا علمی مطلب بزنید و از اهانت بپرهیزید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11162جناب هر چه جلو تر می روم جرات اینکه نقد یک متن بنده کنید ندارید…..فقط ساز خودتان را می زننید…..جناب ذهبی و علمای زیادی از ذهبی نقل کردند…..مطلب را درست بخون بفهم و بعد نظر بده……..جناب اگر این علما گفته اند که خلافت و امامت ابوبکر از اصول دین یا فروع دین است و شما قبول ندارید…و بعد می گویید ما اهل سنت خلافت و امامت را از اصول و فروع دین نمی دانیم….ای کاش ای کاش بازم ای کاش…چند مورد ذکر می کردید که کدام یک از علمای شما قبول ندارد که امامت و خلافت ابوبکر از اصول دین و یا فروع دین نیست….نمی دانم این اهل سنت که می گویی که قبول ندارند چه کسانی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اقایان دقت کنید…نمی داند و نمی فهمد که چه نوشته و چه گفته و بعد ما را متهم می کند
در این سایت کسی غیر از شما نیست نقد علمی کند…..فقط امثال مجاهد و اوربان و سیدنا عمر بودند که حداقل ان ها سعی می کردند کمتر سوتی بدند….اما حداقل نقد می کردند…..اما شما چه؟ ما نوشتیم علمای اهل سنت امامت و خلافت را از اصول دین و یا فروع دین می دانند…ان وقت شما می گویید ما اهل سنت…کدوم اهل سنت؟ ان ها از اهل سنت نیستند و شما هستید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11163جنابabdollah1990 اینکه می گویید ….نظر شخصی خودشان بود…..ایا این را در تمام موارد اجرا می کنید؟ نظر علمای شما می شود شخصی چون دلیلی بر رد ان ندارید و نظر شما شخصی نمی شود………..جناب اگر این طور باشد و ما چون دلیل نداریم و بگوییم نظر شخصی است باید تمام دلیلی های علمای اهل سنت را گذاشت کنار…چون از یک نفر و دو نفر نبود…از چند از علمای شما ذکر کردم…شما دلیل بیاورید……بنده برای اثبات امامت و ولایت امامان خود دارم دلیل می اوردم….شما اعتراض کردید اگر از اصول دین هست باید مثل توحید نبوت و معاد باید دلیل داشته باشید ما هم سوال کردیم که علمای شما هم گفته اند امامت و خلافت ابوبکر از اصول دین و یا فروع دین است…دلیل قرانی شما چیست؟ بنده غصه ی لیلی و مجنون که ننوشتم….جناب وقتی شما ناتوان از تجزیه و تحلیل هستید چگونه می شو.د مطلبی را به شما فهماند…فتامل…فتامل ….فتاملشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11164جناب abdollah1990………وقتی مطالب بنده را کامل نخواندید همین است……بنده در چند شماره ثابت کردم که علمای اهل سنت خلافت و امامت را از اصول دین و یا فروع دین می دانند…..؟ کجاش دروغ بود…اخه ایها الناس ببینید چه کسی دروغگو ست؟ بنده و یا جناب abdollah1990….بنده در چند شماره ثابت کردم که نظر علمای اهل سنت علمای اهل سنت این است…حداقل به ترتیب شماره نخوانده تا بیشتر رسوا نشه و اینقدر سوتی نده….اینطوری میخای نقد کنی؟جناب پیامبر به خلافت و وصایت امام علی علیه السلام تصریح کردند…اما شما بفرمایید خلافت و امامت امامت امامت امکامت ابوبکر را از قران و سنت ثابت کن…….جناب جدا نامید شدم…….تا اینجا بماند تا بروم …چون شب اول محرم است و باید به مراسم بروم…و به یاد مظلومیت امام حسین علیه السلام که به دست یزید جلاد پسر معاویه پسر ابوسفیان که از دشمنان سرسخت اسلام بودند گریست….بعدا می ایم و مابقی مطلب بماند بعد برو مابقی را درست بنوسی تا نیامدم و سوتی هایت را فاش نکنم و ابرویت نرود…و به جای توهین و اهانت مطلب علمی و نقد علمی بنویس -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
در كتاب مختصر الفتاوي و المصريه، ج1، ص242 آقاي بدرالدين حنبلي ميايد اينچنين مطرح ميكند: «و كذلك الواجب نظير في سائر ابواب اصول الدين أن يجعل نصوص الكتاب و السنة هي الاصل مادمت الذي يجب دوائه»، يا ابن ابي العز حنفي ديگر خيلي سرشناسه كتابش تدريس ميشود در شرح العقيدة الطحاويه، ج1، ص 212: « وكيف يتكلم في اصول الدين من لا يتلقاه من الكتاب و السنة» اصلاً كسي كه در باب اصول دين سراغ كتاب و سنت با هم نرفته چطور راجع به اصول دين سخن ميگويد. «و من اخذ من الكتاب و السنة و هو مأجور» اگر كسي اصول دين را از كتاب و سنت با هم بگيره اين شخص مأجور است. ..وقتي كه بزرگان علماي خودشان، ــ ما بارها گفتيم كه ــ امامت را جزء اصول دين ميدانند، در كتاب اصول الفقه. (روي جلد: دانشگاه الازهر دانشكده دين و قانون، اصول الفقه، محمد ابوالنّور زهير، استاد دانشگاه الازهر و نماينده سابق الازهر، الجزء الثالث، العلامه الاستاد الدكتور، چاپ كتابخانه الازهر، ص 107) ميگويد: شيعيان حرفهايي زدهاند «و اجاب الجمهور عن ذلك» جمهور علماي ما اين را گفتهاند عموم علماي ما اين راگفتهاندكه: «بخلاف الإمامة، فإنها من اصول الدين» امامت جزء اصول دين است و مخالفت در باب امامت موجب فتنه و بدعت است «والمخالفة فيها فتنة و بدعة». جمهور علماي شما دارن اين رو ميگند، آقاي abdollah1990!! امامت را جزء اصول دين ميگيرند، نياييد بگيد كه اصول دين ما فقط سه تا است: توحيد و نبوت و معاد. عدل رو كه شما انداختين كنار با معتزله دعوا دارين با شيعهها هم دعوا دارين اون رو كاري نداريم.منتظر جواب علمی شما هستیم
...لطفا مطالب را به ترتیب شماره بخوانید…