شیعه میگوید: واجب است که امام از پیروانش برتر باشد، و علی برترین اهل زمانش است، لذا به علت قبح مقدّم ساختن خوب بر خوبتر از نظر عقل و نقل، او امام است. خداوند متعال میفرماید: (أَفَمَن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن یُتَّبَعَ أَمَّن لَّا یَهِدِّی إِلَّا أَن یُهْدَىٰ ۖ فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ) (یونس: ۳۵).
«آیا کسى که هدایت به سوى حق مىکند براى پیروى شایستهتر است، یا آن کس که خود هدایت نمىشود مگر هدایتش کنند؟ شما را چه مىشود، چگونه داورى مىکنید».
پاسخ اهل سنت:
اولا حضرت علی از عشره مبشره است، او کسی است که الله و رسولش او را دوست دارند و او نسبت به حضرت محمد منزله هارون به موسی است و خیلی چیزهای دیگر …………
اما در هیچ حدیثی نیامده که علی افضل ترین فرد امت است.
البته درباره ابوبکر احادیثی داریم که نشان از این دارد ایشان افضل ترین فرد امت است .
در کتب ما آمده که خود حضرت علی نیز معترف بوده به افضلیت ابوبکر و عمر برخودش.
دوم: آیه هرگز ربطی به امامت علی ندارد، آنچه در آیه ذکر شده این است که:
آن کس که راه راست را نشان میدهد، و آن کس که راه راست را نشان نمیدهد مگر آن که خود هدایت شود، و آن اولی مستحق پیروی شدن است، نه دومی
و معلوم است که آن کس که راه راست (راه حق) را نشان میدهد مطلقاً خداوند متعال است، و آن کسی که هدایت نمیشود مگر آن که هدایت شود صفت هر یک از مخلوقات است از جمله حضرت محمد،که هدایت نمیشوند مگر آن که خداوند متعال هدایتشان فرماید،
و مقصود از عبارت آیه همین است و مراد آن است که پرستش خداوند سزاوارتر از پرستش آفریدههای اوست. چنانکه در دنباله آیه آمده است: ﴿ قُلْ هَلْ مِن شُرَکَائِکُم مَّن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ ۚ قُلِ اللَّـهُ یَهْدِی لِلْحَقِّ ۗ أَفَمَن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن یُتَّبَعَ أَمَّن لَّا یَهِدِّی إِلَّا أَن یُهْدَى﴾. (یونس: ۳۵).
«بگو: «آیا هیچ یک از معبودهاى شما، به سوى حق هدایت مىکند؟! بگو: «تنها خدا به حق هدایت مىکند! آیا کسى که هدایت به سوى حق مىکند براى پیروى شایستهتر است، یا آن کس که خود هدایت نمىشود مگر هدایتش کنند؟ شما را چه مىشود، چگونه داورى مىکنید».
خداوند این آیات را با این فرمودهاش آغاز نموده که: (قُلْ مَن یَرْزُقُکُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّن یَمْلِکُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَن یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ) (یونس: ۳۱).
«بگو: «چه کسى شما را از آسمان و زمین روزى مىدهد؟ یا چه کسى مالک (و خالق) گوش و چشمهاست؟ و چه کسى زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون مىآورد».
تا به آنجا میرسد که: (قُلْ هَلْ مِن شُرَکَائِکُم مَّن یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ ) (یونس: ۳۵).
پس علمای شیعیان میخواهند معنی آیه را بدزدند و آیه دارد شرک آنها را مذمت میکند ونه اینکه بگوید معبود آنها ( امیر المومنین علی ) برتر است. این یک برداشت وقیحانه از آیه است و ما میدانیم دانایان شیعه با آیات همینطور برخورد میکنند از نظر آنها قرآن نازل شده تا فقط مدح علی را بگوید !!!
روز قیامت الله علمای شیعه را بخاطر تمسخر قرآن بشدت عذاب خواهد کرد عذابی بدتر از هر عذابی .
سوما: حالا گیریم که حضرت علی بهترین فرد امت بود، که نبود! بازم حالا آن امت دلش نخواست بهترین را انتخاب کند تو بعد از هزار سال چی داری میگویی؟ و چی از جان ما میخواهی؟
تو در فکر زمان خود باش!
چهارما گیریم که حضرت علی بهترین فرد امت بود، که نبود، باز هم قرار نیست که همیشه بهترین انتخاب شود، و شما هم در طول تاریخ ندیدم که بهترین خود را رهبر خود کنید اصلا تعیین بهترین ناممکن است از نظر من این شخص بهترین است و از نظر دوستم آن شخص ….. دیدگاه ها فرق دارد، تنها یک راه جلوی ماست که رای گیری کنیم تا بهترین مشخص شود و این همان کاریست که شیعه برای انتخاب رهبر، توسط مجلس خبرگان انجام میدهد و منتخب اکثریت را رهبر میکند و این همان کاریست که صحابه بعد از وفات رسول الله انجام دادند و منتخب اکثریت را رهبر کردند.
حالا شیعه چه میگوید؟! میگوید صحابه باید صبر میکردند و رهبر انتخاب نمیکردند تا علامه محمد باقر مجلسی به دنیا میامد و درباره رهبری ابوبکر نظر میداد که او افضل تر است یا علی!!
حرف شیعه را که حلاجی کنی، به همین میرسی!! آیا این دیوانگی نیست؟