آیا شیر دادن به بزرگسالان جایز است؟!!

شبهه شیعهشیعه میگوید در کتاب صحیح بخاری ، باب رضاع الکبیر نوشته شده:روزی زنی پیش عایشه آمد و گفت غلامی در خانه داریم که شوهر من از حضور او در خانه ناراحت است . و وقتی که در بیرون خانه است ،نگران درون خانه است . چه کنیم ؟
عایشه هم گفت : پنج بار از شیر خودت به آن غلام بده ، تا به هم محرم شوید !!! او هم این کار را کرد ، و دفعۀ بعد که نزد عایشه آمد گفت:خیلی خوب شد ، ممنون ؛ دیگه شوهرم نگران نیست

شیعه در ادامه میگوید:در کتب سنی ها نوشته شده که عایشه از این روش استفاده میکرد و و هرگاه میخواست با هر مردی بنشیند بخواهرش میگفت به او شیر بدهد تا مرد محرم رضاعی شود و عایشه خاله رضاعی شود و مرد اجازه یابد که به پیش عایشه برود

جواب ما : شیعه در هر موضوعی حرفهای بی ربط میزند تا مذهب خود ( مذهب طعن و لعن ) را قوی کند
اما جریان به این صورت بود که عرب ها پسر خوانده را پسر حقیقی میدانستند تا آیه نازل شد که اینطور نیست
این مشکلاتی را برای خانواده های که فرزند خوانده داشتند بوجود آورد
درست مثل تحریم ازدواج با بیش چهار زن که عربان ۵ زنه و بیشتر را مجبور کرد، بقیه زنان را طلاق دهند
و حالا با قانون جدید، مرد ها قبول نمیکردند که پسر خوانده بعد از بلوغ در خانه آنها باشد
از آن طرف حس محبت بین بچه و مادر و پدر و برادر ها و خواهر ها را نیز نمیشد نادیده گرفت .

حدیث بالا یک راه برای حل مشکل نامحرمی فرزند خوانده خانمی بنام سهله بود که پسر خوانده ای بنام سالم داشت.
سالم در خانه ای سهله بزرگ شده بود و زن خانه، او را چون فرزند خود دوست داشت، اما در حقیقت بعد از نزول آیه تحریم فرزند خواندگی ، سالم دیگر پسر سهله نبود اما محبت مادر فرزندی وجود داشت

پیامبر رحمت از طرف الله ی مهربان کار را آسان کرده به زن گفته شیر خود را بدوش، در یک کاسه بریز بده این پسر بخورد تا محرم شود این کجایش بد است؟
عایشه این را از پیامبر صلی الله علیه وسلم شنیده این کجایش بد است ؟ عایشه تصور میکرد این یک حکم عام است و فقط برای سهله و سالم نیست
و نتیجه می توان گرفت اگر زن خودش شیر نداشت خواهرش یا دخترش شیر بدهد ، منظور تداوم ماندن فرزند خوانده در همان خانه مانوس است
حالا چرا شیعه بی رحم برحضرت محمد ایراد میگیرد که مشکل عاطفی این پسر را در سن بلوغ ، ( و مشکل آن زن که چون مادر بزرگش کرده) را حل نموده؟؟
آیا به رحم وشفقت اسلام ایراد میگیرد؟؟

دومــا: شیعه اینطور القاء میکند سنی ها اجازه میدهند بزرگسال از سینه زن مستقیمآ شیر بنوشد این یک دروغ وقیحهانه است
علمای سنی تا حالا بر سر این دعوا دارند که آیا نشان دادن چهره زن به نامحرم جایز است یا چهره را نیز باید با روبنده پوشاند
آنوقت شیعه بدون خجالت مدعی میشود که
زنان سنی پستان خود را مکشوف کرده وبه مرد نامحرمی شیر میدهند
یک دلیل ما بر دروغگویی شیعه همین حدیث است:
ببینید پسر خوانده بزرگ شده و مرد غیرتش قبول نمیکند که در خانه ، کنار زن ودخترانش باشد . اما زن او را بچشم فرزند میبیند
حالا شیعه میگوید آن زن پیراهن خود را بالا زد پستان خود را لخت کرد .در دهان آن نوجوان گذاشت و مرد با غیرتش هم خوش و خندان بود که خوب کردی…. آن غیرت اولش کجا رفت؟

و ما اهل سنت میگوییم که در کاسه ای دوشید وبه پسر خوانده داد که بخور
دلیل ما است که هیچکس این کار را نه کرده و نه میکند
دلیل ما این است که در شروح بر این حدیث همینطور شرح نوشته اند که من گفتم.
ودلیل ما این است که در کتب ما نوشته زن حق ندارد عورت خود را آشکار کند الا برای مردش، حتی برای پسر بالغ خود( پسری که از بطنش بیرون آمده) هم حق ندارد

شیعه ادعا میکند ، مردان میرفتند از سینه خواهر عایشه شیر میخوردند تا آن مردان ،محرم عایشه شوند اما دروغ در خود ادعای شیعه ها نیز اشکار است : عایشه و خواهرش برایشان مهم بود که با مرد نا محرم ننشینند و به این دلیل سعی میکردند با شیر دادن محرمشان کنند

نکته دروغ اینجاست :

اینانی که اینقدر متشرع بودند که حاضر نبودند جواب سوالات دینی مرد نامحرم را بدهند چگونه حاضر میشدند که پستان خود را در دهان مرد نامحرم بگذارند؟
و این را نیز بگویم که استنباط عایشه صدیقه از حدیث این بود که این یک حکم عام است و همه جا کار برد دارد
اما همسران دیگر پیامبر این را حکم خاص و مربوط به همان زن و همان زمان نزول حکم لغو پسر خواندگی ، حالتی استثنایی میدانستند که حالتی خاص پیش آمد که در آینده با توجه به آگاهی مردم ، باید تکرار نمیشد

تقریبآ همه علمای ما ،نظر همسران دیگر پیامبر صلی الله علیه وسلم را قبول دارند یعنی از نظر همه مذاهب ، شیر خوردن در بزرگسالی باعث برادری و خویشاومندی نمیشود! و آن یک حکم خاص برای یک زمان خاص برای یک حالت خاص بود
و کار ام المومنین عایشه یک استنباط فقهی بود اما شیعه بزرگش کرده و وانمود نموده که بزرگسالان شیر پستان خواهر عایشه را مستقیما میخوردند تا محرم رضاعی شوند فراموش نکنید عایشه اصلا فرزندی نداشت تا شیر داشته باشد
باز برای اینکه شبهه ای پیش نیاید عرض میکنم که حضرت عایشه مقام معلمی داشتند. رسالت ایشان رساندن احادیث رسول الله بود به امت بود و در این راستا به این روش میخواستند کار خود را راحتر انجام دهند

باز برای اینکه شیعه را شیطان وسوسه اش نکند و در مقام عایشه شک ننماید به او یاد آوری میکنیم که آیات قرآن در باره پاکدامنی عایشه را بخواند
اگر قران را قبول ندارد و حرف علمای خود را حجت میداند پس میگوییم که علمای شیعه ظاهرا همگی متفقند که هر کس عایشه را پاکدامن نداند مرتد، ملعون ، و و اجب القتل است
اما نمیدانم با این عقیده پس چرا این شبهه را مطرح میکنند ؟!!آیا منافقند ؟!!

حالا برای اهل تحقیق حدیث را مینویسم

عَنْ ‏عَائِشَهَ ‏‏أَنَّ ‏‏سَالِمًا ‏‏مَوْلَى ‏أَبِی حُذَیْفَهَ ‏‏کَانَ مَعَ ‏‏أَبِی حُذَیْفَهَ ‏‏وَأَهْلِهِ فِی بَیْتِهِمْ فَأَتَتْ تَعْنِی ابْنَهَ ‏ ‏سُهَیْلٍ ‏‏النَّبِیَّ ‏‏صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ‏فَقَالَتْ : إِنَّ ‏‏سَالِمًا ‏‏قَدْ بَلَغَ مَا یَبْلُغُ الرِّجَالُ وَعَقَلَ مَا عَقَلُوا ، وَإِنَّهُ یَدْخُلُ عَلَیْنَا ، وَإِنِّی أَظُنُّ أَنَّ فِی نَفْسِ ‏‏أَبِی حُذَیْفَهَ ‏‏مِنْ ذَلِکَ شَیْئًا ، فَقَالَ لَهَا النَّبِیُّ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ‏‏أَرْضِعِیهِ تَحْرُمِی عَلَیْهِ ، وَیَذْهَبْ الَّذِی فِی نَفْسِ ‏‏أَبِی حُذَیْفَهَ ‏ ، ‏فَرَجَعَتْ فَقَالَتْ : إِنِّی قَدْ أَرْضَعْتُهُ فَذَهَبَ الَّذِی فِی نَفْسِ ‏‏ أَبِی حُذَیْفَهَ . رواه مسلم فی صحیحه (۱۴۵۳) .
و اینهم سند مخالفت ام سلمه و سایر همسران پیامبر با روش عایشه که حدیث را عام میدانست نه خاص
ففی صحیح مسلم عن ‏أُمَّ سَلَمَهَ زَوْجَ النَّبِیِّ ‏‏صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ‏‏کَانَتْ تَقُولُ :‏ ‏أَبَى سَائِرُ أَزْوَاجِ النَّبِیِّ ‏‏صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ‏‏أَنْ یُدْخِلْنَ عَلَیْهِنَّ أَحَدًا بِتِلْکَ الرَّضَاعَهِ ، وَقُلْنَ ‏‏لِعَائِشَهَ ‏ : ‏وَاللَّهِ مَا نَرَى هَذَا إِلَّا رُخْصَهً أَرْخَصَهَا رَسُولُ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏لِسَالِمٍ ‏ ‏خَاصَّهً ، فَمَا هُوَ بِدَاخِلٍ عَلَیْنَا أَحَدٌ بِهَذِهِ الرَّضَاعَهِ وَلَا رَائِینَا .

و این هم، رای علمای سنی با استناد به روایت ،به ابن معنی که آن زن ( خانم سهله ) شیر خود را در تا ۵ روز در کاسه ای دوشید و داد سالم خورد
قال الزرقانی : " وکأن القائلین بأن ظاهر الحدیث أنه رضع من ثدیها لم یقفوا على شیء . فقد روى ابن سعد عن الواقدی عن محمد بن عبد الله بن أخی الزهری عن أبیه قال : کانت سهله تحلب فی إناء قدر رضعته ، فیشربه سالم فی کل یوم ، حتى مضت خمسه أیام ، فکان بعد ذلک یدخل علیها وهی حاسره ، رخصه من رسول الله صلى الله علیه وسلم لسهله …

 

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …