شیعه میگوید: آیه : (إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ ﴿الرعد: ٧﴾. «تو فقط بیم دهندهاى! و براى هر گروهى هدایت کنندهاى است». درباره حضرت علی است یعنی رسول الله نذیر و علی هادی است ، جالب اینکه بهایی ها میگویند این آیه را درباره بهاء الله است!و این تعجبی ندارد، مذهب شیعه و مذهب بهایی هر دو از کیش های باطنی هستند و برای آیات معنی دلبخواهی را از بطن خود بیرون میکشند!!
شیعه میگوید:
سنی ها نیز سخن ما را میگویند، مثلا در کتاب «الفردوس» از ابن عباس روایت است که گفت: رسول خدا فرمود: هشدار دهنده من هستم، و هدایتگر علی است، ای علی هدایتشوندگان بوسیله تو هدایت میشوند. و چیزی شبیه همین را ابو نعیم هم روایت میکند، این حدیث به ولایت و امامت علی تصریح دارد.
پاسخ اهل سنت:
عجب!! نمیدانستیم که شیعه، شغل پیغمبری را بین رسول الله و حضرت علی تقسیم کرده و به هرکدام یک وظیفه جدا داده و رسول الله را بیم دهنده میداند و علی را هدایت گر !! به حق حرفهای نشنیده!!
پس ای عالم نادان با این آیه چه میکنی:
« وَإِنَّکَ لَتَهْدِی إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ » (الشورى: ۵۲).«و تو مسلما به سوى راه راست هدایت مىکنى. ».
آیه پیامبر را هادی میداند و تو این صفت را از ایشان گرفتی و دادی به حضرت علی که نام و نشانش در قرآن نیست، آیه صریح را در حق حضرت محمد نمیدانی و به جایش علی را هدایتگر میدانی؟!!
و ابدا جایز نیست که چنین کلامی به پیامبر نسبت داده شود، چون ظاهر این سخن که(( هشدار دهنده منم، و بوسیله تو ای علی هدایت یافتگان هدایت میشوند، ))گویای این است که دیگران بوسیله تو هدایت میشوند، نه بوسیله من پیامبر،
و این را هیچ مسلمانی نمیگوید، مگر آن مسلمانی که نام خامنه ای بیاید صلوات بلند میفرستد و نام رسول الله را که بشنود شیطان گنگ میشود!! رجوع کنید به اینجا: http://www.rahesabz.net/story/18579
و بعد ای عالم شیعی چرا هر حدیث نادرستی را درباره علی قبول داری ؟! و چرا هرکس غیر از تو میداند که کتاب الفردوس دیلمی ،حاوی مطالب نادرست و سخنان درست است؟ و علما اتفاق نظر دارند صرف آمدن روایتی در این کتاب دلیل بر صحت و درستیش نیست، روای بودن ابو نعیم هم به تنهایی به روایت اعتبار نمیدهد. ابونعیم که امام بخاری نیست! ابونعیم که امام مسلم نیست!
و این حدیث به اتفاق اهل علم حدیث کذب و جعلی است و تکذیب و رد آن واجب است.
و این گفته که: (هدایتشوندگان به وسیله تو هدایت مییابند) معنایش آن است که هر که از امت محمد هدایت شود از طریق او هدایت یافته است، و این دروغی آشکار است؛ چرا که اکثر کسانی که به پیامبر ایمان آورده و بواسطه رسول الله هدایت شدهاند چیزی از هدایت خود را مدیون علی نیستند، علاوه بر این کشورهای زیادی گشوده شد و مردم آنها از طریق اصحاب دیگر پیامبر که در آن کشورها ساکن شدند هدایت یافتند بدون آن که از علی چیزی بشنوند، پس چگونه رواست که بگویند: هدایت شوندگان به وسیله تو هدایت میشوند؟!
و بعد متن آیه را ببین، آیه فرمود:« وَلِکُلِّ قَوْمٍ هَادٍ »، و این چنین اقتضا میکند که هدایتگر این قوم غیر از هدایتگر آن قوم دیگر باشد، پس هدایتگران متعدد میشوند، و علی رضی الله عنه فرد واحد است حال چطور میتوان علی هدایتگر هر قومی از نسلهای اول و آخر میتوان دانست؟
ای عالمان شیعه، بنظر میاید در ؛تاویل کردن و تفسیر به رای نمودن؛ قرآن کریم حتی از بهایی ها نیز عقب مانده اید!!