ابو هریره و اعتراف تلخ بن باز

Home انجمن ها انتقاد از احادیث شیعه ابو هریره و اعتراف تلخ بن باز

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 8 سال، 11 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25497

    mohammad
    مشارکت کننده

    + حدثنا عبد الله بن عبد الرحمن الدارمي ثنا مروان الدمشقي عن الليث بن سعد حدثني بكير بن الاشج قال قال لنا بسر بن سعيد اتقوا الله وتحفظوا من الحديث فوالله لقد رأيتنا نجالس أبا هريرة فيحدث عن رسول الله صلى الله عليه وسلم عن كعب وحديث كعب عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
    التمييز ص175 ش 10 نوشته مسلم بن حجاج
    تاريخ مدينة دمشق ج67 ص359 به نقل از مسلم
    البداية والنهاية ج8 ص109 به نقل از مسلم

    بسر بن سعيد مي گفت: از خدا بترسيد و در مورد روايت با دقت پيش برويد؛ قسم به خدا شما ما را ديديد که با ابوهريره مي نشستيم اما او براي ما روايات رسول خدا را از کعب و روايات کعب را از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم نقل مي کرد.

    +ومما أخذ على مسلم – رحمه الله – روایة حدیث أبی هریرة: أن الله خلق التربة یوم السبت. . . الحدیث. والصواب أن بعض رواته وهم برفعه للنبی – صلى الله علیه وسلم – وإنما هو من روایة أبی هریرة – رضی الله عنه – عن کعب الأحبار؛ لأن الآیات القرآنیة والأحادیث القرآنیة الصحیحة کلها قد دلت على أن الله سبحانه قد خلق السماوات والأرض وما بینهما فی ستة أیام أولها یوم الأحد وآخرها یوم الجمعة؛ وبذلک علم أهل العلم غلط من روى عن النبی – صلى الله علیه وسلم – أن الله خلق التربة یوم السبت، وغلط کعب الأحبار ومن قال بقوله فی ذلک، وإنما ذلک من الإسرائیلیات الباطلة.

    مجموع فتاوی ومقالات متنوعة،ج25،ص70

    http://www.binbaz.org.sa/mat/3329

    و آن چه که مسلم از روایت ابوهریرة نقل کرده است که خداوند خاک را در روز شنبه آفرید ….. تا آخر حدیث قول درست آن است که بعضی از روات آن در نسبت دادن آن به پیامبر دچار وهم شده اند و این حدیث،روایت ابوهریره از کعب الاحبار است چرا که آیات قرآنی و احادیث قرآنی صحیح تماما بر این دلالت دارند که خداوند آسمان ها و زمین و آن چه بین آن دو وجود دارد را در شش روز آفرید و اول آن روز یکشنبه و آخرش روز جمعه بوده است و اهل علم این را دانسته اند و از آن آگاه شده اند و هر کس از پیامبر روایت کرده باشد که خداوند خاک را در روز شنبه آفریده است دچار غلط شده است و کعب الاحبار دچار غلط شده است و هر کسی چنین گفته باشد دچار غلط شده است و این از اسرائیلیات باطل است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.