آیا اهل سنت عقیده دارد که قران تحریف شده ؟

شبهه روافض: در کتب معتبره اهل سنت روایت زیر را می بینیم که صریحا دال بر تحریف است:
عن ابن عباس، قال: قال عمر: إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّدًا صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِالْحَقِّ وَأَنْزَلَ عَلَیْهِ الْکِتَابَ فَکَانَ مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ آیَهُ الرَّجْمِ فَقَرَأْنَاهَا وَعَقَلْنَاهَا وَوَعَیْنَاهَا رَجَمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَرَجَمْنَا بَعْدَهُ فَأَخْشَى إِنْ طَالَ بِالنَّاسِ زَمَانٌ أَنْ یَقُولَ قَائِلٌ وَاللَّهِ مَا نَجِدُ آیَهَ الرَّجْمِ فِی کِتَابِ اللَّهِ فَیَضِلُّوا بِتَرْکِ فَرِیضَهٍ أَنْزَلَهَا اللَّهُ وَالرَّجْمُ فِی کِتَابِ اللَّهِ حَقٌّ عَلَى مَنْ زَنَى إِذَا أُحْصِنَ مِنْ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ إِذَا قَامَتْ الْبَیِّنَهُ أَوْ کَانَ الْحَبَلُ أَوْ الِاعْتِرَافُ ثُمَّ إِنَّا کُنَّا نَقْرَأُ فِیمَا نَقْرَأُ مِنْ کِتَابِ اللَّهِ أَنْ لَا تَرْغَبُوا عَنْ آبَائِکُمْ فَإِنَّهُ کُفْرٌ بِکُمْ أَنْ تَرْغَبُوا عَنْ آبَائِکُمْ أَوْ إِنَّ کُفْرًا بِکُمْ أَنْ تَرْغَبُوا عَنْ آبَائِکُمْ
صحیح البخاری، ج۸، ص۲۵و ۲۶ و صحیح مسلم، ج۵، ص۱۱۶و مسند احمد، ج۱،‌ ص۴۰ و ۵۵٫ و السنن الدارمی، عبدالله بن بهرام الدارمی ، ج۲، ص۱۷۹و سنن ترمزی، ج۲، ص۴۴۲ و المحلى ، ابن حزم ، ج ۱۱ ، ص ۲۳۶ .
از ابن عباس نقل شده که گفت : عمر گفت: خداوند رسول خدا را به حق فرستاد و بر او کتاب را نازل کرد. پس در بین آنچه بر وی نازل شده بود آیه سنگسار بود .پس ما آن را خواندیم فهمیدم وبا تمام وجود درک کردیم. رسول خدا سنگسار کرد, وما هم سنگسار نمودیم, پس ترسیدم که اگر مدتی بر مردم بگذرد کسی بگوید که قسم به خدا ما این آیه را در کتاب خدا نمی بینیم .پس به سبب ترک یکی از واجبات الهی به گمراهی بیفتند .و…
الشعرانی از بزرگان اهل سنت نیز می گوید :
ولولا ما یسبق للقلوب الضعیفه ووضع الحکمه فی غیر اهلها لبینت جمیع ما سقط من مصحف عثمان .
الکبریت الاحمر على هامش الیواقیت والجواهر ، ص۱۴۳ .
اگر نبود مشکلاتی که برای قلبهای ضعیف پیش می آید واگر نبود اینکه علم در غیر جایگاهش قرار می گرفت ، تمامی مواردی را که از قرآن عثمان کم شده است مطرح می کردم!!!
آلوسی ، مفسر شهیر اهل سنت نیز بعد از ذکر روایات تحریف می گوید :
والروایات فی هذا الباب اکثر من ان تحصى .
روح المعانی ، ج۱ ، ص۲۴ .خ
روایات در این باب بیشتر از آن است که شمرده شود.
و فخر الدین الرازی در تفسیرش می گوید:
نقل فی الکتب القدیمه ان ابن مسعود کان ینکر کون سوره الفاتحه من القرآن وکان ینکر کون المعوذتین من القرآن .
مفاتیح الغیب ، ج ۱ ، ص۱۶۹ .
در کتابهای قدیمی دیده ام که: ابن مسعود می گفت فاتحه الکتاب ( سوره حمد) وسوره فلق وناس از قرآن نیست!!!
پس قبل از اینکه ما جواب بدهیم(درباره تحریف قرآن ) اهل تسنن باید جواب دهند.

جواب اهل سنت:
اولا درباره فرموده عمر رضى الله عنه:
آنچه که از امیر المومنین نقل کردی هیچ ربطی به موضوع تحریف قرآن ندارد
بلکه مربوط به ناسخ و منسوخ است کسیکه به علوم قران آگاه باشد میداند که در قران آیاتی است که رسمش باقی مانده ، اما عمل به آیه منسوخ است
و برعکس هم ممکن است یعنی آیه ای نوشته اش منسوخ شده اما عمل به آن منسوخ نشده باشد
ناسخ و منسوخ را شیعه ها نیز قبول دارند,
آیه رجم از این دسته دوم است یعنی اول در قرآن بوده و اما در زمان پیامبر صلی الله علیه وسلم و به دستور ایشان آیه برداشته شد و لکن قانون رجم به امر پیامبر صلی الله علیه و سلم باقیست و رسول الله عمل سنگسار زناکار را منسوخ نکردند و حضرت عمر در این باره سخن میگویند نه درباره تحریف قران
هیچکس از ما این ادعای شیعه را قبول ندارد
حتی یک عالم اهل سنت نگفته این فرموده عمر معنیش این است که عمر عقیده به تحریف در قرآن داشته !!
اگر شیعه راست میگوید یک کتاب اهل سنت را نشان بدهد که در آن سخنان عمر را راجع به کم و زیاد شدن قرآن آمده باشد؟
بلکه همه یکصدا میگویند آیه درباره رجم است اما چه کنیم که شیعه شیوه ناپسند (دروغگویی بیشرمانه را ) مذهب خود کرده است

دومآ:درباره گفته شعرانی
شعرانی کیست ؟ این عالم اگر از اهل سنت است پس چرا هیچکس او را نمیشناسد؟ در سایت ها جستجو کردم دیدم بغیر از شما ، تنها یک گروه بهایی نیز به حرفهای او استناد کرده و نوشتند :
<<تقی الدین ابومنصور شهرانی میگوید در راس هر هزار سال دین جدیدی میاید>>
سخن کوتاه !! اگر شهرانی{ که نمیدانم کیست) یا هرکس دیگر از علمای بزرگ یا کوچک اهل سنت، گفته باشد < قران تحریف شده> پس او کافر و مرتد و ملعون . واجب القتل است
این است فتوای ما در باره چنین عالم !!!!
آیا شما هم درباره کلینی و مجلسی و جزایری همین فتوا را میدهید؟! حاشا و کلا !! آنها نور شما هستند.
نه والله بلکه آنها را در اماکن مقدسه دفن و قبر آنها را زیارتگاه کرده اید. قبر کسی که ۲۰۰۰ حدیث صحیح را در کتابش مبنی بر تحریف قرآن آورده را زیارتگاه کرده اید
سوما در باره نظر آلوسی:
اینجا اشاره به متنی کرده که اصلا در تفسیر آلوسی نیست !!!!!!!!!! اصلا نیست ! ابدا نیست !!! تمام کتاب را جستجو کردم و چیزی که این شیعه کذاب میگوید را نیافتم
واضح است که عالمان شیعه قصدی ندارند جز گمراه کردن عوام خود .

چهارما درباره گفته فخر رازی
اول ببینیم امام فخر رازی دقیقآ چه گفتند:
<<المسأله الخامسه عشره : نقل فی الکتب القدیمه أن ابن مسعود کان ینکر کون سوره الفاتحه من القرآن ، وکان ینکر کون المعوذتین من القرآن ، واعلم أن هذا فی غایه الصعوبه ، لأنا إن قلنا إن النقل المتواتر کان حاصلاً فی عصر الصحابه بکون سوره الفاتحه من القرآن فحینئذٍ کان ابن مسعود عالماً بذلک فإنکاره یوجب الکفر أو نقصان العقل ، وإن قلنا إن النقل المتواتر فی هذا المعنى ما کان حاصلاً فی ذلک الزمان فهذا یقتضی أن یقال إن نقل القرآن لیس بمتواتر فی الأصل وذلک یخرج القرآن عن کونه حجه یقینیه ، والأغلب على الظن أن نقل هذا المذهب عن ابن مسعود نقل کاذب باطل ، وبه یحصل الخلاص عن هذه العقده ،>>
((امام رازی میگوید در بعضی از کتب قدیمی روایت شده که ابن مسعود قبول نداشت سوره فاتحه و فلق و ناس از سور قرأن باشند

و در ادامه فورا میگوید ( شیعه از اینجا ببعد را نقل نمیکند )
و بدان این خیلی مشکل و پیچیده است
چون اگر بگوییم که روایت متواتر و یقینی از عصر صحابه بما رسیده که سوره فاتحه از قران است و ابن مسعود آن را منکر شده ، پس معنی حرف این است که ابن مسعود یا دیوانه شده یا کافر است !
و اگر بگویم که که جمع آوری قرأن امری یقینی نبوده و صحابه در آن اختلاف داشتند پس معنی این حرف این است که قرأن حجت قاطع نیست!!
پس تنها راه این است که بگوییم این گفته های منسوب به ابن مسعود دروغ و کذب است
این تنها راه برون شدن از مخمصه است))

ای خواننده دیدی چگونه مردی که خود را ایت الله قزوینی مینامد و سایت خود را یک سایت تحقیقی میداند ، اینگونه و به این راحتی دروغ میگوید
و دیدی اهل سنت هرکس را که بگوید قرأن تحریف شده ،کافر یا دیوانه مینامد ولو او ؛ بفرض محال؛ صحابی باشد


در پایان …
ما هر وقت به شیعه ایراد میگیریم که چرا عقیده بتحریف قرآن دارید؟
میگویند اهل سنت نیز چنین میگویند
و دیدید که چگونه مزورانه و مکارانه به کتب ما استناد کردند همه این تزویرها برای گمراه کردن عوام است
و عوام شیعه، اگر از خواب غفلت بیدار نشوند؛ در قیامت حتما به علمای خود خواهند گفت:
وَقَالَ الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا بَلْ مَکْرُ اللَّیلِ وَالنَّهَارِ إِذْ تَأْمُرُونَنَا أَنْ نَکْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَنْدَادًا وَأَسَرُّوا النَّدَامَهَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ وَجَعَلْنَا الْأَغْلَالَ فِی أَعْنَاقِ الَّذِینَ کَفَرُوا هَلْ یجْزَوْنَ إِلَّا مَا کَانُوا یعْمَلُونَ
و مستضعفان به مستکبران می‌گویند: «وسوسه‌های فریبکارانه شما در شب و روز (مایه گمراهی ما شد)، هنگامی که به ما دستور می‌دادید که به خداوند کافر شویم و همتایانی برای او قرار دهیم!» و آنان هنگامی که عذاب (الهی) را می‌بینند (از بهت و حیرت دیدن عذاب ) پشیمانی آنها آشکار نمیشود
و ما غل و زنجیرها در گردن کافران می نهیم؛ آیا جز آنچه عمل می‌کردند به آنها جزا داده می‌شود؟!
«سبأ/۳۳»
پس ای مردم شیعه بیدار شوید، قبل از آنکه دیر شود دجال های زمان خود را رها کنید!!

 

نویسنده: علی حسین امیری

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …