سؤالاتی که باعث هدایت شیعیان شد (۷)

تنها هنر علمای مدعی تشیع و کسانی چون جناب قزوینی، جدا کردن احادیث ضعیف و نامعتبر از کتب اهل سنت است، ولی همین آقایان احادیث فراوانی در کتب خودشان دارند که بر ضد عقایدشان است ولی به روی مبارک خود نمی آورند و همه را هر طور که شده ماست مالی و باطل می کنند،

— آخوندهای رافضی به نکاح موقت و صیغه عقیده دارند ولی در کتب خودشان مطالبی بر خلاف آن وجود دارد، همچون اینکه: امیرالمؤمنین می فرماید: (حرم رسول الله یوم خیبر لحوم الحمر الأهلیه و نکاح المتعه)، یعنی حرام کرد رسول خدا در روز خیبر، گوشت خر اهلی و نکاح متعه را (تهذیب ۲/۱۸۶، استبصار۳/۱۴۲ وسائل الشیعه ۱۴/۴۴۱)
و از امام صادق  پرسیده شد: «آیا مسلمانان در زمان رسول خداص بدون شاهد ازدواج میکردند؟ فرمودند نخیر».(تهذیب ۲/۱۸۹) طوسی در توضیح این روایت می گوید: «منظور از سؤال نکاح دائم نیست، بلکه ازدواج مؤقت است، لذا این روایت را در باب متعه آورده است» عبدالله بن سنان می گوید از امام صادق-  درباره متعه پرسیدم فرمودند:( لا تُدنّس نفسک بها) نفس خود را با آن کثیف مگردان.(بحار الانوار۱۰۰/ ۳۱۸)
«از عمار روایت است که گفت امام صادق فرمودند:(قد حرمت علیکم المتعه) تحقیقا متعه برشما حرام شده است.(فروع کافی ۲/۴۸، وسائل الشعیه ۱۴/۴۵۰)
امام صادق اصحاب خودشان را همواره سرزنش می کردند و از صیغه کردن بر حذر می داشتند لذا می فرمودند: «آیا یکی از شما خجالت نمی کشد که در جای پنهان و شرم آوری دیده شود آنگاه این کردار ناپسند او به حساب برادران و یاران صالح و نیکو کارش گذاشته شود؟!»(فروع کافی ۲/۴۴٫ وسائل الشیعه ۱۴/ ۴۵۰)
هنگامی که علی بن یقطین از امام رضا درباره متعه پرسید جواب دادند: «ما أنت وذاک؟ قد أغناک الله عنها» تو را با متعه چه سر وکاری است، خداوند تو را از آن بی نیاز کرده است.(فروع کافی ۲/۴۳، وسائل الشیعه ۱۴/۴۴۹) وقتی عبد الله بن عمیر به امام باقر گفت:«أیسرّک أنّ نساءک و بناتک و أخواتک و بنات عمک یفعلن؟-ای یتمتعن- فأعرض عنه ابوجعفر حین ذکر نساءه و بنات عمه»-آیا خوشحال می شوی که همسران و دختران وخواهران و دختران عمویت اینکار را بکنند؟! یعنی متعه کنند، امام باقر وقتی این را شنیدند چهره خودشان را برگرداندند. (فروع کافی ۲/۴۲، تهذیب ۲/۱۸۶)

—- یک سری از احادیث هستند که حاوی روابط گرم میان حضرت علی و  خلفا می باشند همچون تمجید از یکدیگر، طلب آمرزش و غیره…، شما می گوئید اینها توسط بنی امیه جعل شده اند!! ولی چنانچه از شما سوال شود که چرا حضرت علیدر زمان خلافتشان، مطالب و عقاید مورد نظر شما را بیان نکردند (مانند احراق بیت و قتل محسن و غصب خلافت و غصب فدک و…) شما فوری می گوئید که ابوبکر و عمردر میان سپاه علی و در میان مردم طرفداران زیادی داشته اند و بنابراین حضرت علی نمی توانسته صراحتا چیزی بگوید!! حالا آیا بنی امیه می آید حدیثی جعل کند که بیانگر دوستی علی با خلفا باشد یا دشمنی آنها با علی؟! تا بتواند سپاه علی را نابود کند؟ سپاهی که به قول خودتان طرفداران شیخین در آن بوده اند. اصلا به نظر ما احادیثی که حاوی دشمنی میان حضرت علی و خلفاست ساخته بنی امیه می باشد و نه احادیثی که بیانگر دوستی و اتحاد علی با خلفاست!

—- رسول اکرم فرمودند: به صورت مداحان خاک بپاشید. ، عربی بادیه نشین حضور پیامبر خدا آمد و گفت: مگر نه این است که تو از جهت والدین از همه ما بهتر و از جهت اولاد از همه ما شریف تری؟ در ایام جاهلیت بر ما مقدم بودی و هم اکنون در اسلام رییس ما هستی! رسول اکرم از این سخنان تملق آمیز خشمگین شد و به مرد اعرابی فرمود: زبانت در پشت چند حجاب قرار دارد؟ جواب داد دو حجاب، یکی لب و دیگری دندانها! فرمود: هیچیک از این دو مانع، نتوانست شدت زبان تو را از ما بگرداند؟ سپس فرمود به حقیقت بین تمام آنچه که در دنیا به فردی اعطا شده است هیچ چیز برای آخرت او زیانبارتر از طاقت زبان و نفوذ کلام نیست. آنگاه حضرتش برای آنکه مرد را ساکت کند و به آن صحنه ناراحت کننده خاتمه دهد به علی فرمود: برخیز و زبانش را قطع کن! آن حضرت حرکت کرد و چند درهمی به وی داد و خاموشش ساخت. (قابل توجه مداحان) «آسیبهای اجتماعی و درمان آن. احمد بحرینی دشتی. قم. موعود اسلام ۱۳۸۵ ص ۳۰۷ »
پیامبرصلی الله علیه وسلم در زنده بودنشان از سخنان راست یک عرب برآشفتند، چرا شما از صبح تا شب بالای سر قبر جعلی اینهمه امام و امامزاده به بهانه مداحی، دروغ به هم می بافید؟
پیامبرصلی الله علیه وسلم در زنده بودنشان راضی به این ستایشها نبودند، اینهمه امام و امامزاده آیا راضی به این مخارج سنگین روی قبر خود هستند؟ و یا اعمال شرک آمیزی چون توسل و واسطه؟!

— آیا جمع آوری قرآن توسط خلفا جزء کارهای نیک و محسنات ایشان نبوده است؟ به اینکار ایشان چه اَنگی می زنید و چه ایرادی می گیرید؟! هر ایرادی بگیرید در واقع کافر شده اید، چون به اجماع مسلمین، قرآن همین است و بس و حتی حضرت علی نیز در دوران خلافتش آنرا امضاء و تایید کرده و تغییری در آن صورت نداده است، چون چه چیز مهمتر از نجات قرآن بوده، اگر خلفا آنرا درست جمع نکرده بودند؟ پس باید معترف شوید اینکار خلفا بسیار ارزنده و نیکو بوده، فقط همین اعتراف شما کافیست، البته اگر بتوانید و جانتان به هنگام اعتراف بالا نیاید..آخوندهای رافضی اعمال نیک ابوبکر و عمررضی الله عنهما را بیان نمی کنند تا مبادا کسی در ذهنش جرقه ای بخورد و بخواهد به دنبال بقیه اعمال نیک ایشان برود و در نتیجه متوجه کلاهی که سرش رفته بشود.
 

 

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …