ادامه سوال از معتقدان به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر ودر پاسخ rrwمورخه۱۶/۳/۹۳>۱

Home انجمن ها جانشینی ادامه سوال از معتقدان به امامت منصوص الهی ۱۲ امام پس از فوت پیامبر ودر پاسخ rrwمورخه۱۶/۳/۹۳>۱

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  ابن تیمیه72 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1737

    بسمه تعالی

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت اسلام تکس ودیگر دوستان عزیز

    این تایپک را در جواب حرفهای جنابrrwدرست کردم که اصل بحث اینجاست

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2205

    ودر جواب حرفهایrrwمورخه16/3/93

    بنده به خاطر ایام امتحانات دانشگاه چند وقتی نتوانستم به سایت سر بزنم

    وعرض ادب خدمت برادر

    اولا تشکر میکنم از ایشون به خاطر جوابهایی که دادند بدون توهین بود(حداقل به مذهبم توهین نکرد)!!!! rrw

    الطاف ایشون به بنده(که خطاب به بنده گفتند بی ادب و نفهم-کند ذهن{=نفهم}-وراجو.و.وو.ووووووو

    بگذریم که دوست عزیز هم چنان ناتوان در اوردن ایاتی مبنی بر جانشینی صریح ائمه از ایات قران هستند

    جنابrw

    شما که هم چنان ناتوان هستی در اوردن ایاتی از قران

    از شما سوال دارم در کجای لغت عرب امده وزیر=جانشین؟؟؟؟؟؟؟

    تا اونجا که میدانستیم خلیفه=جانشین است

    حالا به فرض محال اگر وزیر به معنی جانشین باشد عین همین لفظ از زبان مبارک رسول الله ص در وصف شیخین(ابوبکرصدیق و عمر فاروق)اومده که رسول الله فرمودند همانا من دو تا وزیر از اهل اسمان ودوتا وزیر از اهل زمین دارم

    وزیران من در اسمان جبرئیل ومیکائیل ودر زمین ابوبکر و عمر هستد این برای لفظ وزیر که هر چند ما نمیگوئیم به معنی جانشین است ولی چون شما اصرار داری از وزیر بودن هارون برای موسی برداشت جانشینی رسول الله را بارای حضرت علی بکنید

    ولی طبق فرموده رسول الله/ ابوبکر وعمر وزیران او هستند

    وایا شما در مورد فوت زودتر هارون ع از حضرت موسی ع

    قانع شدین یا خیر؟؟؟؟طبق ادرسهایی که از کتب و سایتهای اهل تشیع دادم

    مگر خدا نمیدانست هارون ع زود تر از حضرت موسی فوت میکنند؟؟؟؟؟که هارون را جانشین موسی کرد(به زعم شما البته)

    بسیار خوب من قبول میکنم که حضرت علی جانشین رسول ص است با جعل الهی

    طبق عقیده شما ولی نص اش کجاست در قران؟؟؟؟؟؟نیست چرا/چون جعل الهی برای ائمه مثل وزیر بودن هارون برای موسی برای ائمه اصلا وجود ندارد در قران!!!!!!!!!!!

    وشما ایه واضح نیاوردی!!!!(البته امکان داره در سوره ولایت ویا در قران هفده هزار ایه ای باشد که در اصول کافی اقای کلینی میگه امام صادق فرمودند قرانی که خدا بر رسول الله ص نازل کردند هفده هزار ایه بوده!!!!!!!{اصول کافی ج2ص634})

    وگفته بودی که ما اعتقاد نداریم ائمه از انبیاءبرترند

    (در اینجا خطاب به دوستمان به این ادرس ارجاع داده بودی
    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/1447

    وباز ع.ع.کرده بودی/دوست عزيز شيعيان هرگز مقام امام را از انبيايي که خود به مقام امامت رسيده اند ( مانند حضرت ابراهيم و حضرت محمد) بالاتر نمي دانند).

    ولی حرف اخوند شیعه را دیدی یا خیر

    اینجا

    اخوند رافضی میگه(ما هیچ ابایی نداریم از اینکه بگوئیم حضرت علی بر تمام انبیاء حتی پیامبران اولوالعزم برتری دارد(نعوذ بالله)
    http://www.youtube.com/watch?v=tuk-_qodSPk
    که تو میگی ما اعتقاد نداریم
    اما اخوند شیعه میگه ما هیچ ابایی ندارم که بگوئیم علی بر تمام انبیاءبرتری دارد!!!!!!!!!!
    و+اینجا را هم نگاهی بنداز که اخوندان رافضی در پی اثبات برتری ائمه بر انبیاءاولوالعزم به جز رسول الله ص هستند

    #9075
    که متاسفانه هم چنین اعتقادی باعث شده علمای اهل سنت تلاش کنند که اخوندان شیعه را از این اعتقاد بر حذر بدارند ام امان از تعصب!!!!!
    آیا ائمه از انبیا برتر هستند؟
    1مناظره حجت الاسلام ابن مالک و محمد انصاری-آیا ائمه برتر هستند یا انبیاء؟
    http://www.islamtube.com/watch/oZt0SmSri-0
    2امام علی برتر از عیسی و موسی و ابراهیم و نوح است
    http://www.islamtube.com/watch/Yqa0Y6NniG0
    )ودرجوابت گفته بودم که اگر حدیث منزلت در وصف حضرت علی (انت منی بمنزله هارون من موسی) دلیل بر جانشینی حضرت علی است(که هرچند بهت جواب دادم
    میدانی اصلا وجه شباهت این حدیث پیامبر ص انت بمنزله هارون من موسی(خطاب به حضرت علی) بهت میگم رسول الله ص این حدیث را وقتی به حضرت علی گفتند که عازم جنگ تبوک بودند وحضرت علی را جانشین خویش در شهر کردند که حضرت علی به پیامبر میگوید مگر من لیاقت جهاد در راه خدا را ندارم که حضرت به خاطر دلداری به ایشان میگوید که تو جانشین من در شهر هستی همان طور که هارون جانشین موسی ع شد وقتی که حضرت موسی عازم کوه طور بود واگر این شباهتها را دلیل جانشینی بدانی بالاتر از این حدیث در وصف شیخین(حضرت ابوبکر وعمر رض)داریم که در ماجرای اسرای بدر رسول الله ص حضرت ابوبکر را به خاطر رحم دلی شان به حضرت ابراهیم وحضرت عمر را به خاطر خوی خشن در برابر دشمنان دین به حضرت موسی تشبیه کردند)پس بالاتر از ان رسول الله ص شیخین حضرت ابوبکر و عمر را به حضرت ابراهیم و حضرت موسی تشبیه کردند در ماجرای اسرای غزوه بدر
    واگر وزیر بودن حضرت هارون دلیلی بر جانشینی حضرت موسی است !!که نیست(چون زودتر از حضرت موسی فوت کردند طبق گفته خود اهل تشیع!!!!وبماند شباهت حدیث منزلت به داستان جانشینی هارون ع برای موسی)پس عین همین لفظ وزیر بودن برای رسول الله ص به شیخین اختصاص داده شده است
    وحالا بپردازیم به فرمایشات شما که در رد فرمایشات ما نوشته بودی
    فرمایش کرده ای(به زعم خودت در جواب حرفهای بنده)/

    والله پذيرش اينکه کسي بتواند آنقدر نفهم و کند ذهن باشد سخت است. بنده چندين بار گفتم من فعلا روي خلافت علي يا ابوبکر بحث نمي کنم . موضوع بحث کلي تري است. اصلا شايد در پايان برسيم به اينکه ابوبکر يا عمر يا حتي معاويه ، جانشين برحق رسول خدا است. فعلا موضوع اين است سنت خداوند در تعيين جانشينان انبياء چيست؟ واقعا متوجه نمي شوي يا خود را به ناداني زده اي.

    پسر خوب بعد از اينکه تو خيره سري را کنار گذاشتي و اقرار کردي تعيين جانشين رسول خدا ،برطبق سنت خداوند جعل الهي است، به کمک هم به آيات و رواياتي که به مصاديق اين جانشيني اشاره دارد، مي پردازيم.اگر هم اين سنت خداوند را قبول نداري، نص صريح و آيه ديگري بياور و اين نص را رد کن.

    #9076

    فرمایش ما/دوست عزیز از لطف شما به بنده ممنونم که مارو کند ذهن معرفی کردی
    فرمودی بحث ما در مورد موضوع کلی سنت خدا در تعیین جانشین انبیاءاست
    خب مشکل همین جاست که شما مثلا در مورد عقلانی بودن عمر طولانی مهدی دلیلی از قران ندارید زود قیاس میکنید با عمر طولانی حضرت نوح از قران!!!!!ودلیلی بر جعل الهی ائمه برای جانشینی رسول الله ندارید زود قیاس میکنید با وزیر بودن حضرت هارون برای حضرت موسی ع!!!!وبماند که شما قیاس را باطل میدانید وان را کار پیروان شیطان میدانید!!!!!!!
    با این جور قیاسهای شما پس یک زن فاحشه هم میتواند ادعا کند بدون شوهر بچه دار شده است چطوری؟؟؟؟چون در قران امده حضرت مریم بدون شوهر بچه دار شده در قران غیر اینه؟؟؟این نتیجه ی استدلالهای جاهلانه شماست
    وباز اگر این طور استدلال کنیم مثل شما ویا یک مسیحی یا یهودی بهتر از شما (اهل تشیع)میتواندعقیده خود را از قران ثابت کند وایات نبی وبر حق بودن حضرت موسی وعیسی ع را دلیل بیاورد!!!!وباز از شما میخوام ایات جعل الهی ائمه توسط خداوند را بیاورید که واضح اسم انها امده باشد!!!
    فرمایش کرده ای/

    دوست بي ادب و نادان من ، تو نيز اگر نمي تواني آيه اي بياوري که خداوند سنت خود را در جعل جانشينان انبياء براي رسول خدا ،نسخ کرده سکوت کن.
    فرمایش ما/بنده این حرفها را درجواب این حرف شما اورده بودم( آخر چرا اين چيزها را به خدا ياد نمي دهي !! اگر خدا مي دانست که جانشيني هيچ اندر هيچ است! در نصب جانشين و شريک موسي و نقيبهاي دين و يا لااقل در نصب فرماندهان لشکر انبياء آنقدر دخالت نمي کرد !!!!!)ومن هم گفتم که خداوند در قران فرموده هارون وزیر موسی بود در غیاب حضرت موسی در بین قومش ودر قران واضح امده

    وایا درمورد حضرت علی یا یکی از ائمه همچین لفظی امده یا خیر اگر امده هاتو برهانکم؟؟

    #9077
    ودر مورد این فرمایشت (دوست بي ادب و نادان من ، تو نيز اگر نمي تواني آيه اي بياوري که خداوند سنت خود را در جعل جانشينان انبياء براي رسول خدا ،نسخ کرده سکوت کن) خب مشکل همین جاست که شما مثلا در مورد عقلانی بودن عمر طولانی مهدی دلیلی از قران ندارید زود قیاس میکنید با عمر طولانی حضرت نوح از قران!!!!!ودلیلی بر جعل الهی ائمه برای جانشینی رسول الله ندارید زود قیاس میکنید با وزیر بودن حضرت هارون برای حضرت موسی ع!!!!وبماند که شما قیاس را باطل میدانید وان را کار پیروان شیطان میدانید!!!!!!!
    با این جور قیاسهای شما پس یک زن فاحشه هم میتواند ادعا کند بدون شوهر بچه دار شده است چطوری؟؟؟؟چون در قران امده حضرت مریم بدون شوهر بچه دار شده در قران غیر اینه؟؟؟این نتیجه ی استدلالهای جاهلانه شماست خب اون زن فاحشه هم میتونه بگه که خدا نسخ نکرده که یک زن بی شوهر بچه دار شود !!!!نسخ کرده؟؟طبق نظر شما
    ما میگیم خدا هارون را وزیر حضرت موسی کردند (هرچند که باز وزیر به معنی جانشین نیست واگر هست پس لفظ وزیر پیامبر بودن از زبان مبارک رسول الله در وصف شیخین اومده)ایا خدا فرمورده حضرت علی وزیر رسول الله است ؟؟؟؟؟وشما هم چنان ناتون از اوردن همچین نصی در وصف ائمه!!!!!
    فرمایش کرده ای/

    نوشته اي:”حضرتش چون جانشین تعیین نکردند به خاطر این بود که اگر این کار را میکرد اون جانشین هر اشتباهی انجام میداد مردم قدرت انتقاد از او را نمیداشتند واو را عین پیامبر ص میدانستند.

    پاسخ:

    اولا: چرا چنين مصلحت انديشي خود خداوند نکرد که تمامي کارگزاران انبياء را خود جعل و مبعوث نمود.

    ثانيا: ما در قرآن نص داريم، پس جايي براي مصلحت انديشي نيست.

    ثالثا: کسي که به جايگاه جانشيني انبياء مي رسد از جنس انبياء بوده و از هرگونه خطايي پاک و مبرا است. همچنانکه هارون چنين بود. خليفه و جانشين پيامبر(ص) وظايفي دارد, از جمله تفسير و تبيين معصومانه دين و حفظ و نگهداري آن از گزند دشمنان .و لازمه چنين مسئوليت خطيري برخورداري از عصمت و علم خدادادي است. اتفاقا کليد مسئله همين است، اگر جانشين رسول خدا، از ناحيه خداوند تعيين و معرفي نگردد، مي تواند باعث انحراف دين شود.

    رابعا: شما زير بار قبول هيچ خطا و اشتباهي حتي از خليفه منتخب مردم نمي رويد(اگر شما از ابوبکر وعمر اشتباهي سراغ داريد بفرماييد) پس مطمئن باشيد از جانشين منتخب خداوند و رسولش نيز اشتباهي نمي توانستيد ببينيد.

    خامسا: شما که توجيه اجتهاد را براي اعمال صحابه داريد،براي جانشين برحق رسول خدا هم ، چنين توجيهاتي بياوريد.

    سادسا: علي که امام و خليفه برحق بود، آيا در مدت خلافتش از او اشتباهي سر زد که اگر جانشين بلافصل رسول خدا مي شد، بايد نگران اشتباه ايشان مي شديم. حال فرض کن ما در مورد ايشان غلو و اشتباه مي کنيم، اين اشتباه ما که تقصير ايشان نيست.

    #9078
    فرمایش ما/در پاسخ فرمایشات سادسه شما

    اولا/سوال من از شما ایا خداوند فرموند که فقط حضرت مریم بدون شوهر میتواند بچه به دنیا بیاورد یا خیر؟؟؟خب نگفته پس ایا یک زن در زمان ما میتواندادعای بچه دار شدن بکند ان هم بدون شوهر؟؟طبق استدلال شما بله!!!!!میشود چون خداوند هم چین حکمی را نسخ نکردند

    ثانیا/درسته ما در قران نص داریم که حضرت داوود جانشین و ورثه سلیمان است وهارون وزیر(توجه کنید وزیر گفته نه خلیفه!!)موسی است پس اگر خداوند اراده داشت حضرت علی را جانشین رسول الله بکند بهتر نبود واضح اسم ایشان را ذکر میفرمودند تا ما گمراه نشوئیم!!!

    ثالثا/گفتی که کسی که به مقام جانشینی انبیاءمیرسد وهارون را مثال زدی من هم بهت میگم که اولا وزیر به معنی جانشین نیست وخلیفه به معنی جانشین است که لفظ خلیفه برای حضرت هارون نیامده واگر لفظ وزیر به معنی جانشین است(به زعم شما)یعنی هارون جانشین حضرت موسی شده طبق جعل الهی(باز طبق نظر شما)مگر خداوند نمیدانست که هارون زودتر از موسی ع فوت میکنندکه اورا جانشین موسی کرده؟؟؟جواب ما اینه که خداوند میدانست هارون زودتر فوت میکنند پس جانشینی هارون برای موسی توهم ذهن شماست

    هارون زود تر موسی ع فوت کردند طبق نظر اهل تشیع(در سایت رافضی http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa24461

    http://www.beytoote.com/religious/bozorgan-din/part2-life-harun.html

    المیزان، ج 43، ص 43 و 39.

    http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa+%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%86+%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87+%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85&SSOReturnPage=Check&Rand=0(

    وگفتی که جانشین انبیاءباید معصوم باشد واگر معصوم نباشد با عث انحراف در دین میشود که من هم بهت میگم اتفاقا دین در زمان خلفای راشدین(که به نظر ما معصوم هم نبودند)در اوج قدرت بود واسلام هم در اوج قدرت وشکوه

    رابعا/اهل سنت اعتقاد دارند به جز انبیاءهیچ کس دیگری معصوم نیست وفکر کنم همین برات کافی باشه

    خامسا/گفتی همان توجیهی که برای اجتهاد صحابه در مورد اعمالشان داریم برای جانشین بر حق رسول(به زعم شما حضرت علی)بیاوریم که جمله تان مبهم و به بحث ما ربطی نداره توجیه در مورد کدام کار حضرت علی را بیاورم

    سادسا/گفتی که ایا حضرت علی در دوران خلافتشان اشتباهی داشت که که موجب انحراف بشود

    #9079
    من میگم نه حضرت علی ونه دیگر خلفای راشدین اشتباهاتی که باعث انحراف از دین بشود نداشتند(البته اگر طبق اعتقادات شیعه بخواهم بگویم که اشتباه داشته اند!!!!!چطوری؟؟؟؟

    اینگونه-اهل تشیع میگویند ابوبکر فدک را غضب کردند وباعث ظلم به اهل بیت شدند

    اشتباه حضرت علی (طبق اعتقاد شیعیان!!!)فدک را به فرزندان فاطمه بر نگرداند

    اهل تشیع میگویند-عمر بدعت هایی در دین ایجاد کرد

    اشتباه حضرت علی(طبق اعتقاد شیعیان!!!)با ان بدعتها مبارزه نکرد واز بین نبرد!!!!

    وبا این حساب حضرت علی کارهای ابوبکر و عمر را بدعت نداستند وباعث گمراهی ما شدند(طبق اعتقادات شیعیان عرض کردم!!

    فرمایش کرده ای/ عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. خوانندگان محترم لطفا حتما به اين آدرسها رفته و مناظره را بخوانند وقضاوت نمايند که آيا اين وهابي راست مي گويد يا نه.
    فرمایش ما/ومن اون ادرسها را به خاطر این حرفهات گفته بودم که میخواستی بحث را منحرف کنی (درد همين است. شما مي گوييد موسي از واژه وزير و شريک استفاده کرده ولي منظورش سخنگو بود . همچنانکه مي گوييد منظور رسول خدا در واقعه غدير ، دوستي است ولي از واژه مولي که معناي اصلي آن سرپرستي است استفاده کرده است!!)وبله خوانندگان حتما بخوانند وباز حالا فهمیدم منظورتون از وهابی چه کسانی هستند(وهابی=تمام اهل سنت) وخوانندگان عزیز در مورد کلمه ی مولی وموضوعات مرتبط با بحث ما اینجاها را هم بخونند

    http://www.islamtxt.net/?q=question/501

    http://www.islamtxt.net/?q=article/45

    http://www.islamtxt.net/?q=article/119

    http://www.islamtxt.net/?q=article/515

    http://www.islamtxt.net/?q=question/495

    http://www.islamtxt.net/?q=article/595

    http://www.islamtxt.net/?q=article/584

    http://www.islamtxt.net/?q=article/578

    http://www.islamtxt.net/?q=question/488

    http://www.islamtxt.net/?q=article/573

    http://www.islamtxt.net/?q=article/565
    فرمایش کرده ای/ آخر چرا اينقدر کند ذهني.؟!! اگر موسي هارون را فقط براي لکنتش مي خواست،مي فرمود خدايا هارون را سخنگوي من قرار بده، نه اينکه بفرمايد خدا يا هارون را وزير و شريکم قرار بده. ضمنا هارون قبل از اين دعا براي برطرف شدن لکنتش از خدا شفا خواسته بود. ( يکي بياد به اين وهابي اين موضوع ساده را حالي کند) همچنانکه اگر رسول خدا فقط دنبال دوستي با علي بود مي فرمود ، هرکه من حبيب اويم علي حبيب اوست.

    فرمایش ما/اولا وزیر به معنی جانشین نیست

    ثانیا اگر به معنای جانشین میبود ایا خداوند نمیدانست که هارون زود تر از موسی ع فوت میکنند
    ثالثا به فرض محال اگر به معنی جانشین است پس عین همین لفظ در وصف شیخین امده است از زبان مبارک رسول الله(حالا به فرض محال اگر وزیر به معنی جانشین باشد عین همین لفظ از زبان مبارک رسول الله ص در وصف شیخین(ابوبکرصدیق و عمر فاروق)اومده که رسول الله فرمودند همانا من دو تا وزیر از اهل اسمان ودوتا وزیر از اهل زمین دارم

    #9080
    وزیران من در اسمان جبرئیل ومیکائیل ودر زمین ابوبکر و عمر هستد)
    فرمایش کرده ای/ اما دوست عزيز چند بار گفتم وباز تکرار مي کنم.بحث ما اصلا علي و ابوبکر وديگران نيست. فعلا يک بحث ريشه اي داريم. آيا براي تعيين جانشين رسول خدا ، اصحاب بايد به دنبال نصوص قرآني يا روايي مي رفتند که خدا و رسولش تعيين جانشين نموده باشد يا بايد خود شورا تشکيل مي دادند.(بنده مي گويم بايد به دنبال نصوص مي رفتند چراکه سنت خداوند جعل است تو مي گويي شورايي است، لطفا نص بياور)
    فرمایش ما/جانشین رسول چطور تعیین میشود
    اولا طبق ایه قران وامرهم شوری بینهم شوری38
    دوما طبق سخن امام معصوم شیعیان امام علی ودر نامه6نهج البلاغه((نامه امام عليه السّلام به معاويه كه پس از جنگ جمل در سال 36 هجرى، توسّط جرير بن عبد اللّه فرستاده شد)
    علل مشروعيّت حكومت امام عليه السّلام
    همانا كسانى با من بيعت كرده‏ اند كه با ابا بكر و عمر و عثمان، با همان شرايط بيعت كردند، پس آن كه در بيعت حضور داشت نمى‏ تواند خليفه‏ اى ديگر انتخاب كند، و آن كس كه غايب بود نمى ‏تواند بيعت مردم را نپذيرد. همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است ، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى‏ گردانند،
    اگر سرباز زد با او پيكار مى ‏كنند، زيرا كه به راه مسلمانان در نيامده، خدا هم او را در گمراهى ‏اش رهامیکند
    ونتیجه گیریهایی از این نامه
    1- حضرت علی در این نامه می فرمایند: «انتخاب و رای شورای مهاجرین و انصار مورد رضایت خداست» اما شیعه می گوید این انتخاب باعث ارتداد صحابه شد! کدام را باور کنیم ، حرف حضرت علی یا حرف شیعیانش؟ زمانی که خداوند از انتخاب مردم راضی است من و شما که هستیم که ناراضی باشیم؟
    2- حضرت علی می فرمایند «آنکه رای شورای مهاجرین وانصار را قبول نداشته باشد ، راهی غیر از راه مؤمنین را در پیش گرفته» به این معنی که شیعیان با عدم پذیرش رای صحابه در راهی قدم می زنند که راه مؤمنان نیست و بالعکس شیعیان اهل سنت با پذیرش رای شورا راه مؤمنین را اتخاذ کرده اند.
    فرمایش کرده ای/ مي گم به خاکي نزنيد براي همين است. باشد اصلا ما از سنت چيز غلطي برداشت مي کنيم . سوال اين است که شما که از سنت چيز درستي براشت مي کنيد ، چرا متوجه اين نمي شويد که جعل الهي جانشينان انبياء يک سنت الهي است، آن هم به تصريح قرآن.
    فرمایش ما/اتفاقا شما به خاکی زده اید شما فرموده بودین(دروغ گفته بودین)سنت یعنی اعمال ورفتار رسول الله فقط
    که بنده عرض کردم اتفاقا طبق نظر شیعه شما سنت را درست تعریف نکردین
    #9081

    اینجاها رو ببین

    http://wiki.ahlolbait.com/index.php/%D8%B3%D9%86%D8%AA

    http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=37468

    ونزد شما سنت یعنی افعال وکارهای معصومین!!!که14نفرند نزد شما وفقط رسول الله نیست(لعنه الله علی الکاذبین)وحالا بماند که در کتبتان احادیث اختلاف در روایات معصومین که هر حدیثی در کتب شیعیان روایتی بر ضد ان هم هست
    http://www.youtube.com/watch?v=nRHUwGIuU1k
    https://www.facebook.com/wesalhaq/posts/357624560961971?stream_ref=5
    http://www.canliizle.in/X12SeE9LXoU_.html
    http://videos.vietgiaitri.com/People/phim-video-clip-mp4-id.nRHUwGIuU1k.vgt
    وهم چنین کتاب بسیار مفید گفت و گوهای عقلانی با شیعیان اثنی عشری5از استاد احمد الغامدی(نقدمصادر شیعیان)
    http://www.aqeedeh.com/advance?search=%D8%B9%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%
    وباز میگم شما هنوز جعل ائمه دوازده گانه توسط خدا را به ما نشان نداده اید!!!!!

    فرمایش کرده ای/ لطفا مطلب را درست درک کن. هارون ، فقط با دعاي موسي، وزير و جانشين او نشد، بلکه با دعاي موسي و جعل الهي ، جانشين او شد همچنانکه 12 نقيب او وهمچنين طالوت از فرماندهان سپاه يکي از پيامبران با جعل الهي به اين سمت مبعوث شدند.

    حال آيا تو نيز نتيجه گيري مي کني که تعيين جانشينان انبياء از جمله رسول خدا بايد جعل الهي باشد. اين عقيده ريشه اي وکليدي است اگر بر روي آن صحه مي گذاري بگو تا ادامه دهيم .
    فرمایش ما/باز که گفتی هارون جانشین موسی بوده!!!! فرمایش ما/اولا وزیر به معنی جانشین نیست
    ثانیا اگر به معنای جانشین میبود ایا خداوند نمیدانست که هارون زود تر از موسی ع فوت میکنند
    ثالثا به فرض محال اگر به معنی جانشین است پس عین همین لفظ در وصف شیخین امده است از زبان مبارک رسول الله(حالا به فرض محال اگر وزیر به معنی جانشین باشد عین همین لفظ از زبان مبارک رسول الله ص در وصف شیخین(ابوبکرصدیق و عمر فاروق)اومده که رسول الله فرمودند همانا من دو تا وزیر از اهل اسمان ودوتا وزیر از اهل زمین دارم
    وزیران من در اسمان جبرئیل ومیکائیل ودر زمین ابوبکر و عمر هستد)

    فرمایش کرده ای/ بگذار طوري بگويم شايد بالاخره مغزت تکاني بخورد و بفهمي من چه مي گويم. بنده اصلا دنبال اثبات علي نيستم. اصلا مي خواهم ابوبکر و عمر را اثبات کنم. و آن اينکه ابوبکر صديق! و عمر فاروق! نيازي به شورا نداشتند. چون جانشين رسول خدا بر اساس نص قرآن با جعل الهي تعيين مي گردد. و حتما آيه و يا نصي براي انتخاب آن دو وجود داشته است. تو فعلا اصل را قبول کن تا با هم بنشينيم و آن نصوص مربوط به جانشيني ابوبکر يا شايد علي را پيدا مي کنيم. پس فعلا جواب سوال را بده و به خاکي نزن.

    #9082

    فرمایش ما/اخر بلبیس کاری تا چه اندازه!!!!؟؟؟؟؟

    اینجا میگویی ابوبکر و عمر نیازی به شورا نداشتند!!!!یعنی این حرف را از قول من نوشتی؟؟؟

    من که همچین حرفی نزدم بلکه بر عکس گفته ی شما ما اعتقاد داریم توسط شورا انتخاب میشوند طبق ایه قران

    {وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ} [سورة الشورى: آية 38‏

    و+نامه 6نهج البلاغه

    فرمایش کرده ای/ من هم موافقم. (((لعنه الله علی الکاذبین )))از دو آدرس فوق ، همچنان اولي خالي است و باز نمي شود.يعني

    http://www.islamtxt.net/question/417

    حقير عاجزانه از يکي از دوستان شيعه و يکي از دوستان اهل سنت خواهشمندم به اين آدرس بروند و بگويند آيا باز مي شود يا نه. در هر صورت براي بنده که باز نمي شود.( آخر چرا اين بحث را جلو کشيدي و همجا جواب نمي دهي. چرا مي خواهي بحث رامنحرف کني)

    جناب ابن تيميه اگر مي تواني بحث را بدون حاشيه روي و وراجي در مسير خود ادامه دهي بفرماييد. وگرنه اگر بخواهي باز مطالب غير مرتبط بگويي شايد ديگر پاسخ تور راندهم و قضاوت را در همينجا به خوانندگان واگذار نمايم.

    فرمایش ما/حرف بنده فقط اینها نبود که !!!وبعد از ان هم گفته بودم که شما(جناب عرعردبلیو)گفته بودین ما نمیگوئیم ائمه برتر از انبیاء هستند

    کجا گفتی؟؟اینجا

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/1447

    وبنده حرف اخوندتان را پیش کشیده بودم که یه چیز دیگه گفته

    اینجا

    اخوند رافضی میگه(ما هیچ ابایی نداریم از اینکه بگوئیم حضرت علی بر تمام انبیاء حتی پیامبران اولوالعزم برتری دارد(نعوذ بالله)
    http://www.youtube.com/watch?v=tuk-_qodSPk
    که تو میگی ما اعتقاد نداریم
    اما اخوند شیعه میگه ما هیچ ابایی ندارم که بگوئیم علی بر تمام انبیاءبرتری دارد!!!!!!!!!!
    و+اینجا را هم نگاهی بنداز که اخوندان رافضی در پی اثبات برتری ائمه بر انبیاءاولوالعزم به جز رسول الله ص هستند

    که متاسفانه هم چنین اعتقادی باعث شده علمای اهل سنت تلاش کنند که اخوندان شیعه را از این اعتقاد بر حذر بدارند ام امان از تعصب!!!!!
    آیا ائمه از انبیا برتر هستند؟

    1مناظره حجت الاسلام ابن مالک و محمد انصاری-آیا ائمه برتر هستند یا انبیاء؟

    http://www.islamtube.com/watch/oZt0SmSri-0

    2امام علی برتر از عیسی و موسی و ابراهیم و نوح است

    http://www.islamtube.com/watch/Yqa0Y6NniG0

    ودر اخر خطاب به شما جناب عرعردبلیو ودیگر هم کیشانتون

    میگم

    می شود بفرمایید حضرت محمد صلی الله علیه وسلم کجا به روشنی و صراحت حضرت علی علیه السلام را خلیفه و جانشین خود قرار دادند؟ان هم از طرف خداوند

    #9085
    باز میگویم

    اولا حدیث منزلت دلیلی بر جانشینی هارون برای موسی ع نیست

    اصلا وجه شباهت این حدیث پیامبر ص انت بمنزله هارون من موسی(خطاب به حضرت علی) بهت میگم رسول الله ص این حدیث را وقتی به حضرت علی گفتند که عازم جنگ تبوک بودند وحضرت علی را جانشین خویش در شهر کردند که حضرت علی به پیامبر میگوید مگر من لیاقت جهاد در راه خدا را ندارم که حضرت به خاطر دلداری به ایشان میگوید که تو جانشین من در شهر هستی همان طور که هارون جانشین موسی ع شد وقتی که حضرت موسی عازم کوه طور بود واگر این شباهتها را دلیل جانشینی بدانی بالاتر از این حدیث در وصف شیخین(حضرت ابوبکر وعمر رض)داریم که در ماجرای اسرای بدر رسول الله ص حضرت ابوبکر را به خاطر رحم دلی شان به حضرت ابراهیم وحضرت عمر را به خاطر خوی خشن در برابر دشمنان دین به حضرت موسی تشبیه کردند

    ثانیا لفظ وزیر هم به معنی جانشین نیست

    /اولا وزیر به معنی جانشین نیست ثانیا اگر به معنای جانشین میبود ایا خداوند نمیدانست که هارون زود تر از موسی ع فوت میکنند ثالثا به فرض محال اگر به معنی جانشین است پس عین همین لفظ در وصف شیخین امده است از زبان مبارک رسول الله(حالا به فرض محال اگر وزیر به معنی جانشین باشد عین همین لفظ از زبان مبارک رسول الله ص در وصف شیخین(ابوبکرصدیق و عمر فاروق)اومده که رسول الله فرمودند همانا من دو تا وزیر از اهل اسمان ودوتا وزیر از اهل زمین دارم وزیران من در اسمان جبرئیل ومیکائیل ودر زمین ابوبکر و عمر هستد)

    موفق باشید

    ابن تیمیه72

    مورخه30/3/93

    a-s-n

    m-r-v

    #11082
    .
    #11468
    .
در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.