اشتباه شیعه ها درباره شباهت بین مهدی آنها و حضرت عیسی علیه السلام

شیعه میگوید: چرا از عمر طولانی مهدی ما تعجب میکنید در حالیکه او شبیه به عیسی است که هنوز زنده مى‌باشد و به آسمان‌ها عروج کرده است. و آیات متعددى در قرآن کریم وجود دارد که به حقیقت فوق اشاره دارد؛ از جمله در آیات ذیل خداوند فرموده است:
وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا المْسِیحَ عِیسىَ ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَکِن شُبِّهَ لهَمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُواْ فِیهِ لَفِى شَکٍ‏ّ مِّنْهُ مَا لهَم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنّ‏ِ وَمَا قَتَلُوهُ یَقِینَا بَل رَّفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَکاَنَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا.(نساء/۱۵۷و ۱۵۸)
و نیز به سبب دروغى که گفتند، ما مسیح عیسى پسر مریم را که رسول خدا بود کشتیم در حالى که نه او را کشتند و نه به صلیب کشیدند و به اشتباه افتادند و آنهایى که درباره مسیح اختلاف کردند، خودشان در شک بودند، آگاه به آن نبودند و فقط از گمان خود پیروى مى‏کردند و قطعا او را نکشتند؛ بلکه پروردگار او را به سوى خود بالا برد و خدا مقتدر و حکیم است.
در این آیه خداوند متعال نسبت قتل و کشته شدن را از حضرت عیسى علیه السلام نفى کرده و با جمله «بل رفعه الله الیه» عروج او را در آسمان به صورت زنده ثابت مى‌نماید.و در منابع اهل سنت روایات فراوانى وجود دارد هنگامى‌که حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف ظهور مى‌کند،‌ حضرت عیسى نیز از آسمان فرود مى‌آید و پشت سر آن حضرت در نماز اقتداء مى‌نماید.
اسماعیل بخارى در صحیحش از ابو هریره آورده‌است: ابو هریره از پیامبر صلى الله علیه وآله نقل کرده: چگونه است حال شما وقتى عیسى بن مریم علیه السلام در بین شما فرود مى‌آید و امام شما از بین خودتان است.این روایت پیامبر صلى الله علیه وآله علاوه بر این‌که زنده بودن حضرت عیسى علیه السلام را تا زمان حضرت مهدى علیه السلام ثابت مى‌کند، نشانگر این است که عمر او چند صد سال بشتر از حضرت مهدى است.
پس  تعجب نکنید اگر عمر مهدی بیش از هزار سال است

پاسخ اهل سنت:
اول از همه این را بگوییم که شیعه حق ندارد  بگوید « پیش شیعه عصایی است که  تبدیل به اژدها میشود»و بعد برای اثبات وجود چنین عصایی آنرا نشان ندهد و عصای موسی علیه السلام  را شاهد بیاورد
ودر جواب منکر ادعا بگوید :چرا منکری؟ مگر ندیدی موسی هم همچنین عصای داشت!!

 
این نوع استدلال درست نیست و  حق و درست این است که  شیعه عصای  معجزه آسای خودش را نشان دهد
اما شیعه گوشش بدهکار نیست با قیافه ای حق به جانب همیشه  همین نوع استدلال را بکار میبرد
ولی برای انسانهای باهوش حتی در این نوع قیاس ها نیز نشانه های  کافی برای اثبات باطل بودن مذهب شیعه  موجود است.
مثلا در همین جا شیعه در این قیاس چند اشتباه را مرتکب شده است:
اولا : عیسی چون مهدی، در خفا دنیا آمد ولی الله به مادر عیسی  دستور داد که بچه را  ببر به پیش قوم و مریم میگفت ای کاش من مرده میبودم ای کاش من فراموش شده شده بودم اما چون دستور بود، برد

حالا تصور کنید که حضرت مریم کودک را مخفیانه دنیا می آورد و بعد نوزاد غیب میشد، سپس حضرت مریم میامد پیش مردم میگفت ای مردم : من  با آنکه باکره و پاکدامنم اما کودکی به دنیا آوردم که پدر ندارد و  در گهواره حرف میزند و اما غیبش زد غیب شد  تا مبادا شما نکشیدش !
طبعا مردم باور نمیکردند، و میگفتند این زن دیوانه شده، مردم وقتی باور کردند  که حضرت مریم بچه ای بدنیا آورد که دیدند آمد و به بچه شیر میدهد تازه باز شک کردند که حضرت مریم زنا کرده و گفتند  ای مریم چرا بدکاری کردی تو که (مَا کَانَ أَبُوکِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا کَانَتْ أُمُّکِ بَغِیا) (اى خواهر هارون،) پدرت مرد بدى نبود و مادرت [نیز] بدکاره نبود! «مریم/ ۲۸»
 قوم آنوقت پذیرفتند که مریم زنا نکرده که نوزاد حرف زد و الله را ستایش نمود  آنها میدانستند که حرام زاده معجزه ندارد لذا دین عظیم عیسای نبی  پدید آمد 
پس ای شیعه حالا که عمر عیسی را با عمر مهدی قیاس میکنی ، پس این قیاس را  هم از یاد نبر ! و ناقص قیاس نکن
اما شما با آنکه عقیده دارید مهدی از ران به دنیا آمد و در گهواره حرف زد آما آن را به هیچکس نشان ندادید وقتی میگوییم چرا میگویند خلیفه عباسی او را میکشت!!
اما ای شیعه وقتی با عیسی  مقایسه اش میکنی یادت باشد که مادرش نترسید که یهودیان او را که در گهواره ادعای پیغمبری کرد بکشند  پس اینجا هم مهدی تو با عیسای ما فرق دارد.

سوما : عیسی مدتی در قوم خود زندگی کرد و بزرگ شد و مردم را به دین فرا خواند و کتاب آورد بعد غیب شد اما مهدی شما از راه میانبر غیب شد پس هنری نداشته!! این که ناممکن است کسی که در گهواره حرف میزند و غیب میشود هنری نداشته باشد  و اثری از او بجا نماند
پس اصلا وجود نداشته بله اصلا وجود نداشته است

دیگر قیاس مع الفارق بین مهدی و عیسی این است که قبل از  واقعه بسیار مهم وغیر عادی تولد  عیسی  الله نشانه ها و مقدمه های را نشان داد.
 مثل تولد  زکریا و تولد خود مریم و رزق آسمانی وپاکیزه بودن مریم…… اینها همه پیش روی قوم بود آنها در قدیس بودن مریم شکی نداشتند لذا وقتی بچه را آورد مردم گفتند فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ ۖ قَالُوا یَا مَرْ‌یَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَیْئًا فَرِ‌یًّا ﴿٢٧﴾ یَا أُخْتَ هَارُ‌ونَ مَا کَانَ أَبُوکِ امْرَ‌أَ سَوْءٍ وَمَا کَانَتْ أُمُّکِ بَغِیًّا ﴿٢٨﴾ (مریم) در حالی که او را در آغوش گرفته بود، نزد قومش آورد؛ گفتند: «ای مریم! کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی! ای خواهر هارون! نه پدرت مرد بدی بود، و نه مادرت زن بد کاره‌ای .
یعنی پدر مادرش را همه میشناختند اما مادر مهدی را  خود شیعه ها هم بدرستی نمیشناسند
پس ای شیعه قیاس نکن مهدی را با عیسی

و موضوع  خنده دار و گریه آور این است که شیعه نه فقط جرات نداشت مهدی را به مردم نشان دهد که حتی خدای شیعه جرات نداشت نامش را در قران ذکر کند زیرا میترسید  حضرت عمر قرآن را عوض کند!!!!!
و نکته دیگر اینکه قرآن سوره ای بنام مادر عیسی دارد و خود عیسی در سوره های مختلف داستانش یاد شده
 مائده ای که بر عیسی نازل شد نام یکی از سوره های قرآن است و قرآن فقط ۱۱۴ سوره دارد . سوره آل عمران هم به نحوی مربوط به عیسی است اما این مهدیی که تو ای شیعه ربطش میدهی به عیسی , تو نه خود  مهدی را نشان دادی و نه نامش را در قرآن آدرس دادی، خدای شما  نه فقط میترسید   که مهدی را نشان دهد حتی ترسید که نامش را در قران ذکر کند
در حالیکه خداوند هم عیسی را نشان داد و هم نامش را در قران صدبار به طریق مختلف ذکر کرد
بس کنید این هذیان ها را! جمع کنید این بساط شیادی را و مقایسه نکنید عیسی را با مهدی

و نکته آخر اینکه عیسی بعد از رفتن به پشت پرده غیب از منصب پیامبری عزل شد زیرا انسان غایب یا مرده نمیتواند وظایف خود را انجام دهد یعنی غیب شدن او مثل مردن موسی بود و برای همین خداوند پیامبر دیگری فرستاد اما حالا اگر الله در غیبت امام شما یک امام دیگر بفرستد شما راضی میشود؟
پس جمع کنید این بساط شیادی را و مقایسه نکنید عیسی را با مهدی موهومتان
اما حدیثی که درباره نماز خواندن عیسی  به امامت مهدی در آخر زمان آوردی  درست است اما ربطی ندارد به مهدی شیعه.
آیا روح الله خمینی چونکه نامش مشابه  روح الله عیسی است ؟ میتواند عیسی باشد ؟ هرگز نه ! پس مهدی شما چون نامش مشابه مهدی ماست که مهدی ما نمیشود ؟ ما که به مهدی شما کافریم و باورش نداریم

اما حدیث درست است که عیسی به امامت مهدی ما نماز میخواند  اما این تصادفی است یعنی وقتی عیسی  نازل میشود میبیند مومنان به امامت مهدی دارند نماز جماعت میخوانند  پس به صف جماعت ملحق میشود اما نمازهای بعدی خودشان امام میشوند  و این برای رسول الله نیز پیش آمده  که نماز جماعت برقرار بود و ایشان به امامت ابوعبیده نماز خوانند و یکبار هم خواستند به امامت ابوبکر نماز بخوانند که ابوبکر ابا کرد و خود را عقب کشید
پس این  حدیث، فضلیت مهدی ما بر انبیاء  ثابت نمیکند  وانگهی  عیسی همه کارهایش استثنایی است ایشان وقتی دوباره نازل میشود فردی از امت اسلام و پیرو دین محمد صلى الله علیه وسلم است.
اما اگر این حدیث فضیلت مهدی را ثابت کند باز بشما مربوط نیست زیرا مهدی اهل سنت و مهدی اهل شیعه دو مهدی کاملا مختلف هستند این معنی ندارد که فضایل مهدی ما را بچسبانی به مهدی خودت.
اهل سنت که خودت هم میدانی صد درصد  منکر مهدی شیعه هستند و هر سنیی که بگوید مهدی موهوم شیعه را قبول دارم به اجماع امت از مذهب سواد اعظم به بیرون پرتاب میشود و دیگر کسی او را بعنوان سنی قبول ندارد
پس این دوخت و دوزهای مزورانه  فقط برای فریب شیعه هاست تشابه اسمی بین شیر خوراکی و شیر جنگل نباید دلیل شود که مثلا اگر حدیثی در درباره شیر خوراکی بود تو ربطش بدهی به  شیر  سلطان جنگل
این ربطی ندارد، ای شیعه ! ولی تو همیشه چنین میکنی ! چرا؟؟؟

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …