آیا امام زمان شیعه ازدواج کرده است یانه؟ نظر دهید

Home انجمن ها مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ آیا امام زمان شیعه ازدواج کرده است یانه؟ نظر دهید

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  هابیل در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 17)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #2460

    moslem
    کاربر
    از آنجا که قرآن را محل رفع اشکال مید انید جای بسیار خرسندی است، اما سنت رسول الله نمی تواند از آن مستثنی شود. البته که این موضوعات مهمی که دامنه اختلافات را ایجاد کرده کاملا برای کسی که دل به قرآن دهد، قابل هضم است. اگر چه که به حدیث هم رجوع نکند، اما قول رسول الله قول خداوند است، واین در بسیار از آیات قرآن وجود دارد. البته من نیاز نمی بینم بحث را بجای دیگر بکشونم

    اما تقدیر می کنم از شما بخاطر اینکه قرآن برایتان بسیار مهم وعزیز است. التبه می خواهم دیدگاهتان را در مورد کسی که قرآن را محرف می داند بپرسم، آنها حکمشان چیه؟ اگه نیاز دونستی جواب بدید.

    #3378

    علی رضا
    کاربر
    یكى از مباحث پيرامون شخصيّت حضرت مهدى (عج)، زندگى شخصى و خانوادگى آن حضرت است، سخن از ازدواج يا عدم آن و داشتن فرزند و مكان زندگى و وضعيّت زندگى اولاد او و كيفيّت زندگى آن حضرت از بحثهاى جذّابى است كه احياناً در اذهان بسيارى از معتقدان به او ابهاماتى وجود دارد، كه معمولا با جوابهاى ضدّ و نقيضى نيز مواجه ميشوند.
    اساساً غيبت طولانى آن حضرت از نگاه زندگانى شخصى و خصوصى وى اين سؤال را بوجود ميآورد كه آيا در اين مدّت، حضرت مهدى(عليه السلام)ازدواج كرده است يا خير؟
    برخى اين سؤال را به صورت اشكال مطرح كرده و ميگويند: اگر ازدواج كرده و همسر دارد، لازمهاش داشتن فرزند است، و لازمه اين نيز فاش شدن اسرار و شناسايى آن حضرت است، كه با حكمت و فلسفه غيبت منافات دارد.
    و اگر ازدواج نكرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) و به امر شرعى مستحب عمل نكرده است، كه اينهم با مقام و شأن آن حضرت نميسازد، زيرا وى رهبر دينى مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، بايد پيشقدم باشد، و فرضِ وجود امامي كه مستحب مؤكّد شرعى را ترك كند، و در واقع عمل مكروهى را انجام دهد بسيار مشكل، و جاى استبعاد دارد.
    پس اگر ازدواج نكرده باشد اشكال ترك مستحبّ از طرف معصوم، و اگر ازدواج كرده باشد اشكال فاش شدن اسرار و تضادّ با فلسفه غيبت پيش مي آيد، و چون طرفين قضيّه با اشكال مواجه است، عدّهاى چنين نتيجهگيرى ميكنند كه اصلا آن حضرت وجود ندارد.
    نكتهى ديگر اين كه اصل ازدواج يا عدم ازدواج آن حضرت جزء اعتقادات ما نيست، بلكه از مسائل شخصى است كه در روايات نيز به آن تصريح نشده، و مورد بحث امامان قبلى نيز نبوده است، و كسانى هم كه در دوران غيبت توفيق درك حضور آن حضرت را داشته اند آن قدر سؤالات و مشكلات در ذهنشان بوده است كه به اينگونه سؤالات نرسيدهاند.
    در دوران غيبت صغرى نيز از نائبان خاصّ، در اين زمينه سخنى شنيده نشده است.
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 17)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.