آیا شیعه اعتقاد دارد نعوذ بالله قرآن تحریف شدهاست؟

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها آیا شیعه اعتقاد دارد نعوذ بالله قرآن تحریف شدهاست؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  rrw در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1552

    rrw
    کاربر
    اخيرا مقاله اي با عنوان ” علم ریاضی شاهدی بر حقانیت ما و رد ادعای شیعه در تحریف قرآن ” در سايت قرار گرفته است. نوشته زير رديه اي است بر آن مقاله.
    ابتدا بايد اذعان کنم موضوع اعجاز عددي قرآن که در مقاله فوق آمده، زيبا و هيجان انگيزبود. اما درآميختن آن با اتهام اعتقاد شيعه به تحريف قرآن، تاسف انگيز است. اما پاسخ:
    اولا : اگر شيعه معتقد به تحريف قرآن است چرا در طول اين پانزده قرن قرآني ويژه خود چاپ نكرده‌ و در اختيار طرفدارانشان نگذاشته‌ ؟ آيا يك نفر در دست شيعه قرآني مخالف با قرآن موجود ديده؟
    ثانيا : اگر چنانچه در گوشه اي ، بعضي از افراد عادي يا علماء طراز دوم يا سوم يا بخش كوچكي از شيعه معتقد به تحريف قرآن باشد ، آيا اعتقاد اين چند نفر منعكس كننده عقائد مذهب شيعه است يا اينكه عقائد هر مذهب را از مشاهير علماء آن مذهب مي‌گيرند ؟ مثلاً اگر كسي بخواهد بداند مذهب شافعي در خلق و حدوث قرآن چه عقيده‌اي دارد به سراغ چند مولوي درجه سوم و چهارم مي‌رود يا سراغ مشاهير فقهاء شافعي .
    واقعيت اين است که كبار علماء و مشاهير شيعه از شيخ مفيد تا آيت الله خوئي و امام و ديگران ، نه تنها معقتد به تحريف قرآن نيستند بلكه تحريف قرآن را عقيده خُرافي و عقيده مجانين و ديوانگان مي‌دانند.
    آيت الله خوئي در كتاب البيان ، ج1 ، ص4 صراحت دارد بر اينكه : « رواياتي كه نشانگر آن است كه به ظاهر در قرآن تحريف شده برخي از آنها جعلي و ساختگي است ، برخي از اين روايات ضعيف است و برخي مُعرَضً عنه فقهاء شيعه است ، برخي هم مربوط به تحريف قرآن نيست بلكه نشانگر آن است كه در نزد اميرالمؤمنين و ائمه عليهم السلام قرآني بوده كه مشتمل بر تأويل و تفسير و شآن نزول قرآن بوده است كه مشابه اين روايات در كتب روائي اهل سنت نيز هست »
    ثالثا: ما هم مي توانيم بگوئيم تعدادي از علماء شما قائل به تحريف قرآن‌اند. به عنوان نمونه:
    1- صحيح مسلم از عايشه صراحت دارد كه:
    قالت كان في ما أنزل من القرآن عشر رضعات معلومات يحرمن ثم نسخن بخمس معلومات فتوفي رسول الله (صلي الله عليه و سلم) و هن فيما يقرأ من القرآن.
    چنين آيه اي در قرآن داشتيم كه اگر يك فرزندي ده مرتبه شير از يك خانمي بمكد و بخورد، اين باعث محرميت مي شود؛ بعد اين آيه نسخ شد و آيه ديگري آمد كه اگر پنج بار يك طفل نوزاد، از هر خانمي شير بخورد، اين طفل، فرزند رضاعي او مي شود؛ و روزي كه رسول اكرم (صلي الله عليه و سلم) از دنيا رفت، اين آيه را مردم قرائت مي كردند و در قرآن بود.
    صحيح مسلم،ج4،ص167، ح3487، كتاب الرضاع، ‌باب تحريم بخمس رضعات
    جالب اين است كه ما نه عشر رضعات معلومات در قرآن داريم و نه خمس رضعات معلومات؛ نه منسوخه هست و نه ناسخه است.
    نمونه اي ديگر از ام المؤمنين عايشه:
    قد نزلت آية الرجم و رضاعة الكبيرة عشرا و لقد كان في صحيفة تحت سريرتي، فلما مات رسول الله (صلي الله عليه و سلم) تشاغلنا بموته، دخل داجن فأكلها.
    در زمان رسول اكرم (صلي الله عليه و سلم) نازل شد آيه رجم و رضاعه كبير، و اين را نوشته بوديم در برگه اي و من زير تختم گذاشته بودم، وقتي رسول اكرم (صلي الله عليه و سلم) از دنيا رفت، ما مشغول دفن او بوديم كه يك بزي آمد و آن آيه را خورد.
    سنن دار قطني، ج4، ص105، كتاب الرضاع – سنن ابن ماجه، ج1، ص626 – المحلي ابن حزم، ج11، ص236 – معجم أوسط طبراني، ج8، ص12 – درالمنثور سيوطي، ج2، ص135 – مسندأبي يعلي، ج4، ص323
    2- سيوطي از قول عمر مي گويد:
    بسند موثق عن عمر بن لخطاب، قالََََ: القرآن ألف ألف و سبع و عشرون حرف.
    قرآني كه بر رسول اكرم (صلي الله عليه و سلم) نازل شد، يك ميليون و 27 هزار حرف داشته است.
    الإتقان السيوطي، ج1، ص121 – مجمع الزوائد الهيثمي، ج7، ص163 – الدرالمنثور، ج6، ص422 – المعجم الأوسط للطبراني، ج 6 ،‌ ص361 – الجامع الصغير للسيوطي، ج2، ص 264
    يعني به عقيده عمر دو سوم قرآن حذف شده!
    در همين زمينه، خود جناب خليفه دوم مي گويد، يك روزي سؤال كردم:
    كم تعدون سورة الأحزاب؟ قلت ثنتين أو ثلاثا و سبعين، قال إن كانت لتقارب سورة البقرة.
    سوره احزاب كه در قرآن است چند آيه دارد؟ گفتم 72 يا 73 آيه دارد؛ جناب عمر گفت كه سوره احزاب در زمان رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) هم سطح سوره بقره آيه داشت.
    درالمنثور، ج5، ص180
    يعني حدود 286 آيه. پس اين حدود 200 آيه كجا رفت؟ در زمان رسول اكرم حذف شده يا بعد از او؟ اگر نسخ شده، احكامش كجا رفته؟
    3-ابو موسي اشعري كه از بزرگان شماست و به او هم افتخار مي كنيد، در صحيح مسلم مي گويد:
    و إنا كنا نقرأ سورة، كنا نشبهها في الطول و الشدة ببراءة؛ فأنسيتها غير أني قد حفظت منها لو كان لإبن آدم واديان من مال لايبتغي واديا ثالثا و لا يملأ جوف إبن آدم إلا التراب؛ و كنا نقرأ سورة نشبهها بإحدي المسبحات؛ فأنسيتها غير أني حفظت منا يا أيها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون فتكتب شهادة في أعناقكم فتسألون عنها يوم القيامة.
    يك سوره اي بود كه ما تشبيه مي كرديم آن را از نظر طول و شدت، به سوره برائت و آن را فراموش كرديم؛ غير از اينكه فقط يك آيه اش را حفظم و آن هم اين است كه اگر فرزند آدم دو دره بزرگ مال داشته باشد، دنبال يك دره ديگري هم مي رود و پر نمي كند شكم فرزند آدم را غير از خاك؛ يك سوره ديگري هم حذف شده است كه ما آن را تشبيه مي كرديم به مسبحات، و فقط يك آيه از آن را حفظم و آن اين است كه اي كساني كه ايمان اورده ايد، چرا چيزي را مي گوئيد كه انجام نمي دهيد خودتان و … .
    صحيح مسلم،ج3، ص100، ح2466، كتاب الزكاة، ‌باب لو أن لإبن آدم واديين
    4- عبدالوهاب شعراني متوفاي 973، ايشان در كتاب الكبريت الأحمر در حاشيه اليواقيت و الجواهر آمده مي گويد:
    و لولا ما يسبق للقلوب الضعيفة و وضع الحكمة في غير أهلها، لبينت جميع ما سقط من مصحف عثمان.
    اگر واقعا من احساس مي كردم برخي از قلب هاي ضعيف مسلمان ها لغزش پيدا نمي كند و اينها در عقيده شان متزلزل نمي شوند، بيان مي كردم آن آياتي را كه از مصحف عثمان ساقط شده. الكبريت الأحمر، ص143
    5- جناب آلوسي، متوفاي1270، صاحب كتاب روح المعاني، از مفسران بنام أهل سنت كه عقيده وهابي دارد، صراحت دارد و مي گويد:
    والروايات في هذا الباب، أكثر من أن تحصي.
    روايات ما در كتب أهل سنت در باب تحريف قرآن، قابل شمارش نيست.
    روح المعاني، ج1، ص24
    6- ابو داود سجستاني متوفاي 316 هجري،‌ كتابي نوشته به نام المصاحف، درآن كتاب ثابت كرده قرآن تحريف شده.
    7- در قرن حاضر فردي به نام محمد الخطيب از علماي دانشگاه الأزهر مصر، كتابي نوشت به نام الفرقان في تحريف القرآن ، در زماني كه آقاي شلتوت، مفتي أعظم مصر زنده بود، مانع از چاپ اين كتاب شد، ولي بعد از او اين كتاب چاپ شد.
    #2168

    rrw
    کاربر
    متاسفانه اين بار مقاله “تلاش شیعه برای توجیه روایتی که قرآن را 17000 آیه می داند!” در سايت قرار گرفته که در آن دوباره افتراء قائل بودن شيعيان به تحريف قرآن، تکرار شده است.
    پاسخ:
    1- اهتمامي كه شيعه در طول تاريخ به قرآن ، علوم قرآني و تفسير قرآن داشته ،شايد دو يا سه برابر اهتمام اهل سنت به قرآن بوده است . حتي چهار مذهب اصلي اهل سنت به اندازه نصف شيعه عناويني در علوم قرآني ندارند . آخر خوش انصافها چگونه شيعيان مي توانند به تحريف قرآن اعتقاد داشته باشند.
    2-بنده فقط تعدادي از عقايد بزرگان اهل سنت به تحريف قرآن را آوردم، وگرنه چنين عقايدي در ميان علماء اهل سنت فراوان است . با اين وجود هرگز به خود اجازه نمى دهيم به خاطر چند نويسنده يا چند روايت ضعيف، به اهل سنّت نسبت تحريف دهيم. ما هرگز به خاطر كتاب «الفرقان فى تحريف القرآن» ابن الخطيب مصرى و آن روايات ضعيف كه درباره تحريف داريد، شما را متّهم به تحريف قرآن نمى كنيم ، چراکه هيچ مذهبى بر پايه روايات ضعيف بنا نمى شود.
    اما افسوس که ، مخالفان تشيع با متهم ساختن شيعه به پذيرش تحريف قرآن، در صددند به گمان خود ، شيعه را از پيكره اسلام و مسلمانان‏ جدا کنند. ( واقعا شرم آور است)
    3-افرادى كه اصرار دارند شيعه را به عقيده تحريف كتاب الله متّهم كنند گويا توجّه ندارند كه به خاطر خصومت فرقه اى، تيشه بر ريشه اسلام مى زنند. و نا خواسته ادعاي معانديني چون گلدزيهر را تاييد مي کنند. اين همه سخن از تحريف قرآن نگوييد، به اسلام و مسلمين و قرآن ستم نكنيد و به خاطر تعصّب هاى مذهبى از اعتبار قرآن مجيد كه سرمايه اصلى مسلمين جهان است، با تكرار كلمه تحريف نكاهيد، بهانه به دست دشمن ندهيد، شما اگر مى خواهيد از اين طريق از شيعه و پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام) انتقام بگيريد، بدانيد ناآگاهانه اساس اسلام را متزلزل مى سازيد، چرا كه مى گوييد گروه عظيمى از مسلمين قائل به تحريف قرآن هستند، اين ظلم عظيمى بر قرآن مجيد است.
    4- قاريان ما در بسيارى از مسابقات بين المللى قرائت قرآن، رتبه هاى اوّل را كسب كرده اند، و حافظان ما، به خصوص حافظان خردسال، اعجاب و تحسين بسيارى از كشورهاى اسلامى را برانگيخته اند.
    هر سال هزاران نفر بر حافظان و قاريان ما افزوده مى شود و كلاس هاى حفظ، قرائت، تفسير قرآن و دانشكده هاى علوم قرآنى، كشور پهناور ما را فرا گرفته است
    در تمام اين موارد قرآنى جز همان قرآن معروف و معمول بين مسلمين جهان وجود ندارد و هيچ كس قرآنى جز آن نمى شناسد و در هيچ مجلس و محفلى سخنى از تحريف قرآن مطرح نيست.(آخر از جناب سجودي سوال کنيد که زماني که شيعه بودند آيا قائل به تحريف قرآن بودند!)
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.