هدف امام حسین چه بود؟

 اگر هدف امام حسین قیام مسلحانه بود:

 – هیچگاه با زن و فرزندش راهی کربلا نمی شد.
–  دعوت و سخنرانی اش را در عرفه در مکه علنی نمی کرد و با حالت تقیه راهی کربلا می شد!

–   در روز روشن حرکت نمی کرد.
–  از مسیر و راههای معمول حرکت نمی کرد.
– پیشنهاد یارانش برای رفتن به کوهستان و جنگ چریکی را قبول می کرد.
– به مسلم دستور می داد ابن زیاد را در خانه هانی ترور کند. ( قتل های زنجیره ای ! )
– با دشمنانش وارد مذاکره نمی شد و اصلا دشمنان به محض مشاهده با ایشان وارد نبرد می شدند و نه وارد مذاکره ! همینکه چندین شب با ایشان مذاکره کردند بهترین دلیل است که آنها می دانستند هدف امام حسین قیام مسلحانه نیست.
–  شب قبل از فاجعه به یارانش نمی گفت هر کس می خواهد می تواند برود و فرار کند.
–  نمی گفت هدف من امر به معروف و اصلاح امت جدم می باشد.
– مانند ابن زیبر قیام مسلحانه را از همان مکه یا مدینه آغاز می کرد.
– در زمان ۲۰ سال خلافت معاویه برنامه ریزی های لازم برای این کار را انجام می داد.
–  و از همه مهمتر در لحظات آخر عمر شریفشان با صدای بلند می فرمود تا پس از ایشان انتقام خون ایشان را بگیرند، ولی بر عکس ایشان در آخرین لحظه فرمودند : السلام علی رسول الله و علی امت رسول الله ! 

آن کسی که قیام مسلحانه کرد مختار بود و شاه اسماعیل خونخوار و نه امام حسین ! و شما نیز شیعه مختار و شاه اسماعیل هستید و نه شیعه امام حسین. آری حسین کسی بود که اگر هم در راه عقیده اش جنگید و شهید شد شب قبل به همه گفت می توانید بروید زیرا مانند برادرش حسن و پدر بزرگوارش علی برای جان و شخصیت انسانها کرامت و ارزش قائل بود ولی شما یک ملت ۸۰ میلیون نفری را مسخره آمال و عقائد خرافاتی خودتان کرده اید ، ملتی که هر روز بیشتر از روز قبل در زیر فشار تحریم ها و فقر و تورم و گرانی در حال نابود شدن است و این برای شما ذره ای اهمیت ندارد، مهم فقط بسط خرافات و اندیشه فرعونی و بنده پرور ولایت مطلقه فقیه در سطح جهان می باشد و بس…  آری ما نیز مانند شما قبول داریم که شیعه علی در بهشت است ولی آقایان محترم، شیعه و پیرو واقعی علی و حسین در بهشت است و نه شیعه یزیدها و مختارها و شاه عباس ها و مجلسی ها…. و )وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ﴿الشعراء: ٢٢٧﴾ 

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …