حضرت ابوهریره و انتقاد های مغرضانه شیعه ۳

شیعه میگوید: و اما برای نشان دادن یکی از گافهای بزرگ ابوهُریره می توان حدیث زیر را نقل نمود:« به خانه رقیه دختر پیامبر شدم. شانه ای به دست داشت و گفت هم اکنون پیامبر پیش من بود و من موهای وی را شانه زدم و (او) به من گفت شوهرت چطور است؟ گفتم خوب است. گفت: او را عزیز دار که خوی او از همه یارانم به من مانند تر است». هیچکس از این ابوهُریره دوسی نپرسیده است که رقیه دختر پیامبر در سال سوم هجری در گذشته و خود ابوهُریره در سال هفتم هجری به مدینه آمده و مسلمان گردیده است! لذا او چگونه می توانسته به خانه دخت پیامبر رفته و با او مذاکره کرده باشد؟! م. اردوان، کتاب سرگشته در میقات به نقل از اضواء، ص
۱۱۳و ۲۱۸ .

پاسخ اهل سنت:
 اولا خود حاکم که این حدیث را نقل کرده گفته که متنش باطل است زیرا ابوهریره رقیه را ندیده و ذهبی هم که احادیث کتاب حاکم را بررسی کرده نیز گفته متن حدیث درست نیست, پس چرا میگویی کسی از او نپرسیده؟؟
پرسیدند و علما گفتند:یکجای متن حدیث ابوهریره نادرست است  و خود حاکم سعی کرده حدیث را درست کند و گفته حتما ابوهریره این را از یک صحابی دیگر شنیده است. و خواننده گرامی باید این نکته مهم را بداند که درجه دقت در حفظ احادیث، مثل آیات قران نیست که به اصطلاح مو لای درزش نرود  قرآن را فرشته امین نقل کرده و الله از آن حفاظت میکند و نمیتوانیم یک نقطه را در آن عوض کنیم.
اما احادیث را افراد بشر نقل کرده اند و احتمال اشتباه هست مثلا  ما بسیار دیدم که افراد حاضر در یک سخنرانی پیامبر حدیثی را با الفاظ تا حدودی مختلف (اما  با معنی یکسان)  نقل کرده اند.

و شیعه آن همه حدیث دقیق را نمیبیند و یک غیر دقیق را به اصطلاح خودش پیراهن عثمان میکند!!اما متن حدیث از این لحاظ درست است که وقتی پیامبر به مردی  دو دختر داد حتما به دخترش میگوید  شوهرت را گرامی بدار نمیگوید که دشمنش بدار!! اگر قرار بر دشمنی بود چرا به حضرت عثمان دختر داد؟؟
شیعه میگوید: یکی از خصوصیات استثنایی این صحابه رسول اکرم، شکمباره گی او بوده است. از گفته های قصار وی در مورد خوراکی ها این است که: هیچ بویی بهتر از بوی نان تازه احساس نکرده ام و هیچ سوار کاری بهتر از روغن سوار بر خرما ندیده ام.» از کتاب خاص الخاص ثعالبی ص ۴۳
 زمخشری نقل می کند که ابوهریره چنین دعا می کرد: «اللهم ارزقنی ضرسا طحونا و معده هضوما و دبرا نثورا.» (خداوندا به من دندانی بده که بتواند غذا را آسیاب کند و معده ای که بتواند غذا را هضم نماید و مِعقدی که بتواند غذا را به راحتی دفع نماید!) ربیع الأبرار ج ۲ ص ۶۸۰ مضیره غذای مخصوص معاویه نیز بوده است و «ابو هریره چنان بدان دلبسته بودکه وقتی آنرا میان غذاها بدید از روزه داری چشم پوشید.» ثمار القلوب

پاسخ اهل سنت:
اولا دروغ ها را بازگو کردن هنر نیست  این دروغ ها نشان از حقد بی پایان دارد. دوما قبول کردی که ابوهریره روزه نفلی میگرفته پس این از حسن ابوهریره بود  و روزه گرفتن منافات دارد با پرخوری! سوما: پرخوری برای سلامتی ضرر دارد ولی ابوهریره عمری طولانی داشت اینهم دلیلی بر دروغ گفتنت ایشان در سال ۵۹ هجری وفات یافت (تقریبا ۸۰ ساله بود) و پرخورها معمولا زود میمیرند! و یا اگر نمردند در آخر عمر علیل میشوند و کم خورها تا آخر عمر چست و چالاک  و فرز هستند اینهم یک دلیل دکتری برای رد دروغهایتان!!!! دعای ساخته شده توسط شیعه نیز احمقاته است  (یا الله دندانی بده که آسیاب باشد و مقعدی بده……) مثل اینکه کسی دعا کند یا الله دماغ مرا عوض کن و دماغی بزرگتر بهم بده دندان ابوهریره که دندان شیری نبوده تا تعویض آن را از الله، با دندانهایی بهتری بخواهد!! همه اینها نشان دهنده از این است که دشمنان ابوهریره پرده حقد جلوی چشم و عقل آنها را گرفته بود که چنین هذیان های میبافتند.

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …