آیا کسی می تواند ادعا کند حسبنا کتاب الله؟

Home انجمن ها فقه آیا کسی می تواند ادعا کند حسبنا کتاب الله؟

این جستار شامل 10 پاسخ ، و دارای 6 کاربر است ، و آخرین بار توسط  noor.haq در 9 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1289

    کامبيز
    کاربر

    آيا در طول تاريخ پس از اسلام کساني بوده اند که جرات داشته باشند ادعا کنند حسبنا کتاب الله؟

    #2435

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    سلام بر آقای کامبیز

    منظورتان از "پس از اسلام" چیست؟! اصلا دوران پس از اسلام داشته ایم یا خواهیم داشت؟! شاید منظورتان پس از ظهور اسلام باشد. اگر منظورتان این است، بله یک نفر پیدا شده به نام عمربن خطاب! جالب این که وی پس از رحلت رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) این قول خود را تبدیل به فعل نموده و مانع از حدیث گفتن صحابه شده است.

    #2438

    سجاد
    کاربر

     سلام 

    جناب بدلی گفتی فعلا وقت ندارم اما مثل اینکه داخل سایت برای خودت ول می چرخی اما در مورد این کلام اقا کامبیز چرا  نرفتی پست قبلی جوابت رو بگیری حالا اینجاهم جواب رو می دهم اما در مورد اقای بدلی این همین طوره فقط دوست داره سوال تکراری بپرسه این نشانه ی ضعفش هست اما بارها گفتیم این حدیث طولانی وشما برطبق عادت و طبیعتتان حدیث را قیچی کردید این حدیث اینه که اگر کاغذ وقلم اورده می شد چون صحابه دو دسته شده بودند و تازه مسلمان بینشان زیاد بود وپیامبر در حالت مریضی به سر می بردند وسروصدا اذیتش می کرد پس با اوردن قلم و کاغذ فتنه بزرگی به پا می خواست امام عمر برای جلو گیری از این فتنه ی احتمالی وخاموش کردن سرو صدا که باعث اذیت پیامبر می شد فرمود حسبنا کتاب الله که اگر این اقای بدلی وامسالانش اونجا بودند حتما در صدد فتنه ای یزرگتر بودند اگر کلام پیامبر وحی بود پیامبر حتما ان را می فرمود وبر ان اصرار می کرد پیامبر در میان کفار که دور تا دور پیامبر را گرفته بودند ایتی را کتمان نکردند بلکه تا پای جان در مقابل مخالفانش می ایستاد اما اینجا پیامبر بعد از اون حرف دیگر چیزی نگفت واصراری بر ان نکرد که این خودش نشان دهنده ی این است که وحی نبوده وگرنه دین خدا حالا کامل نیست نعوذ وباالله بنده از جناب بدلی وسایر همفکرانش تقاضا مندم دیگر سوال تکراری نپرسند اگر حرفی وشبهه ای نمانده خیلی محترمانه  دمتان را روی پشتتان بگذارید واز این سایت بیرون بروید وگرنه هرچه سوال تکراری بپرسی دیگر جواب داده نمی شود واین نشانه ی کامل وبارز ضعف شماست

    #2465

    کامبيز
    کاربر

    با سلام


    آقا سجاد با اين فرمايشات شما پس اگر هم اين حرف گفته شده باشد، حرف نادرستي و احتمالاً در آن "تقيه" وجود داشته است؟


    با تشکر


    #2469

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم
    سجاد جون عزیز دل انگیز! کوچولوی با مزه! ناراحت نشو عزیزم. همون طور که قبلا به بزرگترت آقا هاشمی گفتم، آش های پر چربی برای شما پختیم. آماده شو برای خوردن!
    اما بعد؛ گفتی جواب سوال رو دادی. برو ملاحظه کن ببین چه جواب احمقانه ای دادی! گفتی اول اختلاف و سر و صدا شد، بعد عمر اون حرف کفر آمیز رو زد. در حالی که کاملا بر عکسه عمو جون! وقتی عمر اون حرف رو زد مجلس پاشید. برو یه کم مطالعه کن بعد دست به کیبورد شو. برو پسرم.
     

    #2504

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    در جواب سوال اصلی تاپیک باید عرض کنم که کار ، نشد ندارد !!

    در طول تاریخ کسانی بوده اند که این سخن را بیان کرده اند .

    ذهبی در " تذکره الحفاظ " ج 1 ص 5 ذیل ترجمه ابی بکر بن ابی قحافه ، بیان می کند که : افرادی که " حسبنا کتاب الله " را بیان می کردند همانا خوارج بودند !!!!

    راستی در صحیح بخاری خوانده اید که از قول عمر بن خطاب خوانده اید که می گفت : حسبنا کتاب الله !!!!

    #2508

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    يکي از دوستان اهل سنت بيايد و پاسخ دهد که بالاخره

    1- آيا جناب عمر گفته حسبنا کتاب الله يا نه؟

    2- ايا جمله حسبنا کتاب الله درست است يا نه؟

    3- آيا جناب عمر طبق فرمايش سجاد جان تقيه کرده است؟

    منتظر پاسخهاي شما مي مانيم.

    #2511

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    ذهبی در " تذکره الحفاظ " ج 1 ص 5 ذیل ترجمه ابی بکر بن ابی قحافه ، بیان می کند که : افرادی که " حسبنا کتاب الله " را بیان می کردند همانا خوارج بودند !!!!

    من می تونم بهتون نشون بدم که خوارج چیزی جز محصول تفکر عمری نیستن!

    #2964

    حقیقت
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم : خد ا وند خود در قران کریم میفرما یید الیوم اکملت لکم دینکم ……..ال اخ (لطفا ایات اللهی] را تویل نکنید ودین خدارا شما کا مل نکنید . کل احادیث ولایت وجا نشینی نه در سند ونه در متن قا بل استناد نیستند واکر میبودن ساحب اصلی این امر در درجه اول خود مکلف به اجرایی فرا مین میبود (ومنتضر نمی شد تا مثل قبلی ها از طر ف انصار و مهاجر انتخاب شده ومومر ومکلف )شود ؟که همنا حقا نیت امام ع در مقا بل حوادث که انجام کرفت که در امتداد وهمسو ودر اتمام هدف اصلی فتنه بود (جمل +صفین+نهروان )وهمچنین با طلی طرف مقا بل در مخالقت با این امر مهم که هما نا مشروعیت شخص از (ابا بکر کرفته تا حسن ع ) از این امر مهم واسا سی است وبس نه در شخصیتها وتاریخ خود دا لبرین امر میبا شد در زنکی واقوال این بزرکان وهمچنین اکرطبق نضریه قران دین کامل شد درین روز (یعنی قران بس است)وسنت نبی اکرم ص تمام کر دین نیست العیاز با لله که اینچنین بنداشته شده است (که ثمراش را میبینیم) بلکه روشنکر وتبیان (کلیات وجزایات )ثران میباشد وبس ودر غیر این صورت صحیح نمی باشد :ودر کل سنت صحیحه شامل 1- اقوال رسول 2- عمل رسول درنهی واوامر3 – وسکوت رسول در قبال هر چیزی :که مثلم میباشد بایید 1- یا تبیان قران بوده 2-یا مخالف با اصول قرانی نبود 3-یا در تضاد با فرامین قرانی میبوده است :/کهدرین صورت بز یرفتنی نمیباشد واز رسول نیست ص که همه مشکلات وتو یلات ناشی از این جمله میباشند که حتی قران را به این کونه اقوال واهی تویل ومقید کر ده اند و…….بس حدیث قرتاس اصلا دروغ بوده ویا اکر هم درسته بوده وبه هر چیزی یا کسی اشاراتی داشته است با یید در .مره اختیارات می بوده باشد وبس ودر غیر اینصورت بیا مبر مکلف به ادایی این تکلیف بوده است ص .بس نتیجه یا غیر صحیح است ویا کر هم صحیح بود در امر به اختیار بوده است وبس ودر شان هرکی بوده با شد ؟؟؟؟؟/////// وضوابط احادیث را که قبلا به ان اشاره کر دیم در اینصورت خود قران بوده در راستایی اهداف قران ودر امر اللهی ودر تزا د با (الیوم اکملت لکم …..)نمی با شد واکر دین کا مل شد این احادیث موهوم به چه معنی میبا شند ؟که یا اکر هم بو.ده در امر به اختیارات د ر این راستا ولا غیر وکر نه مخالف با صل قرا نی میبا شد واکر دین کامل شد ونعمت ایما به کا ملی به ما رسید ه اینهمه درد بیدر مان از اختلاف وتفرقه کرفته تا مخالفت کل صحابه با امام علی و………چه اکمالی ست ؟بس امور ی دینی تمام شد وتدبیر وسیا سات اسلامی به مومنین واکدار شد ولا غیر واکاینچنین نیست دین کا مل نیست ونا ثص است چون لثری در نام ونشا نی اشکا را از هیچکس در امور مقامی ومنصبی در اجرایی فرا مین نه شد جدا از روشهایی کلی وجزای در اداره امور؟والسلام
    #2965

    حقیقت
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم : خد ا وند خود در قران کریم میفرما یید الیوم اکملت لکم دینکم ……..ال اخ (لطفا ایات اللهی] را تویل نکنید ودین خدارا شما کا مل نکنید . کل احادیث ولایت وجا نشینی نه در سند ونه در متن قا بل استناد نیستند واکر میبودن ساحب اصلی این امر در درجه اول خود مکلف به اجرایی فرا مین میبود (ومنتضر نمی شد تا مثل قبلی ها از طر ف انصار و مهاجر انتخاب شده ومومر ومکلف )شود ؟که همنا حقا نیت امام ع در مقا بل حوادث که انجام کرفت که در امتداد وهمسو ودر اتمام هدف اصلی فتنه بود (جمل +صفین+نهروان )وهمچنین با طلی طرف مقا بل در مخالقت با این امر مهم که هما نا مشروعیت شخص از (ابا بکر کرفته تا حسن ع ) از این امر مهم واسا سی است وبس نه در شخصیتها وتاریخ خود دا لبرین امر میبا شد در زنکی واقوال این بزرکان وهمچنین اکرطبق نضریه قران دین کامل شد درین روز (یعنی قران بس است)وسنت نبی اکرم ص تمام کر دین نیست العیاز با لله که اینچنین بنداشته شده است (که ثمراش را میبینیم) بلکه روشنکر وتبیان (کلیات وجزایات )ثران میباشد وبس ودر غیر این صورت صحیح نمی باشد :ودر کل سنت صحیحه شامل 1- اقوال رسول 2- عمل رسول درنهی واوامر3 – وسکوت رسول در قبال هر چیزی :که مثلم میباشد بایید 1- یا تبیان قران بوده 2-یا مخالف با اصول قرانی نبود 3-یا در تضاد با فرامین قرانی میبوده است :/کهدرین صورت بز یرفتنی نمیباشد واز رسول نیست ص که همه مشکلات وتو یلات ناشی از این جمله میباشند که حتی قران را به این کونه اقوال واهی تویل ومقید کر ده اند و…….بس حدیث قرتاس اصلا دروغ بوده ویا اکر هم درسته بوده وبه هر چیزی یا کسی اشاراتی داشته است با یید در .مره اختیارات می بوده باشد وبس ودر غیر اینصورت بیا مبر مکلف به ادایی این تکلیف بوده است ص .بس نتیجه یا غیر صحیح است ویا کر هم صحیح بود در امر به اختیار بوده است وبس ودر شان هرکی بوده با شد ؟؟؟؟؟/////// وضوابط احادیث را که قبلا به ان اشاره کر دیم در اینصورت خود قران بوده در راستایی اهداف قران ودر امر اللهی ودر تزا د با (الیوم اکملت لکم …..)نمی با شد واکر دین کا مل شد این احادیث موهوم به چه معنی میبا شند ؟که یا اکر هم بو.ده در امر به اختیارات د ر این راستا ولا غیر وکر نه مخالف با صل قرا نی میبا شد واکر دین کامل شد ونعمت ایما به کا ملی به ما رسید ه اینهمه درد بیدر مان از اختلاف وتفرقه کرفته تا مخالفت کل صحابه با امام علی و………چه اکمالی ست ؟بس امور ی دینی تمام شد وتدبیر وسیا سات اسلامی به مومنین واکدار شد ولا غیر واکاینچنین نیست دین کا مل نیست ونا ثص است چون لثری در نام ونشا نی اشکا را از هیچکس در امور مقامی ومنصبی در اجرایی فرا مین نه شد جدا از روشهایی کلی وجزای در اداره امور؟والسلام
    #22911

    noor.haq
    مشارکت کننده

    بسم الله الرحمن الرحیم . چطور امام زمان شیعه میگوید.اصول کافی کاف لشیعتنا . آنوقت قران کریم که به تفصیل راجع به اصول واساس ونیازهای بشر نازل شده کافی نباشد؟ شیعیان بیدار شوید واین همه فریب آخوند ها نخورید

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.