چرا خامنه ای برای بعد از خود؛ جانشینی انتخاب نکرده است؟

مولوی فرقانی از علمای سرشناس خراسان است، وی هرچند که به خاطر فشار حکومت، ظاهرا طرفدار دولت است؛ اما با نکته سنجی، گاهی  در قالب  تعریف، متلک هایی  نثار دولت میکند که از صد فحش هم بدتر است ، مثلا ایشان در روز وفات خمینی، بر منبر بالا رفت و خمینی را ستود ولی در ضمن ستایش گفت: ما امام را  برای این هم میستایم که پیغمبر وار عمل کرد و برای خود جانشینی انتخاب ننمود!!

مزدودوران حکومتی چون مار به خود پیچیدند اما چه میتوانستند بگویند فرقانی حقیقتی را بیان نموده بود!!

راستی چرا خمینی جانشینی نداشت و چرا خامنه ای جانشینی ندارد!


در حالیکه رونالد ریگان؛رییس جمهور اسبق آمریکا؛ وقتیکه مجبور شد برای یک عمل ۶ ساعته داروی بیهوشی مصرف کند، قبل از ترزیق دارو، تمام اختیاراتش را به معاونش منتقل کرد، و طبق قانون آمریکا اگر حادثه ای برای رییس جمهور رخ دهد، فورا وبه صورت اتوماتیک معاونش، تا پایان مدت ریاست جمهوری، بعنوان رییس جمهور ادای وظیفه خواهد نمود 

این روش با اندکی تفاوت، روش معمول در همه جای دنیاست و حتی که در  ایران ما نیز رییس جمهور، معاون دارد. رییس ستاد ارتش معاون دارد. تنها ولی فقیه است که معاونی و جانشینی ندارد چرا؟

جالب است که بدانیم خمینی در آغاز کار، برای خود جانشینی انتخاب کرده بود و  منتظری بطور رسمی جانشین او بود، اما وقتی که طعم  لذیذ پادشاهی را چشید؛ حیفش آمد این مقام بعد از مرگش هم نصیب شخص دیگری شود لذا آیت الله منتظری را برکنار نمود ولی به جایش هیچکس را انتخاب نکرد! چرا ؟ 

آیا ایران به  قحط الرجال مبتلا بود؟؟ یا چی؟


خامنه ای، آیا از بین اینهمه آیت الله های العظمی نمیتواند یکی را جانشین خود کند؟ پس چرا در این اوضاع بحرانی ، چنین نمیکند ؟

حیرت ما انوقت بیشتر میشود که میبینم اساس مذهب اینها بر محور جانشینی پیامبر دور میخورد و دایما بیان میکنند که معقول نیست پیامبر برای خود جانشینی انتخاب نکرده باشند؟ محال است که امت را بی رهبر رها کرده باشند. و وقتی از خودشان میپرسیم چرا رهبرتان جانشین ندارد ؟میگویند: مجلس شورای خبرگان هست، پس نیازی به انتخاب رهبر نیست. اما وقتی میگوییم که بر همین قیاس در عصر پیامبر شورای  مسلمانان بود. میگویند نه این کافی نیست! این ممکن نیست!! این محال است !


اما حالا راز قضیه چیست؟ و چرا  این رهبران محترم جمهوری اسلامی ( ولی فقیه اول و دوم )حداقل برای بسته شدن دهان ما، نیز جانشینی انتخاب نمیکنند؟!!

حقیقت این است که خامنه ای میخواهد فرزند خود را جانشین خویش کنند، عین همین چیز در ذهن خمینی نیز بود، اما فرصت نیافت ولی خامنه ای هنوز امیدوار است و در این راستا رییس قدرتمند مجلس خبرگان ( رفسنجانی) را نیز برکنار نموده است. تا الله چه بخواهد!

 

اما حالا شیعه یا باید این را قبول کند که رهبرانش میخواهند مثل امیر معاویه عمل کنند و خلافت را مورثی سازند. و یا باید  بقول مولوی فرقانی این را قبول کند که خمینی و خامنه ای در مساله انتخاب جانشین بر مذهب اهل سنت هستند و چون اکثر ملایان شیعه ایندونفر را قبول دارند پس در نهایت ثابت میشود که مذهب اهل سنت در این باره حق است.


 

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …