آیا جناب عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را تهدید کرده است؟

Home انجمن ها خلفای راشدین آیا جناب عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را تهدید کرده است؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  salaam در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1255

    salaam
    کاربر

    سلام

    اگر کسي اطلاع دقيق دارد لطفاً بفرمايد که آيا صحيح است که جناب عمر در پشت درب خانه حضرت زهرا سلام الله عليها تهديد به آتش زدن درب خانه آنها نموده است؟
    اگر چنين کرده است آيا در راستاي امتثال امر پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله بوده يا خير؟
    آيا اگر چنين کرده باشد بر ما نيست که حداقل از اين عمل او برائت بجوئيم؟
    پيشاپيش از پاسخگويي شما دوستان و اساتيد ممنونم.
     

    #2062

    eslami
    کاربر

    تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ

    آن امتی بود که گذشت برای آنهاست آنچه کسب کردند وبرای شماست آنچه کسب می کنید وسوال نمی شوید از آنچه آنها انجام دادند

    من نمی دانم عمری که اینقدر کوتاه است و این فرصت اندکی که خداوند به ما داده است که خودمان را اصلاح کنیم آیا منطقی است خودمان را سرگرم گناه وثواب دیگران بکنیم وچیزی را که هیچکدام از ما شاهد آن نبوده ایم بخواهیم درباره اش قضاوت کنیم بجای اینکه به فکر کار خودمان باشیم دنبال عیوب ومحاسن دیگران باشیم

    #2063

    دانش
    کاربر

    با سلام
    دوستان در این مورد به مقاله *افسانه ی شهادت روايتی مخدوش در تاریخ (1) و (2) مراجعه کنند
    و همچنین مقاله ی *بررسی پرونده ادعاى قتل حضرت زهرا رضى الله عنها

    http://www.islamtxt.net/content/article/457
    http://www.islamtxt.net/content/article/459
    http://www.islamtxt.net/node/45

    #2068

    هابیل
    کاربر

    شما کاملاً در می گویید

    اما کو گوشی شنوا  که آیا ت قرآن را بشنود لهم آذان لا یسمعون بها    

     نرود میخ آهنین در سنگ  که قرآن فرموده

     ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ فَهِي كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً

    #2185

    alireza_110
    کاربر

    سلام علیکم

    جناب اسلامی و جناب هابیل عزیز

    پس به نظر شما تاریخ نویسان اهل سنت که عمرشان را صرف نوشتن تاریخ کردند و وقایع تاریخی را مطرح کردند تا بگوش من و شما برسد ، بیکار بودند!؟

    یعنی شما تصور میکنید انها بفکر اصلاح خودشان نبودند؟ مثلا طبری که حتی تعداد بزهای شخص پیامبر صلی الله علیه و آله را گفته چند راس بوده ، بیکار بوده است؟ و برای تفریح و سرگرمی اینها را نوشته؟!!!

     

    #2372

    سجاد
    کاربر
    سلام علیکم
    جناب اقای alireza من در تاریخ طبری چنین چیزی که شما ادعا می کنید ندیم شاید پیدایش نکردم یا واقعا نبوده ولی به فرض که این سخن در تاریخ طبری امده تاریخ همش بی اصل واساس یعنی نمی شود ادعایی با ان ثابت کرد دقیق مثل داستان سرایی می ماند خوب تاریخ طبری یا هر تاریخ دیگه ای هر شخصی سخنی گفته اون هم نوشته وکسی نمی تواند ادعایش را ثابت کند به این دلیل می گویم تاریخ بی اساس وثانیا تاریخ طبری که وحی نیست یا از اسمان نازل نشده ما در کتب اهل سنت روایت ضعیف وحتی موضوع داریم خوب پس حدیث که جعل شد وای به حال تاریخ که خودش در اصل بی اساس اگر دروغ هم گفته بشه بس اساس تر میشه ثالثا ما هیچ کجا امر به اطاعت از تاریخ نشدیم بلکه امر به اطاعت از خدا ورسولش شده ایم و بس و این وبدان که هیچ یک از چهار مذهب اهل سنت قبول ندارند که بی بی فاطمه شهید شده حالا چطور این را به اهل سنت نسبت می دهید در حالی که اهل سنت از این چهار مذهب خارج نیستند ما همچنان منتظر جوابیم با دلیل اما کو جواب دهنده ی بر حق 
    #2375

    hamshahri
    کاربر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    اوج منطق آقایان را ببینید :

    تاریخ همش بی اصل واساس یعنی نمی شود ادعایی با ان ثابت کرد دقیق مثل داستان سرایی می ماند   "

    پس تکلیف تاریخ اهل سنت و وهابیت معلوم شد ….

    #2377

    سجاد
    کاربر

     سلام

    خوب حالا که شما جناب پروفسور همشهری ادعا دارید تاریخ همش درست و می شود چیزی با ان ثابت کرد به عنوان مثال چیزی می گویم اگر این طوره جناب عالی و امثال جناب عالی باید قبول کنند امام علی از دختر ابوجهل خواستگاری کرد باید قبول کنید دختر امام علی یعنی ام کلثوم زن عمربن خطاب بوده ولی شما می گویید این افسانه است پس در مقابل این  اوج منطقی که شما دارید چه پاسخ می دهید به اهل سنت تازه من نمونه ای به عنوان مثال اوردم می توانیم هزاران مثال بیاوریم اگر این وجواب دادی یکی یکی برایت می گویم من نگفتم تمام تاریخ داستان همین طور که گفتم ما حدیث تحریفی داریم چه برسد به تاریخ وتاریخ پر از حرف های دروغ وراست ولی شما فقط جواب یک سوال من ودادید حالا میشه بگویی اگر حرفی از تاریخ برایت اوردند که در قران وحدیث حرفی از اون مطلب نزده چطور رد یا قبولش می کنید می گویید اگر این طور تاریخ وهابیت و اهل سنت چی میشه ما انقدر حدیث صحیح داریم که احتیاجی به تا ریخ نداریم شما تا پایتان گیر می خوره حدیثی می اوریم حسبنا کتاب الله را جلوی ما علم می کنید وقتی هم دروغ می گویید حدیث موضوع و  یا سخنی از تاریخ جلو ی ما علم می کنید خوب با چه زبانی با شما حرف بزنیم

    #2426

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    آيا مي توان از استدلال کاربران اهل سنت اينگونه نتيجه گرفت که اگر بر فرض محال عمر چنين فعل قبيحي را انجام داده باشد، لازم است که آنها نيز او را لعن نمايند. دقت کنيد که عرض شده است بر فرض محال.

    يعني گويا کابران اهل سنت سايت نيز با شيعيان همنوا هستند که هر موجودي چنين جسارتي (تهديد به آتش زدن خانه حضرت زهرا سلام الله عليها) کرده باشد، لازم است همه مسلمانان يکصدا و با وحدت کامل او را لعن کنند.


    با تشکر



    #2427

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    آيا مي توان از استدلال کاربران اهل سنت اينگونه نتيجه گرفت که اگر بر فرض محال عمر چنين فعل قبيحي را انجام داده باشد، لازم است که آنها نيز او را لعن نمايند. دقت کنيد که عرض شده است بر فرض محال.

    يعني گويا کابران اهل سنت سايت نيز با شيعيان همنوا هستند که هر موجودي چنين جسارتي (تهديد به آتش زدن خانه حضرت زهرا سلام الله عليها) کرده باشد، لازم است همه مسلمانان يکصدا و با وحدت کامل او را لعن کنند.


    با تشکر



    #2443

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    بارک الله آقا کامبیز. اونچه که دو نفر یعنی اسلامی و هابیل نوشتن، اینه که به ما چه؟! تاریخ تاریک است! ما باید به فکر اصلاح خودمان باشیم. 

    یعنی به طور ضمنی پذیرفتن که برائت از همچین حرکتی درسته، حالا می خواد انجام شده باشه یا نه.

    اما سجاد که حرفی برای گفتن و دفاع از عمر نداره، دو تا مساله ی دیگه رو مطرح کرده که هیچ ربطی به این بحث ندارن! ماجرای خواستگاری به بیان معصوم دروغی بود که یکی از اشقیا گفت. ماجرای ازدواج ام کلثوم با عمر هم صرفنظر از تمام اشکالاتش، ظاهرا به زور و اجبار بوده، اون طور که در روایات ما و اهل سنت اومده.

    #2450

    دانش
    کاربر

    ازدواج ام كلثوم با عمر رضي الله عنه و رفع درجاته حقيقتی تلخ هست که گلو شیعه را پاره و دل آنها را بدرد آورده

     مراجعه کن بدلى رافضى http://www.islamtxt.net/content/article/508

    دوما  دعاى از ظهر غيب در حق  كامبيـــزك رافضيك الهی لعنت  کن و دور بگردان  کسانی که اصحاب رسول تو و بهترین خلایق بعد از انبیاء را ناسزا می گویند و در حق آنها جفا وظلم روا میدارند آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن  آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن 

    آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

     

     

    #2464

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    کاملاً با جناب دانش موافقم:

    الهی لعنت  کن و دور بگردان  کسانی که اصحاب رسول تو و بهترین خلایق بعد از انبیاء را ناسزا می گویند و در حق آنها جفا وظلم روا میدارند آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن  آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن 

    آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

    فقط دو نکته:

    1- پيش فرض اهل سنت اين سايت اينست که عمر چنان فعل قبيحي را انجام نداده است. بر خلاف ابن قتيبه دينوري که بسيار با شهامت و جسارت چنان فعلي را به عمر منتسب مي داند.


    2- اهل سنت اين سايت بالاخره يافتند که "لعن" بطور مطلق چيزي بدي نيست و لازم است برخي را لعن نمود.

     

    #2475

    محمد بدلی
    کاربر

    بی نامش آغاز نکنم

    بارک الله و دست مریزاد آقا کامبیز، بارک الله تا کور شود هر آن که نتواند دید!

    این دانش بی دانش رو ببین که مثل پیرزن های عجوزه که کاری از دستش بر نمیاد، رو به لعن و نفرین آورده! آقا دانش! وقتی این حرفا رو می نویسی، با مشت به سینه ات هم می کوبی؟!! 

    نه داداش! این مساله اتفاقا یکی دیگه از اعمال اون فرده و بیشتر از قبل اونو رسوا کرده. همین دو تا روایت صحیح السند به خوبی جنایت دومی رو معلوم می کنه:

    ( باب تزويج أم كلثوم ) 

    1 – علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي عمير ، عن هشام بن سالم ، وحماد ، عن زرارة ، عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) في تزويج أم كلثوم فقال : إن ذلك فرج غصبناه

    2 – محمد بن أبي عمير ، عن هشام بن سالم ، عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) قال : لما خطب إليه قال له أمير المؤمنين : إنها صبية قال : فلقى العباس فقال له : مالي أبي بأس ؟ قال : وما ذاك ؟ قال : خطبت إلى ابن أخيك فردني أما والله لأعورن زمزم ولا أدع لكم مكرمة إلا هدمتها و لأقيمن عليه شاهدين بأنه سرق ولأقطعن يمينه فأتاه العباس فأخبره وسأله أن يجعل الامر إليه فجعله إليه .

    الكافي، الشيخ الكليني، ج 5 ص 346

در حال نمایش 14 نوشته (از کل 14)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.