پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5131شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5130
{عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: لَمَّا مَرِضَ رَسُولُ اللَّهِ مَرَضَهُ الَّذِي مَاتَ فِيهِ، كَانَ فِي بَيْتِ عَائِشَةَ، فَقَالَ: ” ادْعُوا لِي عَلِيًّا ” قَالَتْ عَائِشَةُ: نَدْعُو لَكَ أَبَا بَكْرٍ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ حَفْصَةُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ عُمَرَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ أُمُّ الْفَضْلِ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ الْعَبَّاسَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، فَلَمَّا اجْتَمَعُوا رَفَعَ رَأْسَهُ، فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا، فَسَكَتَ،
آيا در اين روايت ، پيامبر نام ديگري غير از علي هم صدا زد!!؟ نکند تو دعوت ابوبکر و عمر و ابن عباس را به حساب پيامبر گذاشتي!؟}
جهل شما همین است بله گفتن انها را هم بگوییم گفتن بله خوب رسول الله ص میتوانست بگوید نه اگر نمیخاست ؟؟؟ اجباری در کار نبوده
شما با بیان این مطالب پیامبر ص ترسو میدانید ؟ با توجه به ادامه حدیث ابن عباس رض تمام حرف های شما توهم است چون پیامبر ص در ادامه هیچ اشاره ای به علی رض نکرد حتی ان زمان که حالش بهتر شد { ادامه حدیث} و خط بطلانی ست بر جهل شما
وَوَجَدَ النَّبِيُّ ص مِنْ نَفْسِهِ خِفَّةً، فَخَرَجَ يُهَادَى بَيْنَ رَجُلَيْنِ ؟؟ این همه یار پیامبرص اطرافش بودن ؟ نمیتونست پیامبرص به انها بگوید برین علی رض صدا کنید بریم پیش علی رض علی رض کو ابوبکر رض تو نخون اصلا حق نماز خوندن نداری علی رض کو علی رض بیارید یا خودش بره پیش علی رض خانه علی رض با مسجد چقدر فاصله داشت اینکار ها را پیامبر ص میتونست انجام بده ولی نداد ؟ چون هدف پیامبر ص از دعوت کردن علی رض چیز زیاد مهمی نبوده دامادش بوده دلش میخاسته کنارش باشه ؟ ما هم اگر مثل شما روافض استدلال میکردیم میباید بگوییم چقدر علی رض بی مسئولیت بوده اصلا نماز نمیخونده چون پیش پیامبر ص نرفته حتی مسجدم نرفته؟؟ و پیامبر ص رو تنها گداشته و لی ما ظن نیکو بر مقام مبارک صحابه رسول خدا ص میبریم و حضرت علی رض بری از این تهمت ها میدانیم و رسول الله ص رو فردی ترسو نمی دانیم بلکه بزرگ ترین انسان تاریخ بشری که درود خدا بر او و خاندان پاکش و صحابه بزرگوارش شما دارید توهین های خودتون رو به رسول ص و علی رض و همه صحابه و ام المومنین رض ادامه و گسترش میدید حتی نمی دونید دارید چی تایپ میکنید ؟شرم بر تو بادشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5129{جناب شريعتي ،خدا راشکر که اقرار کردي در داستان من ،نتيجه کاملا روشن و واضح است}
خوب همین است گفتم فکر بیمار و ذهن هذیان گو داری ؟ من اقرار نکردم نتیجه کاملا روشن است گفتم از نظر ذهن بیمار شما همه چیز روشن و داستان با توهم های بیمار گونه ساخته شده مابقی مطالب بعد از این داستان ان دانش اموز است که فقط میداند افغانستان کجاست یعد معلم میگوید در مورد ترکیه توضیح بده میکوید ترکیه همسایه ایران و ایران همسایه افغانستان و اما افغانستان و معلم میگوید المان چه کشوریست او میگوید المان در اروپاست اروپا همسایه اسیا و ایران در اسیاست و همسایه ایران افغانستان و اما افغانستان و بازهم ان را توضیح میدهد معلم میفهمد بابا این فرد دیوانه است حکایت حکایت شما ؟؟داری همین کار رو میکنی من دارم میگم داستان غلطه بر این اساس که قضاوت از قبل انجام شده ؟ حتی قبل از شنیدن حرف های شاهد ؟ تو میگی اقرار کردی ؟
{دوست عزيز اتفاقا اگر مدير مدرسه از کسي که هم عقيده و هم مسلک خاطي است، شاهد بياورد، دليل بسيار قوي تري است.}
1. مشکل اینست که اولا شاهد را مدیر قبول ندارد ثانیا تمام حرف های شاهد را قبول ندارد و حذف کرده و فقط هر چه خواسته را از حرف هایش گرفته مثل انکه الذین آمنو ا لا تقربوا الصلوه بقیه ایه رو حذف کنیم و بگیم خدا گفته مومنان نماز نخوانند این میشود ولی میدانیم و انتم سکاری مفهوم را عوض میکند کار مدیر با شاهد همینگونه بوده ؟ عجب مدیر با شرفی؟؟
2. حسن و فرشید داستان شما زن و شوهرند ؟
3. مدیر چرا تمام حرفای شاهد را قبول نمیکند ؟
حکم داستان شما کلا باطل استشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5071{خوانندگان محترم ،بنده دو بار قصد پايان اين نوشته راداشتم ولي خود اهل سنت اصرار به ادامه داشتند. اينجا نيز مجددا تکرار مي کنم به عقيده بنده موضوع براي اهل خرد و جوياي حقيقت ،به اندازه کافي روشن شده است. لذا اگر مباحث تکراري ارائه شود، بنده احتمالا پاسخ نخواهم داد.البته اوربان آزاد است ومي تواند فحش خود را بدهد و اراجيف خود را تکرار کند. و در اين توهم که من از مناظره فرار کردم ،خوش باشد.}الان دست پیش گرفتی پس نیوفتی ؟
فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: ” مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ. فَخَرَج أَبُو بَكْرٍ فَصَلَّى بِالنَّاسِ، وَوَجَدَ النَّبِيُّ ص مِنْ نَفْسِهِ خِفَّةً، فَخَرَجَ يُهَادَى بَيْنَ رَجُلَيْنِ، وَرِجْلَاهُ تَخُطَّانِ فِي الْأَرْضِ، فَلَمَّا رَآهُ النَّاسُ، سَبَّحُوا أَبَا بَكْرٍ، فَذَهَبَ يَتَأَخَّرُ، فَأَوْمَأَ إِلَيْهِ: أَيْ مَكَانَكَ فَجَاءَ النَّبِيُّ ص حَتَّى جَلَسَ، قَالَ: وَقَامَ أَبُو بَكْرٍ عَنْ يَمِينِهِ، وَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ ص وَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ، قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: وَأَخَذَ النَّبِيُّ ص مِنَ الْقِرَاءَةِ مِنْ حَيْثُ بَلَغَ أَبُو بَكْرٍ، وَمَاتَ فِي مَرَضِهِ ذَاكَ عَلَيْهِ السَّلَام. وَقَالَ وَكِيعٌ مَرَّةً: فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ صوَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ.
= با=
در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا را ترك كنيد و……
بله حق باشماست تفاوت این دو جمله برای همه اشکار است ای حقیقت جوی بزرگ . شما در اینجا بطور کلی اسفالت شدی هرکس دو کلاس سواد عربی داره باید تفاوت این دو تا رو بدونه ما بقی حرفات هم توهم ناشی از جهل مرکبت هست من تو این تایپیک فقط تنها چیزی که میبینم فرار به جلو شماست حتی یک بار هم نتونستی حتی مطالب خودت رو درست کنی و باتوجه به جمله نظر اهل سنت براتاهمیت نداره و امده بودی درس بزرگی به اهل سنت بدی هدفت فقط توهین بود و اینکه بخیال خودت بتونی اوریان رو ادم بدی نشون بدی جون همه تو تمام تایپیک ها میبینن که برادر اوریان همتونو رسوا کرده 🙂 و هرچی جلو تر رفتی بیشتر دلایلت روشن شد مخصوصا این جمله های اخرت که نشون از فرار دارد شدید و بازهم اوریان عزیز توانست یک دیگر را شکست بده درود بر تو اوریان جان درود بر توشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5070{در پايان پاسخي هم به اوربان مي دهم شايد خجالت بکشد. اينکه تو دائم قرقره مي کند که علماي اهل سنت ، چنين برداشتي از اين روايت ندارند ، پشيزي ارزش ندارد . مگر کسي توقع دارد اهل سنت ، موضوع را ماست مالي نکند!! حتي با تعابير غريب و مسخره}
خوب نظرات شما هیچ ارزشی هم برای اهل سنت ندارد و شما امدی که فقط توهین کنی حتی نتونستی یکی از ادعا هاتو ثابت کنی حتی یکی و با توجه به سوتی بدی که در مورد حدیث ابن عباس رض دادی موندم چطور روت میشه کلمه ماست مالی رو به زبون بیاری ؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5069{اما در مورد به نماز رفتن ابوبکر توضيحاتي دارم که فعلا به آن اشاره نمي کنم تا نگوييد بنده قصد منحرف کردن بحث را دارم}در حال حاضر شما در عجز کامل از پاسخ تایپیکی که ایجاد کردی داری بحث در بحث ایجاد میکنی سوال از تبوک شروع کردی الی اخر واینجمله رو هم میگی دست پیش رو بگیری پس نیفتی از اول بحث ها هم دائم به ام المومنین تو هین های وحشت ناک کردی
که ادب شخصیت کلی تو نشون داد و کلا برای پاسخ های من جوابی نداشتی پاسخ هام رو با طرح مطالب جدید.بیان کردی مخصوصا در مورد این احادیث تو این حدیث رو به فارسی اورده بود که به خیال خود ت با موازی بودن داستان به توهین های خودت به عایشه رض ادامه بدی ولی این دو حدیث رو مقایسه کردم و ثابت کردم که هیچ تفاوتی با هم ندارند و بلکه بخش دوم حدیث ابن عباس رض خط بطلانی است بر تمام ادعا خالی شماشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5068{ابوبکر را (بجاي علي)صدا بزنم}شما بیماری توهم داری چون در حدیث ابن عباس پیامبر ص خیلی ها را صدا زدند و اگر پیامبر ص میخاست علی رض باشد به خود ابن عباس رض یا دیگران میگفت حتما بگید علی رض علی رض باید نماز بخونه علی رض پیش نماز بشه علی رض کی گفته ابوبکر رض نماز بخونه علی رض کو علی رض رو صدا کنید گفتم بگید علی رض بیاد { این میشه اصرار کردن و اگر ابوبکر رض قرار بود بجا ی علی رض باشه پیامبر ص باید اصرا میکرد مثل بالا } همه پاسخ های شما در ادامه حدیث که شما حذ ف کردی هست
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5067{پيامبر اصرارداشت علي پيش او بيايد}من که اصراری در کار پیامبر ص نمیبینم چون ادامه حدیث هیچ اصراری را نشان نمی دهد
{ همان بخشی که معنی نکردی}فقط یک سکت شد اصرار و باز هم میبینم خودت هم اعتراف داری پیامبر ص حرفی از پیش نمازی علی رض نزده در حالی که این جازه را در حدیث به ابوبکر رض دادشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5066{در اين صورت آيا تو گوش فرشيد را نمي کشي که اي حقه باز دروغگو ، چرا تو از رفتار خودت نگفتي ؟ چرا ادعا مي کني حسن بخاطر جمله “پايت در چاله نرود” به تو ناسزا گفت در حاليکه اگر چنين کرده بخاطرمسخره بازي و رفتار قبلي ات بوده. اصلا آيا جنابعالي شک نمي کني که حتي جمله “پايت در چاله نرود” نيز در ادامه مسخره بازي هاي قبلي فرشيد بوده است.
نه با توجه به حذف حرفای شاهد و دروغ گو بودن دوستان حسن گوش مدیر احمق را میکشم ؟}
نمیدونم چرا اصرار داری چیزی که در ذهنت حک شده را هی تکرار کنی تو فقط فَسَكَتَ رو میبینی و در روایت ابن عباس نمی بینی پیامبر ص با رضایت کامل به همه میگوید بیایند علی رض خودش نیامده نبوده ؟؟ مشکل از عایشه رض نبوده در ادامه همان حدیث ابن عباس رض همان بخشی که با داستان سفسطه امیز شما شاهد شما بیان میکند ولی مدیر چون شما چون از یک دانش اموز کینه به دل دارد ان بخش را ثبت نمیکند و هوار هوار میکند فلانی این کار رو کرد اگر مرد بودی ادامه داستان را ترجمه میکردی اگر پیامبر ص میخاست علی رض نماز را بخواند میگفت یا ابن عباس رض یا کسی دیگر را میفرستاد دنبالش و لی اینکار صورت نگرفت . چرا چون ادامه حدیث ابن عباس رض رسوا کننده شما و مدیر مدرسه تان است : |شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5065{جناب شريعتي، جنابعالي مثالي براي من زديد. من هم براي روشن شدن موضوع، مثالي براي شما مي زنم.}؟
این مثال بسیار جاهلانه بود چون در مثال تو همه چیز از اول مشخص است یعنی تو عینک بد بینی و تو هین را زدی و هی داری با داستان سازی عجیب و احمقانه ؟ سفسطه برای اسباط حرف خود ایجاد کردی مثال من با مثال شما از زمین تا اسمون فرق داشت مثال من دلیل تفاوت رو بیان میکرد و قضاوتی در ان در مورد اشخاص از پیش تعیین نشده بود ؟؟ ولی مثال شما بخصوص در این بخش ها مشخص شده کاملا مشخص است که مثال نیست بلکه همان حرف های به زبان داستانی است
{ شما که مي دانيد حسن بهترين و مودب ترين دانش آموز مدرسه است،}{ اين ادعاي فرشيد را بسيار عجيب مي دانيد}
{از يکي از شاهدان، ماجرا را سوال مي کنيد}
حال در مبحث من تفاوت در شاهدان بود ؟؟ شما داستان راستان با حس کارگاهی درست کردید که از اول مشخص است .شخصیتهای داستان چگونه اند؟؟وحکم از قبل مثل دادگاه های ایران صادر شده است ؟؟ حال سوال میشود که مگر میشود مدیر از یک شاهد که خودش او را مرتد میداند برای رد دیگری استفاده کند ؟
مدیر باید تمام حرف های شاهد را بشنود نه بخشی را با کلمه دست کشید کنار بزند ؟؟؟ و چون مطلب شاهد را به طور کامل باید قبول داشته باشد نه نصفه نیمه ؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5044اوریان جان اینان کارشان توهین است اینان همان کسانی هستند که معتقد هستند عباس رض و پسرش کوردلند انوقت میان اینجا این حرفا رو میزنن
و حالا چطور هست به روایت های انها استناد میکنند ؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5043و ان این بخش است که کلا فقط بین حضرات پیامبر ص و عایشه رض و حفضه رض بود
فَقَالَتْ عَائِشَةُ: فَقُلْتُ لِحَفْصَةَ قُولِي لَهُ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ إِذَا قَامَ فِي مَقَامِكَ لَمْ يُسْمِعِ النَّاسَ مِنَ الْبُكَاءِ فَمُرْ عُمَرَ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ، فَفَعَلَتْحَفْصَةُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: مَهْ إِنَّكُنَّ لَأَنْتُنَّ صَوَاحِبُ يُوسُفَ، مُرُوا أَبَا بَكْرٍ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ، فَقَالَتْ حَفْصَةُ لِعَائِشَةَ: مَا كُنْتُ لِأُصِيبَ مِنْكِ خَيْرًا “
حال شما امدی از یک موضوع ساده میخای یک معادله چند مجهولی بسازی و برسی به این که پیامبر ص میخاسته علی رض رو امام کنه اونم با حذف حدیث در ترجمه اون بخشی که ترجمه نکردی در واقعه جواب خودت هست و تو از زیر ترجمه اون بخش که پیش نمازی حضرت ابوبکر رض به فرمان رسوالله ص است شانه خالی کردی ؟ و در واقعه اول امدی که به ام المومنین رض توهین کنی نتونستی پاسخ گرفتی اومدی بحث جنگ تبوک رو اوردی وسط اونم نتونستی فرار به جلو با نصفه اوردن حدیث و اوردن بحث امامت حضرت ابوبکر رض و خاستی با حذف اصل حدیث در متن و جایگزین کردن جمله ای که اصلا در متن نیست ؟ با اصل چهار خطی متن تهمت به اهل سنت بزنی و به ام المومنین رض توهین کنی و مجهولات عقل خودت رو به خورد مردم بدی و از یک اختلاف طبیعی در حدیث داستان جنایی ساختی همیشه شما روافض کارتون دست کاری احادیث چه در ترجمه و چه در متن هست تا عقاید پوچتون رو به خورد مردم بدید
همنجور سوال در سوال من بهت گفتم چرا متن رو درست ترجمه نکردی چرا دست کاری کردی اونوقت تو باز سوال رو هی عوض کردی هی فرار به جلو سوال در سوال بدو بدو که خوب میدویی
گفتم جهل مرکب داری و درمان نداردشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5042حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا مَالِكٌ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ الْمُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، أَنَّهَا قَالَتْ: ” إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ فِي مَرَضِهِ: مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ،
====
حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَرْقَمَ بْنِ شُرَحْبِيلَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: لَمَّا مَرِضَ رَسُولُ اللَّهِ مَرَضَهُ الَّذِي مَاتَ فِيهِ، كَانَ فِي بَيْتِ عَائِشَةَ، فَقَالَ: ” ادْعُوا لِي عَلِيًّا ” قَالَتْ عَائِشَةُ: نَدْعُو لَكَ أَبَا بَكْرٍ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ حَفْصَةُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ عُمَرَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ أُمُّ الْفَضْلِ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ الْعَبَّاسَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، فَلَمَّا اجْتَمَعُوا رَفَعَ رَأْسَهُ، فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا، فَسَكَتَ، فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: “ مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “،
تا اینجا هردو یک چیز میگویند هردو بر مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ و دستور پیامبر ص میرسند
ابن عباس میگوید عایشه رض گفت
فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ.
خود عایشه رض که دارد در مورد پدر ش صحبت میکند میگوید
، قَالَتْ عَائِشَةُ: قُلْتُ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ إِذَا قَامَ فِي مَقَامِكَ لَمْ يُسْمِعِ النَّاسَ مِنَ الْبُكَاءِ، فَمُرْ عُمَرَ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ،
و هردو دارند تا اینجا یک مطلب کامل بیان میکنند مثل دو شاهد در چهار راه و از اینجا تنها دلیل مطالب متفاوت این است که عایشه رض دارد سخن های گفته شده بین خود و رسول ص و حفصه رض را با جزیات بیان میکند چون خود راویست و همه را از نزدیک دیده ولی ابن عباس رض از این اتفاقات اطلاع نداشته{سخن رد و بدل شده بین ایشان} سخن بین دو همسر و شوهرشان است و ابن عباس رض اصلا نمی توانسته این مطالب را روایت کند ؟ چون نشنیده ؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5041اما بعد جهل بد تر این بود که امدی دو حدیث متفاوت رو باهم مقایسه کردی ؟؟ حدیثی با سلسله راویان
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا مَالِكٌ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ الْمُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا
با این راویان
حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَرْقَمَ بْنِ شُرَحْبِيلَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ
مثال ساده برای شما اینه که یک تصادف تو یه چهار راه بین دو اتومیبل رخ میده و دو نفر شاهد داره و هرکدوم در یکی از خیابان های چهار را ه بودن هردو تصادف رو دیدن و ولی هردو هرانچه که دیدن رو میتوانند بگن و هرکدوم اطلاع دقیق از نحوه حرکت ماشین داخل خیابان خود دارند در حالی که در مورد ماشین خیابان دیگر فقط لحظه تصادف را دیدن و برخورد و نحوه حرکت ان ماشین را ندیده اند و داستان را به زبان خود میکویند و لی اصل داستان در هردو یکسان است . ولی جزییات با توجه به دقت و تیز بینی طرفین متفاوت .در مورد این دو حدیث هم داستان همین است هردو یک اتفاق را گزارش میکنند اما انچه که دیدند را فقط میگویند حال با این استدالال خوب به دو متن دقت کنشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5040نگقتم جهل مرکب داری ؟؟
1. تو نتونستی حرف اصلی تایپیک رو ثابت کنی ؟؟ و در مورد استدلال من در مورد مصداق رفتار ی تشبیه پاسخی نداشتی و خواستی در بری اومدی یک حدیث رو از مسند احمد اوردی و اون رو به طور کامل ترجمه غلط کردی و بخش اصلی رو حذف کردی و این چند خط رو
فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: ” مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ. فَخَرَج أَبُو بَكْرٍ فَصَلَّى بِالنَّاسِ، وَوَجَدَ النَّبِيُّ ص مِنْ نَفْسِهِ خِفَّةً، فَخَرَجَ يُهَادَى بَيْنَ رَجُلَيْنِ، وَرِجْلَاهُ تَخُطَّانِ فِي الْأَرْضِ، فَلَمَّا رَآهُ النَّاسُ، سَبَّحُوا أَبَا بَكْرٍ، فَذَهَبَ يَتَأَخَّرُ، فَأَوْمَأَ إِلَيْهِ: أَيْ مَكَانَكَ فَجَاءَ النَّبِيُّ ص حَتَّى جَلَسَ، قَالَ: وَقَامَ أَبُو بَكْرٍ عَنْ يَمِينِهِ، وَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ ص وَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ، قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: وَأَخَذَ النَّبِيُّ ص مِنَ الْقِرَاءَةِ مِنْ حَيْثُ بَلَغَ أَبُو بَكْرٍ، وَمَاتَ فِي مَرَضِهِ ذَاكَ عَلَيْهِ السَّلَام. وَقَالَ وَكِيعٌ مَرَّةً: فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ صوَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ.به این صورت ترجمه کردی که کلا فقط به این ترجمه جاهلانت میتونم بگم اب قطعه؟؟؟
در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا را ترك كنيد.
و با مغز ناتوان از عمل پر از جهل استدلال دلبخواهت رو از توش در اوردی چون مابقی متن تمام استدالال تورو بر هم میزنه که پیامبر ص میخاست علی رض رو برای نماز بگزارده که اصلا بحث من نبود بلکه بحث اصلی رذالت و بی شرمی تو در حذف متن و تغییر متن در ترجمه بود که از شما خائنین به حسین رض بعید نیست -
نویسندهنوشته ها
{جناب شريعتي شما متاسفانه دو موضوع را با هم خلط مي کني. موضوع اين پست، علت مقايسه عايشه با زنان اطراف يوسف است. لذا بنده بحث به نماز رفتن يا نرفتن ابوبکر را طرح نکردم. شما خود شروع کرديد که ببين ابن عباس هم مي گويد ابوبکر به نماز رفت.}
اینو من گفتم 😐
{رابعا: ثالثا:ما اين روايت راهم داريم:
ابن عبّاس مىگويد: هنگامى كه رسول خدا بيمار شد، همان بيمارى كه به سبب آن وفات يافت، آن حضرت در خانه عايشه بود. حضرتش فرمود: على را برايم صدا كنيد. عايشه گفت: برايتان ابوبكر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد.حفصه گفت: اى رسول خدا! برايتان عمر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. اُمّ فضل گفت: اى رسول خدا! عبّاس را برايتان صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. هنگامى كه همه آن ها جمع شدند، پيامبر خدا سر مباركش را بلند كرد و على را نديد در نتيجه ساكت ماند. در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا را ترك كنيد.
مسند احمد ( 241 هـ )، ج 6 ، ص 47.
از اين رو آيا اين احتمال تقويت نميشود كه خواسته رسول خدا نماز خواندن حضرت علي به جايش بوده}
هر وقت در یک بحث کم میاری یک بحث دیگرو میکشی وسط فرار به جلو دیگه حضار خود قضاوت کنند کم کم میگی من این تایپیک و نزدم تو زدی ؟ به خدا ؟
کم کم داریم اوریان جان بعد از بحث رنان اطراف یوسف و جنگ تبوک و حدیث ابن عباس رض مدیر مدرسه میرسیم به غدیر خم 😐
{ ثابت کند علماي شيعه واقعه غدير را دوستي مي دانند نه سرپرستي}
بعدشم حتما باید پرتقال فروش رو پیداکنیم 😐
هنوز منتظر اینم ببینم اخر از رو میری بقیه حدیث رو ترجمه کنی یا نه 😐