آیا امیر المومنین عمر حجرالاسود را به جایی منتقل کرد که در عصر جاهلی بود؟

شیعه ادعا میکند که: جابجا نمودن مقام ابراهیم«مقام ابراهیم» سنگى است که حاجیان بعد از طواف، طبق آیه شریفه: (وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ اِبْراهیمَ مُصَلّىً)یعنى: (و امر شد که مقام ابراهیم را جایگاه پرستش خدا قرار دهید) «سوره بقره ، آیه ۱۲۵» در آنجا نماز مى گزارند، حضرت ابراهیم و اسماعیل – علیهما السّلام – وقتى ساختمان خانه خدا را بنا کردند و بالا آوردند، پا روى آن سنگ گزاردند تا سنگ و گِل را بالا ببرند. این سنگ به کعبه چسبیده بود، ولى عرب (جاهلی) بعد از حضرت ابراهیم و اسماعیل آن را در جاى کنونى قرار دادند. وقتى نبىّ اکرم – صلّى اللّه علیه وآله – مبعوث گردید و مکه فتح شد، آن را به همانگونه که در زمان پدرانش حضرت ابراهیم و اسماعیل بود، به کعبه چسبانید، اما هنگامى که عمر روى کار آمد آن را در جاى کنونى (که عرب جاهلى قرار داده بودند) نهاد. حال آنکه در زمان پیغمبر – صلّى اللّه علیه وآله – و ابوبکر، به کعبه متصل بود.در سال هفدهم هجرى ، چنانکه در « کامل ابن اثیر » و دیگر مورخان در حوادث این سال آمده ، عمر با ضمیمه کردن خانه هاى عده اى از مردم که در اطراف مسجد الحرام بودند مسجد الحرام را توسعه داد. این عده از فروش خانه هاى خود امتناع ورزیدند، ولى عمر آنها را خراب کرد و پول آن را در بیت المال نهاد تا بعدا آمدند و آن را گرفتند. منبع: چنانکه محمدبن سعد در طبقات خود، جلد سوم ، صفحه ۲۰۴ و سیوطى در تاریخ الخلفا، شرح حال عمر، صفحه ۵۳ و ابن ابى الحدید در احوال عمر، صفحه ۱۱۳، جلد سوم شرح نهج البلاغه و دمیرى درباره «دیک » حیات الحیوان و ابن جوزى در صفحه ۶۰ کتاب تاریخ عمر، آورده اند
آیا این داستان حقیقت  دارد و آیا این گفته به معنای بدعت گذاری حضرت عمر (رضی الله عنه) می باشد ؟

پاسخ اهل سنت:
اول از هرچیز باید این نکته را بدانید که شیعه دشمنی عجیبی با حضرت عمر دارد، شاید علتش این است که  علمای شیعه گمان میکنند اسلام در زمان عمر  تثبیت شد!! گرنه من هر چه فکر میکنم علت این دشمنی عجیب را غیر از این نمی بینم!
 شیعه بهانه میکند که عمر حق علی را خورد!! ولی قبول دارد که علی عمر را به دامادی انتخاب کرد و قبول دارد که علی مشاور اول عمر بود و قبول دارد که علی از عمر خواست شخصا به جنگ ایرانیان نرود  تا مبادا به وجودش آسیبی برسد!
پس آیا شیعه کاسه داغتر از اش است، یا کاسه ای زیر نیم کاسه اش است؟!!!

آما آنچه که درباره توسعه مسجد الحرام و گرفتن اراضی مردم برای اینکار ذکر شده، میتواند دور از  حقیقت نباشد، این از  کارهای نیک حضرت عمر است، و این سلسله تا امروز جاری است که منفعت عام بر منفعت خاص  حق تقدم دارد، عمر که زمین مردم را برای خودش نگرفت، امیر المومنین عمر که زمین مردم را مفت و مجانی نگرفت!پول پرداخت.
توسعه مسجد الحرام تا امروز هم ادامه دارد (و تا امروز حسب نیاز خانه های مردم؛ چه راضی باشند یا نباشند؛ ضمیمه میشود) زیرا با ازدیاد زایران این امر ناگریز است.


اما چرا شیعه این کار عادی را همراه با جابجایی مقام ابراهیم ذکر کرده در حالیکه این دو موضوعی جداست؟؟

جواب این است که مکر علمای شیعه پایانی ندارد!!
مساله جابجای مقام ابراهیم از افترات شیعه است که در کتاب سلیم بن قیس هلالی آمده است
این کتاب سلیم بن قیس ؛که در پیش شیعه بسیار مهم است؛ یکی از بزرگترین کتاب های دروغ و تزویر در  تاریخ است.
در این کتاب مسخره، روایات دروغی از فرزندان بعضی از اصحاب ( از جمله امیر المومنین ابوبکر )است که آن اصحاب  وقت مرگ رسول الله را دیدیدند که به آنها مژده جهنم را داده بودند!!
نویسنده دجال این  کتاب، روایات طولانی  زیادی از محمد بن ابوبکر نقل کرده که او از حال و احوال بد پدرش (امیر المومنین ابوبکر ) در بستر مرگ میگوید  و حتی که در کتاب نوشته محمد پدرش ابوبکر را در وقت مرگ نصیحت کرد!!!!!!
اما نویسنده نادان این کتاب یادش رفته بود که محمدبن ابوبکر  وقت وفات امیرالمومنین ابوبکر، فقط دو نیم سال عمر داشت!!!
طبعا روایات این کتاب ارزش  علمی ندارد ، پس اینکه میگویند: تا زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مقام ابراهیم به کعبه وصل بود . و در کنار درب کعبه قرار داشت و عمر خلیفه دوم آن را به مکان کنونی منتقل کرد» سخنی  دروغ است و در عین حال عجیب و غریب است زیرا اگر (مقام) چسبیده به کعبه بود که ابراهیم نمیتوانست به رکوع و سجده برود ! وانگهی، خود شیعه امروزی نیز در پشت مقام ابراهیم فعلی  نماز میخواند، یعنی خودش هم در دلش  میداند که کتاب سلیم بن قیس از زمره چرندیات است !
اما چون کینه عجیبی به حضرت عمر دارد، پس هیچ فرصتی را برای طعن زدن به ایشان از دست نمیدهد
ای برادر!
 اگر حضرت عمر مقام ابراهیم را جابجا کرده، پس پشت مقام ابراهیم هم نماز نخوان!! تو که اذان را عوض کردی این را هم عوض کن
آب که از سرت گذشت چه یک نی چه صد نی!!

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …