Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › دستور رسوالله (ص)درباره کشتن معاویه
این جستار شامل 11 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱:۵۰ ق.ظ #25520
+حَدَّثَنِي إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْعَلافِ الْبَصْرِيُّ ، قَالَ : سَمِعْتُ سَلامًا أَبَا الْمُنْذِرِ ، يَقُولُ : قَالَ عَاصِمُ بْنُ بَهْدَلَةَ : حَدَّثَنِي زِرُّ بْنُ حُبَيْشٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” إِذَا رَأَيْتُمْ مُعَاوِيَةَ بْنَ أَبِي سُفْيَانَ يَخْطُبُ عَلَى الْمِنْبَرِ ، فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ ” . وَرَوَى الْحَكَمُ بْنُ ظَهِيرٍ ، عَنْ عَاصِمٍ ، عَنْ زِرٍّ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ ، بِمِثْلِهِ .
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=196&hid=1528&pid=125101__________________________________________________________________________________________________________________
إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْعَلافِ الْبَصْرِيُّ :أبو زرعة الرازي :كان شيخا ثقة،ابن حجر العسقلاني:ثقة
سَلامًا أَبَا الْمُنْذِرِ:بو حاتم الرازي: صدوق صالح الحديث،محمد بن إسماعيل البخاري:أحفظ لحديث عاصم من حماد بن زيد، مصنفوا تحرير تقريب التهذيب:صدوق حسن الحديث
عَاصِمُ بْنُ بَهْدَلَةَ :راوی بخاری و مسلم
زِرُّ بْنُ حُبَيْشٍ:راوی بخاری و مسلم
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ:صحابی
___________________________________________________________________________________________________________________
اسناد زیادی دارد که به بررسی همین اکتفا میکنمپنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۴ ق.ظ #25633دیوار
شیخ الاسلام
در جواب مؤلف باید گفت: آنچه مؤلف در مورد لعنت معاویه و امر به قتل او توسط پیغمبر ص نقل کرده، در هیچ یک از کتب مورد اعتماد حدیثی نقل نشده است، و از نظر محدثان کذب و موضوع و ساختگی است که به دروغ به پیغمبر ص نسبت داده شده است. ابوالفرج ابن جوزی این حدیث را در موضوعات خودش ذکر کرده است.
آنچه کذب حدیث را بهتر نمایان میسازد، این است که بعد از معاویه افرادی از منبر پیغمبر ص بالا رفتهاند که به اتفاق مسلمانان معاویه از آنها بهتر است. بنابراین اگر صرف بالارفتن از منبر قتل شخصی را واجب سازد، قتل همه آن خلفاء واجب میشد و بطلان این مسأله در اسلام بدیهی است. چراکه صرف بالا رفتن از منبر، قتل شخص را واجب نمیگرداند، و اگر امر به قتل به خاطر این بوده که بدون لیاقت و شایستگی زمام امور را به دست گرفته است. باز باید گفت: همه زمامدارانی که معاویه از آنها بهتر بوده، باید کشته شوند و این برخلاف نهی متواتر پیغمبر ص از قتل و قتال زمامداران است که قبلاً بیان کردیم.
به علاوه، امت اسلامی برخلاف این اتفاقنظر دارند. زیرا هر کس که زمامدار گردد کشته نمیشود و کشته شدن او نیز مباح نخواهد شد. به علاوه که، چنین کاری باعث فساد و هرج و مرجی میشود که از ولایت هر ظالمی بدتر است. پس چگونه پیغمبر ص به چیزی امر میکند که فساد انجام آن از فساد ترک آن بیشتر است؟!پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۴۳ ب.ظ #25639+ابوالفرج ابن جوزی این حدیث را در موضوعات خودش ذکر کرده است.
آنچه کذب حدیث را بهتر نمایان میسازد، این است که بعد از معاویه افرادی از منبر پیغمبر ص بالا رفتهاند که به اتفاق مسلمانان معاویه از آنها بهتر است.
_حدیث موضوع با اینکه که تمام راویان ثقه هستند چون بعد از معاویه حاکمان ضالم تر از او امدند.واقعا چه دلیل منطقی.
+به علاوه که، چنین کاری باعث فساد و هرج و مرجی میشود که از ولایت هر ظالمی بدتر است.
اولا حکم خاص یک فرد را عام نکن.
دوما یک حاکم عادل سر کار بگذار ببین نه پیامبر دستور قتلش را صادر کرده نه هرج و مرج می شود.زمان ابوبکر هم هرج و مرج بود.پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۱۹ ب.ظ #25645نظر این شخصی که میگفتی فکنم شهید سیاد بود درباره این موضوع چیه؟
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۵۴ ب.ظ #25661من فکر کنم با دیوار حرف میزنم نظر شما چیه خواننده گرامی چون حرف تو سر دیوار نمیرود
برای بار چندم رجال ثقة بودن شرط صحیح بودن حدیث نیست
برای بار چندم با من مثل افراد نزدیکتان صحبت نکنید چون خوشم نمی آید امیدوارم دیگر تکرار نکنید
عَنِ النبيِّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قال لِمعاويةَ اللهمَّ اجعلْهُ هادِيًا مَهْدِيًّا واهْدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الترمذي المصدر:سنن الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:حسن غريب
عنِ النَّبيِّ صلَّى اللَّهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قالَ لمعاويةَ اللَّهمَّ اجعلْهُ هاديًا مَهديًّا واهدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:ابن حجر العسقلاني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:5/486 حكم المحدث:[حسن كما قال في المقدمة]
عن النبيِّ صلَّى اللهُ عليه وسلم أنه قال لمعاويةَ اللهمَّ اجعلْه هاديًا مهديًّا واهدِ به
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:صحيح الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:صحيح
أنه قال لمعاويةَ : اللهم اجعله هاديًّا مهديًّا، واهدِ به .
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:6196 حكم المحدث:إسناده صحيحاللَّهمَّ علِّمْ مُعاويَةَ الكتابَ والحِسابَ، وقِهِ العذابَ
الراوي:العرباض بن سارية السلمي المحدث:ابن حبان المصدر:صحيح ابن حبان الجزء أو الصفحة:7210 حكم المحدث:أخرجه في صحيحهعجب پیامبری بوده از یک طرف میگه خدا هدایت کننده قرار دهد از یک طرف میگه بکشیدش سبحان الله
به هر حال امام ترمذی هزار برابر از بلاذری بهتر است چون در کتابش بیشتر طعن زده تا فضایل او را بیاورد در ضمن خود بلاذری هم ثقة نیست
قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذر ي في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۴۴ ب.ظ #25678ویعد البلاذری أبرز المؤرخین المسلمین بعد الطبری من حیث سعة المعلومات التی دونها والفترات التاریخیة التی غطاها، لکن کتابه (أنساب الأشراف) أحسن انتقاء للروایات وأنقى أسانید وأکثر اتفاقاً مع روایات أهل الثقة والصدق من تأریخ الطبری.
عصر الخلافة الراشدة،ص15 ط مکتبة العبیکان
و بلاذری بعد از طبری از جهت وسعت معلوماتی که تدوین کرده و دوره های تاریخی که به آن پرداخته از بزرگ ترین مورخین مسلمانان است و اما کتابش انساب الاشراف از جهت اسانید معتبرتر و وجود روایات برگزیده از افراد ثقه و صدوق از تاریخ طبری برتر است.
______________________________________________________________________
وروى البلاذریّ بإسناد لا بأس به …..
الاصابة فی تمییز الصحابة،ج2،ص86 ط دار الکتب العلمیة
و بلاذری با سندی که مشکلی ندارد روایت کرده است …..
__________________________________________________________________________
و بلاذری با سند صحیح از محمد بن سیرین نقل کرده است که او گفت …..
وروى البلاذری بسند جید عن إسماعیل بن أبی خالد عن قیس قال …..
سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد،ج2،ص358 ط دار الکتب العلمیة
____________________________________________________________________ این پایینی را هم بخوان جالب
والبلاذری أحمد بن یحیى بن جابر بن داود المتوفى سنة 279هـ صاحب کتاب «أنساب الأشراف»، وهو وإن کان صدوقًا فی نفسه إلا أنه انفرد بذکر آثار وقصص فی ذم معاویة لا یتابَع علیها.
معاویة بن أبی سفیان أمیر المؤمنین وکاتب وحی النبی الأمین صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ – کشف شبهات وردّ مفتریات،ص158 ط دار الخلفاء الراشدین
و بلاذری احمد بن یحیی بن جابر بن داود متوفی 279 هــ صاحب کتاب “انساب الاشراف” او اگرچه خودش صدوق است اما به ذکر اثار و قصه هایی در ذم معاویه تفرد کرده است که مورد قبول واقع نمی گردد.
____________________________________________________________________________
منها: أنساب الأشراف لأبی الحسن أحمد بن یحیى البلاذری وهو کتاب کبیر کثیر الفائدة …..
ابجد العلوم،ص303 ط دار ابن حزم
از جمله ی کتب او : انساب الاشراف بلاذری است که کتابی بزرگ و پرفایده است …جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۴۷ ب.ظ #25679+عَنِ النبيِّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قال لِمعاويةَ اللهمَّ اجعلْهُ هادِيًا مَهْدِيًّا واهْدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الترمذي المصدر:سنن الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:حسن غريب
عنِ النَّبيِّ صلَّى اللَّهُ عليهِ وسلَّمَ أنَّهُ قالَ لمعاويةَ اللَّهمَّ اجعلْهُ هاديًا مَهديًّا واهدِ بِه
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:ابن حجر العسقلاني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:5/486 حكم المحدث:[حسن كما قال في المقدمة]
عن النبيِّ صلَّى اللهُ عليه وسلم أنه قال لمعاويةَ اللهمَّ اجعلْه هاديًا مهديًّا واهدِ به
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:صحيح الترمذي الجزء أو الصفحة:3842 حكم المحدث:صحيح
أنه قال لمعاويةَ : اللهم اجعله هاديًّا مهديًّا، واهدِ به .
الراوي:عبدالرحمن بن أبي عميرة المحدث:الألباني المصدر:تخريج مشكاة المصابيح الجزء أو الصفحة:6196 حكم المحدث:إسناده صحيح
اللَّهمَّ علِّمْ مُعاويَةَ الكتابَ والحِسابَ، وقِهِ العذابَ
الراوي:العرباض بن سارية السلمي المحدث:ابن حبان المصدر:صحيح ابن حبان الجزء أو الصفحة:7210 حكم المحدث:أخرجه في صحيحه
_____________________________________________
از کتب اهل سنت برای من شیعه حدیث میاری.حالا خوبه ابن حزم گفته دلیل نداره ما برای شیعه از کتب خودمان دلیل بیاوریم چون انها قبول ندارن و همینطور شیعه برای ما از کتب خود دلیل بیاره چون ما قبول نداریمجمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۵۰ ب.ظ #25680+برای بار چندم با من مثل افراد نزدیکتان صحبت نکنید چون خوشم نمی آید امیدوارم دیگر تکرار نکنید
_شما به من میگی دیوار احترام گذاشتی؟احترام بذار احترام میبینی.شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۰۹ ب.ظ #25685مگه شما دیوار هستید؟؟؟؟من گفتم حرف داخل سر دیوار نمیرود همین
قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذر ي في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۴۰ ب.ظ #25688+در قران خدا فرموده چشم و گوش بعضی ها را کور و کر میکنم حقیقت را نبینند.الان به خوبی مشخصه.چرا یک چیزی میگی بخندم بهت.بلاذری قريبا من مذهب الشيعة،من میگم بیش از 140 راوی صحیحین نزدیک به شیعه نبودند بلکه کاملا شیعه بودند.شما که از علم رجال چیزی نمیدونی چرا نظر میدی.
http://lib.eshia.ir/40384/13/162/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C
__________________________________
http://lib.eshia.ir/40384/16/36/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B0%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1
والله اگر بفهمی الان دوباره جمله شریف مرتضی را مینویسه.اگر شتر از سوراخ سوزن رد شه شما هم این مطلب را میفهمی.
____________________________________________________________
لیستی از علما شما با شیعه
عبدالرزاق بن همام ع
_____________________________________________________________
سعید بن محمد الجرمی الکوفی خ م »»» قال الذهبی : شیعی (میزان الاعتدال : 2 / 157.).
(ذهبی گفته : شیعه بوده)
وقال ابن حجر : رمی بالتشیع (تقریب التهذیب : 1 / 304 الرقم 249.).
(ابن حجر گفته : متمایل یه تشیع بوده)
____________________________________________________________
ظالم بن عمرو الدؤلی ع »»»»»»»»جایگاهش در رجال شیعه :
عده الشیخ الطوسی فیمن روى عن الامام أمیر المؤمنین ( علیه السلام )
رجال الشیخ الطوسی : 70 الرقم 636
( شیخ طوسی (قدس سره) او را از کسانی شمرده که از امام علی (سلام الله علیه) روایت کرده اند
___________________________________________________________
أبان بن تغلب خ م»»»»» جایگاهش در رجال شیعه :
أورده النجاشی فی رجاله وقال : قال له أبو جعفر ( علیه السلام ) : فإنی احب أن یرى فی شیعتی مثلک ». ( نجاشی (قدس سره) او را در رجال شیعه شمرده ، و گفته : امام محمد باقر (سلام الله علیه) در مورد او فرموده : دوست دارم در میان شیعیانم امثال تو (زیاد) ببینم .
وقال أبو عبد الله ( علیه السلام ): « أما والله لقد أوجع قلبی موت أبان .عنهم (رجال النجاشی : 10 الرقم 7.)
و امام صادق (سلام الله علیه) فرمود : از فوت او قلبم به درد آمد.
__________________________________________________________
حسن بن صالح الثوری ع»»»»»»»جایگاه او در رجال شیعه :عده الشیخ الطوسی فی أصحاب محمد بن علی بن الحسین وجعفر بن محمد الصادق ( علیهما السلام ) (رجال الشیخ : 130 الرقم 1327 وص 180 الرقم 2150). ( شیخ طوسی (قدس سره) او را از اصحاب امام محمد باقر و امام جعفر صادق(سلام الله علیهما ) بر شمرده.
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۵۷ ب.ظ #25708قال الشريف المرتضى: وقد روى البلاذر ي في تاريخه وهو معروف الثقة والضبط ويرى من مماثلة الشيعة ومقاربتها
وفي قول الشريف المرتضى أنَّ البلاذريَّ كان يرى مماثلة الشيعة ومقاربتها إشارة أن مذهب
البلاذر ي كان قريبا من مذهب الشيعةhttp://s27.postimg.org/6clk5dmj7/Untitled_82.png
دقت کنید یک رافضی آمده و از بلاذری حمایت کرده خودتان تا آخر ماجرا را بگویید (منظورم خوانندگان)
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۵:۱۱ ب.ظ #25721صد رحمت به طوطی
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.