پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
اینگونه تعریف کردند بقیه الله را حرف شما درست اما مجرد اینکه گفتند بقیه الله نشد جواب از سوال من و اینکه روایت از کتبتون واسه اثبات حرفتون که مراد از ایه امام زمان هست اونم روایت از خود امام زمان جای خنده هست ما رو موجود بودنش بحث می کنیم و شما طوری ازش روایت می کنید که انگار قبول کردیم امام زمان بدنیا امده متاسفانه جوابی نداشتی دوباره سوالاتمو میپرسم
1-ادعا کردی بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیاست بگو چه کسی بقیه الله را اینگونه تعریف کرده؟
2-چرا سیاق و سباق ایه ربطی به امام زمان ندارد؟
3-اگه بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیا هست وجه تخصیص امام زمان چیه؟
4-چرا حتی خود ایه را کامل با ترجمه ش نمیاری؟
مدافع جوابی که به سولاتم ندادی و حداقل ایه را از مترجمین خودت بزارو تو را با 4 تا سوال تسلیم کردم و خودت هم میدانی اگر ادامه دهی میتوانم تمام دروغ هایت را بگیرم تا همه بفهمن چقدر مکاری
حتی امام صادق هم نگفته که بقیه الله در اصطلاح به معنای پیامبران و اولیاست پس 4تا سوال من رو پاسخ ندادی ایا واقعا خودت چشمی برای دیدن داری؟؟؟؟؟؟؟؟
و چندین بار در شبکه های اجتماعی بهت تذکر دادم که از تفسیر به رای دست بکش تا مجبور نشوی تمام مفسران خود را رد کنی.
و چرا بزرگترین مفسران ت هم همچین تفسیری از ایه 86 هود به ععقل شان نرسید
ایا واقعا خودت گوشی برای شنیدن داری؟
مدافع جوابی که به سولاتم ندادی و حداقل ایه را از مترجمین خودت بزارچرا به 4 سوالم جواب ندادی؟
اون روایت هم از امام زمان واسه کذب بودن حرفت هست
اینگونه تعریف کردند بقیه الله را حرف شما درست اما مجرد اینکه گفتند بقیه الله نشد جواب از سوال من و اینکه روایت از کتبتون واسه اثبات حرفتون که مراد از ایه امام زمان هست اونم روایت از خود امام زمان جای خنده هست ما رو موجود بودنش بحث می کنیم و شما طوری ازش روایت می کنید که انگار قبول کردیم امام زمان بدنیا امده متاسفانه جوابی نداشتی دوباره سوالاتمو میپرسم1-ادعا کردی بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیاست بگو چه کسی بقیه الله را اینگونه تعریف کرده؟
2-چرا سیاق و سباق ایه ربطی به امام زمان ندارد؟
3-اگه بقیه الله در اصطلاح انبیا و اولیا هست وجه تخصیص امام زمان چیه؟
4-چرا حتی خود ایه را کامل با ترجمه ش نمیاری؟
بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ وَ ما أَنَا عَلَيْکُمْ بِحَفيظٍ(ﺑﻘﻴﺖ ﺍﻟﻠﻪ): ﻣﺎ ﺃﺑﻘﺎﻩ ﻟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﺤﻼﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺘﻨﺰﻩ ﻋﻤﺎ ﻫﻮ ﺣﺮﺍﻡ (ﺧﻴﺮ ﻟﻜﻢ)
ﻣﻤﺎ ﺗﺠﻤﻌﻮﻥ ﺑﺎﻟﺘﻄﻔﻴﻒ (ﺇﻥ ﻛﻨﺘﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ): ﺑﺸﺮﻁ ﺍﻻﻳﻤﺎﻥ، ﺃﻭ ﺇﻥ ﻛﻨﺘﻢ ﻣﺼﺪﻗﻴﻦ
ﻟﻲ ﻓﻲ ﻧﺼﻴﺤﺘﻲ (ﻭﻣﺎ ﺃﻧﺎ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺑﺤﻔﻴﻆ) ﺃﺣﻔﻆ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺃﻋﻤﺎﻟﻜﻢ. ( ﻗﺎﻟﻮﺍ ﻳﺎ
ﺷﻌﻴﺐ ﺃﺻﻼﺗﻚ ﺗﺄﻣﺮﻙ ﺃﻥ ﻧﺘﺮﻙ ﻣﺎ ﻳﻌﺒﺪ ﺁﺑﺎﺅﻧﺎ) ﻳﻌﻨﻮﻥ ﺍﻷﺻﻨﺎﻡ، ﺍﺳﺘﻬﺰﺅﻭﺍ ﺑﻪ
ﻭﺗﻬﻜﻤﻮﺍ ﺑﺼﻼﺗﻪ ﻭﻛﺎﻥ ﻛﺜﻴﺮ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﻭﻫﻮ ﺟﻮﺍﺏ ﻋﻦ ﺃﻣﺮﻩ ﺇﻳﺎﻫﻢ ﺑﺎﻟﺘﻮﺣﻴﺪ
التفسیر الأصفی الفیض الکاشانی جلد 1 ص 551قضاوت با شما
جناب مدافع سوال را با سوال جواب نميدهند اين كلكا قديمي شدهمدافع لطفا سوالات منو جواب بده1.چه كسي بقيه الله را اصطلاحا به پیامبران و اوليا تعريف كرده است؟
2. سياق وسباق ايه چه ربطي به امام زمان دارد؟
3.اگر بقيه الله همه پیامبران و اوليا هستند چطور امام زمان تخصيص شده؟ دليل تخصيص؟
شما چطور بقيه الله را تفسير به امام زمان كرديد وقتي بحث ايه از ايفادركيل هست؟شما چطور بقيه الله را تفسير به امام زمان كرديد وقتي بحث ايه از ايفادركيل هست؟دوما ما قبل ايه را نميخوني در مورد كامل كردن دركيل ووزن هست و خداوند ميگه كامل كنيد دركيل ووزن هر انچه بعد از كاملي دركيل ووزن خداوند واسه شما باقي ميگزارد بهتراستسوال سوم چرا ايه را ناقص ميديد چرا ميترسيد كامل نميديد خداوند در ادامه ميگه وماعليكم بحفيظ من بازدارنده شما نيستم از كم كردن كيل اصن ربطي بقيه الله به پیامبران و اوليا ندارد
مدافع لطفا سوالات منو جواب بده
1.چه كسي بقيه الله را اصطلاحا به پیامبران و اوليا تعريف كرده است؟
2. سياق وسباق ايه چه ربطي به امام زمان دارد؟
3.اگر بقيه الله همه پیامبران و اوليا هستند چطور امام زمان تخصيص شده؟ دليل تخصيص؟
شما چطور بقيه الله را تفسير به امام زمان كرديد وقتي بحث ايه از ايفادركيل هست؟
سوال اول چه كسي معناي اصطلاحي بقيه الله را به پیامبران و اوليا تعريف كرده؟
دوما ما قبل ايه را نميخوني در مورد كامل كردن دركيل ووزن هست و خداوند ميگه كامل كنيد دركيل ووزن هر انچه بعد از كاملي دركيل ووزن خداوند واسه شما باقي ميگزارد بهتراست ؟
سوال سوم چرا ايه را ناقص ميديد چرا ميترسيد كامل نميديد خداوند در ادامه ميگه وماعليكم بحفيظ من بازدارنده شما نيستم از كم كردن كيل اصن ربطي بقيه الله به پیامبران و اوليا نداد
كرده؟
دوما ما قبل ايه را نميخوني در مورد كامل كردن دركيل ووزن هست و خداوند ميگه كامل كنيد دركيل ووزن هر انچه بعد از كاملي دركيل ووزن خداوند واسه شما باقي ميگزارد بهتراستسوال سوم چرا ايه را ناقص ميديد چرا ميترسيد كامل نميديد خداوند در ادامه ميگه وماعليكم بحفيظ من بازدارنده شما نيستم از كم كردن كيل اصن ربطي بقيه الله به پیامبران و اوليا ندارد
سوال اولچه كسي معناي اصطلاحي بقيه الله را به پیامبران و اوليا تعريف كرده؟
این آیه چه ربطی به مهدی دارد؟
بَقِيَّةُ اللّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ (86) هود
«باقيمانده حلال خدا براي شما بهتر است» يعني: خير و بركت در آن چيزي است كه خداوند جلّ جلاله از حلال براي شما باقي ميگذارد ـ بعد از تمام و كمال دادن حقوق مردم به عدل و قسط ـ و در كم دادن و كمفروشي و فساد در زمين هيچ خير و بركتي نيست «اگر مؤمنيد» زيرا اين مؤمنانند كه از حلال خدا جلّ جلاله بهره ميگيرند، نه كفار «و بر شما نگهبان نيستم» كه بر اعمال شما نظارت و مراقبت و نگهباني كنم و شما را در قبال آن محاسبه كرده پاداشتان دهم يا مجازاتتان كنم بلكه من ابلاغگري بيش نيستم..
-
نویسندهنوشته ها
چون در مورد گوسالهٔ سامری در قران ایه صریح و واضح داریم و مو به مو جزییاتش توضیح داده شده
اما از امام زمان شما ایه ای وجود ندارد تا مردم بعد از پیامبر گمراه نشوند
ایا قران کتاب گمراهی است یا کتاب هدایت؟
قرآن چگونه کتابی است؟ رمزی؟ ساده و روشن؟
قرآن کتابی است که برای هدایت مردم بیان شده است و سخنان خود را به وضوح برای مردم بیان کرده است و خود را مبین و روشن بیان می کند:
«قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبینٌ[مائده/۱۵] (آرى،) از طرف خدا، نور و كتاب آشكارى به سوى شما آمد.»
«تِلْكَ آیاتُ الْكِتابِ وَ قُرْآنٍ مُبینٍ[حجر/۱] این است آیات كتاب و آیات قرآن كه روشن كننده حقائق است.»
بنابراین هر سخنی که قرآن گفته، بر معنای عرفی خود دلالت می کند و ما می توانیم معنای ظاهری آن را حجت بدانیم. اگر مطالب قرآن تماما به شکل رمزی بود، طبیعتا توسط افراد زیادی صحیح درک نمی شد. و آنها به گمراهی می افتادند. در حالی که قرآن برای جلوگیری از انحرافات آمده و غرض اصلی آن هدایت بشر است. پس به عنوان مثال اگر قرآن سخن از معاد می گوید، واقعا معاد را مد نظر دارد و نمی توان ادعا کرد که منظور قرآن از بیان این مطالب چیز دیگری است.