webmaster
پنج شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۸۸
بنابر آموزه های قرآن کریم و فرمایشات رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ایمان شش رکن دارد که عبارتند از: ۱٫ ایمان به خداوند ۲٫ ایمان به پیامبران ۳٫ ایمان به کتابهای آسمانی ۴٫ ایمان به فرشتگان ۵٫ ایمان به قیامت ۶٫ ایمان به قضا و قدر ما در این سلسله از مقالات به نقد و بررسی بینش …
بیشتر بخوانید »
webmaster
پنج شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۸۸
بر خلاف آنچه در مورد دیدگاه اهل سنت و جماعت نسبت به مسأله تقیه گفته شد، در مذهب تشیع تقیه که در حقیقت نوعی دورویی و اظهار خلاف حقیقت میباشد، اصلی از اصول این مذهب قرار گرفته است. در روایتی از زبان جعفر صادق گفته شده: «اگر بگویم کسی که تقیه کردن را کنار بگذارد مانند کسی است که نماز خواندن …
بیشتر بخوانید »
webmaster
پنج شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۸۸
ابن حجر عسقلانی یکی از علمای برجسته اهل سنت و جماعت در تعریف تقیه چنین می گوید: «دوری جستن و اجتناب ورزیدن از آشکار ساختن معتقدات خویش را تقیه گویند»[1]. تقیه همچنین می تواند بر زبان راندن سخنی باشد که شخص در باطن هیچ اعتقادی به آن ندارد. نکاتی بسیار مهم پیرامون این مسأله: ۱- انسان مسلمان تقیه و توریه …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
شیعه میگوید: در صحیح البخاری در باب ما جاء فی بیوت أزواج النبی صلى الله علیه وسلم نوشته شده: حدثنا موسى بن إسماعیل حدثنا جویریه عن نافع عن عبد الله قال :قام النبی صلى الله علیه وسلم خطیبا فأشار نحو مسکن عائشه فقال هنا الفتنه ثلاثا من حیث …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
شیعه میگوید: استمداد از علی بن ابی طالب علیه السلام (وهوقسیم الجنه والنار، که او تقسیم کننده بهشت و جهنم اوست) در طول استمداد از خداوند است به این معنا که حضرت علی به اذن خدا شفا میدهد کما اینکه حضرت عیسی به اذن خدا شفا می داد و این طلب استمداد شرک نیست اما چه کنیم که علمای اهل …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
شیعه میپرسد: خلیفه ثانى در دوران خلافتش حکم تیمم را نمى دانست و اگر کسى از او مى پرسید در صورت جنابت و نبودن آب تکلیف چیست؟ در جواب مى گفت: نماز را ترک کن تا آب پیدا شود! و اگر تا دو ماه هم آب نمى یافت حضرت خلیفه نماز نمى خواند. امام نسائى چنین روایت مى کند: «کنا …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
ادعای شیعه:سنی ها ادعا دارند حضرت علی علیه السلام با خلفای ثلاثه روابط نیکی داشتند و آنها را انسانهای خوبی می شناختند. اما طبق حدیثی که در صحیح مسلم (که برای اهل سنت از مهمترین کتب حدیثی هست)، آمده نطر امیرالمومنین علی ابن ابی طالب ؛ چیز دیگری بوده، در صحیح مسلم آمده که: فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِیرَاثَکَ مِنْ ابْنِ أَخِیکَ وَیَطْلُبُ …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
شیعه میپرسد:پیامبرصلی الله علیه وسلم که در مورد جزئی ترین مسائل شخصی مردم دستور و قانون تعیین کرده اما چرا به آینده آنها بی تفاوت بوده و جانشینی تعیین نکرده اند و این همه اختلاف را برای امت پسندیدند؟! پاسخ ما: پیامبرصلی الله علیه وسلم برای این جانشینی تعیین نکردند، چونکه خاتم النبیین و آخرین پیامبران بودند. اگر جانشین تعیین می …
بیشتر بخوانید »
webmaster
چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۸
شیعه ها می گویند: «پیامبر صلی الله علیه وسلم گفت: هر کسی بی وصیت بمیرد بر مرگ جاهلیت مرده است و سنی می گوید: پیامبر دربارۀ جانشین وصیتی ندارد!» شیعه میگوید: «پس اگر عقیدۀ اهل سنت را قبول کنیم؛ یعنی این که پیامبرصلی الله علیه وسلم (نعوذ بالله) بر جاهلیت وفات کرد؟!!!». جواب ما: شیعه ها در اینجا از یک سفسطه …
بیشتر بخوانید »
ahmad
سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۸۸
همیشه دشمنان اسلام خصوصا یهود نصاری مانند ابن سبا یهودی برای اینکه به اسلام و مسلمین ضربه بزنند خود را در لباس مسلمانان جا میزدند. تا از این طریق شناخته نشوند و بهتر بتوانند به دین ضربه بزنند که یکی از آنها زراره بن اعین نصرانی بود. او اصلیتش مسیحی بود و پدر او برده رومی بود. الشیخ الطوسی می …
بیشتر بخوانید »