آیا خلیفه دوم با سنت رسول خدا صلی الله علیه وآله وروش قرآن مخالفت کرد؟!

Home انجمن ها خلفای راشدین آیا خلیفه دوم با سنت رسول خدا صلی الله علیه وآله وروش قرآن مخالفت کرد؟!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد35 در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1788

    محمد35
    کاربر

    برادران عزیز نکته ای قابل تامل در تاریخ صدر اسلام مخالفت خلیفه دوم با بعضی از سننی است که در زمان رسول خدا جریان داشته است حال به بررسی صحت وسقم یکی ازاین مطلب می پردازیم امید وارم با مشارکت دراین بحث بر غنای مطالب اضافه کنید:

    قرآن کریم می فرماید: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً . النساء / 24 .

    و زنانى را كه متعه كرده ايد ، مَهرشان را به عنوان فريضه اى به آنان بدهيد ، و بر شما گناهى نيست كه پس از [ تعيين مبلغ ] مقرر ، با يكديگر توافق كنيد [ كه مدت عقد يا مَهر را كم يا زياد كنيد ] .قرطبي مي‌گويد :وقال الجمهور المراد نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام .

    تفسير قرطبي ، ج5 ، ص120 و فتح القدير ، ج1 ، ص449 و تفسير طبري ، ج5 ، ص18

    مراد از اين « فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ » نكاح متعه است كه در صدر اسلام رايج بوده .

    و ده‌ها روايت در صحيح بخاري ، از جابر و ديگران آورده‌اند كه ما در زمان پيامبر متعه مي‌كرديم ؛ حتي به يك مشت گندم .

    محمد بن اسماعيل بخاري در صحيحش نقل مي‌كند كه :

    حدثنا مسدد حدثنا يحيى عن عمران أبى بكر حدثنا أبو رجاء عن عمران بن حصين رضى الله تعالى عنه قال نزلت آية المتعة في كتاب الله ففعلناها مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ولم ينزل قرآن يحرمه ولم ينه عنها حتى مات قال رجل برأيه ما شاء قال محمد يقال إنه عمر .

    صحيح البخاري ، ج 5 ، ص 158 .

    آيۀ متعه در زمان رسول خدا نازل شد و ما در زمان رسول خدا به آن عمل مي‌كرديم و آيۀ هم بر حرمت‌ آن نازل نگرديد و رسول خدا هم تا دم مرگ ما را از آن منع نكرد ، مردي با رأي و ميل خودش هر چه كه دلش خواست گفت . و اين شخص عمر بن الخطاب بود .

    همچنين مسلم نيشابوري در صحيحش نقل مي‌كند كه :

    قال عطاء قدم جابر بن عبد الله معتمرا فجئناه في منزله فسأله القوم عن أشياء ثم ذكروا المتعة فقال نعم استمتعنا على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم وأبى بكر وعمر .

    صحيح مسلم ، ج4 ، ص131 .

    عطاء گويد : جابر بن عبد الله انصاري براي عمره به مكه آمد . به منزل او رفتم ، مردمان از او مسأله مي‌پرسيدند تا صحبت رسيد به متعه . جابر بن عبد الله گفت : بلي ما در زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم و هم در زمان ابوبكر و عمر متعه مي‌كرديم .

    و باز در جايي ديگر نقل مي‌كند :

    عن أبي نضرة قال كنت عند جابر بن عبد الله فاتاه آت فقال إن ابن عباس وابن الزبير اختلفا في المتعتين فقال جابر فعلناهما مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ثم نهانا عنهما عمر فلم نعد لهما .

    صحيح مسلم ، ج4 ، ص59 .

    من در نزد جابر بن عبد الله بودم ، گفتند عبد الله بن عباس و عبد الله بن زبير در موضوع دو متعه [متعۀ نساء و متعۀ حج ] اختلاف نظر دارند . جابر بن عبد الله گفت : ما در زمان رسول خدا هر دو را به جا مي‌آورديم ؛ پس عمر آن دو را نهي كرد و ما هم ديگر پس از آن بجا نياورديم .

    اهل سنت مي‌گويند كه جناب عمر صلاح ديد كه متعه را حرام كند :متعتان كانتا على عهد رسول الله ، صلى الله عليه وآله – أنا أنهى عنهما ، وأعاقب عليهما ، متعة النساء ومتعة الحج .

    دو متعه در زمان رسول خدا حلال بود كه من آن را حرام مي‌كنم و هر كس انجام دهد ، او را مجازات مي‌كنم : يكي متعه حج و ديگري متعه زنان .

    الإيضاح ، الفضل بن شاذان الأزدي ، ص 443 و مسند احمد ، الإمام احمد بن حنبل ، ج 1 ، ص 52 و ج 3 ، ص 325 و السنن الكبرى ، البيهقي ، ج 7 ، ص 206 و معرفة السنن والآثار ، البيهقي ، ج 5 ، ص 345 و الاستذكار ، ابن عبد البر ، ج 4 ، ص 95 و أحكام القرآن ، الجصاص ، ج 1 ، ص 338 و أحكام القرآن ، الجصاص ، ج 2 ، ص 191 و تفسير الرازي ، الرازي ، ج 5 ، ص 167 و تذكرة الحفاظ ، الذهبي ، ج 1 ، ص 366 و ميزان الاعتدال ، الذهبي ، ج 3 ، ص 552 و

    جالب اين است كه آقاي سرخسي حنفي و ابن قدامه حنبلي از شخصيت‌هاي برجستۀ اهل سنت وقتي به اين مي‌رسند مي‌گويند :

    وقد صح أن عمر رضي الله عنه نهي الناس عن المتعة .

    اين كه عمر از متعه نهي كرده است ، صحت دارد . منتظر پاسخهای علمی برادران عزیز هستم ………………………………………………با تشکراز حسن توجه شما

    #6632

    محمد35
    کاربر
    از نظر اهل سنت آیاجز رسول خدا صلی الله علیه وآله کسی می تواند سنت های رسول خدا را تغییر دهد ؟ وآیا این بدعت نیست ؟ اگر بدعت نیست چرا؟واگر بدعت است چه عواقبی برای بدعت گذار دارد؟!
    #6652

    mojahed.din
    کاربر
    من دیگه الان یقین پیدا کردم که شما مشکل روانی دارید

    عزیز من مگه قبلا جواب این شبهه ات را در اینجا ندادم؟

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/974

    حال مشکل شما چیست؟ ایا صم بکم عمی شده ای و جواب را ندیدی؟

    مگه بهت نگفتم قبل از ایجاد پست در تالار جستجو کن اگر نبود پست جدید درست کن؟

    همین موضوع را در همانجا نمیتوانستی ادامه بدهید؟

    قبلا هم گفتم این سایت ساخته شده سپس به حال خود رها شده مدیریت اینجا صفره

    نوشته ای

    قرآن کریم می فرماید: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً . النساء / 24 .

    و زنانى را كه متعه كرده ايد ، مَهرشان را به عنوان فريضه اى به آنان بدهيد ، و بر شما گناهى نيست كه پس از [ تعيين مبلغ ] مقرر ، با يكديگر توافق كنيد [ كه مدت عقد يا مَهر را كم يا زياد كنيد ]

    پاسخ:

    هفت کلمه آیه قران را در 38 کلمه ترجمه کرده ای. ههههههه این یعنی کلا ایه را تحریف معنی کردی. مخصوصا داخل پرانتز ها

    معنی ایه چنین است

    پس آن زنانی را که از آنان کام گرفتید، باید مهرشان را به عنوان فریضه ای به آنان بدهید.

    خداوند در ایه 128 انعام درباره انس و جن میفرماید

    وَقَالَ أَوْلِيَآؤُهُم مِّنَ الإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ

    ودوستان آنها از آدميان می گويند: «پروردگارا! هر يک از ما دوگروه از يکديگر بهرمنده شديم,

    طبق این ایه ایا جن و انس متعه نساء میشدند؟

    یا در سوره احقاف ایه 20 میفرماید

    وَيَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَذْهَبْتُمْ طَيِّبَاتِكُمْ فِي حَيَاتِكُمُ الدُّنْيَا وَاسْتَمْتَعْتُم بِهَا

    روزي كافران به آتش دوزخ نزديك گردانده مي‌شوند و به آن عرضه مي‌گردند . شما لذائذ و خوشيهاي خود را در زندگي دنياي خويش برده‌ايد و كام برگرفته‌ايد

    ایا مردمان دنیا را صیغه یا متعه نسا میکردند؟

    این ایه درباره ازدواج دائم است اگر ایه را درست بخوانی و در پرانتز با ایه بازی نکنی

    #6654

    mojahed.din
    کاربر
    در ادامه نوشته ای:
    و ده‌ها روايت در صحيح بخاري ، از جابر و ديگران آورده‌اند كه ما در زمان پيامبر متعه مي‌كرديم ؛ حتي به يك مشت گندم .
    محمد بن اسماعيل بخاري در صحيحش نقل مي‌كند كه :

    حدثنا مسدد حدثنا يحيى عن عمران أبى بكر حدثنا أبو رجاء عن عمران بن حصين رضى الله تعالى عنه قال نزلت آية المتعة في كتاب الله ففعلناها مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ولم ينزل قرآن يحرمه ولم ينه عنها حتى مات قال رجل برأيه ما شاء قال محمد يقال إنه عمر .

    صحيح البخاري ، ج 5 ، ص 158 .

    آيۀ متعه در زمان رسول خدا نازل شد و ما در زمان رسول خدا به آن عمل مي‌كرديم و آيۀ هم بر حرمت‌ آن نازل نگرديد و رسول خدا هم تا دم مرگ ما را از آن منع نكرد ، مردي با رأي و ميل خودش هر چه كه دلش خواست گفت . و اين شخص عمر بن الخطاب بود .

    پاسخ:

    ابتدا بذار یک خورده به عقل پوکت بخندم. ههههههههههههههههههههه

    و سپس ای جاهل مگر همین شبهه را در اینجا ننوشتی

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/974#comment-6063

    خجالت نکشیدی اونجا؟ چطور رسوات کردم؟ در اخر چی گفتم بهت؟

    نگفتم «جناب محمد35 چرا حیا را کنار میگذاری؟ باور کن اگر این مطلب را نمیگذاشتی کسی نمیگفت لال هستی

    اما خودت خواستی پس رسوا شدنت با خودت

    این دلیل محکم شما آنچنان شما را مفتضح فرمود که به خدا قسم اگر حیا داشته باشی تا اخر عمرت هم دور و بر سایت اسلام تکس نمی ایی اما چه میتوان گفت.

    سنگ پای قزوین هم در مقابل شما خیط میشود . خجالت بکش چقدر خودت را رسوا میکنی؟ یک خورده به حال خودت فکر کن

    دروغی را در انجا مطرح کردی انچنان جوابی بهت دادم که اگر حیا داشتی هیچ وقت اینجا نمی امدی اما دقیقا همان مطلب را اینجا دوباره کپی کردی. جز کپی پست چی بلدی ؟ بسه خجالت بکش

    در مورد دیگر کپی پست هایت اینجا را بخوان

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/974#comment-6090

    #6658

    محمد35
    کاربر
    اگرتمام کلمات شما نسبت به بنده حقیر سراپاتقصیر ناسزا باشد هرگزبه شما ناسزایی نمی گویم اگر تمام این صفحات را از دشنام به من وعقیده ام پرکنی هرگز کلمه ای توهین به شما وعقیده ات نخواهم کرد اما برادر جان شما بهتر می دانی که این آیه در چه موردی نازل شده یا مفسرین بزرگی چون قرطبی وطبری و…حال قسمتی از جملات این بزرگان را در مورد این آیه می آورم :
    وقال الجمهور : المراد نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام

    جمهور علما( مشهور علما) گفته اند که مراد از اين آيه متعه است که در صدر اسلام بوده است .

    تفسير القرطبي ج 5 ص 130
    ونیز:
    جالب است که :طبق روايات اهل سنت ، بسياري از بزرگان صحابه و تابعين مانند ابن عباس و ابي بن کعب و مجاهد و سعيد بن جبير و ابن مسعود و سدي و ديگران اين آيه را چنين قرائت مي کرده اند:

    “فَمَا استَمتَعتُم بِهِ مِنهُنَّ إليَ أجَلٍ مُسَمًّي فَآتُوهُنَّ أجُورَهُنَّ”
    أخبرنا أبو زكريا العنبري حدثنا محمد بن عبد السلام حدثنا إسحاق بن إبراهيم أنبأ النضر بن شميل أنبأ شعبة حدثنا أبو سلمة قال سمعت أبا نضرة يقول قرأت على بن عباس رضي الله عنهما فما استمتعتم به منهن فآتوهن أجورهن فريضة قال بن عباس فما استمتعتم به منهن إلى أجل مسمى قال أبو نضرة فقلت ما نقرأها كذلك فقال بن عباس والله لأنزلها الله كذلك هذا حديث صحيح على شرط مسلم ولم يخرجاه المسترک علی الصحیحین ج2 ص 334
    این قرائت در کتابهای زیر هم ذکر شده است:
    جامع البيان ج 5 ص19 – المصنف لعبد الرزاق الصنعاني ج 7 ص 497 و 498- شرح النووي على صحيح مسلم ج 9 ص 179- الكشاف للزمخشري ج 1 ص519- أحكام القرآن للجصاص ج 2 ص 185- تفسير القرطبي ج5 ص130- تفسير ابن كثير ج1 ص486 – الدر المنثور ج 2 ص 139و 140
    قطعا مقصو د ابن عباس نزول به عنوان قرآن نبوده است . چون تحريف قرآن به اجماع مسلمانان باطل است . بلکه مقصود نزول به عنوان تفسير اين آيه از جانب خداوند است .
    حال قضاوت با خوانندگان محترم آیا دستور رسول خدا اولویت دارد به تبعیت یا دستور خلیفه دوم …

    #6660

    محمد35
    کاربر
    برادر عزیز جناب مجاهد دین از گفتار شما مشخص است که اطلاعات درستی از مذاهب اسلامی ونظر مفسرین نداریدچرا که شما بالکل معنی آیه را تغییر دادید در صورتی که اصل شرعیت متعهمورد اتفاق کل مذاهب است لذا از شما خواهش می کنم که در این مسائل وارد نشوید تاعزیزانی از اهل سنت که تسلط به مطلب دارند وبا نظرات مفسرین آشنا هستند پاسخ گوی مطالب باشندضمنا برادر در این لینک تمام مطالب راجع به متعه حلیت آن در اسلام وطریقه ممنوع شدن آن وسایر مطالب آمده است از همه عزیزان حق جو خواهش می کنم با حوصله این لینک را مطالعه فرمایند:
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=93
    #6855

    mojahed.din
    کاربر
    شراب هم در صدر اسلام جایز بود اما بعدا حرام شد

    خداوند میفرماید

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ 43 نساء

    ‏ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! در حالي كه مست هستيد به نماز نايستيد تا آن گاه كه مي‌دانيد چه مي‌گوئيد

    طبق این آیه فقط موقع نماز نباید مست بود و در دیگر مواقع اشکالی ندارد

    حال اگر نفهمی پیدا شود و بگوید صیغه و شراب حلال است چه به اومیگویی؟

    من در این پست از کتب خودتان با سند صحیح حرام شدن صیغه را ثابت کردم

    http://islamtxt.net/?q=content/forum/2106

    نوشته ای:

    لذا از شما خواهش می کنم که در این مسائل وارد نشوید تاعزیزانی از اهل سنت که تسلط به مطلب دارند وبا نظرات مفسرین آشنا هستند پاسخ گوی مطالب باشند

    پاسخ:

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    اسپند دود کن چشم نخوری

    #6862

    خالد35
    کاربر
    جناب در کامنت بالا گفتی :این ایه درباره ازدواج دائم است…………

    شما با این جمله اصل مشروعیت متعه را در اسلام که مورد اتفاق کل مسلمین است را انکار کردی ………………بهتر است با بت اطلاع شما عرض کنم که در اصل مشروعیت متعه بین علمای فریقین هیچ اختلافی نیست تنها اختلاف در نسخ متعه وزمان نسخ آن است خواهش می کنم با مطالعه بیشتر جواب بدهید…………………

    #6864

    mojahed.din
    کاربر
    جناب نابغه این آیه بدون شک درباره ازدواج دائم است لطفا ایه را کامل بخوان بدون پرانتز و بدون سوار کردن هدف شخصی بر روی ایه

    معنی آیه 23 نساء

    ( 23 ) حرام شده است بر شما: مادرانتان ، و دخترانتان، و خواهرانتان ، و عمه هایتان، و خاله هایتان، و دختران برادر، و دختران خواهر، و مادرانتان که به شما شیر داده اند، وخواهران رضاعی شما، و مادران زنانتان، و دختران همسرانتان که در دامان شما پرورش یافته اند از همسرانی که با آنها همبستری کرده اید، پس اگر با آنها همبستری نکرده اید؛ بر شما گناهی نیست ( که با دخترانشان ازدواج کنید) و ( همچنین) زنان پسرانتان که از پشت و صلب خوتان هستند، و( نیز) جمع میان دو خواهر ( بر شما حرام است) مگر آنچه که در گذشته رخ داده باشد که خداوند آمرزنده ی مهربان است.

    ( 24 ) ۞ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَن تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا

    ( 24 ) و زنان شوهردار بر شما حرام است مگرزنانی که مالک آنان شده اید. این فریضه ی الهی است که بر شما مقرر داشته است. و غیر از اینها (یعنی موارد ذکر شده در ایه 23 و ایه 24) برای شما حلال است با اموال خود زنان دیگر را طلب کنید ـ در حالی که پاکدامن باشید و زناکار نباشد ـ پس آن زنانی را که از آنان کام گرفتید، باید مهرشان را به عنوان فریضه ای به آنان بدهید، و گناهی بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهریه با یکدیگر توافق کنید، بی گمان خداوند دانای حکیم است.

    #6865

    mojahed.din
    کاربر
    ( 25 ) وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلًا أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مَّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم مِّن فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ۚ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُم ۚ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ ۚ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ ۚ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ۚ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنكُمْ ۚ وَأَن تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

    25 ) و هر کس از شما از لحاظ مالی توانایی ازدواج با زنان آزاده مؤمن؛ نداشته باشد، پس با کنیزان با ایمانی که ملک یمین شما هستند ازدواج کند و خداوند به ایمان شما داناتر است. برخی از برخی هستند، پس آنان را با اجازه صاحبانشان به ازدواج خود در آورید، و مهرشان به طور پسندیده به آنان بدهید. ( به شرط آنکه) پاکدامن باشند، نه زناکار، و نه آنان که در پنهانی دوست گیرند. پس چون ازدواج کردند، اگر مرتکب زنا شدند،پس مجازاتشان؛ نصف مجازات زنان آزاد ( پنجاه تازیانه) است. این ( اجازه از دواج با کنیزان) برای کسانی از شماست که از آلایش گناه بترسد، و صبر ( و پاکدامنی) پیشه کردن؛ برایتان بهتر است. و خداوند آمرزنده ی مهربان است.

    در این ایه نیز میگویند اگر ازدواج دائم نتوانستید بکنید با کنیزان ازدواج کنید. نگفته صیغه و ازدواج موقت کنید.

    در سوره مومنون میخوانیم

    ( 1 ) قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ… ( 5 ) وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ( 6 ) إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ( 7 ) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ

    ( 1 ) به راستی مؤمنان رستگار شدند… ( 5 ) و آنها که شرمگاهشان را حفظ می کنند.( 6 ) جز بر همسران شان یا (بر) کنیزان شان، پس بی گمان اینان (در بهره گیری از آنان) ملامت نمی شوند. ( 7 ) پس کسی که فراتر از این بخواهد، آنانند که تجاوز گرند.

    در کجای این ایه گفته علاوه بر زن دائم و کنیز راه سومی به نام صیغه کردن انجام بدید؟

    حرام شدن صیغه را در کتبتان ثابت کردم اگر چیزی در چنته داری آن را جواب بده وگر نه سکوت کنی سنگین تری

    #6908

    خالد35
    کاربر
    نوشتید:که طبق این آیه کریمه:وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلًا أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ کسی که توانایی مالی بر ازدواج با زنان آزاده ومومنات را ندارد پس با کنیزان ازدواج کند ………

    در این ایه نیز میگویند اگر ازدواج دائم نتوانستید بکنید با کنیزان ازدواج کنید. نگفته صیغه و ازدواج موقت کنید.

    برادر محترم واقعا جای تاسف است که از اولی ترین اصول بی اطلاع هستید اولا در این آیه شریفه عبارت ینکح شامل ازدواج دائم وغیر دائم است اگر این طور نیست شما اثبات کنید که مراد منحصرا ازدواج دائم است …..

    ثانیا یک اصل مسلم وجود دارد که اثبات شی نفی ما عدا نمی کند اینجا ولو بپذیریم مراد از نکاح فقط نکاح دائم است نفی ازدواج موقت نشده بلکه نکاح با کنیزان هم به عنوان راه حلی بیان شده است.

    #6918

    mojahed.din
    کاربر
    شراب هم در صدر اسلام جایز بود اما بعدا حرام شد

    خداوند میفرماید

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ 43 نساء

    ‏ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! در حالي كه مست هستيد به نماز نايستيد تا آن گاه كه مي‌دانيد چه مي‌گوئيد

    طبق این آیه فقط موقع نماز نباید مست بود و در دیگر مواقع اشکالی ندارد

    حال اگر نفهمی پیدا شود و بگوید صیغه و شراب حلال است چه به اومیگویی؟

    من از قرآن ثابت کردم شراب حلاله.

    در ضمن ازدواج موقت صاحبش را محصن نمیکند

    در این آیه 24 نساء خداوند «محصنین: طالبان پاكدامني و عفّت» را آورده است.
    سوال اینجاست که آیا ازدواج موقت مردان و زنان را محصن میکند؟ این روایت از وسائل الشیعه حر عاملی جواب این معما خواهد بود.
    وبالإسناد عن صفوان، عن إسحاق بن عمار، قال: سألت أبا إبراهيم (عليه السلام) عن الرجل إذا هو زنى وعنده السرية والأمة يطؤها تحصنه الأمة وتكون عنده ؟ فقال: نعم، إنما ذلك لأن عنده ما يغنيه عن الزنا، قلت: فان كانت عنده أمة زعم أنه لا يطؤها ؟ فقال: لا يصدق، قلت: فان كانت عنده امرأة متعة أتحصنه ؟ فقال: لا، إنما هو على الشئ الدائم عنده.وسائل الشیعه جلد 28 ص 68
    و با اسنادش از صفوان و او از اسحاق بن عمار میگوید: از أبا ابراهيم (علیه السلام) در مورد مردي سوال كردم كه اگر زنا كند در حاليكه كنيزي دارد وميتواند باكنيز همبستر شود آيا كنيز او را محصن ميكند؟ فرمود: بله. در نزد او چیزی استن که او را از زنا بینیاز میکند ،گفتم: اگر نزد او کنیزی باشد که فکر میکند که اجازه همبستری را بهش نمیدهد؟ گفت که راست نمیگوید، گفتم: اگر زن صيغه اي داشت آيا او را محصن ميكند ؟ فرمود : خير بلكه اين فقط بر امر دائم است

    پس آیه ای که شیعه به آن استناد میکند درباره ی ازدواج دائم و یا کنیزان است که محصنین هستند ولی طبق این روایات و روایات متشابه دیگر در همان کتاب ثابت شد که ازدواج موقت صاحبش را محصن نخواهد کرد و این آیه بر خلاف زعم شیعه هیچ دلالتی بر نکاح موقت ندارد.برای اینکه ازدواج موقت تنها برای دفع شهوت آن هم برای چند ساعتی است و صاحبش را محصن و پاک دامن نمیکند.

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.