بیچارگی علمای شیعه در برابر این آیه قرآن

در سوره فاطر این آیات، علمای شیعه را بیچاره نموده است: (یولِجُ اللَّیلَ فِی النَّهَارِ وَیولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّیلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یجْرِی لِأَجَلٍ مُسَمًّى ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لَهُ الْمُلْکُ وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ مَا یمْلِکُونَ مِنْ قِطْمِیرٍ«13» إِنْ تَدْعُوهُمْ لَا یسْمَعُوا دُعَاءَکُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَکُمْ وَیوْمَ الْقِیامَهِ یکْفُرُونَ بِشِرْکِکُمْ وَلَا ینَبِّئُکَ مِثْلُ خَبِیرٍ«14»)


«الله همان کسی است که  شب را در روز داخل می‌کند و روز را در شب؛ و خورشید و ماه را مسخر (شما) کرده، هر یک تا سرآمد معینی به حرکت خود ادامه می‌دهد؛ این است خداوند، پروردگار شما؛ حاکمیت (در سراسر عالم) از آن اوست: و کسانی را که جز او می‌خوانید حتی به اندازه پوست نازک هسته خرما مالک و صاحب اختیار نیستند!اگر آنها را بخوانید صدای شما را نمی‌شنوند، و اگر بشنوند به شما پاسخ نمی‌گویند؛ و روز قیامت، شرک شما را منکر می‌شوند، و هیچ کس مانند (خداوند آگاه و) خبیر تو را (از حقایق) با خبر نمی‌سازد!»

این آیات بوضوح و آشکارا در رد مذهب شیعه است و میگوید آن کسانی که,  آن آشخاصی که, آن امامانی که غیر از الله میخوانید صدای شما را نمیشنوند یعنی میگویید ای امام رضا……. و او نمیشنود
و بعد  الله در ادامه میفرماید: اگر بفرض محال بشنوند پاسخ نمیدهند  ( چون زبان پاسخ ندارند ) و روز قیامت همان آدمها اظهار انزجار و تنفر میکنند از شرک شما!
آیات خیلی روشن است، اما ملای شیعه برای جاخالی دادن از تیری که این آیه بسوی او پرتاب میکند، بهانه میاورد.

شیعه میگوید:
اولا توجه به آیه قبل آن، کاملا معنای آیه مذکور را روشن می‌کند، آنجا که می‌فرماید:
(وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یَجْرِی لِأَجَلٍ مُسَمًّی ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لَهُ الْمُلْکُ وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ مَا یَمْلِکُونَ مِنْ قِطْمِیرٍ)
 از این آیات برمی‌آید که روی سخن با کسانی است که اصلاً خلق خدا و مالکیت خدا را نسبت به عالم منکرند. سخن خداوند در این آیات این است که چرا ماه و خورشید را می‌پرستید؟ در حالی که مالک همه چیز خدا است و آنها به اندازه پوسته خرما هم مالکیت ندارند. پس در واقع، آیه شریفه در صدد است که بگوید چیزهایی را که شما شریک خدا می‌دانید(شمس و قمر) قدرتی ندارند؛

پاسخ اهل سنت:
اولا ای مرد دروغ گفتی  این ما و این شما و این دو آیه ۱۱ و ۱۲ و  قبل از آیه مورد نظر :
{خداوند شما را از خاکی آفرید، سپس از نطفه‌ای؛ سپس شما را بصورت زوجهایی قرار داد؛ هیچ جنس ماده‌ای باردار نمی‌شود و وضع حمل نمی‌کند مگر به علم او، و هیچ کس عمر طولانی نمی‌کند، یا از عمرش کاسته نمی‌شود مگر اینکه در کتاب (علم خداوند) ثبت است؛ اینها همه برای خداوند آسان است.دو دریا یکسان نیستند: این یکی دریایی است که آبش گوارا و شیرین و نوشیدنش خوشگوار است، و آن یکی شور و تلخ و گلوگیر؛ (اما) از هر دو گوشتی تازه می خورید و وسایل زینتی استخراج کرده می‌پوشید؛ و کشتیها را در آن می‌بینی که آبها را می‌شکافند (و به سوی مقصد پیش می‌روند) تا از فضل خداوند بهره‌گیرید، و شاید شکر (نعمتهای او را) بجا آورید! اوهمان کسیست که  شب را در روز داخل می‌کند و روز را در شب؛ و خورشید و ماه را مسخر (شما) کرده، هر یک تا سرآمد معینی به حرکت خود ادامه می‌دهد؛ این است خداوند، پروردگار شما؛ حاکمیت (در سراسر عالم) از آن اوست: و کسانی را که جز او می‌خوانید حتی به اندازه پوست نازک هسته خرما مالک و صاحب اختیار نیستند!}

اصلا آیه اشاره ندارد به اینکه مردم شب و روز و نطفه انسان و خورشید و ماه  و زن حامله و دریاهای شور و شیرین را میپرستند بلکه الله دارد قدرت خود را ذکر میکند تا مردم قدرتش را با قدرت خود [ساخته شما به] علی و حسین مقایسه کنند،
 اما این  عالم شیعه خود را به نادانی زده  تا مردم شیعه را در نادانی نگه دارد اما با قرآن شوخی ممکن نیست  زیرا در دنباله آیه الله میفرماید:

(وَیوْمَ الْقِیامَهِ یکْفُرُونَ بِشِرْکِکُمْ وَلَا ینَبِّئُکَ مِثْلُ خَبِیرٍ)«14»
اگر آنها را بخوانید صدای شما را نمی‌شنوند، و اگر بشنوند به شما پاسخ نمی‌گویند؛ و روز قیامت، شرک شما را منکر می‌شوند، و هیچ کس مانند (خداوند آگاه  تو را از حقایق با خبر نمی‌سازد!

 حالا به این عالم شیعی میگویم که آیا شمس و قمر بعثت  و حشر و نشر دارند؟  و آیا  روز قیامت حرف میزنند و ابراز بیزاری میکنند؟ یا انسانها و جن ها هستند که حشر و نشر دارند و حساب و کتاب پس میدهند؟؟
بعد خداوند در آیات دیگر بما مینمایاند  که منظور الله از  مَا یَمْلِکُونَ مِنْ قِطْمِیرٍ ( آنها به اندازه پوست نازک هسته خرما مالک و صاحب اختیار نیستند!)
و کیست  و مقصود چه کسانی هستند ، خودتان آیات را ببینید:
(قُلْ أَفَاتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِهِ أَوْلِیاءَ لَا یمْلِکُونَ لِأَنْفُسِهِمْ نَفْعًا وَلَا ضَرًّا )
بگو: «آیا اولیایی که غیر از او برای خود برگزیده‌اید که (حتی) مالک سود و زیان خود نیستند (تا چه رسد به شما)«الرعد/۱۶»
آیا منظور از اولیاء  در اینجا خورشید و ماه است یا انسانها؟ آیا ماه ولی است؟

هنوز شکتان برطرف نشده پس این آیه را ببینید:
(قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلَا یمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنْکُمْ وَلَا تَحْوِیلًا) ۵۶
(أُولَئِکَ الَّذِینَ یدْعُونَ یبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِیلَهَ أَیهُمْ أَقْرَبُ وَیرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَیخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّکَ کَانَ مَحْذُورًا)«الإسراء/۵۶ و ۵۷»
{بگو: «کسانی را که غیر از خدا می‌پندارید، بخوانید! آنها نه می‌توانند مشکلی را از شما برطرف سازند، و نه تغییری در آن ایجاد کنند.»
کسانی را که آنان می‌خوانند، خودشان وسیله‌ای (برای تقرب) به پروردگارشان می‌جویند، وسیله‌ای هر چه نزدیکتر؛ و به رحمت او امیدوارند؛ و از عذاب الله میترسند}

آیا ماه و خورشیدشان برای نزدیکی به خداوند وسیله میجویند؟ یا این اولیاء هستند که برای نزدیکی  وسیله میجویند آیا  خورشید بعثت دارد که از عذاب بترسد؟ خورشید که خودش آتش و جهنمی سوزان است.
گاهی شاید به ذهن شما  این سوال خطور کند که الله چرا بندگان خود را به جهنم میاندازد؟
 برای یافتن پاسخ شما به تفسیر این ملای شیعه نگاه کنید، تفسیری که ذره ای از حقیقت در آن نیست و سراسر گمراهی است. شما به کوشش شبانه روزی و بی وفقه  این ملایان شیعه برای گمراه کردن مردم نگاه کنید، تا پاسخ سوال خود را دریابید.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …