شبهه شناخت امام زمان و مرگ جاهلیت ادامه دارد…

شبهه مدعیان تشیع: بنا بر حدیث هر که امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده، به این سوالات جواب دهید: به نظر شما، آیا فاطمه علیها السلام، بدون شناخت و بیعت با امام زمانش از دنیا رفت؟

آیا مى توان پذیرفت که فاطمه ای که علماى اهل سنت او را بسیار والا میدانند، به مرگ جاهلیّت از دنیا رفته باشد؟ آیا او که اذیّت کردنش حرام و موجب کفر است، بدون بیعت با امام زمانش از دنیا رفته است؟ چه کسى مى تواند چنین سخنى را بگوید؟ پس، اگر چنین نیست، امام زمان او کیست؟
پاسخ:
متاسفانه برای شبهات و سفسطه هایی که علمای شیطان صفت در راستای ایجاد کینه و اختلاف در امت رسول الله مطرح می کنند هیچ پایانی متصور نیست و با اینکه پاسخ این شبهات، بارها و بارها داده شده باز در کمال بی شرمی و برای گرم نگه داشتن تنور دکان مذهب فاسد خود و جذب مخاطبان نادان و جوان تازه وارد، همچنان به طرح چنین اراجیفی می پردازند و اکنون پاسخ برای هزارمین مرتبه :
۱-  بر فرض صحت این چنین احادیثی باید گفت: چه کسی گفته که شناختن (یعرف) امام زمان یعنی بیعت با او یا تعیین جانشین توسط خدا و پیامبر و یا اطاعت بی چون و چرا از یک نفر خاص و یا جنبه تقدس و الهی بخشیدن به یک نفر انسان که از جنس گوشت و خون است؟!! شما از کجای این حدیث چنین شبهاتی را استخراج کردید؟!! براستی روش شما مانند همان دزدی است که داخل جمعیت افتاده بود و دزد دزد می کرد و کم کم امر بر خود او هم مشتبه شد یا مانند قیام مردم در زمستان تاریک سال ۸۸ که از سوی حکومت جبار به فتنه مشهور شد و در حالیکه فتنه گر اصلی آقای احمدی نژاد و خامنه ای و صدا و سیما و روزنامه کیهان و بسیج و . . . بودند، ولی از بس این کلمه را از صبح تا شب تکرار کردند با کمال تاسف امر بر بسیاری از خود مردم ایران هم مشتبه شد!!! بگذریم . . .
۲- در این حدیث(بر فرض صحت) منظور پیامبرصلی الله علیه وسلم این بوده که مردم نسبت به امور سیاسی زمان خود بی تفاوت نباشند و نگویند دین از سیاست جداست، بلکه هر کسی حتما باید امام زمانش(یعنی حاکم و رهبر سیاسی زمان خودشان، امام زمانش، یعنی زمانه خودش) را بشناسند و فقط با شناخت از او اطاعت کند(طبق آیه اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم) ولی اگر کسی امام زمان خود را نشناسد ممکن است خدای ناکرده او را در معاصی خداوند اطاعت کند، مانند بسیاری از بسیجیان و حزب اللهی هایی که واقعا نیت خوبی هم دارند ولی ندانسته در دام فرعون گناهکاری افتاده اند که با نام ولایت و اسلام و علی و اهل بیت در حال انجام جنایاتی است که روی خونخواران تاریخ را سفید کرده است و متاسفانه این طرفداران در گناه آقای خامنه ای شریک بوده، زیرا به حدیث پیامبرصلی الله علیه وسلم عمل نکرده و بدون شناخت از آقای خامنه ای از او اطاعت می کنند.
۳- با این تعریف شمول تفسیر حدیث پیامبرصلی الله علیه وسلم برای تمام زمان ها و مکانها و تمام جهان می شود و نه فقط برای زمان وفات پیامبر! یعنی هر کسی چه مسیحی و یهودی و چه کمونیست و چه سنی و چه شیعه، در هر زمان و مکانی اگر بدون شناخت از حکام خود اطاعت کند به مرگ جاهلیت مرده و وارد دوزخ می شود . آری بسیار مسخره است که مثلا کسی حضرت علی را نشناسد و به مرگ جاهلیت بمیرد! دقت کنید پیامبرصلی الله علیه وسلم در اینجا فرموده اند: هر کس و هر کس یعنی مسلمان و شیعه و سنی و مسیحی و آمریکایی و روسی و چینی و . . .
۴- اتفاقا و دست بر قضا همین حدیث یکی از دلایل محکمی است که ثابت می کند، پیامبر اسلام برای پس از خودشان هیچ جانشینی معرفی و تعیین نفرمودند، زیرا اگر بنا به عقیده فاسد و تفرقه افکن تشیع صفوی، حضرت علی از سوی پیامبر(ص) به عنوان خلیفه و امام معرفی شده بود ، مردم در مسجد از پیامبر سئوال می کردند که یا رسول الله این چه حرفی است که شما می زنید همه ما علی را می شناسیم و محال است کسی از ما به مرگ جاهلیت بمیرد . همین حدیث دال بر آن است که پیامبرصلی الله علیه وسلم چون جانشینی تعیین نفرموده ( چون خاتم انبیاء بودند و ضمنا نمی خواستند در آینده هر کسی هر غلطی کرد به نام جانشینی ایشان و به نام دین تمام شود و هزار و یک دلیل دیگر )  و در عین حال نگران این موضوع بوده اند برای ایجاد حساسیت و هوشیاری در مردم مسلمان چنین دستور زیرکانه ای را صادر می کنند و اتفاقا نتیجه چنین دستورات حکیمانه ای بود که باعث شد خیلی از مردم عرب در حضور همه جلوی خلفا براحتی اعتراض خود را مطرح کنند، یعنی نظارت ( یعرف : شناخت ) عمومی مردم بر حاکم مهمترین عامل برای پیش گیری از فساد او در قدرت است . اصلی که برای آقای خامنه ای تقریبا تعطیل شده است و مایه فساد ایشان را فراهم آورده است .
۵-  به فرض اگر ادعای شما صحیح باشد و حضرت فاطمه، امام زمانش یعنی حضرت علی را می شناخته و از ایشان اطاعت می کرده ( طبق تفسیری که شما از این حدیث دارید ) پس چرا حضرت فاطمه، خلاف روش و سیره حضرت علی با عمر و ابوبکر عمل کردند؟ حضرت علی با ابوبکر و عمر آشتی بود و حرف می زد و گفتگو می کرد، ولی حضرت فاطمه بر خلاف امام زمان خودش یعنی علی با آن دو نفر قهر کرد!!! حضرت علی پشت سر ابوبکر و عمر نماز می خوانده، ولی حضرت فاطمه با آنها قهر بوده!!! حضرت علی نه تنها گفتگو بلکه مشورت هم می کرده ( حتی به قول شما برای حفظ مصلحت اسلام و مسلمین ) ولی حضرت فاطمه برای حفظ مصلحت و شاید ایجاد تفرقه و آشوب با آنها قهر کرد!!! براستی این چه امامی است که از ماموم برای ورود خلفا به منزل اجازه می گیرد!!! و تمام رفتار و گفتارش خلاف امام زمانش است که همسرش هم بوده!!! ( یعنی طبق استدلال شما همه چیز در هم و متناقض و متضاد می شود!!! ) و این چه پیروی و اطاعت از امام است که خطاب به او می گوید : پسر ابوطالب تا کی مانند جنین دست به زانو نشسته ای؟ . . . آن روز زبون شدی که از مرتبه بالا به دون شدی؟ دیروز شیران را درهم شکستی چرا امروز در به روی خود بستی؟ . . . ( بحار الانوار ج ۴۳ ص ۱۴۸ ) 

 

براستی حضرت فاطمه چگونه به علی اقتدا کرد و در حالی که علی سکوت کرده بود فاطمه به مسجد رفت و علیه خلیفه سخنرانی کرد؟ ( گر چه در جای خود، جعلی بودن خطبه فدکیه ثابت شده است ) علی کجا هر روز به کنار قبر حمزه می رفت و آه و ناله سر می داد که فاطمه به او اقتدا کند و چنین کرد؟ آری این است شاهکار تشیع صفوی که هر روز در منجلاب تضادها و تناقض های خود بیشتر فرو می رود و هر روز ملت ایران را در تمامی ابعاد اقتصادی و فرهنگی و . . . در لجنزار عمیق تری فرو می برد . . .
۶-  حتی ما در زمان خلافت حضرت عثمان نیز شاهد چنین روش و رویه ای از سوی حضرت علی هستیم، یعنی ایشان بر خلاف نظر دروغ شما که عقیده دارید حضرت فاطمه با خلفا قهر کرد و دوری کرد، مرتب به خانه خلیفه رفت و آمد می کرد و مردم را دعوت به آرامش و صلح و صفا می نمود، ولی شما عقیده دارید حضرت فاطمه بر خلاف سیره و منش و خلق و خوی امامش یعنی حضرت علی، رفتار می کرده اند!!! براستی چه توهینی بالاتر از این به حضرت فاطمه؟ آیا شرم نمی کنید؟!
۷- و در انتها برای کسانی که بر گوش و قلب و چشم آنها پرده غفت نیفتاده است این جمله از برتولت برشت را می نویسم که توضیح کامل مطلب ما می باشد:
بدترین بیسواد، بیسواد سیاسی است، وی کور و کر است، درک سیاسی ندارد و نمی‌داند که هزینه‌های زندگی  مانند قیمت نان، مسکن، دارو و درمان همگی وابسته به تصمیمات سیاسی هستند. او حتی به نادانی سیاسی خود افتخار کرده، سینه جلو می‌اندازد و میگوید که…: “از سیاست بیزار است”. چنین آدم سبک‌مغزی نمی‌داند که بی‌توجهی به سیاست است  که زنــان هرزه و کــودکان خــیابانــی می‌سازد، کشتار و دزدی را افزایش می دهد. و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت می‌افزاید.
خوب، برادران و خواهران عزیز با این ترتیب است که شخصی که رهبرش را نشاسد، مستحق مرگ جاهلی و خلود در دوزخ است، زیرا تمامی فحشاها و فسادها و بدبختی های جامعه در این حالت به گردن طرفدران آقای خامنه ای می افتد که با هواداری احمقانه و جاهلانه خود از ایشان ، باعث تداوم حکومت و ادامه این فساد و فحشاها می شوند . . . و مگر نه اینکه تورم و بیکاری و فقری که این حکومت فرعونی درست کرده مقدمه فساد و فحشا می شود؟
( ضمنا در انتها از کلیه خوانندگان عزیز ، مصرانه و ملتمسانه خواهش می کنم چنین مقالاتی را چاپ و تکثیر و برگه های آن را بین اقوام و دوستان خود پخش نمایند از آنجا که  بسیاری از مردم ایران دارای روحیه حقیقت جو و حق طلب بوده و بدون شک با تلاش شما عزیزان بساط شرک و کفر و خرافه برای همیشه از ایران بر چیده خواهد شد . . )

نویسنده: علی حسین امیری

مقاله پیشنهادی

عوامل پایداری بر دین

پاسخ: وسائلی که انسان را برای پایداری بر دین به ویژه در زمان فتنه یاری …