پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. : #4336شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. : #4337نظر من درمورد سایت
من امروز با سایت شما اشنا شدم قبلا هم خیلی از مسائل مذهب خودم تشیع از نظرم تحریف شده یا ساختگی بود با مطالعه چند پست در سایت شما معتقدم در اکثر موارد دلایل برادران اهل سنت از نظر سندیت و عقلی صحیح است البته بعضا زیاده روی هم دیده میشه و حتی بعضی اشتباهات از سوی انها ولی کلا اشتباهات و خرافه ها در مذهب شیعه دهها برابر اهل تسنن است
به نظر این بحث ها تا حالا بی فایده بوده خیلی از شیعیان اگه اینها رو بشنوند به خرافه و اشتباه بودن برخی داستانها و دستورات مذهبی تشیع پی میبرند حتی بعضی علما هم همینطورند اما خودخواهی و ترس از شکست باعث میشه علما وظیفه خود را انجام ندهند زیرا از نظر انها قبول برخی واقعیتها یعنی عقب نشینی در برابر اهل سنت و البته به نظرم در مورد اهل سنت هم اینها صدق میکند فقط با این تفاوت که اشتباهات و خرافات در مذهب انها خیلی کمتر تشیع است
منظورم از اشتباهات مواردی است که با گذشت زمان و تحریف بوجود امده
انسان عصر حاضر دیگه مانند گذشته خرافات را قبول ندارد و کافی است مواردی خرافه در مذهبش بیابد همین زمینه ای میشود برای اینکه کلا دین در افکار و اعمالش کم رنگ و خراف جلوه کند
متاسفانه هیچ کدام از علمای دو طرف قصد ندارن از مواضع مغرورانه و اشتباه خود عقب نشینی کنند زیرا این را شکست در برابر دیگری تلقی میکنن و اینطور میشه حقیقت خاموش می ماندالبته بسیاری از خرافات در کتب شیعه بهشون عمل نمیشه و یا علما هم قبولشون ندارن اما متاسفانه حذفشون نمیکنند
و کلا وحدت به دست نمیاد مگر بزرگان دینی چون حضرت عیسی و امام مهدی به میان مردم بیایند تا همه خرافات را از همه ادیان و مذاهب دور کنندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: ایا حسن روحانی همان دجال خراسانی در روایات پیامبر اکرم است ؟ #43571
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4358نابودی بنی عبّاس هنگام آشکارشدن ستاره ای در دل آسمان و صدای شدید فروافتادن چیزی از آسمان و شکافته شدنی است. همۀ اینها در ماه رمضان خواهد بود. سرخی میان پنجم تا بیستم رمضان است و صدای شدید فروافتادن چیزی از آسمان در نیمه تا بیستم ماه می باشد و شکافته شدن از بیستم تا بیست و چهارم خواهد بود. و ستارهای دیده میشود که مانند ماه نورافشانی می کند و سپس چونان مار در هم می پیچد تا جایی که نزدیک است دو سر آن به هم برسند. و دو لرزش در شبِ پدیدآمدنِ دو فرورفتن خواهد بود، و ستاره ای که شهابی به وسیلۀ او پرتاب می شود و از آسمان فرو می افتد؛ با آن صدایی شدید است تا آنکه در مشرق می افتد و مردم از آن دچار بلایی سخت می شوند. (الفتن، ج ۱، ص۲۳۰، جزء ۳، ح ۶۴۳، مکتبة التوحید، قاهره، چاپ اوّل، ۱۴۱۲ هـ. ق. )نام دنباله دارها در قدیم ستارگان دنباله دار بود و تقویم زمان پیامبر همین تقویم عبری یهودیان بود با این تفاوت که ماهها نام قمری داشتند و سالهای کبیسه که 13 ماهه بود احتمالا با هم مشابه نبوده مثلا سال گذشته در نزد تقویم عبری حجازی کامل بوده در صورتی که تقویم کنونی عبری سال ناقص و 12 ماهه بود در اینصورت صفر سال 1435 برابر ماه رمضان تقویم زمان پیامبر است همچنی این ماه برابر اذر فارسی هست که رمضان به معنای اتش سوزان با اذر هم معنی است
و همچنین دلایلی دیگه که قبلا در این تاپیک گفتم دنباله دار ایسون و لاوجوی 2013 همان دنباله دارهای روایات هستند
پس ممکنه روایت فوق مربوط به قیامت باشد و یا سال ظهور که احتمال ان کمتر است
ممکنه مهدی در اینده خروج کنه و یا منظور پیامبر از او فردی بوده که در گذشته انقلاب کرده
من به عنوان یک شیعه وقتی در مورد مهدی شیعیان کیسانیه و محمدیه مطالعه میکنم این احتمال رو در نظر میگیرم که فرقه خودم یعنی اثنی عشری ممکنه مثل اونها مهدی سازی کرده باشه و غیبت و رجعت رو از اونها اقتباس کرده باشه در ضمن واقعا اگه مردم مطالب این سایت رو بخونن متوجه میشن عالمان شیعه بیشتر بسوی گمراهی هدایت میکنند تا رستگاری واقعا وضعیت کنونی تاسف باره البته این بدین معنی نیست که مذهب اهل تسنن هم دچار تحریف نشده
ولی مذهب شیعه چندین برابر دچارانحراف و تحریفه و کی هم به دنبال اصلاح نیست و مردم هم روز به روز از مذهب فاصله میگیرن همانطور که از مسیحیت تحریف شده فاصله گرفتند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. : #4414شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: نقد بعضی روایات در مورد سفیانی اصهب و …. : #4417در برخی از روایات طلوع ستاره های دنباله دار از علایم ظهور به حساب رفته است چنان که امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: «و طلوع الکواکب المذنبة واقتران النجوم ». و همچنین فرمود: «و بدا لکم النجم ذوالذنب من قبل المشرق و لاح لکم القمر المنیر فاذا کان ذلک فراجعوا التوبة ».
«یعنی برای شما ستاره دنباله داری از جانب مشرق آشکار و مانند ماهتاب پرفروغی ظاهر می شود در این هنگام به توبه باز گردید
يَظهَرُ فيِ السَّماءِ آيَةٌ لِلَيلَتَينِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ.” “دو شب گذشته از ماه رمضان نشانه اي در آسمان ظاهر مي*شود.”(الملاحم و الفتن: سيّد بن طاوس، ص35.).به نظر این روایت اشتباه ترجمه شده شاید منظور دو شب مانده به اغاز ماه رمضان است تخلو معنی های صرف نظر کردن و مقدم بودن و پیش از چیزی واقع شدن را دارد
اگر هدف قبل از رمضان سال ظهور است امسال دو شب قبل رمضان تقویم ثابت یعنی 12 یا 13 ابان
در این تاریخ کسوف رخ میده و این در حالیه که خورشید در صورت فلکی میزان قرار داده و همزمان عطارد و زحل هم در این برج قرار دارند.چند ساعت قبل از کسوف ماه دقیقا از مقابل عطارد عبور میکنه و بعد از کسوف هم از مقابل زحل رد میشه. هم کسوفه هم اجتماع ماه و خورشید و عطارد و زحل و هم احتراق ماه و عطارد و زحل! همه این اتفاقات هم در نزدیکی ستاره زوبین جنوبی پیش میاد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اهل سنت پاسخ دهند. البته اگر پاسخی داشته باشند #4418اصلا جنگ صفین رخ داده یا اون هم دروغ تاریخیه ؟؟؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4539
درمورد مختار : او اولین بار از کلمه منجی در مورد محمد حنفیه استفاده کرد و شاید هم اولین کسیکه از کلمه مهدی استفاده کردبه لینک مقابل رجوع کنید :
http://vista.ir/article/255733
درمورد روز شروع قیام مورخین 11 فوریه را نوشته اند که برابر 22 بهمن است اما مطمئن نیستم براساس تقویم گریگوری است یا ژولیانی چون اگه براساس تقویم قدیم مسیحیان باشد 11 فوریه برابر 22 بهمن نیست
لینک مقابل درمورد روز قیام مختار:
http://www.beytoote.com/news/calendar/bahman22.html
در ضمن پرچم مختار به رنگهای کنونی پرچم ایران بودو لینک مقابل در موردش :
http://abna.ir/data.asp?lang=1&Id=242044
همچنین یاران مختار اکثرا ایرانی و تعداد زیادی از انها از موالی بنی تمیم بودند از جمله کیان فرمانده لشکر او و اینجا روایات جعلی شعیب بن صالح و یا اینکه تحریف ها در مورد شعیب بن صالح بوجود امد
http://www.alaam.tahoor.com/page.php?id=12004&cat=1254
سطور پایانی در مورد بنی تمیم را بخوانیدالبته موالیان بنی تمیم 4000 ایرانی بودند که به عراق رفته و طی پیمان نامه ای جز قبیله بنی تمیم شدند و عدد 4000 نیرو همراه شعیب بن صالح اینجا جعل شد
http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/0/5023/44154
http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_3/damgha20.htm
تاریخ جنگها مروان حکم رو در ام بخونید و با روایاتی که میگه سفیانی حمص و حلب و قنسرین و فلسطین (اردن)مقایسه کنید
البته خالد بن یزید از عبارت سفیانی برای او استفاده نکرد بعدها سفیانی جعلی بخشی از خصوصیات مروان را گرفت
خالد بن یزید سعی داشت او را اصهب معرفی کند در ضمن مروان توسط کنیزی خفه شد !!
دائیان خالد بن یزید از بنی کلب بودند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4540قتال السفياني لأهل المشرق وانتصاره عليهم وعلى الرايات السود التابعة لهمدخول السفياني مصر وبقائه فيها أربعة أشهر ويفت مصر فت البعرة
این روایت کذب است و در ان مروان حکم سفیانی است و عبدالرحمان بن عتبه فهری حاکم مصر از سوی زبیریان از مروان در جنگ شکست خوردر روایات شخصی به نام قحطانی داریم که اهل یمن است و با سفیانی میجنگد و حالا لینک زیر را در مورد عبدالرحمن بن محمد بن اشعث مطاله کنید او همچنین اعرج کندی روایات هم هست و از ایرانیان برای جنگ با امویان استفاده کرد
http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=44097
شورش عثمان بن ثقاله السفياني كه در عجلون اردن ، سال 816 شوريد و ادعا كرد سفيانى موعود است
ریشه خروج سفیانی در بیابان خشک و اینکه نامش عثمان است از این واقعه استوقتی روایات را با تاریخ مقایسه میکنیم اکثر انها جعلی است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4541
شَروسی از ارمنستان و آذربایجان، به قصد پشت ری،کوه سیاه متّصل به کوه قرمز و چسبیده به کوههای تالقان، خروج
می کند. در نتیجه، بین او و مَرْوَزی نبردی سخت در میگیرد که
در آن، خردسال پیر، و پیرْ فرتوت میشود و میان آن دو کشتار
آشکار می گردد. پس در این هنگام، منتظر خروج وی
به سوی زوراء باشید. او در آنجا درنگ نمیکند
تا به ماهان و سپس به واسطِ عراق برود…
بحار الأنوار، ج 52، ص 45
این روایت یا جعلی است و زمان سلجوقیان ساخته شده و یا اشاره دارد به جنگهای طغرل با ارمنستان و ال بویه عراق
طغرل اهل مرو بود و جنگهای زیادی با ارمنستان داشت او ماهان و عراق راهم متصرف شد و ال بویه را منقرض ساخت البته روایت به نظر کلا در مورد جنگهای طغرل با ال بویه است و احتمال زیاد جعلی است
پایتخت طغرل شهر ری بود khavariha.blogfa.com/8810.aspxو لینک زیر در مورد جنگهای سلجوقیان و ارمنستان
http://www.paymanonline.com/…/]
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4542شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4545قتل و غارت حجاج در تاریخ در زمان ابوطاهر قرمطی رخ داد و بعدها در روایات ما به عنوان حوادث سال ظهور وارد شد
fa.wikipedia.org/…/…مسعودی گوید:
ابوطاهر قرمطی سوی مکه رفت و امیر آنجا محمدبن اسماعیل ملقب به ابن مخلب بود. مردان حکومت و عامه از خارج و غیره به جنگ او آمدند، اما از آن پس که و اسیران از اهل شهر و ولایتهای دیگر اختلاف هست. بعض نطیف غلام ابن حاج که جزو شحنه مکه بود کشته شد همه گریختند و او هفتم ذی حجه همین سال(۳۱۷ه) با ششصد سوار و هفتصد پیاده وارد مکه شد و شمشیر در مردم نهاد. دز شمار کشتگانی سی هزار و بعضی کمتر و بیشتر گفتهاند.در دل کوه و درهها و صحراها از تشنگی و سختی آنقدر مردم هلاک شدند که به شمار نیاید.ابوطاهر درب حرم را که پوشش طلا داشت از جا بکند و تخریبات جد به بنای کعبه وارد آورد.اقامت آنان در مکه هشت روز بود که صبح شنبه از همین ماه از مکه به همراه کاروانی از اموال غارت شده و حجرالاسود و… از مکه خارج شدن
در ری، بر دروازۀ کوه، در آخرالزمان مردم بسیاری که شمارشان
را جز آفریدگارشان کسی نمی داند، کشته می شوند. دیلمها
در دروازۀ کوه، بر هشت تن از بزرگان بنی هاشم که هر کدام
مدّعی رهبری است، دست می یابند. مردی بزرگ که نامش
مطابق نام پیامبری است، در ری محاصره می شود و چهل روز
در این حال می ماند. سپس دستگیر و کشته می شود
الفتوح، ج 2، ص 80 .در زمان طاهریان، ظلم وستم عمال آنان، مردم برخی از نواحی طبرستان ازجمله رویان، چالوس و کلار را به خشم آورد. پس، با کمک دیلمیان به نزد محمدبن ابراهیم علوی(3) رفتند و بیعت با او را خواستار شدند (طبری، بی تا: ج9، ص273). با راهنمایی او، از حسن بن زید که در ری به سر می برد، دعوت کردند و رهبری او را گردن نهادند. با شروع نهضت حسن بن زید در طبرستان، از آنجا که محل استقرار اولیة او کلار در مجاورت سرزمین دیلم بود، بیشتر مردم دیلم نیز با او بیعت کردند.حکومت علویان درطول فعالیت همواره علیه حکومت عباسیان اقدام می کرد. وهسودان حاکم دیلمی(آل جستان) نیز از حسن بن زید حمایت کرد. او مذهب زیدیه را پذیرفت و رسماً با خلیفة عباسی مخالفت کرد. در سال 252 ه .. ق.، با متحدان علوی خود به ری حمله کرد و مردم بسیاری را کشته یا اسیر گرفت. حاکم ری گریخت؛ «مردم ری با تعهد پرداخت درم صلح کردند و پس از پرداخت آن ابن جستان از ری رفت.» (همان، ص[
حسن بن زید بن محمد بن اسماعیل بن حسن بن زیدبن حسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام
این سید بزرگوار همان سید گیلانی و حسنی روایات است
mrdeath.blogfa.com/post-20.aspx
شاید هم روایات جعلیhttp://www.hawzah.net/fa/article/articleview/86714?SearchText=%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D8%A9+%D8%A2%D9%84+%D8%A7%D8%A8%DB%8C+%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%A7%D 9%86
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4546جنگهای صلیبی
fa.wikipedia.org/…/…فرود آمدن برادران ترک در جزيره، فرود آمدن روميان در (رمله
این بخش از روایات مربوط به جنگ ترکان سلجوقی و رومیان در جنگهای اغازین صلیبی است
لینک در مورد عذابهای 306 روزه در سوره الرحمن
ghaem16.persianblog.ir/post/816
سوره الرحمن و عذابهای 306 روزه -ظاهرا تقویم قرانی مبدا ان از اتفاقی در سال سوم هجری است یا این سوره در سال سوم نازل شده و اغاز سال از صفر است پس 44 روز بعد اغاز سال نیمه ربیع الاول و برابر 17 ژانویه 2014
[1] .
پاورقي
[1] معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام: 196:1 ح 108، غيبت نعماني: ص 166، بحار: 77:51 ب 1 ح 34.
توضیح : از کسانی که شیعه در قرون اولیه اسلام به عنوان مهد معرفی کرد محمد بن معاويه بن عبداللّه بن جعفربن ابوطالب بود!!!!
fa.wikipedia.org/…/…درقسمت :پیشینه اعتقاد شیعه به مهدی و قائم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4549«يكون اختلاف عند موت خليفة، فيخرج رجل من بني هاشم من المدينة إلى مكة فيجيئه ناس فيبايعونه بين الركن والمقام، وهو كاره، فيجهز لهم جيشا من الشام حتى إذا كانوا بالبيداء خسف بهم، فيأتيهم عصائب أهل العراق وأبدال الشام، وينشو رجل بالشام أخواله كلب، فيجهز إليهم جيشا، فيهزمهم الله، وتكون الدائرة عليهم وذلك يوم كلب، والخائب من خاب من غنيمة كلب، ويستخرج الكنوز، ويقسم الأموال، ويلقى الإسلام بجرابه إلى الأرض، يعيش في ذلك سبع سنين أو ست سنين» قال عبيد الله: فحدثت به ليث بن أبي سليم؛ فقال: حدثني به مجاهد. [و اسناده صحيح]
وقتی به تاریخ مراجعه کنیم عبدالله بن زبیر در سال 63 قمر از مدینه به مکه فرارکرد و به کعبه پناهنده شد از از سپاه یزید فرار کرد و بعد ان واقع 6 یا 7 سال زنده بود و مردم بین رکن و مقام با او بیعت کردند ولی معنی خسف را در ان نمیدونم همچنین عبدالله بن زبیر از بنی هاشم بودمنظور از مرگ خلیفه هم مرگ یزید بن معاویه است و بعد شنیدن مرگ او و بازگشت سپاهیانش عبدالله بن زبیر با مردم بین رکن و مقام بیعت گرفت
همین روایت در کتب شیعی و سنی در مورد مهدی وارد شده که کاملا کذب است
http://www.tahoordanesh.com/page.php?pid=12178به نظر مختار ثقفی میخواسته نقش مهدی روایات را به محمد حنفیه بده رنگ پرچم مختار مرکب از سه رنگ سبز، سفید و سرخ بوده دلیل انتخاب این رنگها رو نمیدونم ایا روایتی از پیامبر در مورد رنگ پرچم سید خراسانی بوده که مختار هم این رنگها را برای پرچم خود انتخاب کرد
مختار خود را منتقم خون امام حسین معرفی کرد ایا روایاتی که امام مهدی را منتقم خون امام حسین میدانند ساخته مختار ثقفی است؟
یاران او اکثرا ایرانی بودند و از موالی بنی تمیم بودند در لینک زیر در مورد انها بخوانید
http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/4892/5023/44154
به نظر مختار یا اطرافیان او سعی داشته اند کیان ایرانی را شعیب بن صالح معرفی کنندشیعیان کیسانیه یاران مختاربودند که حتی بعد وفات محمد حنفیه در انتظار رجعت او هستند
شیعیان محمدیه هم در انتظار رجعت محمد بن عبدالله نفس زکیه هستند ایا روایات ما در مورد غیبت مهدی و رجعت مومنان بر گرفته از فرقه های دیگر شیعه هست که قدمتی بیشتر دارندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه #4550در قرن پنجم قمری حسن صباح حمیری سعی داشت با فراهم نمودن شرایط روایات بشه یمانی و شعیب روایات او اصالتا حمیری و اهل یمن بود روایتی در مورد نام یمانی که حسن یا حسین است وجود داشت یا خود جعل کرد اولین خروج او در ما وراء النهر و سمرقند بود بعد به ری امد و نیز چون شیعه اسماعیلی بود روابط خوبی با دولت فاطمی مصر داشتبه نظر روایات پرچمهای سبز که از مصر امده و در شام با سفیانی میجنگد هم از جعلیات ایشان است زیرا پرچم فاطمیون که شیعه اسماعیلی بودند سبز رنگ بود (پس اینکه فکر میکردیم اخوان المسلمین با پرچم سبز با سفیانی میجگند صحیح نیست)
او در بازگشت از مصر بر اساس روایات قلعه الموت را در طالقان ساخت و بر اساس روایات به کوهستانهای بین افغانستان و ایران رفت و با دولت سلجوقی به نبرد پرداخت
أخرج المير لوحي عن الفضل بن شاذان، عن ميمون بن خلاد، عن أبي الحسن عليه السلام قالاحتمالا از جعلیات حسن صباح و پرچم سبز مال دولت فاطمیون بود
گر حتي يک روز از عمر جهان باقي بماند، خداوند چنان آن را طولاني مي کند، تا اينکه مردي از خاندان من را بفرستد که همنام من است و نام پدرش همنام پدر من خواهد بود. او زمين را از مساوات و عدالت پر خواهد کرد پس از آن که از ستم پر شده باشد»
سنن ابي داود، ج2، ص134و135.
روایت جعلی که برای محمد بن عبدالله نفس زکیه بکار رفت (شیعیان محمدیه)در ضمن همین روایت برای خلیفه سوم عباسی ملفب به المهدی هم بکار رفت
روايتي جعلی هم بر سر زبان ها افتاده بود که مي گفت: مردي به فرمانروايي مي رسد، همنام پيامبر اکرم(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) است، نام مادرش سه حرفي است و حرف آخرش دال است. اين روايت با محمد نفس زکيه انطباق داشت؛ زيرا نام خودش محمد و نام مادرش هند دختر ابوعبيدة بن عبدالله زهير بن اسود بن مطلب بود. محمد نفس زکيه از اين روايت که مردم نقل مي کردند، تأثير پذيرفته بود و یا خود ان روایت را ساخته بود ؛ به طوري که از سنين نوجواني «رهبري» را به خود اختصاص مي داد. از همين دوران او را «مهدي امت» مي خواندند و او نيز به مردم نامه مي نوشت و آنان را به سوي خود فرامي خواند. چون منصور خواست دل هاي مردم را از او بازگرداند، پسر خود را محمد ناميد و به وي لقب مهدي داد
مقاتل الطالبيين، ص300و301
-
نویسندهنوشته ها
جعلي بودن احاديث سفياني
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-28386-page-3.html