چند پرسش و رجوع به فطرت پاک الهی

برادر و خواهر شیعه: هموطن عزیز و محترم، نویسنده این خطوط از تو خواهشی دارد…. نویسنده ای که خود نیز روزگاری شیعه صفوی بوده و در خانواده ای شیعه متولد شده است… من از تو خواهشی دارم: امشب کلاهت را پیش وجدان خودت قاضی کنی و بینی و بین الله با عقل خودت و به دور از هیاهو و جنجالی که آخوندها به راه انداخته اند و سفسطه های کلامی بی سر و ته آنها، خودت، با فطرت اصیل و طبیعی خدادادی خودت قضاوت کن که:

۱-آیا آن کس که می گوید: فقط خدا، گمراه است؟!! یا آنکه هر جا چشمش به قبری افتاد از خاک آن قبر حاجت می طلبد؟
۲-آیا آن کس که می گوید سرنوشت انسانها و تعیین رهبر به دست خود آنها و از راه شوری و مشورت است آزاده است و آزادیخواه یا آنکه خشت کج استبداد ولایت مطلقه را به دروغ در خلافت حضرت علی گذاشت؟
۳-آیا آن کس که می گوید شهوت طلبی مردان به اسم صیغه و سست کردن کانون خانواده ها گناه و حرام است منحرف است یا آنکه به بهانه صیغه در دام شهوت طلبی افتاده؟
۴-آیا آن کس که می گوید واجب است خمس منافع مال خودت را به من بدهی شیاد است و کلاهبردار یا آنکه می گوید خمس به منافع مال تعلق نمی گیرد و فقط مخصوص غنائم جنگی است؟
۵-آیا آن کس که برای تمام روزهای سال، طالب جشن و نشاط و شادمانی است پیرو شیطان سیاه اندیش است یا آنکه تمام روزهای سال را برای تو ماتمکده کرده و در و دیوار شهر را سیاه پوش؟
۶-آیا آن کس که می گوید زنده ماندن یک انسان به مدت ۱۲۰۰ سال غیرممکن است، خرافاتی و دیوانه تر و احمق است یا کسی که معتقد است این شخص نه تنها ۱۲۰۰ سال است زنده مانده بلکه هر گاه در هر گوشه از دنیا برای یک نفر شیعه مشکلی پیش می آید این شخص به کمک او می رود و در هر دوشنبه پرونده اعمال شیعیان را مطالعه می کند و…..؟
۷-آیا آن کس که می گوید علم غیب مطلق و عصمت مطلق و قدرت شفای بیماران و رفع مشکلات، فقط و فقط در ید قدرت خداست گمراه است یا کسی که تمامی این صفات الهی و فوق بشری را برای مخلوقات خدا قائل است؟
۸-آیا آن کسی که به پیرو از شعار حضرت علی (الزموا بالسواد الاعظم) می گویید بیایید و با جمعیت بیشتر مسلمانها متحد شوید تفرقه جوست یا آنانکه می خواهند انقلاب کثیف احمقانه خودشان را به تمام دنیا صادر کنند؟
۹-آیا آن کس که به پیروی از مکتب اهل بیت می گوید لعن و نفرین نکنید و دشنام و ناسزا ندهید تا آتش جنگ و کینه شعله ور نشود آتش افروز و خونریز است یا کسانی که صبح تا شب، زیارتنامه های جعلی و نفرین نامه های آن چنانی خوانده و برای آن ادعای ثواب هم می کنند؟!‌!‌!‌
۱۰- آیا آن کس که می گوید خدایی که از رگ گردن به تو نزدیک تر است نیازی به حاجب و دربان و واسطه ندارد دروغگوست یا آنکه در راه خدا هزاران واسطه و بت تراشیده است تا تو را گیج و گمراه کند و در کنار این آشفته بازار، دامهای خودش را پهن نماید؟ تا دست در دست سه ضلع شوم زر و زور و تزویر، دنیا و آخرت تو را به گند بکشد . . .
۱۱-  آیا آن کس که سنگ اختلاف را به دروغ در خلافت الهی غدیرخم گذاشت گمراه تر است یا آنکه به حقیقت، اولین سنگ بنای دموکراسی و شوری را در سقیفه بنی ساعده؟
۱۲-  آیا حکومتی که مظهر فساد و قتل و بدبختی و خفقان و سانسور و فیلترینگ و پارازیت است خوب و پیرو اهل بیت است و آنگاه سران کشورهای عربی دست نشانده هستند؟!!
۱۳- و آیا وهابیون خشونت دارند و دستهای سپاه و اداره اطلاعات و سازمان مجاهدین (که همگی شیعه هستند و شعار قرآن هم سر می دهند؟) از خون و خونریزی پاک است؟ بحث ما بر سر آمریکایی و صهیونیست بودن نیست بلکه بحث ما بر سر شیعه و سنی است و اینکه این حکومت مکار به دروغ آشوبی که خود در منطقه به پا کرده است را به گناه اهل سنت و وهابیت می اندازد، براستی چرا تا قبل از حکومت کثیف شما نه تنها منطقه خاورمیانه که تمام دنیا تقریبا امن و امان بود و به محض پیدا شدن سر و کله شما تروریسم و بمبگذاری و عملیات انتحاری صد برابر شد؟ آن وقت تو از وهابیون متنفری؟!!
۱۴-   و آیا و آیا و آیا . . . .
براستی ای شیعه ی عزیز، آیا تا کنون از خود نپرسیده ای که به فرض اگر خداوند هیچ پیامبر یا امامی نداشت آیا دیگر راه هدایت خلق بسته می شد و دیگر نعوذ بالله از دست خداوند برای هدایت مردم کاری بر نمی آمد؟ مانند اینکه روزی خورشید از میان برود آیا خداوند در آفرینش نور و گرما به طریقی دیگر و از راهی تازه عاجز و قاصر و ناتوان است؟!!!‌ پس اینجاست که متوجه می شویم هر چیز جز ذات مقدس حق، حتی اگر امام یا پیامبر هم باشد فانی و نابود شدنیست و عاجز و قاصر و ناتوان(همانگونه که آن بزرگواران در دعاهای خود نیز به این موضوع، بارها و بارها اشاره داشته اند ) که: کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ ۚ – القصص۸۸٫
 
براستی آیا می بینی که آخوندها چگونه و به چه راحتی عقل تو را به بازی گرفته و شرف و وجدان و انسانیت شما را مسخ کرده اند؟ که خوبی ها را بد می بینی و بدی ها را خوب؟ براستی فاین تذهبون؟ أَفَمَن زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَ‌آهُ حَسَنًا فَإِنَّ اللَّـهَ یُضِلُّ مَن یَشَاءُ وَیَهْدِی مَن یَشَاءُ فَلَا تَذْهَبْ نَفْسُکَ عَلَیْهِمْ حَسَرَ‌اتٍ إِنَّ اللَّـهَ عَلِیمٌ بِمَا یَصْنَعُونَ ﴿فاطر: ٨﴾
 آیا آن کس که زشتى کردارش براى او آراسته شده و آن را زیبا مى‏بیند [مانند مؤمن نیکوکار است] خداست که هر که را بخواهد بیراه مى‏گذارد و هر که را بخواهد هدایت مى‏کند پس مبادا به سبب حسرتها[ى گوناگون] بر آنان جانت [از کف] برود قطعا خدا به آنچه مى‏کنند داناست.
پس ای شیعه هشیار، بیا و از امروز رو به سوی آن قادر یکتای جاوید کن و صد البته این عبادت خالص تو هیچ منافاتی ندارد با اینکه پیامبر و اهل بیت را دوست داشته باشی و از سیره و روش آنها برای رسیدن به خدا الگوبرداری کنی . . .

 

نویسنده: علیرضا حسینی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …