آیا علی عادل بود یا ام المومتین بیگناه!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا علی عادل بود یا ام المومتین بیگناه!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  konar در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 33)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #10912

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (حالا دلیل اینکه ” ه ” به ایشان برمی گردد چیست؟)

    پاسخ من : اگر حدیث امام حسن را بدون غرض و مرض بخوانی متوجه می شوی که (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة ولكن الله تبارك وتعالى ابتلاكم ليعلم إياه تطيعون أم هي)

    1- به لحاظ اینکه در این حدیث امام حسن فرموده (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة) و پیامبر بهشتی می باشد پس حضرت عایشه هم در آخرت که زوج نبی است در بهشت می باشد .

    و گفته ی امام حسن برای شما حجت است .

    2- و اینکه در این حدیث هیچوقت امام حسن حکم ارتداد و کفر حضرت عایشه را صادر نکرده بلکه به خدا قسم یاد کرده که در آخرت هم زوج نبی هستی نتیجتا در قیامت با پیامبر در بهشت هستند .

    3-ایاه تطیعون بر می گردد به حضرت علی به لحاظ اینکه موضوع عقیدتی نبوده و اختلاف بر سر دستگیری قاتلان حضرت عثمان ، بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    #11122

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    گفته امام مجتبی سلام الله علیه برای ما حجت است اما در کتاب شما؟ خداییش؟ناموسا؟حقیقتا؟وجدانا؟جدا؟انصافا؟

    شماره 1؛ عایشه بهشتی. طرف مقابل چی؟

    .

    یک مرد که می داند مرد بودن یعنی چه بیاید و بگوید؛

    این جمله ایاه تطیعون ام هی چگونه به خدا برنمیگردد. چرا خدا مردم را ابتلاکم لیعلم کرده؟ و می خواهد ببیند در این ابتلا کی از کی پیروی می کند؟ هر دو حق هستند؟ پس ابتلا به چه معناست؟ هر دو باطل هستند؟ پس ابتلا برای چیست؟ یکی حق و دیگری باطل است؟ کدام؟ دلیل؟ ” ه ” حالا به کی برمی گردد؟

    خدا گروهی را ابتلاکم کرده و حالا می خواهد بیند در این ابتلاکم لیعلم کی از ” ه ” و کی از ” ها ” تبعیت می کند. حالا ” ه ” به کی برمی گردد؟

    .

    فقط یک دلیل. خاله زنکی نباشه.

    #11183

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (گفته امام مجتبی سلام الله علیه برای ما حجت است اما در کتاب شما؟ خداییش؟ناموسا؟حقیقتا؟وجدانا؟جدا؟انصافا؟)

    پاسخ من : 1- وقتی شما آیات قران درباره صحابه مهاجر و انصار پیامبر برای شما حجت نیست آیا کتابهای ما حجت است ؟؟

    2- به لحاظ اینکه در این حدیث امام حسن فرموده (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة) و پیامبر بهشتی می باشد پس حضرت عایشه هم در آخرت که زوج نبی است در بهشت می باشد .

    3- و اینکه در این حدیث هیچوقت امام حسن حکم ارتداد و کفر حضرت عایشه را صادر نکرده بلکه به خدا قسم یاد کرده که در آخرت هم زوج نبی هستی نتیجتا در قیامت با پیامبر در بهشت هستند .

    4- ایاه تطیعون بر می گردد به حضرت علی به لحاظ اینکه موضوع عقیدتی نبوده و اختلاف بر سر دستگیری قاتلان حضرت عثمان ، بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    5- و وقتی حرفهای امام حسن در کتب ما برای شما حجت نیست برای ما اهل سنت چون مطابق آیات قران می باشد ، حجت است و ما چون فی قلوبهم زیغ نیستیم ، بهتر می دانیم .

    اینکه گفته ای (عایشه بهشتی. طرف مقابل چی؟)

    پاسخ من : هر دو بهشتی هستند و جنگ بینشان ، جنگ عقیدتی و دینی نبوده و خداوند هم به صراحت فرموده :

    (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا)

    (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ لَعَلَّكُمْ تُرْ‌حَمُونَ)

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 33)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.