Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › لعن پیامبر (ص) بر معاویه و ابوسفیان
این جستار شامل 25 پاسخ ، و دارای 5 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۳ ب.ظ #25592
+حَدَّثَنَا خَلَفٌ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ عنُ سَعِيدِ بْنِ جُمْهَانَ ، عَنْ سَفِينَةَ مَوْلَى أُمِّ سَلَمَةَ ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ” كَانَ جَالِسًا فَمَرَّ أَبُو سُفْيَانَ عَلَى بَعِيرٍ وَمَعَهُ مُعَاوِيَةُ وَأَخٌ لَهُ ، أَحَدُهُمَا يَقُودُ الْبَعِيرَ وَالآخَرُ يَسُوقُهُ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” لَعَنَ اللَّهُ الْحَامِلُ وَالْمَحْمُولُ وَالْقَائدُ وَالسَّائِقُ.
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=196&hid=1526&pid=125101
_از سفینه منقول است که پیامبر نشسته بود و ابوسفیان رد شد و سوار چهارپایی بود و معاویه وبرادرش همراه او بود که یکی حیوان را می راندودیگری ازپشت پی میکردپس رسول الله ص فرمودندخداوند لعنت کندحمل کننده وحمل شونده وراه برنده ودنبال کننده .یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ در ۶:۴۸ ب.ظ #25593عَبْدُ الْوَارِثِ عنُ سَعِيدِ بْنِ جُمْهَانَ مجهول ميباشد
یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۵۰ ب.ظ #25597از نشانه های حماقت است که انگشت اتهام به سوی دیگران نشانه روی و سه انگشت متوجه خود را نبینی.
بر فرض صحت قول ایشان امت در گذشته اند.و جزای عملشان نزد باری تعالی محفوظ.تو چه کرده و یا می کنی تا مورد لعنت الله جل جلاله واقع نشوی.
امان از غفلت و امان از جهل مرکب که هر چه مقلدان کور آیین های ضاله می کشند از این رذائل ناشی می شود.
تا کی وقت گرانبهای خود را خواهید که در داوری کور و توقف در امور غیر مربوط تلف کنید.
امید که به خود آیید و عمق جنایت و تخریبی که جوامع غیر موحد چون مدعیان تشیع را همین امروز به ضلالت و هلاکت محض می کشاند در یابید.دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۳۵ ب.ظ #25599+عَبْدُ الْوَارِثِ عنُ سَعِيدِ بْنِ جُمْهَانَ مجهول ميباشد
ما اصلا شخصیتی به نام عَبْدُ الْوَارِثِ عنُ سَعِيدِ بْنِ جُمْهَانَ نداریم،عزیزم.
عزیزم دلبندم توجه کن:
_عبد الوارث بن سعيد بن ذكوان، متولد 102 وفات 180:ذهبی: حافظ،ابن حجر عسقلانی:ثقه،ابوحاتم:صدوق
_سعيد بن جمهان الأسلمي:یحی بن معین:ثقه،يعقوب بن سفيان الفسوي :ثقةچهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۲ ب.ظ #25611دیوار
أنساب الأشراف للبلاذري [الحكم: إسناده ضعيف ويحسن إذا توبع]
http://library.islamweb.net/hadith/dyntree1.php?type=2&sid=3448&bk_no=196&cid=12007
دیوار
چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۶:۱۹ ب.ظ #25616عزیزم خوبی،یک نگاهی به سند من و یک نگاهی به مطلب خودت دوباره بنداز.فکرکن،یک بار دیگر سند و مطلب من را ببین.
چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۴۶ ب.ظ #25623بررسی سند:
خلف بن هشام بن ثعلب متولد 150:راوی مسلم.نسائی ثقه.بیهقی ثقه
شیخ او
عبد الوارث بن سعيد بن ذكوان، متولد 102 وفات 180:روی له الجماعه ذهبی: حافظ،ابن حجر عسقلانی:ثقه،ابوحاتم:صدوق
عن
سعيد بن جمهان الأسلمي:یحی بن معین:ثقه،يعقوب بن سفيان الفسوي :ثقة
عن
سفینه:صحابیپنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۸ ق.ظ #25631دیوار
ان لینکی که داده اید بالایش نوشته اسانید روی آن کلیک کنید وببینید راجع به روایت بلاذری چه چیزی نوشته است
در ضمن در بحث جای لودگی نیست.
دیوار
پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۳ ب.ظ #25637…………………
پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۳۳ ب.ظ #25638+ان لینکی که داده اید بالایش نوشته اسانید روی آن کلیک کنید وببینید راجع به روایت بلاذری چه چیزی نوشته است
_در همان جا به سند نگاه کن شاید موضوع را بفهمی. ان هم شاید.من که امید ندارم.جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۱۵ ب.ظ #25665دیوار
خوانندگان به آن لینکی که داده اند بروید و بر روی سند کلیک کنید نوشته بلاذری ضعیف
قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذر ي في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
البته حرف داخل سر دیوار نمیرود
دیوار
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۵۰ ب.ظ #25668+خوانندگان به آن لینکی که داده اند بروید و بر روی سند کلیک کنید نوشته بلاذری ضعیف
_خوانندگان به سندی که سیدنا عمر می گوید توجه و با سند من مقابسه کنند
_ راویانی که میگی از حدیث بلاذری ضعیف هستند یا دلیل اشکال سند را بیار .اگر علم رجال بلدی:)))به جای دیگه ارجاع نده.هر اشکالی داره در همین سایت خودت بیان کن
__________________________________________________________________________
+وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعة
_فَأَمَّا البَلاَذُرِیُّ الکَبِیْرُ، فَهُوَ أَحْمَدُ بنُ یَحْیَى صَاحبُ (التَّارِیْخِ الکَبِیْرِ) حَافظٌ أَخبارِیٌّ عَلاَّمَةٌ، أَدْرَکَ عَفَّانَ بنَ مُسْلِمٍ وَمَنْ بَعْدَهُ، یُعَدُّ مِنْ طَبَقَةِ أَبِی دَاوُدَ (صَاحبِ السُّنَنِ).سیر اعلام النبلاء،ج16،ص36 ط موسسة الرسالة
أحمد بن یحیى بن جابر البلاذُری6 (ت 279هـ) المؤرخ المعروف، صاحب (فتوح البلدان) و (أنساب الأشراف).
الطبقات الکبری – متمم التابعین،ص53 ط مکتبة العلوم والحکم
وَالْکَبِیر أَحْمد بن یحیى صَاحب التَّارِیخ فِی طبقَة أبی دَاوُد السجسْتانِی حَافظ أخباری عَلامَة.
طبقات الحفاظ للسیوطی،ص366 ط دار الکتب العلمیة
وَکَانَ أَحْمد بن یحیى بن جَابر عَالما فَاضلا شَاعِرًا راویة نسّابة متقناً …..
الوافی بالوفیات،ج8،ص156 ط دار احیاء التراث
____________________________________________
اقای سیدنا عمر چندتا از روایان صحاح شیعه هستند؟ بلاذری که سنی یک نفر تعریف کرده.اگر یک عالم شیعه از بخاری تعریف کنه چی میشه.حدیث فضیلت ابوبکر هم بود همین حرف را می زدی؟
____________________________________________جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۰ ب.ظ #25670عجب پیامبری داریم از یک طرف می گوید اصحاب من را لعنت نکنید و از طرف دیگر خودش لعن می کند
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۸ ب.ظ #25672قال الإمام الذهبي:
هشام بن محمد بن السائب.علامه الاخباری النسابة الاَوحدقال امام ذهبی فی المیزان:متروک
سير أعلام النبلاء للإمام شمس الدين الذهبي ج 11 ص 111 ، ط مؤسسة الرسالة بيروت، ت: شعيب الأرن ؤوط.
پس دلایل علامه بودن هم رد میشود
به هر حال اهل سنت بلاذری را اگر قبول داشته باشند ولی توثیقش نکردند و برای همین روایت هایش حجت و مورد استناد نیست تازه یک رافضی هم ازش حمایت کرده است
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۱۰ ب.ظ #25673+عجب پیامبری داریم از یک طرف می گوید اصحاب من را لعنت نکنید و از طرف دیگر خودش لعن می کند
_کسی که ایمان دارد و پیامبر را دیده و به همین طریق فوت کرده صحابه و لعن انها و بالا تر از گل گفتن به انها جایز نیست مثل سلمان و جعفر و حمزه نه امثال معاویه و مروان و مغیره و حکم بن عاص و عمرو عاص -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.