Home › انجمن ها › خلفای راشدین › آیا خلیفه دوم توسل به قبر رسول خدا صلی الله علیه وآله را تایید می کرد؟!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محمد35 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7067شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7068
و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال احادیث جعلی و موضوعی می روید .
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2- آیا امام زادگان به ندای صدا زنندگان پاسخ می دهند ؟؟؟؟
3- در زمان زنده بودن ندای آنها قابل شنیدن بود ایا اکنون نیز قابل شنیدن است ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7070اولا بابت ادب واخلاق شما تشکر می کنم.ثانیا ماهم این آیات را دیده ایم که وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ ولی در کنار آن این آیات را هم دیده ایم: ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون فرحین بما اتاهم الله من فضله………
ثالثا ومن یطع الله ورسوله فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین والصدیقین والشهداء والصالحین و حسن اولئک رفیقا…
رابعا دعا نزد قبور اولیاء خدا فقط متوجه خداست وغیر از خدا متوجه احدی نیست بلکه خدا را به مقام صاحب آ ن قبر قسم می دهیم تا حاجت ما را برآورد وحقیقت توسل همین است که در حدیثی که در بالا از مسترک نقل کردم آمده است.
خامسا مگر شما مقام نبی را بعد از وفاتش چنانکه قبل از وفاتش چنان مقامی داشته را رد می کنید ومنکر مقامات النبی عند الله هستید؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سادسا یک مثال ساده شما برای دیدن یکی از علمایتان به خدمتشان شرف یاب می شوید در انتها وهنگام خدا حافظی به آن عالم التماس دعا می گویید خوب این التماس دعا گفتن شرک است؟؟؟؟!!!!!سبحان الله
سابعا در آیه شریفه معروف به آیه الکرسی می خوانیم: من ذالذی یشفع عنده الاباذنه سوال من این است که این الا باذنه چه کسی است با توجه به اینکه خدا نیست یعنی هیچ کس صاحب شفاعت در روز قیامت نیست مگر کسی که خدا اذن دهد ؟؟! استغفرالله مگر می شود خدا هم به کسی اذن شفاعت بدهد این شرک است ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! پس بنا بر صغرا وکبرای شما قرآن هم مبلغ شزک……………..نعوذ بالله
ثامنابه جای اینکه این همه دلایل متقن وغیر قابل انکار در منابع فریقین را انکار کنید خوب یک کلام بگویید ابن تیمیه وپیروانش دچار اشتباه شده اند وتبیین درستی از مطلب نداشته اند نه اینکه اینها همه را باطل کنید ونادیده بگیریدویک فکر بی اساس را تایید کنید تا درنتیجه این همه تناقض پیش بیاید……………..
تاسعا روایاتی که در صحیحین ومستدرک علی الصحیحین وتفاسیر مختلفی که از اهل سنت به جا مانده است در این زمینه مطالب آنها کمتر از مطالبی نیست که در منابع شیعه است که در ابواب مختلف از جمله ابواب مربوط به مقامات وکرامات رسول خدا صلی الله علیه وآله بعد از وفات وابواب مربوط به دعا و…آمده است…………………………………….
………………………………………………………………………………..من الله التوفیق
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7200با سلام برادرم . چرا به سوالات واضح من پاسخ نمی دهی ؟؟
و فلسفه بافی می کنی و من با آیات صریح و واضح و مرتبط با موضوع توسل استناد کردم .
و تمام آیاتی که من آوردم حتی بی سوادان متوجه می شوند .
مثل (وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) و شما به آیاتی استناد می کنید که هیچ ربطی به توسل کردن به قبور و مقبره ها ندارد .
و همچنین هیچ گونه آیه ای در قران وجود ندارد که خداوند دستور داده باشد به قبور و مقبره ها توسل جویید و وسیله قرار دهید .
اگر به اعتقاد شما وجود دارد اعلام کنید تا مردم قضاوت کنند و کذاب رسوا شود .
حتما مرتبط با موضوع بحث باشد ، نه آیاتی که هیچ ربطی به موضوع بحث ندارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7201و اینکه این آیات را مطرح کرده ای (وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَـٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ)
و (وَمَن يُطِعِ اللَّـهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَـٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّـهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَـٰئِكَ رَفِيقًا)
برادرم اولا در کجای این ایات خداوند دستور داده که به نزد مقبره ها رفته و توسل بجویید ؟؟!!
و در کجای این ایات گفته که فقط دعای شما در نزد مقبره ها پذیرفته می شود ؟؟!!
و در کجای این ایات گفته که اهل قبور صدای شما را می شوند ؟؟!! و …
در حالی که خداوند در سوره ی حمد خیلی روشن و واضح می گوید (وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) .
و اینکه این آیه را مطرح کرده ای (وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ)
برادرم در کجای این ایه خداوند گفته که شهدا در داخل قبور خود زنده هستند و روزی می خورند ؟؟!!
و در کجای این ایه خداوند گفته است که شهدا صدای شما را می شوند ؟؟!!
و در کجای این ایه خداوند گفته است که شهدا مشکلات شما را حل می کنند ؟؟!! و ….
اگر شهدا در این دنیا زنده هستند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟
و اگر در این دنیا زنده هستند پس چرا همسرانشان با افراد دیگر ازدواج می کنند ؟؟!! و …
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7202و اینکه گفته ای (رابعا دعا نزد قبور اولیاء خدا فقط متوجه خداست وغیر از خدا متوجه احدی نیست)
برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟
و امروزه که وسائل ارتباط جمعی وجود دارد از این دروغ ها استفاده نکن .
هر فردی که به مشهد رفته باشد دیده است که چندین نفر مثل حیوانات گردن هایشان با طناب بسته شده و خود را دخیل کرده اند !!
آیا این ها متوجه خدا هستند !!؟؟
آیا اینها گردن خود را برای خدا با طناب بسته اند ؟؟!!
و چرا در مساجد این کار را نمی کنند ؟؟
و کلمه یا علی مدد و یا مهدی ادرکنی و یا ابولفضل مدد و … چه معنی می دهد ؟؟
چرا خود را به نفهمی می زنی ؟؟
فکر می کنی مردم نمی دانند ؟؟
دست شما برای همه رو شده و مردم با سواد شده و به وسائل ارتباط جمعی دسترسی دارند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7203و اینکه گفته ای (خامسا مگر شما مقام نبی را بعد از وفاتش چنانکه قبل از وفاتش چنان مقامی داشته را رد می کنید ومنکر مقامات النبی عند الله هستید؟؟!)
برادرم خداوند در قران در کدام آیه دستور داده که بعد از وفات پیامبر به مقامش توسل بجویید ؟؟!!
در حالی که در زمان حیات پیامبر خیلی واضح و روشن گفته اطیعوا الله و اطیعوا الرسول .
و اگر ایه ای سراغ داری که خداوند دستور داده پس از فوت پیامبر به قبر پیامبر توسل بجویید و یا خداوند را به مقام پیامبر قسم دهید اعلام کن تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
ولی خیلی واضح و روشن گفته (وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7204و اینکه گفته ای (سادسا یک مثال ساده شما برای دیدن یکی از علمایتان به خدمتشان شرف یاب می شوید در انتها وهنگام خدا حافظی به آن عالم التماس دعا می گویید خوب این التماس دعا گفتن شرک است؟؟؟؟!)
برادرم چرا فلسفه بافی می کنی و مغلطه بازی می کنی ؟؟
این چه ربطی به موضوع توسل به مرده و مقبره ها دارد ؟؟!!
خواهشمندم خود را بیشتر رسوا نکنید و این گونه استدلالات آبکی و کشکی مطرح نکنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7205و اینکه گفته ای (من ذالذی یشفع عنده الاباذنه سوال من این است که این الا باذنه چه کسی است با توجه به اینکه خدا نیست یعنی هیچ کس صاحب شفاعت در روز قیامت نیست مگر کسی که خدا اذن دهد ؟؟! استغفرالله مگر می شود خدا هم به کسی اذن شفاعت بدهد این شرک است ؟؟؟؟!!)
برادرم اولا : خودت این مطلب که مطرح کرده ای را بخوان .
خودت می گویی در روز قیامت آنهم کسی که خدا به او اذن بدهد .
و کجای این ایه گفته است در این دنیا ؟؟
شما از کجا می دانید که خداوند به امام زاده بیژن و قلقلی و سلیمان و … اذن داده ؟؟!!
دوما : در کجای این ایه گفته است شما به مقبره های مرده ها توسل بجویید ؟؟
برادرم چرا فلسفه بافی می کنی و مغلطه بازی می کنی ؟؟
این چه ربطی به موضوع توسل به مرده و مقبره ها دارد ؟؟!!
خواهشمندم خود را بیشتر رسوا نکنید و این گونه استدلالات آبکی و کشکی مطرح نکنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7206و اینکه گفته ای (تاسعا روایاتی که در صحیحین ومستدرک علی الصحیحین وتفاسیر مختلفی که از اهل سنت به جا مانده است در این زمینه مطالب آنها کمتر از مطالبی نیست که در منابع شیعه است که در ابواب مختلف از جمله ابواب مربوط به مقامات وکرامات رسول خدا صلی الله علیه وآله بعد از وفات وابواب مربوط به دعا و…آمده است)
برادرم اولا : هیچ گونه حدیثی و روایتی در صحیحین وجود ندارد که پیامبر دستور داده باشد که به قبور مرده ها توسل بجویید .
و اگر چنین روایاتی در صحیحین وجود دارد بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و باز فلسفه بافی نکنی و مغلطه بازی در نیاری .
دوباره تکرار می کنم روایتی در صحیحین که پیامبر دستور داده باشد به قبور مرده ها توسل بجویید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7234بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
با توجه به توجیهات و یاوه پراکنی های مدعیان حاضر نتیجه اینکه:
مدعی تشیع بنا به نوع تاویلاتی که از قرآن کریم و روایات منقول دارند منکر اصل توحید و نبوت و معاد هستند.
اما چرا منکر توحید؟ چون در عبادت و دعا وجود واسطه را در حد وجوب لازم می دانند و ردودی که در تشابه و یا تطبیق عملشان با مشرکین می کنند به هیچ وجه عقلایی نیست و مبتنی بر ظن و خرافات و تاویل به رای آیات شریفه و انحراف مواضع کلمات، نتایج پیش فرضشان را سعی در اثبات دارند.
و چرا منکر نبوت؟چون با ابداع اصل امامت منصوص من عندالله ختم نبوت را انکار می کنند و مقام امام را از همه انبیا بالاتر می دانند و کیفیت نبی موصوف در این آیین بسیار متفاوت از حقیقت وجود مبارک انبیا علی الخصوص خاتم ایشان محمد صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.بدین معنا که وی را در ابلاغ رسالتش ناکام تلقی می کنند و ادامه رسالت را در ائمه و مراجعشان محتوم می دانند و لزوم جانشینی پیامبر را بنا بر افترائات فاسد اسلافشان بر صحابی رضی الله عنهم که همه را جز سه تا سیزده نفر مرتد و منافق قلمداد می کنند گمان می برند.
و در مخالفت و عدم فهم حقیقت معاد و حیات اخروی هم به روشنی در تاویلاتی که در آیات مربوط به مقام اخروی و حیات جاوید عندالله انبیا و شهدا و صدیقین و صالحین دارند به وضوح عدم فهم و باور معاد را به نمایش می گذارند.
در عوض اینهمه انحطاط از اصول متقن دین، ابداع اصل امامت و محوریت این آیین ضاله بر این اصل مبتدع که منکرش را حتی خارجی و مرتد می دانند ماهیت و اهداف موهوم و ضد دین مبین اسلام این مدبرین اظهر من الشمس است.جای خوش وقتی است که افراد مدعی تشیع به این روشنی اباطیل و توهمات و تصورات ابلهانه خود را علیرغم جوابیه های متین و مستدل موحدین تکرار می کنند تا از خاطر محققین، ابتلائات شیطانی و مصادیق عینی آن محو نشود و تصویر زنده و عینی از نوع نگرش های الحادی و شرک و نفاق و انجماد پیش چشمان خود داشته باشند.و به عمق رنج های سهمگین انبیا و اولیای دین در برخورد با این موجودات هر چه ملموس تر واقف شوند.
و السلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7238اینکه خیلی دیر پاسخ این فقرات را دادید حمل بر این می کنم که مانند این حقیر سرتان شلوغ است خوب خود من هم در این ایام واقعا سرم شلوغ بوده ومهلتی برای آمدن به تالار نداشتم هر چند اکنون که آمده ام از اینکه دو باره توفیق یافتم که در مناظرات علمی شرکت کنم خدا را سپاسگزارم اما جواب:اولا فرمودید روایتی در بخاری یا مسلم بیاورید اجمالا همین روایتی که در مورد خلیفه دوم آمده از استاد صحیح بخاری است وحتی ابن تیمیه مضمون آن را پذیرفته است که می توانید رجوع کنید .
ثانیا این نکته را هم توجه داشته باشید که هر گز شیعه فتوا به وجوب توسل نمی دهد بلکه توسل به اولیاء خدا مستحب است ومثلا اگر کسی توسل پیدا نکرد یا به زیارت نرفت واجبی را ترک نکرده است بلکه فقط مستحب موکدی را ترک کرده است .
ثالثا واقعا عقیده شما در مورد مردگان از مومنین وحتی کافرین چیست آیا می گویید که مردگان هیچ چیزی را نمی بینند ونمی شنوند یعنی در واقع مردگان کالعدم می باشند در این صورت شما حرف مادی گراها را زده اید که می گویند جهانی بعد از دنیا نیست وهمه چیز با مرگ تمام می شودو…
رابعا اگرشما با دهریون در این مطلب اتفاق نظر ندارید پس شما حقیقت دنیای بعد از مرگ را چگونه می دانید وآیا کسی که از دنیا می رود در آن دنیا چگونه است اینها را واضح پاسخ دهید؟برادر عزیز این بحثها خدای نکرده برای محکوم کردن شما یا اثبات برتری خودم نیست فقط بحث علمی است وبس خواهش می کنم با دقت جواب دهید …………..
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
(إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) (تنها تو را می پرستم و تنها از تو یاری می گیرم)
اگر مو لا درز نستعین برود مو لا درز نعبد نیز می رود .
20و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!)
1-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
2- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا در گور خفته اند یا نه ؟؟؟
4- و اگر پس از رحلت از این دنیا ، زنده اند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟