آیه غار و سوالات !

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها آیه غار و سوالات !

این جستار شامل 6 پاسخ ، و دارای 5 کاربر است ، و آخرین بار توسط  habib در 8 سال، 10 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1645

    salamali
    کاربر
    آیا صحیح است كه مى گویند همراه غار حضرت پیامبرـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ ابن بكر ـ عبداللّه بن بكر بن اریقط ـ همان راهنما و دلیل پیامبر ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ بوده و نه ابوبكر. البدایة و النهایة 3: 176.
    و این تشابه و تقارب إسمى سبب شده كه آنرا ابوبكر بخوانیم.

    چون اولاً: حضرت ابوبكر در هیچ كجا به این فضیلت اعتراف نكرده است، در حالیكه در روز سقیفه به كمتر از آن اشاره كرد. «نحن عشیرة رسول اللّه و اوسط العرب أنسابا و لیست قبیلة من قبائل العرب الا و لقریش فیها ولادة».البدایة و النهایة 6: 2 5
    ثانیاً: به گفته عسقلانى، از تابعین كسانى بودند كه منكر ارتباط داشتن آیة غار با ابوبكر بودند; همانند ابوجعفر مؤمن طاق. لسان المیزان 5: 115
    ثالثاً: عایشه تصریح دارد كه هرگز آیه اى در حق ما نازل نشده است. صحیح بخارى 6: 42 ـ تاریخ ابن الاثیر 3: 199 ـ البدایة و النهایة 8: 96 ـ الاغانی 16: 9
    «لم ینزل اللّه فینا شیئاً من القرآن».
    رابعاً: معروف است كه ابوبكر در مدینه به استقبال پیامبرـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ آمد و این بدان معناست كه ابوبكرهمراه پیامبر اكرم ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ نبوده است.

    خامساً: وجود حدیث صحیح دال بر اینكه به هنگام هجرت به غار، حضرت تنها بود. البدایة و النهایة 6: 2 5
    سادساً: آن قیافه شناس فقط آثار و جاى پاى پیامبر اكرم ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ را دید و هرگز سخن از ابوبكر به میان نیاورد فتوح البلدان 1: 64 و از یحیى بن معین تشكیك در آن فهمیده مى شود. تهذیب الكمال 29: 26
    سابعاً: طبق روایت بخارى و دیگران، ابوبكر جزء اولین گروه از مهاجرین بوده و قبل از پیامبر ـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ وارد مدینه شده و در نماز جماعت گروه اول از مهاجرین شركت مى كرد. صحیح بخارى 1: 128، كتاب الاذان ج 4 ص 24 ، كتاب الاحكام باب إستقضاء الموالی و استعمالهم، سننالبیهقى 3: 89، فتح البارى 13: 179 ج 7: 261 و 3 7

    #4222

    kamyar-movahhed
    کاربر
    بسم الله الرحمان الرحیم

    السلام و الصلوة علی محمد المصطفی و علی آله و صحبه و من والاه.

    مگر در همین سایت کم به این سوالات شما پاسخ داده شده؟ یا شما نمیدانید روش جستجو کردن را؟

    پس اجازه دهید یادتان بدهم

    http://islamtxt.net/?q=question/200

    http://islamtxt.net/?q=search/node/%D8%BA%D8%A7%D8%B1

    پس چطور است که با بی شرمی همان مطالب را اینجا کپی میکنید؟! حد اقل اگر نیت خیری داشتید پاسخ ها را میخواندید و در ادامه آنها چیزی مینوشتید. اینطور است که همه علوم پیشرفت میکنند و شما صدها سال است که درجا میزنید خوب بجای برگشت به خانه اول بیاید کمی این کشتی به گل افتاده تان را تکان دهید. اما چرا؟ پاسخ این است که شما خود میدانید که دروغگویید اما مانند ماهیگیر عمل میکنید. ماهیگیر خود میداند که این کرمی که سر قلابش بسته دروغی بیش نیست اما هر بار که ماهی ها هشیار میشوند و دستش را میخوانند و او ناکام میشود، قلابش را بیرون کشید و دوباره همان قلاب را به آب می اندازد تا بلاخره یک ماهی از همه جا بیخبر به دامش بیافتد! و به راستی که عاقبت آن ماهی نگون بخت چیزی جز تباهی نیست.

    برای پاسخ سوالاتتان از گوگل هم میتوانید بهره ببرید البته اگر بتوانید از دیوار آتشینی که پیشوایانتان ساخته اند تا صدای حقیقت را ساکت کنند بگذرید! هر چند اینها فکر میکنند توانستند حقیقت را ساکت کنند لیکن تنها کاری که کرده اند این است که انگشت در گوش خویش فرو برده اند.

    حال از من میخواهی مطالبی که سراسر تناقض است را بپذیرم؟ ابتدا میگویی یار غار پیامبر(ص) عبداللّه بن بكر بن اریقط بوده و بعد میگویی اصلا پیامبر تنها بوده؟ مگر آیه قرآن کریم نمیگوید پیامبر همراهی داشته! پس ایشان با خودشان سخن گفته اند؟؟؟ این هم حتما به خاطر این است که شما به قرآن بی عقیده اید.

    و همین کارتان دلیل بر آن است که شما برای به دست آوردن هدفتان هرکاری میکنید و اصلا مهم نیست که راست بگویید یا دروغ! حتی اگر شواهد واضح را هم در رد ادعایتان ببینید آنرا کتمان میکنید. آری این است ادله و اثبات مذهب شما

    پس اول تکلیفتان را با خودتان روشن کنید تا ما بدانیم از نظر شما اصلا پیامبر صل الله علیه و آله وسلم هجرت فرموده اند یا نه؟ بعد بیایید تا ببینیم با شما به کجا میرسیم.

    الحمد لله

    #4223

    velayat
    کاربر
    با سلام خدمت پیروان حق

    این که میفرمایید سوال پاسخ داده شده. اگر پاسخ قانع کننده بود که دوباره سوال نمیکردیم.

    و نیت ما فهماندن راه راست به شماست که حدود 1400 سال است که از مسیر حق منحرف شده اید و خلفایی را پیشوای خود قرار داده اید که خود نیاز به سرپرست دارند. و در زمان خلافتشان اسلام را به انحراف و دو دسته گی کشانده و در مسیر باطل جنایاتی مرتکب شدند که با هیچ توجیهی مبرا نمیشود.

    و مثل شما مثل کبکی است که سر خود را در برف فرو برده و جایی را نمیبیند و فکر میکند کسی هم او را نمیبیند.

    صمم عمیاْ فهم یعقلون

    و علمای بی سوادتان بیشتر شما را بیشتر در این برف فرو می کنند.

    حال شما در مورد مطالبی که از کتاب های سرتاسر تناقضتان گرفته شده این جور پاسخهای غیر مرتبط می دهید.

    حرف ما این نیست که ابوبکر با پیامبر بوده یانه. سخن ما این است که این فضلتی برای ابوبکر حساب نمی شود.

    بلکه پیامبر ابوبکر را به این دلیل همراه خود بر تا پیامبر را لو ندهد. و آیه ای هم که به آن استدلال می کند خداوند بر دل پیامبر سکینه نازل کرده. نه ابوبکر!

    شما چشم خود را به سر تاسر قرآن که در شان امیرالمومنین علی علیه السلام است را بسته و به آیه ای استدلال میکنید که در مورد پیامبر است نه ابوبکر!!

    زمانی که پیامبر اکرم هجرت نمودند این علی علیه السلام بود که در بستر پیامبر خوابید و از جان خود گذشت که در آیه 207 سوره بقره خداوند می فرماید.

    وَ مِنَ النّاسِ مَنْ يَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللهِ

    وَ اللهُ رَئُوفٌ بِالْعِبادِ

    وای برشما ….. که چشم خود را به حقایق تاریخ بسته اید. و به سخن رسول الله در غدیر خم بی اعتنایی کرده و از کسی پیروی کردید که خود می گوید:

    لولا عليّ لهلك عمر

    عالمانى از اهل سنّت كه اين سخن عمر را كه گفت: «لولا عليّ لهلك عمر» نقل كرده اند، عبارتند از:
    1 . عبدالرزّاق بن همّام;
    2 . عبد بن حميد;
    3 . ابن المنذر;
    4 . ابن ابى حاتِم;
    5 . بيهقى;
    6 . ابن عبدالبرّ;
    7 . محبّ طبرى;
    8 . متّقى هندى در كنز العمّال.1

    #23956

    noor.haq
    مشارکت کننده

    السلام علیکم. درود ورحمت الله بر انبیا و رسولان الهی واولیا واصحابشان وخصوصا اصحاب وشاگردان جان بر کف ومخلص ومومن رسول الله وبر آل بیت ایشان خصوصا امهات المومنین که یاور وهمسر وناموس وهمدم واهلبیت رسول بودند وبر ائمه 11نفر آل بیت وبر علما وتابعین وسلف صالح امت بر شیخ السلام ابن تیمیه و امام محمدبن عبدالوهاب وائمه 4مذهب فقهی اهلسنت وپیروانشان ومجاهدان اسلام وبرتمام موحدان ومجاهدان راه حق و مبلغان دین اسلام در دنیای حقیقی و مجازی در تمام ادوار تاریخ بشریت.

    #25557

    noor.haq
    مشارکت کننده

    السلام علیکم. درود ورحمت الله بر انبیا و رسولان الهی واولیا واصحابشان وخصوصا اصحاب وشاگردان جان بر کف ومخلص ومومن رسول الله وبر آل بیت ایشان خصوصا امهات المومنین که یاور وهمسر وناموس وهمدم واهلبیت رسول بودند وبر ائمه 11نفر آل بیت وبر علما وتابعین وسلف صالح امت بر شیخ السلام ابن تیمیه و امام محمدبن عبدالوهاب وائمه 4مذهب فقهی اهلسنت وپیروانشان ومجاهدان اسلام وبرتمام موحدان ومجاهدان راه حق و مبلغان دین اسلام در دنیای حقیقی و مجازی در تمام ادوار تاریخ بشریت.

    #25635

    noor.haq
    مشارکت کننده

    …………………..

    #25650

    habib
    مشارکت کننده

    کافر همه را به کیش خود پندارد.
    تبعبت از افراد در هر مقام و جایگاهی مستلزم دانش لازم و باور قلبی است.
    و صرف تبعیت و تقلید کور از عمل منتسب به افراد مخصوصا” بزرگان دینی با توجه به در خطای نقل و حتی فردی و مواردی چون شرایط خاص ارتکاب و غیره کار عاقلانه و درستی نیست.
    مخصوصا” با وجود افراد مغرض و جاهل که بر اساس حسادت و بخل و پیروی از هوایای نفسانی و شیطانی در افترا به بزرگان دینی خیانت هاشان به اثبات رسیده.
    ثابت است هر کجا نقل و انتساب عمل شاذ و خلاف به افراد که غالبا” بدون نتیجه گیری معقول رخ می دهد،نیت شیطانی و فتنه انگیز و حد اقل غافلانه قائل روشن می شود.
    لذاست که جمهور مسلمین از هر قول و عمل منافی مبانی دینی علی الخصوص قرآن کریم، پرهیز دارند.حتی اگر منتسب به شخص رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باشد.

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.