نظر اهل سنت در باره آیه ای که میگوید: شهیدان زنده اند، چیست؟

سوال شیعه خداوند در قرآن فرموده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » (آل عمران/۱۶۹) «و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند» با توجه به این آیه از شما می خواهم تعریف خود را از زنده بودن شهید و روزی خوردن او بفرمایید تا بدانیم چه تناقضی با شفیع بودن شهید دارد

نکته دیگر اینکه:  دیدگاه اهل تسنن به مرگ، خیلی کودکانه است .آیا فکر می کنید مقام و ارج و قرب رسول خدا محدود به جسم خاکی او بوده است یا روح او ؟آیا مرگ غیر از فنای جسم چیز دیگری است ؟ چرا گمان می کنید که ارج و مقام اولیاءالله پس از مرگ در نزد خدا کاهش می یابد ؟!!! این به چه معنی است که پیامبر تا زنده بوده اند قابلیت توسل را داشته اند ولی پس از مرگ خیر ؟!!! کسانی در آن زمان چنین فتوایی داده اند یقینا جهت افزایش قدرت خودشان بوده و می خواسته اند به امتشان بگویند کسی را که رفته دیگر فراموش کنید!

جواب اهل سنت :

برداشت شما نادرست در نادرست است به هرحال مرده ، مرده است این مثل این است که من بگویم:
این به چه معنی است که پیامبر تا زنده بوده اند قابلیت جواب دادن به سوالات دینی ما را را داشته اند ولی پس از مرگ این توانایی را ندارند؟!!
پس قیاس شما باطل در باطل است
زندگی شهداء به آن معنی نیست که شما شیعه ها میگویید. ساده ترین دلیل بر رد ادعای شما این است که در آن صورت ،زنان شهدا نباید عروسی کنند !
آیا این آزار دهنده نیست که شهداء زن خود را در بستر مرد دیگری ببینند ؟!
شهید مقامش بالاتر از مرده عادی است اما نه آنگونه که شما میگویید
اهل سنت هم قبول دارد شفاعت را ، اما باز نه آن چیزی که شما میگویید
اما مشکل این است که شما میخواهید قرآن را مطابق میل و خواهش خودتان تفسیر کنید و غلو و زیاده روی میکنید و از همه بدتر حرف بی دلیل میزنید

شکی نیست که شهداء زنده اند و فامیل و دوستان خود را مژده میدهند که راه ما درست بود…
اما خبر این مژده را خودشان برای ما نمیاورند . میاورند؟؟!!
چرا خودشان نمیگویند؟ چون راه بازگشت آنها به دنیا مسدود است
پس این آیه بر ضد باور شماست
هان اگر شهیدی خودش مژده داد حق با شماست
آخر چرا برهر چی چنگ میزنید تا باورهای باطل را حق جلوه دهید؟

شهید با مرده عادی فرق دارد و در پیش الله گرامی است و روزی میخورد اما این به آن معنی نیست که چون روزی میخورد پس قضای حاجت هم میکند
نظر اهل سنت این است که او پیش خداوند روزی میخورد و از عذاب قبر ایمن است و روحش بر پایه عرش در قالب پرنده سبز رنگی قندیل وار آویزان است ووووو..

در همین آیه هم که شیعه به آن چنگ میزند، اگر نیک بنگریم ، الله راه هدایت را بما نشان داده ،
آیه را دوباره بخوانید :

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » (آل عمران/۱۶۹)

شما عملا میگویید «عند قبرهم»
در صورتی میتوانیم عقیده شما را با این آیه جمع کنیم که بگوییم شهیدان پیش الله روزی میخورند و الله هم در درون قبر با آنهاست!!
حالا این آیه را بخوانید اگر خود را به خواب نزده باشید برای بیداریتان کافی است:
وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَا یَخْلُقُونَ شَیْئًا وَهُمْ یُخْلَقُونَ (٢٠) أَمْوَاتٌ غَیْرُ أَحْیَاءٍ ۖ وَمَا یَشْعُرُونَ أَیَّانَ یُبْعَثُونَ (٢١)( سوره نحل)
«و معبودهایی را که به جای خدا می پرستند [نه اینکه] چیزی را نمی آفرینند، بلکه خودشان آفریده می شوند(۲۰)مُردگانند نه زندگان، و نمی دانند چه زمانی برانگیخته می شوند (۲۱) »

خوب ببینید در اینجا هم کلمه اموات و احیاء آمده ببینید چه معنی دارد ؟
الله برای اینکه مغرضان بهانه درست نکنند میگوید (مرده غیر زنده) تازه به این هم اکتفاء نمیکند ادامه میدهد (و شعور ندارند)
حالا ای جماعت شیعه !
من که بشما بگویم پدرم مرده دیگه نیاز دارد بگوییم مرده غیر زنده ؟!!
یا در دنباله بگوییم (مرده ای که سر کار نمیرود( ؟؟!!
الله چون بنده های خود را میشناخته، در یک آیه ۳ بار توضیح داده که مرده یعنی مرده !!!
تا روز قیامت شیعه بهانه ای نداشته باشد
 

 

نویسنده: ابو مالـــــــــــک

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …