آیا علی عادل بود یا ام المومتین بیگناه!

Home انجمن ها امهات المومنین آیا علی عادل بود یا ام المومتین بیگناه!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  konar در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 33)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #9240

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    عجله نکن. به اون هم میرسیم.

    فعلا این مطرح است که ” ایاه تطیعون ام هی؟ ” کدوم؟

    #9330

    abdollah1990
    کاربر
    اگر حدیث را بدون غرض و مرض بخوانی متوجه می شوی که (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة ولكن الله تبارك وتعالى ابتلاكم ليعلم إياه تطيعون أم هي) ایاه تطیعون بر می گردد به حضرت علی .

    چون اختلاف بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    و موضوع خدا و شخص نبوده است که ایاه تطیعون به خدا برگردد .

    و ضمنا در لینک http://islamtxt.net/?q=content/forum/2201 پاسخ شما داده شده است .

    شرم و حیا نداری باز اینجا مطرح می کنی ؟؟؟!!!

    #9331

    abdollah1990
    کاربر
    اگر حدیث را بدون غرض و مرض بخوانی متوجه می شوی که (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة ولكن الله تبارك وتعالى ابتلاكم ليعلم إياه تطيعون أم هي) ایاه تطیعون بر می گردد به حضرت علی .

    چون اختلاف بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    و موضوع خدا و شخص نبوده است که ایاه تطیعون به خدا برگردد .

    #9488

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    یک دلیل که نشان دهد مرجع ضمیر ” ه ” در ایاه حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه است.

    ادبیات که بلد نیستید.

    قرآن هم که با شما میانه ای ندارد.

    قرائن حدیث را هم که رعایت نمی کنید.

    با این حال یک دلیل بیاورید.

    #9526

    khaled ebn valid
    مشارکت کننده

    بیرحمی حضرت علی و مشارکت غیر مستقیم ایشان در شهادت حضرت عثمان(علل اصلی جنگ های جمل و صفین){بر اساس استنباط شیعه}

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2240

    #9527
    با سلام خدمت شما اما بعد: برادرم در ابتدا گفتی (اگر ما گفته های شیعه دال براینکه ام المومنین عایشه و اصحاب به قصد جنگ با خلیفه مسلمین خروج کردند را بپذیریم.. طبق گفته های خود شیعه،خیلیها کشته شدند،خیلیها بیوه شدند،خیلیها یتیم شدند.. آیا اینها گناه کمی هست که بشود از کنارش رد شد؟؟ ) و اما جوابت : برادرم بدان کثرت و زیادی ظالم و منافق ربطی به جنگیدن با آنان ندارد ما گر گفته ی شما را بپذیریم پس طیق آن پیامبر نیز نباید بارای جنگ بدر بیرون میرفت زیرا تعداد بسیاری سران کفار قریش در آن جنگ کشته شدند . خواهشا قبل از گفتن سخنی حتما کمی بیشتر فکر کنید زیرا مطالبت خیلی سطحی است و اما شما در ادامه گفتی : حالا این سوال مطرح میشه که چرا حضرت علی کسانی که علیه حکومت اسلامی جنگ کردند و سبب این جنایت شدند را مجازات نکرد!؟ و اما جوابت : برادرم آخر چه کسی از سران فتنه ماند که علی آنان را بازخواست کند ؟ طلحه کشنه شد!!! و زبیر هم کشته شد !!!!!! چه کسی ماند؟ شاید بگویی عایشه که مانده برادرم از سه نفر از سران فتنه فقط عایشه زنده ماند که مستحق توبیخ بود ولی حضرت علی مرتضی اولا او را بخاطر حرمت همسری رسول خدا بخشیدند و ثانیا علی مرتضی آنقدر انسان بزرگی بود که زنان را توبیخ نمیکرد چنانچه وقتی جنگ جمل تمام شد ایشان با زن یکی از سران فتنه که کشته شده بود برخورد کردند آن زن به حضرت علی گفت خدا فرزندانت را یتیم کند که فرزندان مرا یتیم کردی و در ادامه جسارات دیگری نیز به ایشان کرد در این هنگام یکی از یاران حضرت علی از گستاخی این زن نسبت به حضرت علی خشمگین شد و به ایشان عرض کرد ای امیرمونان اجازه بده تا این هتاک را تادیب کنم اما علی جواب داد وای بر تو میخواهی با یک زن طرف شوی در حالیکه در جاهلیت اگر کسی معترض زنی میشد او را سرزنش نمی کردند او را به حال خود واگذار که بهره اش (عقلش) کم است و نمیداند شوهرش چه کرده است . این نمونه را گفتم که بهتر موضوع را درک کنی برادرم اگر شبهه ای نداری از این شبهات آبکی مطرح نکنید لطفا ب مثل همیشه قاضی مردم والسلام
    #9540

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (و اما جوابت : برادرم بدان کثرت و زیادی ظالم و منافق ربطی به جنگیدن با آنان ندارد ما گر گفته ی شما را بپذیریم پس طیق آن پیامبر نیز نباید بارای جنگ بدر بیرون میرفت زیرا تعداد بسیاری سران کفار قریش در آن جنگ کشته شدند .)

    برادرم جنگ جمل بین کفار و مسلمان نبود .

    جنگ بر سر دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم بود و جنگ بین مسلمانان بود .

    اینکه گفته ای (و ثانیا علی مرتضی آنقدر انسان بزرگی بود که زنان را توبیخ نمیکرد )

    برادرم حضرت علی با استناد به کدام ایه قران اگر زنی چندین نفر را کشته است و به قتل رسانده است توبیخ نمی کرد ؟؟

    چون خداوند قصاص را برای زن و مرد یکسان دستور داده .

    آیا حضرت علی خلاف دستور خدا عمل می کرده ؟؟

    برادرم شما که این موضوعات پیش پا افتاده را نمی دانی اگر پاسخی نداری این توجیهات آبکی را نکن .

    و به لحاظ اینکه این سایت اینقدر آزادی برای مخالفین خود داده است که به صراحت و به راحتی می توانند عقائد خود را بیان کرده و سانسور نمی شود شما بیشتر از این خود را رسوا نکن و موجب هتک حرمت مذهبت را فراهم نساز .

    اگر راست می گویی چند سایت شیعه را مثل این سایت معرفی کن که همه آزادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .

    و این نشان دهنده ی حقیقت عقیده ی مبتنی بر قران اهل سنت می باشد که هیچ ترسی از طرح مباحث توسط مخالف ندارند .

    و اگر عقیده ی شما حق است چند سایت مثل این سایت معرفی کن که همه ازادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .

    و همان توصیه قبلی که برای شما کردم برو تیله بازی کن .

    #9766

    bahare122
    کاربر
    یه سوال از شما می پرسم
    به نظر شما اگه امام علی(ع) ام المومنین عایشه را مجازات میکردند شما فریاد وا ام المومنینا سر نمی دادین که چرا به ام المومنین جسارت شده؟

    به نظر من اول باید اصل و پایه نظرات شیعه بررسی بشه وبعد در مورد سایر نظرات شیعه و عقاید اونا بحث کرد شیعه اعتقاد داره که امام علی (ع) معصومند و از هرگونه گناه و اشتباه به دورند همونطور که رسول الله(ص) معصومند و از هرگونه اشتباه و گناه به دورند.

    در زمان رسول الله(ص) موقعی که ایشان مشغول تقسیم بیت المال مسلمین بودند یکی اعتراض کرد که چرا عدالت را رعایت نمیکنی؟ رسول الله(ص) فرمودند که اگه من عدالت را رعایت کنم چه کسی می تواند این کار را کند؟

    اگر امام علی (ع) در مورد مجازات عوامل جنگ جمل راه درست را در پیش نگرفته باشند چه کسی می تونه این کار رو بکنه؟ وقتی در موارد بسیار زیاد امام علی (ع) با قضاوتها و راهنماییهای کارگشایشان مشکلات لاینحل خلفا و سایرین رو حل می کردند چطور میشه در مورد عوامل جنگ جمل راه را به اشتباه رفته باشند؟ لابد نظرتون هست که افرادی مانند ابوبکر و عمر می بایست در این راه ایشان را راهنمایی میکردند؟ (قصد توهین ندارم به دلیل اینکه ایشان بارها گفته بودند که اگر علی نبود هلاک می شدند)

    دوستان عزیز

    قبل هز چیز باید مبانی مباحث مورد قبول واقع بشه و بعد در مورد مسائل مختلف بحث و گفتگو بشه.

    اگه شما کسی رو به عنوان پزشک قبول نداشته باشید چطور میشه در مورد نسخه های ایشان بحث و مجادله کنید؟ اگه کسی علم و عدالت امام علی(ع) رو قبول نداشته باشه مطمئنا در تحلیل اقدامات ایشان با مشکل مواجه میشن فقط کسی میتونه اعمال و عقاید کسی رو نقد و بررسی کنه که از اون شخص عالم تر باشه. من که از پزشکی اطلاعی ندارم نمیتونم نسخه دکترها رو تحلیل کنم و بگم که اشتباه میکنن یا درست میگن

    رسول الله(ص) پس از فتح مکه فرمودند که امروز روز رحمت هست و ابوسفیان رو مجازات نکردند. مطمئنا من و امثال من در اون موقعیت دستور به قتل ابوسفیان می دادیم. چون علممون از رسول الله(ص) کمتره و حکمت رفتار و اعمال ایشان را درک نمیکنیم.

    #9771

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده
    شیعه اعتقاد داره که امام علی (ع) معصومند و از هرگونه گناه و اشتباه به دورند همونطور که رسول الله(ص) معصومند و از هرگونه اشتباه و گناه به دورند.
    پاسخ:پیامبران الهی در تبلیغ شریعت و دین معصوم هستند، به این معنا که : هرآنچه از جانب الله باشد بدون کاستن یا افزودن برآن یا کتمان آن به مردم می رسانند، و الله متعال درباره پیامبرش صلی الله علیه وسلم می فرماید: « وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِیلِ * لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْیَمِینِ * ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِینَ * فَمَا مِنکُم مِّنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِینَ * وَإِنَّهُ لَتَذْکِرَةٌ لِّلْمُتَّقِینَ» (الحاقه 44-48).
    یعنی: اگر او سخنی دروغ بر ما می‏بست، ما او را با قدرت می‏گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‏کردیم، و هیچ کس از شما نمی‏توانست از (مجازات) او مانع شود! و آن مسلّماً تذکری برای پرهیزگاران است.
    و به پیامبرش صلی الله علیه وسلم فمود: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» (مائده 67).
    یعنی: ای‌ پیامبر! آنچه‌ را از جانب‌ پروردگارت‌ به‌سویت‌ نازل‌ شده‌، ابلاغ‌ کن، و اگر چنین نکنی، پیامش‌ را نرسانده‌ای! و خدا تو را از گزند مردم‌ نگاه ‌می‌دارد.
    هیچ انسانی بجز انبیای الهی معصوم نیستند، حال چه آن شخص صحابه باشد یا خلیفه راشده باشد یا همسران و یا فرزندان پیامبر صلی الله علیه وسلم باشند.
    شما یک دلیل صریح از قرآن بیاورید که فرموده باشد اهل بیت معصوم هستند.
    (قصد توهین ندارم به دلیل اینکه ایشان بارها گفته بودند که اگر علی نبود هلاک می شدند)
    پاسخ:من از صحت این قول اطلاعی ندارم و معلوم نیست که عمر رضی الله عنه کجا و کی و به چه مناسبتی این قول را گفته باشد.لطفا با سند حرف بزنید.اگر هم درست باشد صحت دوستی سیدنا عمر و سیدنا علی است
    #10019

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام.

    اینکه گفته ای (به نظر شما اگه امام علی(ع) ام المومنین عایشه را مجازات میکردند شما فریاد وا ام المومنینا سر نمی دادین که چرا به ام المومنین جسارت شده؟)

    پاسخ من : وقتی امام به قول شما معصومی تشخیص بدهد که طرف مجرم است باید حکم خدا که قصاص می باشد را اجرا کند پارتی بازی و حرف دیگران در اجرای حکم خدا معنی ندارد .

    در غیر اینصورت خود فرد حاکم مسئول آن به گفته ی شما جنایت است .

    اینکه گفته ای (شیعه اعتقاد داره که امام علی (ع) معصومند و از هرگونه گناه و اشتباه به دورند)

    پاسخ من : شکمی یا کیلویی ؟؟

    آن ایه ای که به صراحت گفته 12 امام معصومند و از هر گونه اشتباه به دورند را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    اینکه گفته ای (اگر امام علی (ع) در مورد مجازات عوامل جنگ جمل راه درست را در پیش نگرفته باشند چه کسی می تونه این کار رو بکنه؟)

    پاسخ من : وقتی خداوند کسی را رسوا کند با حرفهای خودش او را رسوا می کند .

    وقتی به قول شما یک معصوم که علم غیب هم داشته در مورد عوامل جنگ جمل راه درست را در پیش گرفته و آنها را مجازات نکرده پس معلوم است که حضرت عایشه بی گناه بوده است .

    اینکه گفته ای (اگه کسی علم و عدالت امام علی(ع) رو قبول نداشته باشه مطمئنا در تحلیل اقدامات ایشان با مشکل مواجه میشن)

    پاسخ من : جانا سخن از زبان ما می گویی .

    آیا حضرت علی که به خاطر مقداری از بیت المال دست برادرش را با اتش داغ کرد اگر حضرت عایشه به گفته ی شما مسبب قتل ده ها نفر بود حکم خدا را به خاطر حرف دیگران اجرا نمی کرد ؟؟

    خدا را شکر که خود شما با تناقضات گفتاری خودتان را رسوا می کنید .

    اینکه گفته ای (رسول الله(ص) پس از فتح مکه فرمودند که امروز روز رحمت هست و ابوسفیان رو مجازات نکردند.)

    پاسخ من : ابوسفیان در فتح مکه وقتی اسلام را قبول کرد تمام گناهان گذشته اش از بین رفت مثل دیگر کسانی که مسلمان می شوند گناهان گذشته شان محو می شود .

    #10169

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    خب این بنده خدا نوشته که حضرتش معصوم است و شما آمده ای بری یک فردی که معصوم است تعیین تکلیف میکنید.

    خب از نظر شیعه وقتی فردی معصوم است که مطلق باشد. حالا این معصوم از هر خطایی مبرا می باشد. لذا تشخیص می دهد که عایشه را با وجود گناهکار بودنش نباید مجازات کرد. چرا؟ چرایش را باید در تحمیر 25 ساله امت بعد از رسول پیدا کنید.

    اینکه حضرتش از عقوبت عایشه به نحوی که شما دنبالش هستید انصراف داده دلیل بر بی گناهی علیشه نمی شود. دقیقا مانند سامری و خالد.

    معصوم آن کاری را می کند که درست است و این لزوما به معنای استحقاق طرف مقابل نیست.

    .

    البته برای شمایی که پیامبرتان هم هیچ درجه ای از مصونیت در برابر خطا و گناه را ندارد چگونه می توان ثابت نمود که فرد دیگری غیر از رسول هم معصوم است؟ راستی چرا رسول شما معصوم نیست؟ این را اینجا نه ولی در سر تیتر مجزای جواب دهید. آیا میتوان به رسولی که معصوم نیست اطمینان کرد؟ به چه دلیل؟

    #10221

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (خب این بنده خدا نوشته که حضرتش معصوم است)

    پاسخ من : مستند به کدام آیه ی قران گفته است ؟؟

    یا مثل همیشه کیلویی و شکمی گفته است !!

    اینکه گفته ای (خب از نظر شیعه وقتی فردی معصوم است)

    پاسخ من : شکمی یا کیلویی ؟؟

    آن ایه ای که به صراحت گفته 12 امام معصومند و از هر گونه اشتباه به دورند را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    اینکه گفته ای (. لذا تشخیص می دهد که عایشه را با وجود گناهکار بودنش نباید مجازات کرد.)

    پاسخ من : عجب دین و آیینی دارید شما !!!

    هرکس را خواستید نام معصوم بر او می گذارید و بعد می گویید هر تشخیصی بدهد صحیح است .

    چطوری پیامبر اسلام وقتی برای مشرکین استغفار کرد خداوند گفت اگر 70 بار استغفار کنی پذیرفته نیست و وقتی بر نابینا چهره در هم کشید آیات اول سوره ی عبس و تولی نازل شد و ده ها مورد دیگر …

    اینکه گفته ای (معصوم آن کاری را می کند که درست است و این لزوما به معنای استحقاق طرف مقابل نیست.)

    پاسخ من : آیا حضرت علی که به خاطر مقداری از بیت المال دست برادرش را با اتش داغ کرد اگر حضرت عایشه به گفته ی شما مسبب قتل ده ها نفر بود حکم خدا را اجرا نمی کرد ؟؟
    پس طبق استدلال شما عجب عدالتی داشتند آن به گفته ی شما معصوم !!!

    اینکه گفته ای (راستی چرا رسول شما معصوم نیست؟)

    پاسخ من : پیامبر ما در رساندن پیام الهی معصوم است .

    به لحاظ اینکه خداوند با فرستادن وحی مراقب بوده است مثل عبس و تولی .

    اینکه گفته ای (. آیا میتوان به رسولی که معصوم نیست اطمینان کرد؟ به چه دلیل؟)

    پاسخ من : در رساندن پیام الهی معصوم است و به دلیل (إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ‌ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ) میتوان به پیامبر اعتماد کرد .

    #10733

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    معنای استحقاق را هم نمی دانی. کم کم یک دائرة المعارف از ندانسته ای بدیهی شما درست می شود.

    لحافظون؟ داجن چی شد؟ غرانیق؟ به قول استاد دکتر دانشمند عالم جلیل القدر جهان اسلام……….. .

    این ایاه تطیعون چه شد؟

    یک دلیل که نشان دهد مرجع ضمیر ” ه ” در ایاه حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه است.

    ادبیات که بلد نیستید.

    قرآن هم که با شما میانه ای ندارد.

    قرائن حدیث را هم که رعایت نمی کنید.

    با این حال یک دلیل بیاورید.

    #10752

    abdollah1990
    کاربر
    سلام بر شرف نداشته که حیا را هم قورت داده .

    اینکه گفته ای (به قول استاد دکتر دانشمند عالم جلیل القدر جهان اسلام……….. .)

    پاسخ من : چرا ترسیده ای و به جای نام ابو الکذاب آفت الله ما یفعلی سنگ پای قزوین نقطه چین گذاشته ای ؟؟

    زشته !!! عیبه !!! میفهمن ها !!!

    شما که صیغه زاده ما یفعلی هستی چرا از گذاشتن نام پدرت ترسیده ای ؟؟

    اینکه گفته ای (این ایاه تطیعون چه شد؟)

    پاسخ من :اگر حدیث را بدون غرض و مرض بخوانی متوجه می شوی که (ووالله انها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة ولكن الله تبارك وتعالى ابتلاكم ليعلم إياه تطيعون أم هي) ایاه تطیعون بر می گردد به حضرت علی .

    چون اختلاف بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    و موضوع خدا و شخص نبوده است که ایاه تطیعون به خدا برگردد .

    و ضمنا در لینک http://islamtxt.net/?q=content/forum/2201 پاسخ شما داده شده است .

    شرم و حیا نداری باز اینجا مطرح می کنی ؟؟؟!!!

    اینکه گفته ای (یک دلیل که نشان دهد مرجع ضمیر ” ه ” در ایاه حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه است.)

    چون اختلاف بین حضرت علی و حضرت عایشه بوده است .

    و موضوع خدا و شخص نبوده است که ایاه تطیعون به خدا برگردد .

    #10883

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    من فکر میکردم که آره اما میبینم که آره لذا یقین پیدا کردم که آره.

    فلذا به قول استاد دکتر دانشمند عالم جلیل القدر جهان اسلام…………..

    این که اختلاف بین امیرالمومنین و کس دیگری بوده دلیل است از اینکه ” ه ” به ایشان برمیگردد. عجب.

    حالا دلیل اینکه ” ه ” به ایشان برمی گردد چیست؟

    .

    یکنفر از این جمله ایاه تطیعون ام هی جواب دهد که چگونه به خدا برنمیگردد. چرا خدا مردم را ابتلاکم لیعلم کرده؟ و می خواهد ببیند در این ابتلا کی از کی پیروی می کند؟ هر دو حق هستند؟ پس ابتلا به چه معناست؟ هر دو باطل هستند؟ پس ابتلا برای چیست؟ یکی حق و دیگری باطل است؟ کدام؟ دلیل؟ ” ه ” حالا به کی برمی گردد؟

    خدا گروهی را ابتلاکم کرده و حالا می خواهد بیند در این ابتلاکم لیعلم کی از ” ه ” و کی از ” ها ” تبعیت می کند. حالا ” ه ” به کی برمی گردد؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 33)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.