آیا حضرت علی، زمین بهشت و جهنم را بین مردم تقسیم میکند؟!!

پاسخ شیعه:
آری علی علیه السلام تقسیم کننده بهشت و جهنم است این سخن به چند صورت قسیم النار والجنه، قسیم النار، قسیم الجنه و النار، السلام علیک یا قسیم النار و الجنه، در منابع شیعه آمده است از جمله:
الکافی کلینی ج ۴ ص ۵۷۰، معانی الاخبار شیخ صدوق ص ۲۰۶، تهذیب الاحکام شیخ طوسی ج ۶ ص ۲۹، روضه الواعظین فتال نیشابوری ص ۱۰۰و ۱۱۸، المسترشد طبری شیعی ص ۲۶۴، امالی شیخ مفید ص ۲۱۳، امالی شیخ طوسی ص ۳۰۵ و ۶۲۹، احتجاج طبرسی ج ۱ ص ۲۰۹و ۳۴۱،مناقب ابن شهر آشوب ج ۲ ص ۸ و ج ۳ ص ۲۸، الطرائف سید بن طاووس ص ۷۶، مدینه المعاجز ج ۱ ص ۲۸۰
علل الشرایع ج ۱ ص ۱۶۲

و حالا بعضی از این روایات را ببینید:
از عبدالله بن عباس نقل شده است که گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: … ای گروه مردم ! همانا علی تقسیم کننده جهنم (نار) است کسی که یاور و دوست او باشد وارد آتش نخواهد شد و کسی که دشمن او باشد از آن نجات نخواهد یافت . همانا او تقسیم کننده بهشت است کسی که دشمن او باشد وارد آن نخواهد شد و کسی که دوست او باشد از آن محروم نخواهد شد.
امالی شیخ صدوق ص ۸۳، به سند دیگر خصال، شیخ صدوق، ص ۴۹۶

حضرت علی بن موسی الرضا فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: ای علی ! همانا تو تفسیم کننده بهشت و جهنم هستی .عیون اخبار الرضا ج ۱ ص ۳۰
از سلیمان بن خالد از امام صادق علیه السلام از پدرانشان از رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم به حضرت علی علیه السلام فرمودند: … ای علی تو قسمت کننده بهشت و دوزخی وارد بهشت نمی شود مگر کسی که او تو را و تو او را بشناسی (جزء شیعیان واقعی تو باشد) و وارد دوزخ نمی شود مگر کسی که تو را انکار کند و تو او را انکار کنی.
از مفضل بن عمر نقل شده است که گفت به امام صادق علیه السلام عرض کردم به چه علت امیرالمومنین علی بن ابی طالب قسیم الجنه و النار گفته شده است ؟ حضرت فرمودند: به خاطر اینکه دوست داشتن او ایمان و دشمن داشتن او کفر است، و همانا بهشت برای اهل ایمان آفریده شده است و نار برای اهل کفر خلق شده است بنابر این حضرت علی علیه السلام به این علت قسیم الجنه و النار است بنابر این در بهشت وارد نمی شود مگر اهل محبت و دوستی با او و وارد آتش نمی شود مگر اهل دشمنی با او .امالی شیخ مفید ص ۲۱۳

پاسخ اهل سنت:
این است نتیجه و آخر کار غلو وزیاده روی و گزافه گویی!
غالیان شیعه، بنده ای از بندگان خداوند را بمقامی رسانده اند که میبینید!
حضرت علی علیه السلام که خودش باید بطمع رفتن به بهشت و نجات از جهنم، مدام عمل صالح کند، توسط شیعیان، صاحب اختیار بهشت و جهنم میشود!! و اوست که به جای خدا نشسته و دستور میدهد که فلان بنده به جهنم برود و فلان به بهشت!
یعنی پیامبران به امر علی به بهشت میروند! بلکه حتی حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم هم از علی بی نیاز نیست، ایشان هم باید برود پپش حضرت علی و بگوید یا علی! یا قسمت کننده بهشت و جهنم، اسناد زمین من در بهشت را بده که چند جریب است؟ و در کجاست ؟!!
شیعه ها مقوله مشهوری را به علی علیه السلام نسبت میدهند
و به علی علیه السلام افتراء میزنند و میگویند حضرت علی علیه السلام فرموده:
بعضی ها بخاطر رسیدن به بهشت، خدا را میپرستند و اینها تاجرانند و بعضی ها از ترس جهنم، الله را اطاعت میکنند، و اینها غلامانند که از ارباب میترسند، و اما من (که علی باشم) خدا را بخاطر خدا بودنش میپرستم نه به خاطر رفتن به بهشت و یا ترس از جهنم!
در حالیکه این گفته هم غلو است رسول الله صلی الله علیه وسلم از عذاب جهنم میترسیده و اینها میخواهند علی را از پیامبر شجاعتر جلوه دهند!

قران به رسول الله صلی الله علیه وسلم میگوید که چنین بگو:
«قُلْ إِنِّی أَخَافُ إِنْ عَصَیتُ رَبِّی عَذَابَ یوْمٍ عَظِیمٍ»بگو: «من اگر نافرمانی پروردگارم کنم، از عذاب روز بزرگ (قیامت) می‌ترسم! «الزمر/۱۳» و «الأنعام/۱۵»

شیعه به همین جا نیز بسنده نمیکند که علی را، فقط یک قهرمان نترس جلوه دهد، شیعه بعد از این مرحله، حسابرسی در روز قیامت را هم بر عهده علی میگزارد و ما نمیدانیم که خداوند و فرشتگانش دیگر چه کاره اند؟
دنیا هم علی آخرت هم علی؟!!

شاید خیلی ها باور نکنند که علمای شیعه، حضرت علی علیه السلام را بعنوان مالک یوم الدین می شناسند،
اما باور کنید ! این را پنهانی نمیگویند که علنی میگویند!!
در زیارت مشهور جامعه ببیند که شیعه چه میگوید:

شیعه جلوی قبر امامش میایستد و میگوید:
(وإیاب الخلق إلیکم وحسابهم علیکم)
ای امام معصوم! بازگشت مردم بسوی شماست
و حساب رسی اعمال مردم نیز بدست شماست
.
و این در حالی است که قرآن (در سوره الغاشیه) میگوید: فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنْتَ مُذَکِّرٌ«21» پس ای پیامبر تذکر ده که تو فقط تذکر دهنده‌ای!
(لَسْتَ عَلَیهِمْ بِمُصَیطِرٍ)« 22»«تو ای محمد، سلطه‌گر بر آنان نیستی که (بر ایمان) مجبورشان کنی،»
(إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَکَفَر)َ«23» «مگر کسی که پشت کند و کافر شود،»
(فَیعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذَابَ الْأَکْبَرَ) «24» «که خداوند او را با عذاب بزرگ مجازات می‌کند! »
(إِنَّ إِلَینَا إِیابَهُمْ)«25» «به یقین بازگشت (همه) آنان به سوی ماست،»
(ثُمَّ إِنَّ عَلَینَا حِسَابَهُمْ)«26» «و مسلما حسابشان (نیز) با ماست! »
یا این آیه ها را نیز ببینید:

(وَالَّذِینَ یؤْتُونَ مَا آتَوْا وَقُلُوبُهُمْ وَجِلَهٌ أَنَّهُمْ إِلَى رَبِّهِمْ رَاجِعُونَ) «المؤمنون/۶۰»
«و آنها که نهایت کوشش را در انجام طاعات به خرج می‌دهند و با این حال، دلهایشان هراسناک است از اینکه سرانجام بسوی پروردگارشان بازمی‌گردند،»

(الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ)«البقره/۱۵۶»
آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آن خدائیم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم!»
(إِنْ حِسَابُهُمْ إِلَّا عَلَى رَبِّی لَوْ تَشْعُرُونَ) «الشعراء/۱۱۳»
«حساب آنها تنها با پروردگار من است اگر شما می‌فهمیدید! »

پس میبینیم قرآن بازگشت همه را بسوی خدا میداند، حسابرسی را هم حق الله میداند، ولی شیعه اصرار دارد که بازگشت مردمان بسوی علی است و باز همین علی علیه السلام است به حساب فرد فرد انسانها رسیدگی میکند و باز همین علی است که معلوم میکند که کی بهشتی است وچه کسی جهنمی!!
و این علی علیه السلام است که میگوید: فلانی برو به بهشت ! و فلانی برو به جهنم!!
پس از این معلوم میشود که شیعه را عقیده بر این است که انسانها بعد از مرگ بسوی امامان محشور میشوند! و امامان مالک یوم الدین هستند و سردسته امامان یعنی حضرت علی علیه السلام، به حساب اعمال آنها رسیدگی میکند و محور حساب هم دوستی علی علیه السلام است، اگر محاسبه شونده، در دنیا علی را دوست میداشت، علی برایش سند زمین بهشت را میدهد و اگر علی را دشمن میداشت، حضرت علی به او آپارتمانی در جهنم میدهد!!
با آنکه هیچ سنیی نیست که علی علیه السلام را دوست نداشته باشد و با آنکه در بین اهل سنت، هیچکس دشمن ایشان نیست.
اما با این وجود، سنی نباید دل خوش کند، زیرا منظور شیعه از حب علی، فحش به صحابه دادن، و گریه و عزا داری کردن و شرک ورزیدن است .
و مقصود او از دشمنی با علی، رد خرافات و موحد بودن و حب صحابه و امهات مومننین داشتن است،
مشکل شیعه این است که سخن دل خود را بزبان ساده نمیگوید و آنرا در لفاظی ها میپیچاند!!
بعد از این مرحله شیعه میاید و غلو را به اوج میرساند و تقسیم جهنم و بهشت را هم میدهد به علی علیه السلام!
اما هدف شیعه چیست ؟

هدف اصلی شیعه، همان هدف شیطان است! شیعه با سپردن این همه اختیارات به علی، در حقیقت میخواهد به مردم بگوید عوض عبادت الله، باید رضایت علی را جلب کنید، که این کفر است.
یا در بهترین حالت میخواهد بگوید:
همراه کوشش برای جلب رضایت الله، در جلب رضایت علی هم بکوشید، که همه کاره و وزیر اصلی الله اوست!
این هم شرک است.
شیعه با کلمات بازی میکند وقتی ما آنها را متهم میکنیم که شما برای امامان قدرتی خداگونه قایل هستید!

میگویند: معاذ الله ما هرگز این را نمیگوییم که امام ها روزی میدهند یا خلق میکنند یا بهشت و جهنم را تقسیم میکنند ولکن ما میگویم که الله به آنها اختیار و قدرت داده که روزی مردم را بدهند و مرده را زنده کنند و به حساب مردم در روز قیامت برسند و از این حرفها !!
یک چیز جدید هم اختراع کرده اند و میگویند قدرت امامان طولی نیست عرضی است!! و کارهای آنها در امتداد قدرت الله است و از این حرفها!!
و گریبان شیعه را که محکم بگیری، منکر میشود که امامانش قدرتی نامحدود دارند و میگویند ما هرگز این را نمیگوییم. و اما کمی بعد میگویند الله به امامان قدرت نامحدود داده، خلاصه مثل ماهی لیز از دست ما فرار میکنند و البته فقط خود را فریب میدهند
.
اما ای شیعه ها!
چه قدرت امام را ذاتی بدانید چه کسبی، این زیاد مهم نیست، مهم نتیجه ای است که شما از آن قدرت نامحدود میگیرید، شما گمان میکنید که امامان دارای قدرتی نامحدود هستند، پس بعد از این گمان، برایتان فرق نمیکند که از امام روزی خود را بخواهید یا از الله!!
و این شرک است.
یک ترفند دیگر شیعه هم این است که حدیث های متضاد دارد و این برای فریب مردم است !!
از یک طرف کتابهایشان پر است از اینکه امام غیب میداند بلکه این از مسلمات مذهب شیعه است که امام غیب میداند از طرف دیگر این حدیث را هم دارند:
سأل یحی بن عبدالله جعفر الصادق: یقولون انک تعلم الغیب !! قال امامنا: سبحان الله !! ضع یدک على رأسی , فوالله ما بقیت شعره فی جسدی الا قامت !! ثم قال: لا والله الا روایه عن رسول الله۰ [رجال الکشی ص ۱۹۲ – بحار الانوار ص ۲۶ /۱۰۲ – الامالی ۲۳ ]

یحیی از امام جعفر صادق پرسید: مردم میگویند شما علم غیب را میدانید.
امام صادق با تعجب گفت:سبحان الله!، دستت را بر سرم بگذار که قسم به الله همه موهای بدنم از این حرف سیخ شده!!
بعد امام فرمود:
نه قسم به الله که غیب نمیدانیم، مگر احادیثی که از پیامبر بما رسیده است.
ای خواننده شیعه!
ظاهرا اینجا امام شیعه ها خود را یک آدم عادی میداند ظاهرا اینجا امام شیعه ها ادعا های عجیب غریب ندارد و نمیگوید من مالک بهشت و جهنمم!!
اما در همان حال ما میدانیم که هیچ شیعه ای نیست که امامان را عالم غیب و شهاده نداند، شیعه ها یک صدا عقیده دارند که امامان علم گذشته و حال و آینده را دارند و و بلکه علم بود و نبود را هم دارند،
پس این حدیث را چگونه تفسیر کنیم؟
پیش تر گفتم که شیعه از علم کلام بهره میگیرد و فلسفه میبافد، در حدیث بالا، همین امام صادق وقتی به او علم غیب را نسبت میدهند موهای بدنش سیخ میشود اما باز همین او در آخر حدیث میگوید
ما علم غیب نداریم مگر آنچه که پیامبر به ما یاد داد
و در احادیث دیگر امام صادق واضح میگوید که پیامبر صلی الله علیه وسلم همه علوم آینده را به آنها یاد داد!!
بزبان دیگر امام صادق میگوید یعنی ما غیب میدانیم،
پس آن سیخ شدن موها برای چه بود؟؟ برای فریب دادن مردم برای رفع اتهام مشرک بودن !!
پس شیعه دست به مکر جالبی زده است اما من قدم به قدم او را رسوا کردم!
در پایان این نکته را بگویم که شیعه دارای عقاید متضادی است از یک طرف علی را حسابرس روز قیامت و تقسیم کننده بهشت و جهنم میداند و از طرف دیگر میگوید همین آدم با این همه عظمتش، سر در چاه های مدینه میگذاشته و برای چاه درد دل میگفته است !!!

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …