نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت

Home انجمن ها بررسی مسائل تحریف کتاب ها نمنه ای کوچک از تحریفات کتاب های اهل سنت

این جستار شامل 18 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 19)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #25499

    mohammad
    مشارکت کننده

    +روايت ابن ابي شيبه كه معاويه به اميرالمومنين عليه السلام،جسارت و اهانت مي كند:
    32676-حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنْ مُوسَي بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ، عَنْ سَعْدٍ، قَالَ: قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِي بَعْضِ حَجَّاتِهِ، فَأَتَاهُ سَعْدٌ فَذَكَرُوا عَلِيًّا، فَنَالَ مِنْهُ مُعَاوِيَةُ فَغَضِبَ سَعْدٌ فَقَالَ: تَقُولُ هَذَا الرَّجُلُ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: ;لَهُ ثَلَاثُ خِصَالٍ لَأَنْ تَكُونَ لِي خَصْلَةٌ مِنْهَا أَحَبُّ إِلَيَّ مِنَ الدُّنْيَا وَمَا فِيهَا; وَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:;مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ; وَسَمِعْتُ النَّبِيَّ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَي إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِيَّ بَعْدِي وَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَه المصنف ابن ابي شيبه ج10 ص482 ح32676
    معاويه در بعضي از سفرهاي حجش باز مي گشت ؛ سعد به نزد او آمد ؛ پس سخن از علي پيش آمد و معاويه به علي جسارت كرد،پس سعد غضبناك شد و گفت:در مورد مردي چنين جسارت مي كني كه از رسول خدا درباره او سه چيز شنيدم كه اگر يكي از آنها از من بود،از دنيا و مافيها براي من محبوب تر بود،اينكه پيامبر فرمود:مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ الي آخر…
    »»نسخه تحریف شده

    +ثنا أَبُو بَكْرٍ – يعني ابن أبي شيبة – ، وَأَبُو الرَّبِيعِ، قَالَا: ثنا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الشَّيْبَانِيّ{وهو موسي بن مسلم} ِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ، قَالَ: قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِي بَعْضِ حَجَّاتِهِ، فَأَتَاهُ سَعْدٌ!!!!!!!!!!!!؟؟؟، فَقَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ فِي عَلِيٍّ ثَلَاثَ خِصَالٍ، لَأَنْ يَكُونُ لِي وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنَ الدُّنْيَا وَمَا فِيهَا. سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: ;مَنْ كُنْتُ مَوْلَاه; ، ;وَأَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَي، وَلَأُعْطِيَنَّ الرَّايَة…معاويه در بعضي از سفرهاي حجش باز مي گشت ؛ سعد به نزد او آمد ؛ !؟!؟!!….. و گفت:از رسول خدا درباره او سه چيز شنيدم كه اگر يكي از آنها از من بود،از دنيا و مافيها براي من محبوب تر بود….الي آخر.السنه الامام ابن ابي عاصم ج1ص920 ح1421

    +مقدار کمی دیگر از تحریفات با اسکن کتاب ها :http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6164

    #25500

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    این روایت ضعیف است نگاه کنید به کتاب امام ابی شیبه

    https://i0.wp.com/s12.postimg.org/iysdwoaf1/Untitled.png

    امام ابن معین صراحتا می فرماید که ابن سابط این روایت را از سعد نشنیده یعنی اصلا چنین حادثه ای رخ نداده؟؟

    اما روایت امام ابن عاصم یکی از راویان ابو معاویه محمد بن خازم است امام ذهبی به نقل از امام حنبل می فرمایند: ابو معاویه فی غیر حدیث الاعمش مضطرب کثیر لایحفظها حفظا جیدا )) سير أعلام النبلاء للإمام شمس الدين الذهبي ج 9 ص 75 ، ط دار الكتب العلمية بيروت، ت: شعيب الأرنؤوط وآخرون.

    امام ابن حجر نیز می فرمایند:((ثقة، أحفظ الناس لحديث الأعمش)) تقريب التهذيب للإمام ابن حجر العسقلاني ص 411 ، ت 5841 ، ط مؤسسة الرسالة بيروت، ت: عادل مرشد.

    حالا ابو معاویه این روایت را از امام الاعمش نقل کرده است تا صحیح باشد؟؟؟؟

    راستی در همین انجمن نوشتم پاسخ به شبهه تحریف کتب اهل سنت چطور ندیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ به شبهات تحریف کتب اهل سنت

    pasokhbshobheh.wordpress.com

    #25501

    mohammad
    مشارکت کننده

    +فرموده اید حدیث ضعیف است که در ادامه بررسی میکنیم،نکته مهم این است که جعلی بودن یک حدیث دلیل بر اجازه تحریف ان نیست.
    +این حدیث را البانی تصحیح کرده. سنن ابن ماجه حدیث 121_الصحيحة 4 / 335
    +دلیل احمد بر مضطرب بودن حدیث ابو معاویه از غیر الاعمش چیه؟ابو معاویه راوی مسلم و بخاری و فقط از الاعمش نقل حدیث نکرده.
    +عبد الرحمن بن عبد الله بن عبد الرحمن بن سابط بن أبي حميضة بن عمرو بن أهيب(وفات118)تلمذ کردند نزد سعد بن مالك بن وهيب(وفات 55)
    + ‏قتيبة بن سعيد ‏ ‏ومحمد بن عباد ‏ ‏وتقارباً في اللفظ ‏ ‏قالا ، حدثنا : ‏ ‏حاتم وهو إبن إسماعيل ‏ ‏، عن ‏ ‏بكير بن مسمار ‏ ‏، عن ‏ ‏عامر بن سعد بن أبي وقاص ‏ ‏، عن ‏ ‏أبيه ‏ ‏قال : ‏أمر ‏ ‏معاوية بن أبي سفيان ‏ ‏سعداً ‏، ‏فقال : ما منعك أن تسب ‏ ‏أبا التراب .صحیح مسلم 4420
    +اعتراف علما اهل سنت: دكتر شيخ موسي شاهين لاشين :
    وي در شرح صحيح مسلم اين گونه مي‌نويسد :
    «أمر معاوية بن أبي سفيان سعدا» المأمور به محذوف ، لصيانة اللسان عنه ، و التقدير : أمره بسب علي رضي الله عنه ، و كان سعد قد اعتزل الفتنة (حرب علي مع خصومه) ولعله اشتهر عنه الدفاع عن علي . فقال : ( ما منعك أن تسب أبا التراب ) ؟ معطوف علي محذوف ، والتقدير : امر معاويه سعدا أن يسب عليا ، فأمتنع ، فقال له : «ما منعك » .
    فتح المنعم شرح صحيح مسلم ، ج9 ، ص332 ،‌ ط الأولي ، دار الشروق ،‌مصر .
    در اين جمله از معاويه كه به سعد دستور داده ، «مأمور به» محذوف و محتواي دستور به سبب آلوده نشدن زبان به مذمت معاويه ، حذف شده است كه در حقيقت معناي جمله چنين مي‌شود : معاويه به سعد بن أبي وقاص دستور داد تا به علي دشنام و ناسزا بگويد ؛ زيرا سعد در حوادث خونين آن زمان گوشه‌گيري را انتخاب كرده بود و به عنوان شخصي كه مدافع علي (عليه السلام) بود مشهور شده بود و لذا معاويه گفت : چه چيزي مانع دشمني تو با علي شده است ؟
    بعد ايشان در نقد كلام نووي كه پيش از اين گذشت ، مي‌گويد :
    ويحاول النووي تبرئة معاوية من هذا السوء ،‌ فيقول : قال العلماء … .
    نووي تلاش مي‌كند تا معاويه را از اين دستور زشت تبرئه كند و لذا در توجيه آن ، به قول ديگران پرداخته است .
    و سپس در ادامه مي‌گويد :
    وهذا تأويل واضح التعسف والبعد ، والثابت أن معاوية كان يأمر بسب علي ، وهو غير معصوم فهو يخطئ ،‌ ولكننا يجب أن نمسك عن أي انتقاص من أصحاب رسول الله صلي الله عليه وسلم ، و سب علي في عهد معاوية صريح … .
    ولي اين توجيه تأسف بار و دور از حقيقت است ؛ زيرا مستندات تاريخي ثابت مي‌كند كه معاويه دستور لعن و سب علي (عليه السلام) را صادر كرده است و نيازي به تبرئه وي نيست ؛ چون معصوم از خطا و لغزش نيست. با همه اين ها بر ما واجب است كه از وارد كردن نقص بر اصحاب رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) پرهيز كنيم ؛ اگر چه ناسزا گويي به علی از زمان معاويه امري واضح و روشن است
    _ملا علي القاري مي‌نويسد :
    عن سعد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
    مرقاة المفاتيح في شرح مشكاة المصابيح ، ج11 ، ص287
    _محب الدين طبري :
    عن سعيد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
    الرياض النضرة ج 2 ص 188 طبع مصر و طبق برنامه مكتبة الشاملة ، الإصدار الثاني ، ج1 ، ص262 ، باب ذكر أن بيوته أوسط بيوت رسول الله صلي الله عليه وسلم .
    معاويه به سعد بن أبي وقاص دستور داد كه علي (عليه السلام) را ناسزا بگويد

    #25502

    mohammad
    مشارکت کننده

    _ابن تیمیه:وأما حديث سعد لما أمره معاوية بالسب فأبى فقال ما منعك أن تسب علي بن أبي طالب ؟ فقال ثلاث قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون لي واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم الحديث ، فهذا حديث صحيح رواه مسلم في صحيحه … .
    منهاج السنة ، ج3 ، ص15 ، ط دار الكتب العلمية ، بيروت ، 1420 هـ .
    اما روايت سعد : هنگامي كه معاويه به سعد بن أبي وقاص فرمان كه داد كه علي عليه السلام را سبّ نمايد ، وي از سبّ علي عليه السلام خودداري كرد . معاويه گفت : چه چيزي تو را از سب ودشنام دادن به علي باز مي دارد؟ سعد گفت : سه فضيلت از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در شأن على عليه السّلام شنيدم كه با توجه به آن ها، هيچگاه به سبّ و دشنام اقدام نمى‏كنم كه اگريكى از آن سه خصلت را در حق من فرموده بود براى من بهتر و ارزنده‏تر از شتران سرخ مو بود
    اين حديث صحيحي است كه مسلم در صحيحش آن را نقل كرده است .
    _ الإمام الحافظ احمد بن محمد بن الصديق الغماري :
    وي در كتاب الجواب المفيد للمسائل المستفيد مي‌نويسد :
    وفي الصحيح ، صحيح مسلم عن علي عليه السلام قال : «ولذي فلق الحبة وبرأ النسمة إنه لعهد عهده إلي رسول الله صلي الله عليه وسلم : أن لا يحبني إلا مؤمن ولا يبغضني إلا منافق ».
    وفي الصحيح الحاكم و غيره : «من سبّ عليا فقد سبّني ومن سبّني فقد سب الله» و من سبّ الله فقد كفر ، وفي الصحيح و غيره مما تواتر تواتراً مقطوعاً به : «من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» … والمقصود من هذه الأحاديث الصحيحة المتفق عليها مع ما تواتر من لعن معاوية لعلي علي المنبر طول حياته وحياة دولته إلي عمر بن عبد العزيز وقتاله وبغضه ، يطلع من أنه منافق كافر فهي مؤيدة لتلك الأحاديث الأخري .
    ويزعم النواصب أن ذلك (أعني لعن معاوية لعلي) كان اجتهاداً ، مع أن النبي صلي الله عليه وسلم يقول في مطلق الناس : «لعن المؤمن كقتله» فإذا كان الإجتهاد يدخل اللعن وإرتكاب الكبائر فكل سارق وزان وشارب وقاتل يجوز أن يكون مجتهداً ، فلا حد في الدنيا ولا عقاب في الآخرة .
    الجواب المفيد ، للسائل المستفيد ، احمد الغماري ، ص59 ، ط الأولي ، دار الكتب العلمية ،‌ بيروت ، 1423 هـ .
    در صحيح مسلم اين حديث از علي (عليه السلام) نقل شده است كه فرمود : قسم به خدايي كه دانه را شكافت و انسان را آفريد ، از پيامبر خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) شنيدم كه فرمود : اي علي ! تو را دوست نمي دارد مگر مؤمن و دشمن نمي‌دارد تو را مگر منافق . و در صحيح حاكم و غير آن آمده است كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود : هر كس به علي ناسزا بگويد ، به من ناسزا گفته است ، كسي كه به من ناسزا گويد ، به خدا ناسزا گفته است و هر كس به خدا ناسزا بگويد ، كافر است .
    و از احاديث متواتر و صحيح كه قطع به صدور آن داريم اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) است كه فرمود : كسي كه من مولا و سرپرست او هستم ، پس از من علي مولاي او است ، بار خدايا دوست بدار آن كه علي (عليه السلام) را دوست بدارد و دشمن بدار آن كه علي را دشمن بدارد .
    از اين احاديث صحيح كه همگي اتفاق بر صحت آن دارند و همچنين ناسزاگويي ، لعن و نفرين به علي (عليه السلام) و جنگ با آن حضرت به وسيله معاويه كه تا زمان عمر بن عبد العزيز ادامه داشت ، اين نتيجه به دست مي‌آيد كه معاويه منافق و كافر است ؛ البته روايات ديگري هم وجود دارد كه اين مطلب را تأييد مي‌كند .
    ناصبي‌ها كه گمان مي‌كنند ، كار معاويه بر اساس اجتهاد وي بوده است و در حقيقت مي‌خواهند وي را تبرئه كنند ، گويا اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) را نشنيده‌اند كه فرمود : لعن و نفرين مؤمن همانند كشتن او است ؛ بنابراين اگر هر جرمي مانند سبّ ولعن و يا گناهان بزرگ را بشود با اجتهاد مجرم توجيه كرد ، پس هر دزد ، زنا كار ، شرابخوار و قاتلي با اجتهاد خودش مي‌تواند از اجراي حدّ شرعي فرار كند و حد شرعي را به تعطيل بكشاند و در دنيا و آخرت گرفتاري نداشته باشد .

    #25503

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    نوشته اید:فرموده اید حدیث ضعیف است که در ادامه بررسی میکنیم،نکته مهم این است که جعلی بودن یک حدیث دلیل بر اجازه تحریف ان نیست.

    پاسخ:اولا حدیث جعلی نیست بلکه ضعیف است.حدیث منقطع و انقطاع بین عبدالرحمان و سعد بن ابی وقاص (رضی الله عنه) و حدیث منقطع ضعیف است

    http://s17.postimg.org/4gbraf4wv/Untitled_72.png

    نوشته اید:این حدیث را البانی تصحیح کرده. سنن ابن ماجه حدیث 121_الصحيحة 4 / 335

    پاسخ:این حدیث منقطع است و ثابت کردم از بزرگانی همچون امام ابن حجر امام ابن معین و امام المزی
    شاید شیخ آلبانی از ارسال بودن روایت غافل بوده است الله اعلم

    نوشته اید:قتيبة بن سعيد ‏ ‏ومحمد بن عباد ‏ ‏وتقارباً في اللفظ ‏ ‏قالا ، حدثنا : ‏ ‏حاتم وهو إبن إسماعيل ‏ ‏، عن ‏ ‏بكير بن مسمار ‏ ‏، عن ‏ ‏عامر بن سعد بن أبي وقاص ‏ ‏، عن ‏ ‏أبيه ‏ ‏قال : ‏أمر ‏ ‏معاوية بن أبي سفيان ‏ ‏سعداً ‏، ‏فقال : ما منعك أن تسب ‏ ‏أبا التراب .صحیح مسلم 4420

    پاسخ: فقط ابن قسمت از حدیث را برای من ثابت کنید دقت کن گفتم خود جمله نه گوشه و کنایه

    خدا مرا ببخشد

    قال معاویه : لعنة الله علی علی بن ابي طالب

    هیچ روایت صحیح دال بر اینکه معاویه ، علی رضی الله عنه را لعن و یا بدگویی کرده باشد وجود ندارد

    نوشته اید:اعتراف علما اهل سنت: دكتر شيخ موسي شاهين لاشين :
    وي در شرح صحيح مسلم اين گونه مي‌نويسد :
    «أمر معاوية بن أبي سفيان سعدا» المأمور به محذوف ، لصيانة اللسان عنه ، و التقدير : أمره بسب علي رضي الله عنه ، و كان سعد قد اعتزل الفتنة (حرب علي مع خصومه) ولعله اشتهر عنه الدفاع عن علي . فقال : ( ما منعك أن تسب أبا التراب ) ؟ معطوف علي محذوف ، والتقدير : امر معاويه سعدا أن يسب عليا ، فأمتنع ، فقال له : «ما منعك » .
    فتح المنعم شرح صحيح مسلم ، ج9 ، ص332 ،‌ ط الأولي ، دار الشروق ،‌مصر .

    _ملا علي القاري مي‌نويسد :
    عن سعد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
    مرقاة المفاتيح في شرح مشكاة المصابيح ، ج11 ، ص287
    _محب الدين طبري :
    عن سعيد قال أمر معاوية سعدا أن يسب أبا تراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون في واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم .
    الرياض النضرة ج 2 ص 188 طبع مصر و طبق برنامه مكتبة الشاملة ، الإصدار الثاني ، ج1 ، ص262 ، باب ذكر أن بيوته أوسط بيوت رسول الله صلي الله عليه وسلم .
    معاويه به سعد بن أبي وقاص دستور داد كه علي (عليه السلام) را ناسزا بگويد

    پاسخ:این نظرات خود این علما است است و امر سیدنا معاویه به سب سیدنا علی در حدیث نیامده است

    کلام شیخ الاسلام:
    لعنت کردن از جانب هر دو گروه بوده، همچنانکه محاربه از هر دو طرف بوده است: هر گروهی بزرگان گروه مخالف را در دعایشان لعنت می‌کردند. گفته شده که هر دو گروه همدیگر را لعنت می‌کردند ولی به هر حال جنگ با شمشیر از لعنت با زبان شدیدتر است.
    بسی جای تعجب است که روافض سب و نفرین علی را برنمی‌تابند، ولی خودشان ابوبکر، عمر و عثمان را لعنت می‌کنند، و آنها را و دوستداران آنها را تکفیر می‌نماید. معاویه و یارانش، علی را تکفیر نمی‌کردند و بلکه خوارج متمرد بودند که علی را تکفیر کردند، ولی شر روافض از آنها بیشتر است.
    شکی نیست که سب و لعن هیچ یک از صحابه جایز نیست: نه علی، نه عثمان ونه غیر آن دو، و هر کس ابوبکر، عمر و عثمان را سب و لعن نماید، گناهش بزرگتر از گناه کسی است که علی را سب و لعن می‌کند، و اگر حتی تأویل و توجیهی هم برای سب و لعن خودش داشته باشد، تأویل و توجیه او از تأویل لعن کننده علی فاسدتر است.

    نوشته اید:در صحيح مسلم اين حديث از علي (عليه السلام) نقل شده است كه فرمود : قسم به خدايي كه دانه را شكافت و انسان را آفريد ، از پيامبر خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) شنيدم كه فرمود : اي علي ! تو را دوست نمي دارد مگر مؤمن و دشمن نمي‌دارد تو را مگر منافق . و در صحيح حاكم و غير آن آمده است كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود : هر كس به علي ناسزا بگويد ، به من ناسزا گفته است ، كسي كه به من ناسزا گويد ، به خدا ناسزا گفته است و هر كس به خدا ناسزا بگويد ، كافر است .
    و از احاديث متواتر و صحيح كه قطع به صدور آن داريم اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) است كه فرمود : كسي كه من مولا و سرپرست او هستم ، پس از من علي مولاي او است ، بار خدايا دوست بدار آن كه علي (عليه السلام) را دوست بدارد و دشمن بدار آن كه علي را دشمن بدارد .

    پاسخ:دوباره کلام شیخ الاسلام که در بالا نوشتم را بخوان

    نوشته اید:از اين احاديث صحيح كه همگي اتفاق بر صحت آن دارند و همچنين ناسزاگويي ، لعن و نفرين به علي (عليه السلام) و جنگ با آن حضرت به وسيله معاويه كه تا زمان عمر بن عبد العزيز ادامه داشت ، اين نتيجه به دست مي‌آيد كه معاويه منافق و كافر است ؛ البته روايات ديگري هم وجود دارد كه اين مطلب را تأييد مي‌كند .

    پاسخ:بهتره ثابت کنی که امیر المومنین معاویه امیر المومنین علی را سب کرده است
    در ضمن بار آخرت باشه که داری سیدنا معاویه رو منافق و کافر میدونی

    نوشته اید:ناصبي‌ها كه گمان مي‌كنند ، كار معاويه بر اساس اجتهاد وي بوده است و در حقيقت مي‌خواهند وي را تبرئه كنند ، گويا اين فرمايش رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) را نشنيده‌اند كه فرمود : لعن و نفرين مؤمن همانند كشتن او است ؛ بنابراين اگر هر جرمي مانند سبّ ولعن و يا گناهان بزرگ را بشود با اجتهاد مجرم توجيه كرد ، پس هر دزد ، زنا كار ، شرابخوار و قاتلي با اجتهاد خودش مي‌تواند از اجراي حدّ شرعي فرار كند و حد شرعي را به تعطيل بكشاند و در دنيا و آخرت گرفتاري نداشته باشد .

    پاسخ:مرحبا من هم موافقم که لعن و نفرین مومن همانند کشتن اوست پس لعنت بر روافض به دو دلیل یک مومن و مسلمان نیستند دو مومنین را لعن می کنند

    این آخرین کلام بنده با شما است و اگر ثابت نکنی که در حدیث صحیح قال معاویه : لعنة الله علی علی بن ابي طالب یک کذاب رافضی بیش نیستید

    #25510

    mohammad
    مشارکت کننده

    +من میگم سعد بن ابی وقاص از شیوخ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ و عبدالله از راویان بخاری و مسلم،البانی بخاری زمان تصحیح کرده شما میگید حدیث منقطع!!!!!!
    +این نظرات خود این علما است است و امر سیدنا معاویه به سب سیدنا علی در حدیث نیامده است.
    خود این علما که من فقط تعدادکمی را اوردم از روی شکم و هوا و هوس که حرف نمیزدند،از روی حدیث حرف میزدند.
    +ابن تیمیه:ولی به هر حال جنگ با شمشیر از لعنت با زبان شدیدتر است.
    گل گفته،کم پیش می اید حرف حق بزنه
    +در ضمن بار آخرت باشه که داری سیدنا معاویه رو منافق و کافر میدونی
    علما اهل سنت حدیث را اوردند خودشان هم تصحیح کردند بعد من که ان را در سایت نوشتم توهین کردم!!!!!(و چون ميان مردم داوري مي كنيد، به عدالت حكم كنيد.نسا 58
    +بهتره ثابت کنی که امیر المومنین معاویه امیر المومنین علی را سب کرده است.
    _قَالَ: قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِي بَعْضِ حَجَّاتِهِ، فَأَتَاهُ سَعْدٌ فَذَكَرُوا عَلِيًّا، فَنَالَ مِنْهُ مُعَاوِيَةُ فَغَضِبَ سَعْدٌ. با تصحیح البانی
    _‏أمر ‏ ‏معاوية بن أبي سفيان ‏ ‏سعداً ‏، ‏فقال : ما منعك أن تسب ‏ ‏أبا التراب .صحیح مسلم 4420
    _حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَاصِمٍ(حاکم: صدوق،أحمد بن صالح الجيلي:كان ثقة، معروفا بالحديث،ابن حجر العسقلان :صدوق يخطئ ويصر ورمي بالتشيع) قَالَ حُصَيْنٌ: أَخْبَرَنَا عَنْ هِلالِ بْنِ يِسَافٍ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ ظَالِمٍ الْمَازِنِيِّ، قَالَ: لَمَّا خَرَجَ مُعَاوِيَةُ مِنَ الْكُوفَةِ، اسْتَعْمَلَ الْمُغِيرَةَ بْنَ شُعْبَةَ، قَالَ: فَأَقَامَ خُطَبَاءَ يَقَعُونَ فِي عَلِيٍّ، قَالَ: وَأَنَا إِلَى جَنْبِ سَعِيدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ.مسند الإمام أحمد بن حنبل ج3 ص185((((شعيب الأرنؤوط – اسناد حسن))))

    #25511

    mohammad
    مشارکت کننده

    ابن تیمیه،البانی،شعيب الأرنؤوط ،ملا علی قاری،غماری،محمد الخضرمي المصري،محمد بن أحمد ابوزهرة، شيخ أبو علي المؤدودي،عبد الرحمن الشرقاوي،شيخ عبد الله بن عبد القادر التليدي،شيخ حسن بن فرحان المالكي،شيخ حسن بن علي السقاف و… همه اشتباه میکنند فقط شما راست میگی؟؟؟؟
    این هم یک حدیث دیگر:أن المغیرة بن شعبة سب علی بن أبی طالب، فقام إلیه زید بن أرقم فقال: یا مغیرة! ألم تعلم أن رسول الله صلى الله علیه وسلم نهى عن سب الأموات؟ فلم تسب علیا وقد مات؟
    وقال: ” صحیح على شرط مسلم “، ووافقه الذهبی. قلت: وهو كما قالا
    _سلسلة الأحادیث الصحیحة للالبانی – ج 5 – ص 520 – مکتبة المعارف الریاض.
    +مغیره صحابی هست یا نه؟والی معاویه هست یا نه؟حتما این دفعه حاکم و ذهبی و البانی با هم غافل شدند!!!!

    #25512

    mohammad
    مشارکت کننده

    (این آخرین کلام بنده با شما است و اگر ثابت نکنی که در حدیث صحیح قال معاویه : لعنة الله علی علی بن ابي طالب یک کذاب رافضی بیش نیستید)
    +خوب خودت کلام ابن تیمیه را اوردی که جنگیدن بدتر از لعنت کردنه تازه. تهمت هم بالاتر از سب کردنه
    _حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ ، عَنْ ابْنِ طَاوُسٍ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ :..سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : ” تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ ” . فَقَالَ لَهُ مُعَاوِيَةُ : دُحِضْتَ فِي بَوْلِكَ ، أَوَنَحْنُ قَتَلْنَاهُ ؟ إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.
    هيثمى پس از نقل روايت مى‌گويد:
    رواه أحمد وهو ثقة
    +حتما هیثمی هم غافل شده که یک جرح الکی به عبدالرزاق وارد کنه.

    #25513

    mohammad
    مشارکت کننده

    اگر حدیث ضعیف چرا امام ابن ابي عاصم حدیث را قیچی کرده، زیرش توضیح میداد حدیث ضعیف.بد میگم

    #25522

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    نوشته اید: من میگم سعد بن ابی وقاص از شیوخ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ و عبدالله از راویان بخاری و مسلم،البانی بخاری زمان تصحیح کرده شما میگید حدیث منقطع!!!!!!

    پاسخ:کسی نگفت این شخص که شما می فرمایید ضعیف است بلکه حدیث منقطع است شما چرا وارد بحث هایی می شود که در آن علم ندارید؟؟

    اهل سنت در مکاتبشان علم حدیث شناسی تدریس می کنند و وظیفه آن جدا کردن احادیث ضعیف و صحیح است

    شروط حدیث صحیح
    1- اتصال السند.
    2- عدالة الرواة.
    3- ضبط الرواة.
    4- انتفاء الشذوذ.
    5- انتفاء العلة.

    این حدیث چون سندش متصل نیست برای همین ضعیف است

    اولا شیخ آلبانی هر قدر هم شخصیت بزرگی باشند باز هم معصوم نیستند و امکان دارد اشتباه بکند
    در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند

    نوشته اید: خود این علما که من فقط تعدادکمی را اوردم از روی شکم و هوا و هوس که حرف نمیزدند،از روی حدیث حرف میزدند.

    پاسخ:در حدیث آن لفظ نیامده است

    نوشته اید: گل گفته،کم پیش می اید حرف حق بزنه

    پاسخ:همیشه حرف حق میزنه مخصوصا در رد اهل بدعت

    نوشته اید: علما اهل سنت حدیث را اوردند خودشان هم تصحیح کردند بعد من که ان را در سایت نوشتم توهین کردم

    پاسخ:علمای اهل سنت اشتباه نمی کنند؟؟؟؟؟؟

    نوشته اید: قَالَ: قَدِمَ مُعَاوِيَةُ فِي بَعْضِ حَجَّاتِهِ، فَأَتَاهُ سَعْدٌ فَذَكَرُوا عَلِيًّا، فَنَالَ مِنْهُ مُعَاوِيَةُ فَغَضِبَ سَعْدٌ. با تصحیح البانی

    پاسخ:ثابت کردم از امام ابن معین که حدیث منقطع است و سندش متصل نیست و امام آلبانی از این موضوع غافل بوده اند

    نوشته اید: أمر ‏ ‏معاوية بن أبي سفيان ‏ ‏سعداً ‏، ‏فقال : ما منعك أن تسب ‏ ‏أبا التراب .صحیح مسلم 4420

    پاسخ:آن لفظ که به شما گفتم در کدام قسمت از حدیث صحیح مسلم است؟؟
    قال معاویه:لعنت الله علی علي بن ابي طالب این لفظ در کدام قسمت از حدیث آمده است؟؟؟؟؟؟

    نوشته اید: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَاصِمٍ(حاکم: صدوق،أحمد بن صالح الجيلي:كان ثقة، معروفا بالحديث،ابن حجر العسقلان :صدوق يخطئ ويصر ورمي بالتشيع) قَالَ حُصَيْنٌ: أَخْبَرَنَا عَنْ هِلالِ بْنِ يِسَافٍ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ ظَالِمٍ الْمَازِنِيِّ، قَالَ: لَمَّا خَرَجَ مُعَاوِيَةُ مِنَ الْكُوفَةِ، اسْتَعْمَلَ الْمُغِيرَةَ بْنَ شُعْبَةَ، قَالَ: فَأَقَامَ خُطَبَاءَ يَقَعُونَ فِي عَلِيٍّ، قَالَ: وَأَنَا إِلَى جَنْبِ سَعِيدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ.مسند الإمام أحمد بن حنبل ج3 ص185((((شعيب الأرنؤوط – اسناد حسن))))

    پاسخ:علی بن عاصم ضعیف

    http://s22.postimg.org/5rhmjf39d/Untitled_75.png

    نوشته اید: ابن تیمیه،البانی،شعيب الأرنؤوط ،ملا علی قاری،غماری،محمد الخضرمي المصري،محمد بن أحمد ابوزهرة، شيخ أبو علي المؤدودي،عبد الرحمن الشرقاوي،شيخ عبد الله بن عبد القادر التليدي،شيخ حسن بن فرحان المالكي،شيخ حسن بن علي السقاف و… همه اشتباه میکنند فقط شما راست میگی؟؟؟؟

    پاسخ:همه اشتباه می کنند حتی پیامبران الهی که فقط در ابلاغ وحی معصوم بودند

    نوشته اید: این هم یک حدیث دیگر:أن المغیرة بن شعبة سب علی بن أبی طالب، فقام إلیه زید بن أرقم فقال: یا مغیرة! ألم تعلم أن رسول الله صلى الله علیه وسلم نهى عن سب الأموات؟ فلم تسب علیا وقد مات؟
    وقال: ” صحیح على شرط مسلم “، ووافقه الذهبی. قلت: وهو كما قالا
    _سلسلة الأحادیث الصحیحة للالبانی – ج 5 – ص 520 – مکتبة المعارف الریاض.
    +مغیره صحابی هست یا نه؟والی معاویه هست یا نه؟حتما این دفعه حاکم و ذهبی و البانی با هم غافل شدند!!!!

    پاسخ:شرمنده ولی به کاهدون زدید
    عنوان چیست؟؟؟؟؟؟

    نوشته اید: حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ ، عَنْ ابْنِ طَاوُسٍ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ :..سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : ” تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ ” . فَقَالَ لَهُ مُعَاوِيَةُ : دُحِضْتَ فِي بَوْلِكَ ، أَوَنَحْنُ قَتَلْنَاهُ ؟ إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.
    هيثمى پس از نقل روايت مى‌گويد:
    رواه أحمد وهو ثقة
    +حتما هیثمی هم غافل شده که یک جرح الکی به عبدالرزاق وارد کنه

    پاسخ: چه ربطی به سیدنا علی دارد حدیث راجع به سیدنا عمار است و ربطی به سیدنا علی ندارد
    و قاتل عمار شخصی به نام ابوغادیه است

    نوشته اید: اگر حدیث ضعیف چرا امام ابن ابي عاصم حدیث را قیچی کرده، زیرش توضیح میداد حدیث ضعیف.بد میگم

    پاسخ:امام این کار را نکرده بلکه من به عنوان شاگردش این کار را می کنم

    #25523

    mohammad
    مشارکت کننده

    +شما که قرار بود اگر من لعن را ثابت نکنم مطالب قبلی اخرین کلام شما با من باشه؟یعنی من لعن را ثابت کردم!!!
    _کسی نگفت این شخص که شما می فرمایید ضعیف است بلکه حدیث منقطع است شما چرا وارد بحث هایی می شود که در آن علم ندارید؟؟
    +ثقه بودن عبدالرحمان بن سابط اهمیت داره،وقتی یک نفر ثقه باشه و یک نفره از شیوخ او باشد و فرد ثقه بگه من این را از او شنیدم اتصال سند بر قراره.تا حالا نظر مسلم نیشابوری را دیدی؟
    _در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند
    +شهید دکتر احمد سیاد دیگه کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    _علی بن عاصم ضعیف
    +حالا خوبه ثقه بودنش را در پرانتز و نظر شعيب الأرنؤوط را اوردم،الارنووط هم غافله؟؟؟
    _همه اشتباه می کنند حتی پیامبران الهی که فقط در ابلاغ وحی معصوم بودند
    +همه اشتباه میکنند جز شما درباره معاویه
    _پاسخ:شرمنده ولی به کاهدون زدید
    +عزیزم ،خوشگلم،بزرگوار،مغیره چند سال والی معاویه بود؟؟؟فقط همین را صریح جواب بده کافیه>بعد ربطش را به شما میگم .
    _همیشه حرف حق میزنه مخصوصا در رد اهل بدعت
    +خودت که الان میگی درباره معاویه و سب حضرت علی حرف حق نزده!!!!خودت هم با خودت درگیری
    _چه ربطی به سیدنا علی دارد حدیث راجع به سیدنا عمار است و ربطی به سیدنا علی ندارد.
    +معاویه میگه عمار را علی و اصحابش کشتند ولی ربطی به علی نداره.حالا جالبه علما اهل سنت میگن حضرت علی در جواب فرمود اگر اینگونه باشه حمزه را هم پیامبر کشت که او را به جنگ احد برد.احتمالا حضرت علی در کاری به او ربطی نداشته دخالت کرده.بنده از طرف حضرت علی از شما عذر میخواهم.معاویه جنگ میکرده تهمت میزده ولی سب نمیکرده!!!
    _امام این کار را نکرده بلکه من به عنوان شاگردش این کار را می کنم
    +اره ابن ابی عاصم اندازه شما علم رجال بلد نبوده بگه روایت ابو معاویه از غیر اعمش مضطرب.وگرنه حتما این حدیث را تضعیف میکرد
    _لعنت الله علی علي بن ابي طالب این لفظ در کدام قسمت از حدیث آمده است؟؟؟؟؟؟
    +عزیزم،بزرگوار حدیث مسلم درباره سب نه لعن این دو تا با هم فرق داره

    #25525

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    نوشته اید:شما که قرار بود اگر من لعن را ثابت نکنم مطالب قبلی اخرین کلام شما با من باشه؟یعنی من لعن را ثابت کردم!!!

    پاسخ:راست میگید چرا به ذهن خودم نرسید

    نوشته اید:ثقه بودن عبدالرحمان بن سابط اهمیت داره،وقتی یک نفر ثقه باشه و یک نفره از شیوخ او باشد و فرد ثقه بگه من این را از او شنیدم اتصال سند بر قراره.تا حالا نظر مسلم نیشابوری را دیدی؟

    پاسخ:اهمیت داره کسی نگفت هامیت نداره دلایل صحیح بودن روایت رو برای شما عرض کردم

    شروط حدیث صحیح
    1- اتصال السند.
    2- عدالة الرواة.
    3- ضبط الرواة.
    4- انتفاء الشذوذ.
    5- انتفاء العلة.

    عدالت راوی فقط یکی از دلایل

    بله امام مسلم می فرمایند از حدیث ضعیف پرهیز کنید اگر اینطور بود و امام هر حدیث منقطعی رو در کتابش می آورد دیگر صحیح مسلم نبود

    نوشته اید:شهید دکتر احمد سیاد دیگه کیه؟

    پاسخ:افتخار بلوچستان دانشجوی نمونه دانشگاه مدینه موره

    نوشته اید:علی بن عاصم ضعیف
    +حالا خوبه ثقه بودنش را در پرانتز و نظر شعيب الأرنؤوط را اوردم،الارنووط هم غافله؟

    پاسخ:ضعیف است و نظر علما رو هم آوردم

    نوشته اید:همه اشتباه میکنند جز شما درباره معاویه

    پاسخ:ما اهل سنت معتقدیم که اصحاب معصوم نیستند

    نوشته اید:عزیزم ،خوشگلم،بزرگوار،مغیره چند سال والی معاویه بود؟؟؟فقط همین را صریح جواب بده کافیه>بعد ربطش را به شما میگم .

    پاسخ:بهتر است در بحث سبک حرف نزنید جناب
    در ضمن گناه مغیره گردن خودش

    نوشته اید:خودت که الان میگی درباره معاویه و سب حضرت علی حرف حق نزده!!!!خودت هم با خودت درگیری

    پاسخ:اولا خودت نه و خود شما درست است دوما من کی فرمودم؟

    نوشته اید:معاویه میگه عمار را علی و اصحابش کشتند ولی ربطی به علی نداره.حالا جالبه علما اهل سنت میگن حضرت علی در جواب فرمود اگر اینگونه باشه حمزه را هم پیامبر کشت که او را به جنگ احد برد.احتمالا حضرت علی در کاری به او ربطی نداشته دخالت کرده.بنده از طرف حضرت علی از شما عذر میخواهم.معاویه جنگ میکرده تهمت میزده ولی سب نمیکرده!

    پاسخ:معاویه کجا گفته؟
    ولی قاتلش را برای شما ذکر کردم
    جنگ کرده گناهش گردن خودش گناهش را پای شما نمی نویسند

    نوشته اید:اره ابن ابی عاصم اندازه شما علم رجال بلد نبوده بگه روایت ابو معاویه از غیر اعمش مضطرب.وگرنه حتما این حدیث را تضعیف میکرد

    پاسخ:شاید هم بلد بوده

    نوشته اید:عزیزم،بزرگوار حدیث مسلم درباره سب نه لعن این دو تا با هم فرق داره

    پاسخ:باشه من اشتباه کردم شما درست می گویید همین لفظ رو برای من حقیر ثابت کنید
    در ضمن ترجیح می دهم عزیز دشمن امیر المومنین معاویه نباشم

    #25528

    mohammad
    مشارکت کننده

    +راست میگید چرا به ذهن خودم نرسید
    _اخر چی شد،به ذهن نرسید که نشد جواب.اگر من سب و لعن را ثابت کردم که تکلیف مشخصه.اگر ثابت نکردم چرا زیر حرف خودت زدی و دوباره مطلب نوشتی.نکنه مثل البانی غافل شدی!
    +افتخار بلوچستان دانشجوی نمونه دانشگاه مدینه موره
    _یعنی از البانی هم بالاتره؟؟اخه نوشتی:در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند
    +ضعیف است و نظر علما رو هم آوردم
    _مگر من نظر علما بودایی را اوردم.ابن حجر عسقلانی و حاکم و الجیلی و شعيب الأرنؤوط عالم کدام دین هستند؟
    +ما اهل سنت معتقدیم که اصحاب معصوم نیستند
    _معلومه کسی که اهل بیت را سب کرده معصوم نبوده
    +دوما من کی فرمودم؟
    _من نظر ابن تیمیه را درباره اینکه معاویه علی را سب میکرده نوشتم شما نظر ابن تیمیه را قبول نکردی،حالا فهمیدی کی فرمودی؟
    +معاویه کجا گفته؟
    _اینجا گفته»إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.
    هيثمى پس از نقل روايت مى‌گويد:
    رواه أحمد وهو ثقة
    تهمت زده در حد افک
    +ولی قاتلش را برای شما ذکر کردم
    ابوغادیه صحابه و در سپاه معاویه شمشیر میزد
    +پاسخ:باشه من اشتباه کردم شما درست می گویید همین لفظ رو برای من حقیر ثابت کنید
    _تا الا قصه کلثوم ننه برات تعریف نکردم 4تا حدیث اوردم یکی را البانی تصحیح کرده یکی راابن حجر دیگری را الارنووظ یکی دیگر در مسلم اخری هم سب مغیره با تصحیح سه نفر
    +در ضمن گناه مغیره گردن خودش
    _گناه معاویه و مغیره بر گردن خودشونه ولی اگر من بگوییم معاویه و مغیره گناه کار بودند توهین کردم!!!!حتما گناه مغیره و معاویه بر پردن خودشونه ولی گناه کسانی که از انها دفاع میکنند هم بر گردن خود مدافعین این اشخاصه.
    +در ضمن ترجیح می دهم عزیز دشمن امیر المومنین معاویه نباشم
    _به شما احترام میزارم میگم عزیز ناراحتی،میگم خودت بازم ناراحتی.بعد میگی نگو خودت با خودت درگیری»شما با خود شما درگیری

    #25531

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده

    نوشته اید:اخر چی شد،به ذهن نرسید که نشد جواب.اگر من سب و لعن را ثابت کردم که تکلیف مشخصه.اگر ثابت نکردم چرا زیر حرف خودت زدی و دوباره مطلب نوشتی.نکنه مثل البانی غافل شدی!

    پاسخ:شاید من هم غافل شدم؟؟؟؟؟

    نوشته اید:یعنی از البانی هم بالاتره؟؟اخه نوشتی:در ضمن شیخ آلبانی از شهید دکتر احمد سیاد بزرگتر نیستند

    پاسخ:گفتم البانی از شهید بزرگتر نیست

    نوشته اید:مگر من نظر علما بودایی را اوردم.ابن حجر عسقلانی و حاکم و الجیلی و شعيب الأرنؤوط عالم کدام دین هستند؟

    پاسخ:یعنی شما نظر عالمان بودایی رو آورده اید؟؟

    نوشته اید:معلومه کسی که اهل بیت را سب کرده معصوم نبوده

    پاسخ: و همچنین خود اهل بیت
    نظر اهل سنت رو گفتم و جواب شما را دادم ((صم بكم عمي فهم لا يعقلون)) مثل کافران ، مثل حيوانی است که کسی در گوش او آواز کند ، و او جز بانگی و آوازی نشنود اينان کرانند ، لالانند ، کورانند و هيچ در نمی يابند

    نوشته اید:إِنَّمَا قَتَلَهُ عَلِيٌّ وَأَصْحَابُهُ , جَاءُوا بِهِ حَتَّى أَلْقَوْهُ بَيْنَ رِمَاحِنَا . أَوْ قَالَ : بَيْنَ سُيُوفِنَا.

    پاسخ:ابن حجر میگوید: این حدیث یکی از نشانه‏ های نبوت و فضیلتی آشکار برای علی و عمار است. هم چنین این حدیث ردّی بر قول آن نواصبی است که ادعا میکنند علی در جنگهای خود مصیب نبوده است. وی همچنین میگوید: حدیث «عمار توسط گروهی طغیانگر کشته می‏شود» بر این دلالت دارد که علی در آن جنگها مصیب بوده است، زیرا یاران معاویه او را کشتند.

    ابن تیمیه میگوید: این بر صحت امامت علی و وجوب اطاعت از وی دلالت دارد و اینکه داعی به اطاعت از وی داعی به بهشت است و داعی به جنگ با وی داعی به جهنم است- گرچه تأویل هم داشته باشد-. همچنین دلیلی بر این است که جنگ با علی جایز نیست. بنابراین کسانی که با وی جنگیدند- گرچه تأویل دارند، اما- به خطا رفته‏اند- یا اینکه طغیانگر هستند- و تأویلی ندارند- این اصح اقوال از دیدگاه اصحاب ما است و حکم به تخطئه کسانی است که با علی جنگیدند. این دیدگاه ائمه فقهایی است که فرع بر این بحث در مورد جنگ با باغیان (طغیانگران) متأول بحث کردهاند. همچنین میگوید: گرچه علی در قیاس با گروه مقابل اولی به حق بود و گرچه عمار را گروهی طغیانگر به قتل رساندند- چنان که در نصوص آمده است- اما با این حال بر ما واجب است که به همه آنچه از جانب خدا آمده است ایمان و باور داشته و به حق بطور کامل اقرار داشته باشیم و از روی هوی و بدون داشتن علم صحبت نکنیم، بلکه راههای عدل و علم را بپیمائیم و این همان تبعیت از قرآن و سنت است. اما اگر کسی به برخی از حق تمسک کرده و برخی دیگر را رها کند این امر منشأ تفرقه و اختلاف خواهد بود.

    جواب این سخن معاویه «کسی که عمار را به اینجا آورده است، او را کشته است»
    بیشتر صحابه و تابعین از سخن رسول خدا به عمار «گروهی طغیانگر تو را می‏کشند» چنین فهمیده‏ اند که منظور از آن گروه طغیانگر، سپاه معاویه است، اما با این وجود معاویه و سپاهیانش در اجتهاد خود معذور می‏باشند. پس آنان دنبال حق بودند اما به حق نرسیدند و چنان که رسول خدا میفرماید، گروه علی به حق اولی بودند. گرچه ائمه تأویل معاویه را نپسندیده ‏اند- چنان که ذکر خواهد شد- اما آنان او را در اجتهاد خود معذور می‏دانند.

    ابن تیمیه میگوید: من سراغ ندارم که کسی از اصحاب ائمه اربعه و امثال آنان از اهل سنت بهاین قول قائل شده باشد، لکن بسیاری از مروانیه و موافقانشان بهاین قائل شده ‏اند.
    ابن قیم در تعلیقی بر این تأویل میگوید: آری، تأویل باطل تأویل مردم شام از سخن رسول خدا در مورد عمار است که فرمود: «گروهی طغیانگر تو را می‏کشند» و گفتند: ما او را نکشتیم بلکه کسی او را کشت که او را آورد و میان نیزه ‏های ما قرار داد. این تأویلی باطل و مخالف با حقیقت و ظاهر لفظ است، زیرا کسی او را کشت که مستقیماً موجب قتل او شد، نه کسی که او را به کمک خود خواند.

    علی دکتر صلابی

    قاتلین سیدنا عمار پیروان ابن سبأ ملعون بودند که در لشکر سیدنا علی بودند

    نوشته اید:ابوغادیه صحابه و در سپاه معاویه شمشیر میزد

    پاسخ:صحابه نبوده است

    امام ذهبی میگوید: رافضیها ابن ملجم را در آخرت شقی ترین انسان می‏دانند، اما ما اهل سنت او را از کسانی می‏دانیم که رجای آتش برای او داریم و جایز می‏دانیم که خداوند از او درگذرد و به مانند خوراج و روافض اعتقاد نداریم و در حکم قاتل عثمان، زبیر، طلحه، سعید بن جبیر، عمار، خارجه و حسین است. از همه این افراد- یعنی قاتلان این افراد- برائت می‏جوییم و به خاطر رضای خدا نسبت به آنان بغض و خشم داریم و امر آنان را به خدا وامی‏گذاریم.

    نوشته اید:تا الا قصه کلثوم ننه برات تعریف نکردم 4تا حدیث اوردم یکی را البانی تصحیح کرده یکی راابن حجر دیگری را الارنووظ یکی دیگر در مسلم اخری هم سب مغیره با تصحیح سه نفر

    پاسخ:اولا برات نه و برای شما

    ثابت کردم حدیث مقطوع و ضعیف و این نظر اهل سنت است

    در حدیث امام مسلم هم چیزی نیامده و شارحان نظر خودشان را می نویسند
    گفتم که سب مغیره گردن خودش است و گناهش را به اسم شما نمی نویسند گر چه هنوز بررسی نکرده ام

    نوشته اید:گناه معاویه و مغیره بر گردن خودشونه ولی اگر من بگوییم معاویه و مغیره گناه کار بودند توهین کردم!!!!حتما گناه مغیره و معاویه بر پردن خودشونه ولی گناه کسانی که از انها دفاع میکنند هم بر گردن خود مدافعین این اشخاصه.

    پاسخ:شما نگفتید گناهکار بلکه فرمودید منافق و کافر این با اون فرق می کند

    نوشته اید:غماری،محمد الخضرمي المصري،محمد بن أحمد ابوزهرة، شيخ أبو علي المؤدودي،عبد الرحمن الشرقاوي،شيخ عبد الله بن عبد القادر التليدي،شيخ حسن بن فرحان المالكي،شيخ حسن بن علي السقاف

    پاسخ:غماری صوفی است- عبد الله التليدي صوفی این شخص معاویه رو سب کرده بود-محمد الخضرمي المصري جواب ایشان هم داده شده
    محمد بن أحمد ابوزهرة صوفی- مودودی هم طعن زده ولی جوابش داده شده است

    حسن بن علي السقاف صوفی و گفته باید از روافض پیروی کنیم کتابی هم با عنوان السلفية الوهابية نوشته است

    فرحان هم یک شخص ملعون است و به اصحاب توهین کرده است

    #25534

    mohammad
    مشارکت کننده

    +گفتم البانی از شهید بزرگتر نیست
    _یک مقام علمی داریم یک مقام معنوی شهادت.یک نفر ممکن بی سواد باشه ولی در راه خدا شهید بشه همچین شخصی با اینکه مقام بالایی دارد ولی حرف او در بررسی سند حجت نیست.من به مقام علمی البانی کار دارم نه اینکه شهید شده یا نه.اگر مقام علمی احمد سیاد بالاتر از البانی است لطفا کتب رجالی ایشان را به من معرفی کنید.
    +یعنی شما نظر عالمان بودایی رو آورده اید؟؟
    _اگر به نظر شماابن حجر عسقلانی و حاکم و الجیلی و شعيب الأرنؤوط بودایی هستند که هیچ،اگر نیستند با همچین سوال هایی شان خود را پایین نیاورید.
    +(ابوغادیه)صحابه نبوده است
    _لعنت خدا تا ابد بر دروغگویان.الهی امین یا رب العالمین
    +ثابت کردم حدیث مقطوع و ضعیف و این نظر اهل سنت است
    _کجا ثابت کردید؟ ،منظور شما از ثابت کردند همان رد کردن سخنان و احادیث اهل سنت و اینکه ابومعاویه از غیر الاعمش حدیثش مضطربه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    +شما نگفتید گناهکار بلکه فرمودید منافق و کافر این با اون فرق می کند
    _کسی که حضرت علی را سب میکند منافق هست یا نه؟بدون طفره رفتن صریح جواب بده.
    +غماری صوفی است- عبد الله التليدي صوفی این شخص معاویه رو سب کرده بود….
    _من چکار به مذهب این افراد دارم،یک نگاهی به بخاری و مسلم بنداز ببین از چه کسایی نقل حدیث کردند.این افرادی که گفتی صوفی بودند،ابن تیمیه هم صوفی؟البانی صوفی؟الارنووط صوفی؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 19)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.