Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › آیا اصحاب نیز قبر پرست بودند؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط rrw در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
یکشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۴:۳۱ ق.ظ #9735شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1813روايت داريم که ابوبکر خواستار اين شد که در اتاق رسول خدا دفن شود و با موافقت عايشه چنين شد. بعد از او عمر نيز از عايشه اجازه گرفت که در اتاق رسول خدا دفن شود ، وبا موافقت عايشه چنين شد . بعد از او امام حسن ، نوه و از اهل بيت رسول خدا ،چنين خواسته اي داشت که البته با مخالفت شديد عايشه روبرو شد. هرچند به نوبه خود علت اين موضوع قابل بررسي است، ولي فعلا موضوع اين پست اين است که چرا همه اصحاب آرزو داشتند در کنار رسول خدا دفن شوند.
مگر اهل سنت ادعا نمي کند که مرده هيچ نفعي براي ما ندارد !!! پس چرا آنقدر تربت و مدفن رسول خدا ، برايشان ارزشمند بود که چنين آرزويي داشتند.
آخر چرا اگر يک شيعه اين خاک را تکريم کند و ببوسد، بايد آماج بدترين تهمهتا قرار بگيرد که مشرک شده وقبر پرستي مي کند،در حاليکه عملکرد صحابه پيش روي ماست .
حال مي دانم که وهابيت با توجيهات آبکي و صد تا يک غاز ، توجيه مي کنند که تکريم قبر رسول خدا ،توسط اصحاب ، با تکريمي که شيعه از قبر رسول خدا و امامان معصوم مي کند، فرق دارد. اصحاب که ديگر با قبر ايشان نجوا نمي کردند و براي صاحب قبر چنين توانايي قائل نبودند. لذا براي اينکه ببينيد عقيده واحساس صحابه از قبر رسول خدا و ديگران ، خيلي هم با احساس وعقيده شيعه فرق ندارد، روايت زير راهم بخوانيد.
عايشه مي گويد:قبل از آنکه عمر را در خانه ام دفن کنند، در داخل خانه حجاب را برميداشتم و برخي از لباسهايم را از تن بيرون ميآوردم، زيرا تنها همسرم رسول خدا و پدرم ابوبکر در آنجا بودند، اما از آن به بعد به خاطر شرم از عمر آنگونه نميکردم.
(مستدرک- حاکم 4/8 ش 6721)
حال سوال اين است که چطور عايشه حضور يك فرد عادي كه زير خروارها خاك مدفون است را حس مي كند.جسميت مي دهد.و از او خود را مي پوشاند.ليكن شيعيان که به حضور روحاني پيامبر اكرم وائمه اطهار اعتقاد دارند، مورد بدترين تهمت ها قرار مي گيرند. چطور آنجا عمل عايشه را ناداني ويا شرک تعبير نمي کنيد ولي اينجا شيعيان را آماج بدترين تهمتها مي سازيد.
ببينيد دوستان ، اگر مردگان ،عايشه را مي بينند يا حداقل عايشه حق دارد چنين احساسي کند. چرا آنها صداي ما را نشنوند يا حداقل ما حق نداشته باشيم چنين احساسي کنيم.علاوه برهمه اينها ما اولياي خدا را همچون افراد عادي نمي دانيم. که با مرگ ،دستشان از دنيا کوتاه شود. ايشان به مقام خليفه اللهي رسيده اند و خليفه ، مظهر مستخلف عنه خويش است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9793اینکه گفته ای (آخر چرا اگر يک شيعه اين خاک را تکريم کند و ببوسد، بايد آماج بدترين تهمهتا قرار بگيرد که مشرک شده وقبر پرستي مي کند،در حاليکه عملکرد صحابه پيش روي ماست .)برادرم یک روایت صحیح السند بگذار که صحابه ی پیامبر خاک قبر پیامبر را بوسیده باشند .
اینکه گفته ای (علاوه برهمه اينها ما اولياي خدا را همچون افراد عادي نمي دانيم. که با مرگ ،دستشان از دنيا کوتاه شود.)
برادرم یک آیه از قران بیاور که اولیا ی خدا مثل افراد پس از مرگ می توانند به دیگران کمک کنند و حاجتشان را براورده کنند زیرا خداوند فرموده :
(إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ ۖ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)
و خداوند فرموده است :
(ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او میخوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .
و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟ حتما که هستند ؟؟ پس به ایه 38 زمر مراجعه کنید .
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9794.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10676والله قسم تو طالب حقيقت نيستي وگرنه اينقدر خيره سري نمي کردي.
بنده حديث صحيح از شدت علاقه اصحاب به تربت و قبر رسول خدا مي گويم. حال تو مي گويي حتما حديثي بايد بياورم که صحابه قبر ايشان را بوسيده باشند!!! واقعا از مسخره شدن نمي ترسي؟ مگر قبر رسول خدا در اتاق عايشه نبود ؟چطور صحابه مي توانستند به اتاق او راحت رفت و آمد کنند تا قبر ايشان را ببوسند.
اصلا بنده مثل خودت سوال مي پرسم جناب ابوبکر و عمر بايد يک آيه از قرآن يا يک روايت از پيامبر داشته باشند که قبر ايشان داراي ويژگي خاصي است وگرنه با منطق سطحي تو ، کذاب و بدعت گذار خواهند بود.
همچنين عايشه نيز بايد يک آيه يا حديث صحيح داشته باشد که مردگان او را مي بينند و گرنه او هم کذاب خواهد بود(البته طبق منطق مسخره خودت)پس اول تو استناد عايشه را بياور تا بعد.
پسر جان باور کن سکوت مي کردي سنگين تر بودي.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10683با سلام .
خدمت خوانندگان محترم عرض کنم به لحاظ اینکه آخوند ار ار دبلیو نتوانست پاسخ بدهد و زیر کامنت من پاسخ خودش را بگذارد ، آمده زیر سوال اولیه خود رجز خوانی کرده و من مجبور شدم دوباره پاسخ اولیه خودم را زیر کامنت اولیه بگذارم و اگر دوباره هم این آخوند فرار کند و زیر کامنت های من پاسخ ندهد مجبورم پاسخ خودم را زیر سوال اولیه بگذارم .
اینکه گفته ای (آخر چرا اگر يک شيعه اين خاک را تکريم کند و ببوسد، بايد آماج بدترين تهمهتا قرار بگيرد که مشرک شده وقبر پرستي مي کند،در حاليکه عملکرد صحابه پيش روي ماست .)
برادرم یک روایت صحیح السند بگذار که صحابه ی پیامبر خاک قبر پیامبر را بوسیده باشند .
اینکه گفته ای (علاوه برهمه اينها ما اولياي خدا را همچون افراد عادي نمي دانيم. که با مرگ ،دستشان از دنيا کوتاه شود.)
برادرم یک آیه از قران بیاور که اولیا ی خدا مثل افراد پس از مرگ می توانند به دیگران کمک کنند و حاجتشان را براورده کنند زیرا خداوند فرموده :
(إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ ۖ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)
و خداوند فرموده است :
(ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او میخوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .
و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟ حتما که هستند ؟؟ پس به ایه 38 زمر مراجعه کنید .
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10684اینکه گفته ای (واقعا از مسخره شدن نمي ترسي؟ مگر قبر رسول خدا در اتاق عايشه نبود ؟چطور صحابه مي توانستند به اتاق او راحت رفت و آمد کنند تا قبر ايشان را ببوسند.)پاسخ من : جانا سخن از زبان ما می گویی و حرف ما را تایید می کنی که صحابه پیامبر هیچوقت به قبر پیامبر متوسل نشدند .
و اینکه در سوال اولیه خود گفته بودی (مگر اهل سنت ادعا نمي کند که مرده هيچ نفعي براي ما ندارد !!! پس چرا آنقدر تربت و مدفن رسول خدا ، برايشان ارزشمند بود که چنين آرزويي داشتند.)
پاسخ من : به لحاظ این بوده است که در روز قیامت که مرده ها از قبرها زنده می شوند در کنار پیامبر اسلام باشند .
اینکه گفته ای (اصلا بنده مثل خودت سوال مي پرسم جناب ابوبکر و عمر بايد يک آيه از قرآن يا يک روايت از پيامبر داشته باشند که قبر ايشان داراي ويژگي خاصي است وگرنه با منطق سطحي تو ، کذاب و بدعت گذار خواهند بود.)
پاسخ من :به لحاظ این بوده است که در روز قیامت که مرده ها از قبرها زنده می شوند در کنار پیامبر اسلام باشند .
و اینکه گفته ای (همچنين عايشه نيز بايد يک آيه يا حديث صحيح داشته باشد که مردگان او را مي بينند و گرنه او هم کذاب خواهد بود)
پاسخ من : 1- متن عربی کامل آن حدیث را بگذار تا پاسخت را بدهم .
2- وقتی طبق آیات زیادی از قران مردگان نمی شنوند (21سوره نحل) (22 فاطر) (5 احقاف) و حتی خود پیامبران هم طبق آیات زیادی از قران بعد از فوتشان خبر ندارند که امتشان چه عملی انجام داده اند از جمله آیه 109 سوره مائده (يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّـهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ ۖ قَالُوا لَا عِلْمَ لَنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ ) چطوری حدیث صحیح می باشد ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10859نوشته اي:” به لحاظ اینکه آخوند ار ار دبلیو نتوانست پاسخ بدهد و زیر کامنت من پاسخ خودش را بگذارد ، آمده زیر سوال اولیه خود رجز خوانی کرده ”پاسخ: اولا من آخوند نيستم اگر مي خواهي من را بشناسي به اين آدرس برو. http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2012
ثانيا: بنده خيلي سعي کرده و مي کنم که زير کامنت مربوطه نظربدهم ولي چنين نمي شود.حتي پاسخهاي خودم هم پشت سر هم نمي آيند(نمي دانم مشکل کجاست در هر صورت بهتر است از توهم و سناريو سازي دست برداري)
نوشته اي:” جانا سخن از زبان ما می گویی و حرف ما را تایید می کنی که صحابه پیامبر هیچوقت به قبر پیامبر متوسل نشدند ”
پاسخ:
خير بنده گفتم به سبب وجود مدفن رسول خدا در اتاق عايشه مردم خيلي نمي توانستند به قبر رسول خدا متوسل شوند نه اينکه نمي خواستند يا اعتقاد نداشتند.
نوشته اي:” (تقاضاي ابوبکر براي دفن کنار رسول خدا) به لحاظ این بوده است که در روز قیامت که مرده ها از قبرها زنده می شوند در کنار پیامبر اسلام باشند .پاسخ:
اولا : اين را از کجا آورده اي که اصحاب فقط براي اينکه در روز قيامت در کنار رسول خدا محشورشوند، مي خواستند کنار او دفن شوند.
ثانيا: ما بر اساس روايت مي توانيم برداشت کنيم که در قيامت ،صالحان با انبياء محشور مي شوند ولي اينکه اين حشرالزاما از قوانين فيزيکي ما تبعيت مي کند و به بعد مسافت بستگي نيز دارد را اگر راست مي گويي به آيه يا روايتي استناد کن.
ثالثا:ما روايات زيادي به تبرک جستن اصحاب به باقي مانده هاي رسول خدا داريم.
انس بن مالك مي گويد:
رسول خدارا در حالى ديدم كه سلمانى مشغول تراشيدن موهاى سر ايشان بود و اصحاب آن حضرت را احاطه كرده بودند و هر كدام سعى مى كرد تار مويى از آن حضرت به دست آورد و مويى بر زمين نيفتد.»( مسند احمد بن حنبل، ج 3، ص 137)حال به من بگو که چرا بايد اين متبرک و به نوعي مشکل گشا بودن پيکر مبارک رسول خدا با وفات ايشان، نزد اصحاب اثر خود را از دست داده باشد . به قول خودت عقل هم چيز خوبي است.
شايد باز هم خيره سري کني و بگويي حرفت درست است.پس روايت زير را بخوان.
قالت عائشةوغيرها من أصحابه إن الناس أفحموا ودهشوا حيث ارتفعت الرنة… حتى جاء الخبر أبا بكر … حتى دخل على رسول الله صلى الله عليه وسلم فأكب عليه وكشف عن وجهه ومسحه وقبل جبينه وخديه وجعل يبكي ويقول بأبي أنت وأمي ونفسي وأهلي طبت حيا وميتا …. اذكرنا يا محمد عند ربك
تمهيد الأوائل وتلخيص الدلائل – الباقلاني – ص 488
عايشه و غير او از اصحاب رسول خدا ( در جريان وفات رسول خدا )مي گويند : مردم متحير و سرکشته و وحشت زده شده بودند صداي ناله ها به گوش مي رسيد … تا اينکه خبر به ابوبکر رسيد … ابو بکر بر پيامبر ( ص ) وارد شد خود را بر روي( پيکر مطهر ) پيامبر انداخت و پارچه روي صورت پيلمبر را کنار زد و دست به صورت و پيشاني و گونه هاي ايشان کشيد و در حالي که گريه مي کرد عرضه داشت پدر و مادرم و جانم و خانواده ام فدايت پاک و پاکيزه زندگي نمودي و پاک و پاکيزه از دنيا رفتي …. اي محمد ما را در پيشگاه پروردگارت ياد کن … .
دقت کردي نه تنها ابوبکر با مرده حرف زده بلکه از او تقاضا نيز نموده و به او متوسل شده.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10860بگذارطوري ديگر بگويم شايد ميخ درسنگ فرو رود. شرط لازم و حتي کافي براي اينکه توسل به قبور انبياء هرگز غلط و غير عقلاني نيست ،اعتقاد به شنيدن صداي ما توسط ايشان است. به عبارت ديگر همچنانکه انبياء در زمان حيات صداي ما را مي شنوند و تقاضاي ما را پاسخ مي دهند، چرا پس از مرگ در حاليکه همچنان صداي ما را مي توانند بشنوند پاسخ ندهند.وَاسْأَلْ مَنْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنَا أَجَعَلْنَا مِنْ دُونِ الرَّحْمَنِ آَلِهَةً يُعْبَدُونَ :47/ سوره ذخرف**
(اي رسول خدا)از پيامبران پيشين بپرس که آيا غير از خداي رحمان خدايي قرار داده ايم که مورد پرستش قرار گيرد ؟اين سوال رسول خدا از پيامبران قبلي به چه صورت است.
** پيامبر اسلام مردههاي قريش را صدا زد و فرمود:
أليس قد وجدتم ما وعد ربكم حقا فانى قد وجدت ما وعدني ربى حقا فسمع عمر قول النبي صلى الله عليه وسلم فقال يا رسول الله كيف يسمعوا وانى يجبوا وقد جيفوا قال والذي نفسي بيده ما أنتم بأسمع لما أقول منهم ولكنهم لا يقدرون ان يجيبوا ثم امر بهم فسحبوا فألقوا في قليب بدر .آيا شما آنچه را كه خداوند وعده داده بود ، حق يافتيد ؟ من وعده خدا را حق يافتم ، عمر وقتي گفتگوي پيامبر با مردگان بدر را شنيد ، گفت : اينها چطور سخن شما را ميشنوند و چطور جواب ميدهند در حالي كه همه مردهاند . پيامبر اكرم فرمود : قسم به خداي كه جان من در دست او است ، شما شنواتر از آنها نيستيد ، آنها بهتر از شما ميشنوند ؛ ولي نميتوانند جواب بدهند .
صحيح مسلم – ج 8 – ص 163 – 164چگونه است که کشته هاي کفار سخن ما را مي شنوند ولي رسول خدا نمي شنود؟
** اتفاقا اهل تسنن حتي اعتقاد دارند که انبيا بعد از مرگ ظاهري در واقع زنده اند .
أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ أَتَيْتُ وَفِي رِوَايَةِ هَدَّابٍ مَرَرْتُ عَلَى مُوسَى لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي عِنْدَ الْكَثِيبِ الْأَحْمَرِ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي فِي قَبْرِهِ
صحيح مسلم ج4/ص1845 کتاب الفضائل باب من فضائل موسي عليه السلامرسول خدا فرمودند که رفتم يا گذشتم بر موسي در شبي که من را به آسمان بردند – در کنار جايي که خاک سرخ زيادي جمع شده بود- واو ايستاده بود و در قبرش نماز مي خواند.
** حتى جاء الخبر أبا بكر … حتى دخل على رسول الله صلى الله عليه وسلم فأكب عليه وكشف عن وجهه ومسحه وقبل جبينه وخديه وجعل يبكي ويقول بأبي أنت وأمي ونفسي وأهلي طبت حيا وميتا …. اذكرنا يا محمد عند ربك
تمهيد الأوائل وتلخيص الدلائل – الباقلاني – ص 488
… ابو بکر خود را بر روي( پيکر مطهر ) پيامبر انداخت و پارچه روي صورت پيلمبر را کنار زد و دست به صورت و پيشاني و گونه هاي ايشان کشيد و در حالي که گريه مي کرد عرضه داشت پدر و مادرم و جانم و خانواده ام فدايت پاک و پاکيزه زندگي نمودي و پاک و پاکيزه از دنيا رفتي …. اي محمد ما را در پيشگاه پروردگارت ياد کن …
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10865* نساء/64 :وَلَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحيماً.
اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم کردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش کنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش کند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت .
رفتن به نزد رسول خدا براي طلب بخشايش در اين آيه عام است ؛ هم شامل حيات ايشان و هم بعد از مرگ ظاهري مي شود . نظرعلماي اهل تسنن در مورد اين آيه:
ثم بعد زيارة الشيخين يذهب للسلام على السيدة فاطمة رضي الله عنها في بيتها الذي داخل المقصورة للقول بأنها مدفونة هناك ، والراجح أنها في البقيع فيقول : السلام عليك يا بنت المصطفى … ويتوسل بها إلى أبيها ( ص ) . ثم يرجع إلى موقفه الأول قبالة وجهه الشريف …
إعانة الطالبين – البكري الدمياطي – ج 2 – ص 357
بعد از زيارت ابو بکر و عمر براي سلام به فاطمه زهرا به بيت وي که در داخل ضريح است مي روي چون بنا بر قولي در آنجا مدفون است ولي قول برتر آن است که در بقيع دفن است .پس مي گويي سلام بر تو اي دختر رسول برگزيده …پس به وسيله وي بر پدرش توسل مي جويي سپس به همان جاي اول در روبروي صورت شريف- بازگشته مي گويي الحمد لله رب العالمين خدايا بر سرور ما محمد وبر آل وي درود فرست . سلام بر تو اي رسول خدا. خداوند به درستي بر تو کتاب خود را نازل کرد که در آن گفت :
که اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم کردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش کنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش کند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت (64 نساء) پس من به نزد تو آمده ام در حاليکه از گناهانم طلب بخشايش مي کنم واز تو طلب شفاعت به نزد خداوند مي کنم .
* أصاب الناس قحط في زمن عمر بن الخطاب فجاء رجل إلى قبر النبي صلى الله عليه وسلم فقال : يا رسول الله استسق الله لأمتك فإنهم قد هلكوا . فأتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم في المنام فقال : إيت عمر فأقره مني السلام وأخبرهم أنهم مسقون ، وقل له عليك بالكيس الكيس . فأتى الرجل فأخبر عمر فقال : يا رب ما آلوا إلا ما عجزت عنه . وهذا إسناد صحيح .
در زمان عمر بن الخطاب قحطي آمد ، بلال بن حارث آمد كنار قبر پيامبر عرضه داشت :امت تو نابود شدند ، از خداي عالم باران رحمت طلب كن .بعد پيامبر به خوابش آمد و گفت برو پيش عمر و سلام مرا به او برسان و به او خبر بده كه باران رحمت نازل خواهد و به او بگو كه نسبت به مردم بذل و بخششت بيشتر باشد . اين شخص آمد خدمت عمر . عمر خيلي گريه كرد كه ما قابل اين سلام نبوديم . و گفت : هيچ خدمتي را نسبت به مسلمانان كه از دستم بر بيايد كوتاهي نخواهم كرد .
ابن حجر عسقلاني از استوانه هاي علم رجال اهل سنت در آخر مي گويد : سند اين حديث صحيح است .
فتح الباري ، ج2 ، ص412
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10866* احمد بن حنبل در مسند خود مي نويسد:أَقْبَلَ مَرْوَانُ يَوْماً فَوَجَدَ رَجُلاً وَاضِعاً وَجْهَهُ على الْقَبْرِ فقال أتدري ما تَصْنَعُ فَأَقْبَلَ عليه فإذا هو أبو أَيُّوبَ فقال نعم جِئْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ولم آتِ الْحَجَرَ سمعت رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يقول لاَ تَبْكُوا على الدِّينِ إذا وَلِيَهُ أَهْلُهُ وَلَكِنِ ابْكُوا عليه إذا وَلِيَهُ غَيْرُ أَهْلِهِ .
از داود بن أبي صالح نقل شده است که روزي مروان ديد که شخصي صورتش را بر قبر گذاشته است؛ پس گفت: آيا مي داني که چه کار انجام مي دهي؟ نزديک آمد و ديد که آن شخص أبو أيوب انصاري است. ابو أيوب گفت: بلي من آمده ام پيش رسول خدا صلي الله عليه وآله و پيش سنگ نيامده ام . از رسول خدا (ص) شنيدم که مي فرمود : براي دين گريه نکنيد زماني که افراد شايسته حاکم باشند ؛ ولي زماني گريه کنيد که نا أهلان حکومت مي کنند .
مسند أحمد بن حنبل ج 17، ص 42 ، 23476
حمزه الزين از پژوهشگران مشهور اهل سنت ، سند اين روايت را «صحيح» دانسته است.
* قُحِطَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ قَحْطًا شَدِيدًا، فَشَكَوْا إِلَى عَائِشَةَ فَقَالَتْ: ” انْظُرُوا قَبْرَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاجْعَلُوا مِنْهُ كِوًى إِلَى السَّمَاءِ حَتَّى لَا يَكُونَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ السَّمَاءِ سَقْفٌ. قَالَ: فَفَعَلُوا، فَمُطِرْنَا مَطَرًا حَتَّى نَبَتَ الْعُشْبُ، وَسَمِنَتِ الْإِبِلُ حَتَّى تَفَتَّقَتْ مِنَ الشَّحْمِ، فَسُمِّيَ عَامَ الْفَتْقِ ( سنن الدارمي- روایت شماره 98، ج1ص227)
مردم مدینه به قحطی و خشکسالی شدیدی مبتلا شدند به عایشه همسر پیامبر شکایت بردند عایشه به آنان گفت کنار قبر رسول خدا بروید روزنه و شکاف هایی را در سقف حجره ایجاد کنید به طوریکه دیگر بین قبر شریف و آسمان سقفی نباشد. ابوالجوزاء گوید: آنان چنین کردند پس آنقدر باران بارید که گیاه رویید و شتران فربه شدند تا آنجا که از شدت چاقی ترک های بر بدن آنها نمودار شد. به همین مناسبت آن سال را عام الفتق (به معنی سال شکاف) نامیدند.
هرچند اهل سنت اين روايت را ضعيف مي دانند ولي اگر خواسته باشي آدرس تصحيح اين روايت را مي دهم.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10892//شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10950با سلام .خدمت خوانندگان محترم عرض کنم به لحاظ اینکه آخوند ار ار دبلیو نتوانست پاسخ بدهد و زیر کامنت من پاسخ خودش را بگذارد ، آمده زیر سوال اولیه خود رجز خوانی کرده و من مجبور شدم دوباره پاسخ اولیه خودم را زیر کامنت اولیه بگذارم ولی متاسفانه باز هم برای بار سوم هم همان روش را انجام داد و خدا را شکر می کنم که هویت خود را آشکار کرد و لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2012 را گذاشت .
این شخص همان محمد از یزد می باشد که با آقای سجودی چند هفته قبل 3 جلسه 15 دقیقه ای مناظره کرد و در آنجا به صراحت همین بیوگرافی که در لینک بالا نوشته را بیان کرد .
و در آنجا هم ادعا کرد که من کارخانه دارم و لب تاب و کامپیوتر هم ندارم .
و این مطلب در سایت شبکه کلمه موجود است .اینکه گفته ای (آخر چرا اگر يک شيعه اين خاک را تکريم کند و ببوسد، بايد آماج بدترين تهمهتا قرار بگيرد که مشرک شده وقبر پرستي مي کند،در حاليکه عملکرد صحابه پيش روي ماست .)
برادرم یک روایت صحیح السند بگذار که صحابه ی پیامبر خاک قبر پیامبر را بوسیده باشند .
اینکه گفته ای (علاوه برهمه اينها ما اولياي خدا را همچون افراد عادي نمي دانيم. که با مرگ ،دستشان از دنيا کوتاه شود.)
برادرم یک آیه از قران بیاور که اولیا ی خدا مثل افراد پس از مرگ می توانند به دیگران کمک کنند و حاجتشان را براورده کنند زیرا خداوند فرموده :
(إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ ۖ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)
و خداوند فرموده است :
(ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او میخوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .
و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟ حتما که هستند ؟؟ پس به ایه 62 حج و 41 عنکبوت مراجعه کنید .
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10951با سلام .خدا را شکر می کنم که هویت خود را آشکار کردی و لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2012 را گذاشتی .
شما همان محمد از یزد می باشید که با آقای سجودی چند هفته قبل 3 جلسه 15 دقیقه ای مناظره کردی و در آنجا به صراحت همین بیوگرافی که در لینک بالا نوشته ای را بیان کردی .
و در آنجا هم ادعا کردی که من کارخانه دارم و لب تاب و کامپیوتر هم ندارم .
چرا دروغ به آن بزرگی گفتی ؟؟؟شما که دسترسی به کامپیوتر و لب تاب داری و ده ها کامنت در طول 2 سال گذشته در این سایت گذاشته ای با نام های کاربری aa و بی نام و … ،چرا ترسیدی با اسکایپ ظاهر نشدی ؟؟
همین دروغ گفتن شما معلوم است که آخوندی !!
و این مطلب در سایت شبکه کلمه موجود است .
اینکه گفته ای (مردم مدینه به قحطی و خشکسالی شدیدی مبتلا شدند به عایشه همسر پیامبر شکایت بردند عایشه به آنان گفت کنار قبر رسول خدا بروید روزنه و شکاف هایی را در سقف حجره ایجاد کنید به طوریکه دیگر بین قبر شریف و آسمان سقفی نباشد.)
پاسخ من : 1- ضعیف بودن این حدیث مشخص است به لحاظ اینکه خود حضرت عایشه در آن حجره زندگی می کردند .
2- اگر سقف را سوراخ می کردند دو متر خاکی که روی جسد پیامبر بود پس چه می شد ؟؟
اینکه گفته ای (هرچند اهل سنت اين روايت را ضعيف مي دانند ولي اگر خواسته باشي آدرس تصحيح اين روايت را مي دهم.)
پاسخ من : فعلا شما به آدرس امام زمان خود مراجعه کنید که روایت های شما را تصحیح کند تا از گمراهی و سرگردانی نجات پیدا کنید و یک عالم شما نگوید این حدیث صحیح است و عالم دیگر بگوید ضعیف است .
و مراجع شما هم فتواهای متضاد صادر نکنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10952اینکه گفته ای (رفتن به نزد رسول خدا براي طلب بخشايش در اين آيه عام است ؛ هم شامل حيات ايشان و هم بعد از مرگ ظاهري مي شود .)پاسخ من : 1- ایه 64 سوره نساء خیلی واضح و روشن می باشد و در کجای این آیه به مردم دستور داده شده است بعد از فوت پیامبر اسلام هم برای طلب بخشش به سر قبر پیامبر بروید ؟؟؟
2- این کلمه بعد از حیات را از کجای آیه 64 سوره نساء استخراج کرده ای ؟؟؟ خجالت نمی کشی عقل و شعور هم چیز خوبی است !!
ضمنا برای اینکه شیر فهم شوی یک آیه از قران بیاور که اولیا ی خدا مثل افراد پس از مرگ می توانند به دیگران کمک کنند و حاجتشان را براورده کنند زیرا خداوند فرموده :
(إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ ۖ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)
و خداوند فرموده است :
(ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او میخوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .
و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟ حتما که هستند ؟؟ پس به ایه 62 حج و 41 عنکبوت مراجعه کنید .
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
تعجب میکنم که چرا در جواب شما مطلبی نیامده.
مثلا چرا ننوشته اند که آیا شما فکر میکنید که با عایشه برابری می کنید؟
یا مثلا بنویسند که طرف اجتهاد کرده.
یا یادگاری بگذارند که جعلی است…..