shariati

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 104)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: خوراکى هاى شیعه به به #4589

    shariati
    کاربر
    (22)- [24] حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، حَدَّثَنَا حَجَّاجٌ، عَنْ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ حُكَيْمَةَ بِنْتِ أُمَيْمَةَ بِنْتِ رُقَيْقَةَ، عَنْ أُمِّهَا، أَنَّهَا قَالَتْ: ” كَانَ لِلنَّبِيِّ ص قَدَحٌ مِنْ عِيدَانٍ تَحْتَ سَرِيرِهِ يَبُولُ فِيهِ بِاللَّيْلِ “
    ابوداود
    ====
    البانی
    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، حَدَّثَنَا حَجَّاجٌ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ حُكَيْمَةَ بِنْتِ أُمَيْمَةَ بِنْتِ رُقَيْقَةَ، عَنْ أُمِّهَا، أَنَّهَا قَالَتْ كَانَ لِلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَدَحٌ مِنْ عَيْدَانٍ تَحْتَ سَرِيرِهِ يَبُولُ فِيهِ بِاللَّيْلِ ‏.‏
    ====
    همانطور که مشاهده می کنید البانی تمام احادیث طبرانی و ان جملات عجیب با سلسله رجال سند عجیب که موضوع اصلی مناقشه و بحث است را کنار گذاشته و حدیث اول ار حکیمه را حسن میداند و این خود گواه بر این است که مشکل حکیمه برای البانی هم پا برجا بوده و گرنه هیچ دلیلی نداشت که صحیح حساب نکند با اولین سند حدیث؟؟
    ======

    نتیجه این حدیث به خاطر تضاد در رجال سند و متن سند حتی خادم و مجهول الحال بودن حکیمه و ظهور افراد ضعیف در متن های مختلف ان ضعیف است 100 در 100 و هیچ کس این حدیث را تصحیح نکرده بلکه اولین سند سند ابو داود است و این حدیث در معجم کبیر با سند ها و متن ها متفاوت گسترش یافته است ؟؟


    shariati
    کاربر
    من اصلا نگفتم مهدی را قبول ندارم !! گفتم !! شما اگر میخاهید ثابت کنید مهدی تان را از کتب شیعه استفاده کنید نه کتب اهل سنت مخصوصا کنزالعمال !!
    در زمن کاربر ی که سایت ولی عصر رو معرفی میکنی !! میشه از مسئولان سایت محترمه بپرسی از کی تا حالا تمامی عالمان اهل سنت در کتاب شیعه مثل کتب اقا تهرانی حضور دارند ؟؟مثلا مسعودی از کی تا حالا سنی شده استشرم حیا هم خوب چیزه میری تو اون سایت کامنت میزاری پاسخ میدی پاسخات رو پاک میکنند حال میان اینجا سایتشونو تبلیغ میکنند؟؟
    در پاسخ به: Reply To: خوراکى هاى شیعه به به #4596

    shariati
    کاربر
    موندم بهت چی بگم حدیث ها ر و من به ترتیب گذاشتم و تو هی داری سوالات خودت رو تکرار میکنی ؟
    1. ما داریم در مورد دلایل ضعف حدیث صحبت میکنیم و همه دلایل رو مد نظر قرار میدیم
    1. حدیث اول مال ابو داود درون اونم هم اصلا حرفی از ” لَقَدِ احْتَظَرْتِ مِنَ النَّارِ بِحِظَارٍ ” نیست در حدیث ابن حبان که بعد از ابو داود هست این جمله نیست و بعد از این دو حدیث با سه سند متفاوت گسترش می یابددر معجم اونم با تضاد فاحش در متن در متن که خادم هم مشخص نیست کیه بره یا برکه این جمله به انتهای اون اضافه میشه ؟؟؟ و حتی در سند سوم اصلا همه چیز عوض میکنه ؟
    2. کسی حدیث رو تصحیح نکرده بلکه حدیث توسط جاعلین گسترش یافته دلیلیشم سند های قبل از طبرانی است و ما وقتی میخاهیم یک حدیث را بررسی کنیم از اول بررسی میکنیم نه از اخر؟؟؟ شما همیشه برعکس کار میکنید ؟؟
    ابن حبان که حکیمه رو با خطای سهوی ثقه حساب کرده اصلا حدیث طبرانی وجود نداشته و اون 3 حدیث هرسه به طور مشخص دستکاری شدن چون ابن حبان اگر این حدیث رو می دید در کتابش می اورد
    3.البانی دارد حدیث ابوداود را می اورد دقیقا بدون هیچ جابه جایی و چون اصل سند بوده ان را تصحیح نکرده کار البانی یعنی تمامی اسناد دیگر مشکل داشته است و او اولین حدیث را که بوده تکرار میکنم اولین حدیث را حسن میخاند چرا در متن حدیث او که مشکلی نیست جواب مشخص است وجود حکیمه وگرنه چه دلیلی در متن حدیث اصلی هست
    که رتبه حدیث را پایین بیاورد جز حکیمه پس البانی هم به طور ضمنی میگوید که بابا رجال اصلی سند اصلی مشکل دارد. که حدیث حسن شده .

    4. چی بیهقی رو باز جا انداختی هی سوال سوال سوال و هی تکرار تکرار چرا ؟؟ مسئله خیلی ساده است ؟؟ شما جز فرار به جلو راهی دیگه ندارید چون هرچی رو جواب میدیم دوباره همون سوال رو تکرار میکنید
    5. حتی نمیدونی حدیث رو از اخر به اول بررسی نمیکن بحث فاصله زمانی و مکانی و اینکه چه کسی اون رو برای اولین بار روایت کرده هم مهمه حدیث رشد داشته ؟؟ نه که تصحیح بشه ؟
    6.رفتار البانی و گفتار ابن حجر 100 در 100 مجهول بودن حیکمه را تایید میکند
    7. مشکل در روایت شما این بود که هم حکیمه بود هم سند در کتاب با2 سند دیگر همزمان امده و گسترش بافته بود و با سند دیگر در مورد خادم مشکل داشت
    8. با توجه به موارد بالا و اینکه بیهقی هم با سند متفاوت بیان کرده مشخص میشود حدیث خیلی ضعف دارد هنوز بازم از این حدیث سند هست برادر

    در پاسخ به: Reply To: خوراکى هاى شیعه به به #4603

    shariati
    کاربر
    باشه باشه بهش میگم :)))))))
    در پاسخ به: Reply To: خوراکى هاى شیعه به به #4604

    shariati
    کاربر
    بازی اشکنک داره سر شکستنک داره 🙂 تهش واسه بازندشم گریه داره:)
    در پاسخ به: Reply To: درخواست از اهل سنت برای مناظره در هر موضوعی #4605

    shariati
    کاربر
    نکنید از این کارا ! حیف میشید بابا ای ادم های عالم فداکاران بزرگ الان امدید که مبارزه طلبی کنید خو شما که اینقدر ادم های دانشششششششششششششششششمندی هستید برید احادیث خودتو ن اول دستبندی کنید مشخص کنید اصلا منطورتون از حدیث ضعیف یعنی چی و بگید چرا باید در فقه شما مبنای کار بر اساس احادیث ضعیف باشه و احادیث صحیح خودتون رو با احادیث ضعیف خودتون رد میکنید ؟؟ شما دیگه چرا مثل حرف شما مثل ادمیه سیکل نداره میخاد بره با یه دکتری رشته خودش بحث کنه به نطرتون چنین کاری ممکنه شما که چند صد ساله نتونستید احادیث کتب خودتون رو بررسی کنید اونوقت دعوت به مناظره میکنید؟ اونم چه کسایی کسایی که سایت ولی عصر رو به کاربرای این سایت معرفی میکنند ؟؟؟ سایتی که کامنت های پاسخ کاربران رو پاک میکنه شما لازم نیست اینجا این کارار و بکنید تو سایت خودتون کامنتها ی جواب رو پاک نکنید رو که ندارند ؟؟طفلیا؟
    هروقت کتاب احادیث صحیح تون رو داشتید و فقه تون بر اساس همون احادیث صحیح خودتون بود نه ضعیفاش؟ اونوقت تازه میشه شما را به حساب اورد؟؟ وسلام
    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #4977

    shariati
    کاربر
    rrw شما دچار جهل مرکب هستی و هی داری بر تبل رسوایی خود میکوبی شما چطور مفهوم ساده حدیث رو نمی گیری ؟؟
    حالا میخای ابروی مذهب ما رو ببری اوه ترسیدم بچه جان داری به مادر مومنان تهمت میزنی بعد دست پیش میگری پس نیوفتی ؟؟
    مفهوم حدیث اشاره به رفتار زنان اطراف یوسف در بریدن دست خود و بهت زدگی انها در رابطه با چیزی بوده که قبلا مثل ان ندیدند پیامبر ص هم دارد از همین مثال در حالت بیماری استفاده میکند و دستور مبارک را تکرار میکند ؟ و از حالت تعجب اطرافیا ن و سر در گمیشان انها را به این مثال تمثیل کرده است .خوب کمی عقلت را بکار بنداز چند بار پیامبر ص نماز را به دیگران داد که بخوانند ؟؟ در حالی که خود در شهر بوده ؟؟؟ یک کار که عجیب بوده و همه را از رفتار پیامبر ص نگران کرده و برای اولین بار اتفاق افتاده یعنی اطرافیان نزدیک رسول ص حق ندارند بهت زده بشوند ؟؟ این تمثیل به رفتار مشابه در دو داستان است نه برداشت احمقانه و بی صفتانه ی یک موش طلبه احمق و مجوس الخلفه
    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #4993

    shariati
    کاربر
    گفتم باز هم میگویم شما دچار جهل مرکبی و با چنین ادم جاهلی نمی شود منطقی بحث کرد
    مفهوم کامل بهت زدگی و تعجب همگان در این بخش حدیث داد میزند رسول خداص در حالت سخت بیماری و کسی دیگر امام شود و نماز بخواند
    إِذَا قَامَ فِى مَقَامِكَ لَمْ يُسْمِعِ النَّاسَ مِنَ الْبُكَاءِ ،
    من گفتم: ابوبكر وقتى در جايگاه شما بايستد، مردم از شدّت گريه او [قرائت را] نمى شنوند
    یعنی مردم نمی توانند این را درک کنن و همین جمله بهت زدگی ام المومنین را نشان میدهد از دستور رسول و اینکه تمام اطرافیان رسول ص از این سخن نگران و شگفت زده هستند احمق جان رسول خدا ص انزمان مریض و در حالت بیماری بودن و هر لحطه احتمال فوت شان بود ؟؟ داری چی رو با چی مقایسه میکنی ؟؟ وقت نماز در تبوک که پیامبر ص نبود بعد رکعت اول رسید و به نماز ایستاد در حالت سلامت کامل بدنی و جسمی با زمانی که پیامبر ص بود وقت نماز بود و پیامبر ص بود و همه هم از وضعیت بد ایشان اطلاع داشتند عجب علمی داری شما یا شیخ الامجوس عجب مقایسه ای هی داری داستان به داستان اضافه میکنی چون جوابی نداری فرار به جلو داری انجام میدید از داستان ام المومنین به داستان عبدالرحمن بن عوف رض و…. همینجوری ادامه بده بدو بدو تو اصلا جواب نمی دی داری فقط سوال در سوال مطرح میکنی و در میری فرار به جلو

    ما بقی حرفهات همش چرت و پرت مضحکه حتی متنی که خودت گذاشتی رو هم نخوندی ؟؟
    جهل مرکب درمان ندارد

    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5023

    shariati
    کاربر
    اوریان جان میشه بگی این بخش های رنگی که حدیثی هست که برادر مجوسمون اوردن چقدر جالب ترجمه شده دقت کن

    حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَرْقَمَ بْنِ شُرَحْبِيلَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: لَمَّا مَرِضَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَرَضَهُ الَّذِي مَاتَ فِيهِ، كَانَ فِي بَيْتِ عَائِشَةَ، فَقَالَ: ” ادْعُوا لِي عَلِيًّا ” قَالَتْ عَائِشَةُ: نَدْعُو لَكَ أَبَا بَكْرٍ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ حَفْصَةُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ عُمَرَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ أُمُّ الْفَضْلِ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ الْعَبَّاسَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، فَلَمَّا اجْتَمَعُوا رَفَعَ رَأْسَهُ، فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا، فَسَكَتَ، فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: ” مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ. فَخَرَج أَبُو بَكْرٍ فَصَلَّى بِالنَّاسِ، وَوَجَدَ النَّبِيُّ ص مِنْ نَفْسِهِ خِفَّةً، فَخَرَجَ يُهَادَى بَيْنَ رَجُلَيْنِ، وَرِجْلَاهُ تَخُطَّانِ فِي الْأَرْضِ، فَلَمَّا رَآهُ النَّاسُ، سَبَّحُوا أَبَا بَكْرٍ، فَذَهَبَ يَتَأَخَّرُ، فَأَوْمَأَ إِلَيْهِ: أَيْ مَكَانَكَ فَجَاءَ النَّبِيُّ ص حَتَّى جَلَسَ، قَالَ: وَقَامَ أَبُو بَكْرٍ عَنْ يَمِينِهِ، وَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ ص وَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ، قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: وَأَخَذَ النَّبِيُّ ص مِنَ الْقِرَاءَةِ مِنْ حَيْثُ بَلَغَ أَبُو بَكْرٍ، وَمَاتَ فِي مَرَضِهِ ذَاكَ عَلَيْهِ السَّلَام. وَقَالَ وَكِيعٌ مَرَّةً: فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ صوَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ.
    ابن عبّاس مى‌گويد: هنگامى كه رسول خدا بيمار شد، همان بيمارى كه به سبب آن وفات يافت، آن حضرت در خانه عايشه بود. حضرتش فرمود: على را برايم صدا كنيد. عايشه گفت: برايتان ابوبكر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد.حفصه گفت: اى رسول خدا! برايتان عمر را صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. اُمّ فضل گفت: اى رسول خدا! عبّاس را برايتان صدا بزنيم؟ فرمود: صدايش كنيد. هنگامى كه همه آن ها جمع شدند، پيامبر خدا سر مباركش را بلند كرد و على را نديد در نتيجه ساكت ماند. در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا را ترك كنيد.

    آنکس که نداند ونداند که نداند
    در جهل مرکب ابد الدهر بماند
    ؟؟

    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5040

    shariati
    کاربر

    نگقتم جهل مرکب داری ؟؟
    1. تو نتونستی حرف اصلی تایپیک رو ثابت کنی ؟؟ و در مورد استدلال من در مورد مصداق رفتار ی تشبیه پاسخی نداشتی و خواستی در بری اومدی یک حدیث رو از مسند احمد اوردی و اون رو به طور کامل ترجمه غلط کردی و بخش اصلی رو حذف کردی و این چند خط رو
    فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: ” مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ. فَخَرَج أَبُو بَكْرٍ فَصَلَّى بِالنَّاسِ، وَوَجَدَ النَّبِيُّ ص مِنْ نَفْسِهِ خِفَّةً، فَخَرَجَ يُهَادَى بَيْنَ رَجُلَيْنِ، وَرِجْلَاهُ تَخُطَّانِ فِي الْأَرْضِ، فَلَمَّا رَآهُ النَّاسُ، سَبَّحُوا أَبَا بَكْرٍ، فَذَهَبَ يَتَأَخَّرُ، فَأَوْمَأَ إِلَيْهِ: أَيْ مَكَانَكَ فَجَاءَ النَّبِيُّ ص حَتَّى جَلَسَ، قَالَ: وَقَامَ أَبُو بَكْرٍ عَنْ يَمِينِهِ، وَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ ص وَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ، قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: وَأَخَذَ النَّبِيُّ ص مِنَ الْقِرَاءَةِ مِنْ حَيْثُ بَلَغَ أَبُو بَكْرٍ، وَمَاتَ فِي مَرَضِهِ ذَاكَ عَلَيْهِ السَّلَام. وَقَالَ وَكِيعٌ مَرَّةً: فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يَأْتَمُّ بِالنَّبِيِّ صوَالنَّاسُ يَأْتَمُّونَ بِأَبِي بَكْرٍ.

    به این صورت ترجمه کردی که کلا فقط به این ترجمه جاهلانت میتونم بگم اب قطعه؟؟؟
    در اين هنگام عمر گفت: رسول خدا را ترك كنيد.
    و با مغز ناتوان از عمل پر از جهل استدلال دلبخواهت رو از توش در اوردی چون مابقی متن تمام استدالال تورو بر هم میزنه که پیامبر ص میخاست علی رض رو برای نماز بگزارده که اصلا بحث من نبود بلکه بحث اصلی رذالت و بی شرمی تو در حذف متن و تغییر متن در ترجمه بود که از شما خائنین به حسین رض بعید نیست

    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5041

    shariati
    کاربر
    اما بعد جهل بد تر این بود که امدی دو حدیث متفاوت رو باهم مقایسه کردی ؟؟ حدیثی با سلسله راویان
    حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا مَالِكٌ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ الْمُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا
    با این راویان
    حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَرْقَمَ بْنِ شُرَحْبِيلَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ
    مثال ساده برای شما اینه که یک تصادف تو یه چهار راه بین دو اتومیبل رخ میده و دو نفر شاهد داره و هرکدوم در یکی از خیابان های چهار را ه بودن هردو تصادف رو دیدن و ولی هردو هرانچه که دیدن رو میتوانند بگن و هرکدوم اطلاع دقیق از نحوه حرکت ماشین داخل خیابان خود دارند در حالی که در مورد ماشین خیابان دیگر فقط لحظه تصادف را دیدن و برخورد و نحوه حرکت ان ماشین را ندیده اند و داستان را به زبان خود میکویند و لی اصل داستان در هردو یکسان است . ولی جزییات با توجه به دقت و تیز بینی طرفین متفاوت .در مورد این دو حدیث هم داستان همین است هردو یک اتفاق را گزارش میکنند اما انچه که دیدند را فقط میگویند حال با این استدالال خوب به دو متن دقت کن
    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5042

    shariati
    کاربر
    حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا مَالِكٌ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ الْمُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، أَنَّهَا قَالَتْ: ” إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ فِي مَرَضِهِ: مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ،
    ====
    حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَرْقَمَ بْنِ شُرَحْبِيلَ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: لَمَّا مَرِضَ رَسُولُ اللَّهِ مَرَضَهُ الَّذِي مَاتَ فِيهِ، كَانَ فِي بَيْتِ عَائِشَةَ، فَقَالَ: ” ادْعُوا لِي عَلِيًّا ” قَالَتْ عَائِشَةُ: نَدْعُو لَكَ أَبَا بَكْرٍ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ حَفْصَةُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ عُمَرَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، قَالَتْ أُمُّ الْفَضْلِ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، نَدْعُو لَكَ الْعَبَّاسَ؟ قَالَ: ” ادْعُوهُ “، فَلَمَّا اجْتَمَعُوا رَفَعَ رَأْسَهُ، فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا، فَسَكَتَ، فَقَالَ عُمَرُ: قُومُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِلَالٌ يُؤْذِنُهُ بِالصَّلَاةِ، فَقَالَ: مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ “،
    تا اینجا هردو یک چیز میگویند هردو بر مُرُوا أَبَا بَكْرٍ يُصَلِّي بِالنَّاسِ و دستور پیامبر ص میرسند
    ابن عباس میگوید عایشه رض گفت
    فَقَالَتْ عَائِشَةُ: إِنَّ أَبَا بَكْرٍ رَجُلٌ حَصِرٌ، وَمَتَى مَا لَا يَرَاكَ النَّاسُ يَبْكُونَ، فَلَوْ أَمَرْتَ عُمَرَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ.
    خود عایشه رض که دارد در مورد پدر ش صحبت میکند میگوید
    ، قَالَتْ عَائِشَةُ: قُلْتُ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ إِذَا قَامَ فِي مَقَامِكَ لَمْ يُسْمِعِ النَّاسَ مِنَ الْبُكَاءِ، فَمُرْ عُمَرَ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ،
    و هردو دارند تا اینجا یک مطلب کامل بیان میکنند مثل دو شاهد در چهار راه و از اینجا تنها دلیل مطالب متفاوت این است که عایشه رض دارد سخن های گفته شده بین خود و رسول ص و حفصه رض را با جزیات بیان میکند چون خود راویست و همه را از نزدیک دیده ولی ابن عباس رض از این اتفاقات اطلاع نداشته{سخن رد و بدل شده بین ایشان} سخن بین دو همسر و شوهرشان است و ابن عباس رض اصلا نمی توانسته این مطالب را روایت کند ؟ چون نشنیده ؟
    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5043

    shariati
    کاربر

    و ان این بخش است که کلا فقط بین حضرات پیامبر ص و عایشه رض و حفضه رض بود
    فَقَالَتْ عَائِشَةُ: فَقُلْتُ لِحَفْصَةَ قُولِي لَهُ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ إِذَا قَامَ فِي مَقَامِكَ لَمْ يُسْمِعِ النَّاسَ مِنَ الْبُكَاءِ فَمُرْ عُمَرَ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ، فَفَعَلَتْ

    حَفْصَةُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: مَهْ إِنَّكُنَّ لَأَنْتُنَّ صَوَاحِبُ يُوسُفَ، مُرُوا أَبَا بَكْرٍ فَلْيُصَلِّ لِلنَّاسِ، فَقَالَتْ حَفْصَةُ لِعَائِشَةَ: مَا كُنْتُ لِأُصِيبَ مِنْكِ خَيْرًا “
    حال شما امدی از یک موضوع ساده میخای یک معادله چند مجهولی بسازی و برسی به این که پیامبر ص میخاسته علی رض رو امام کنه اونم با حذف حدیث در ترجمه اون بخشی که ترجمه نکردی در واقعه جواب خودت هست و تو از زیر ترجمه اون بخش که پیش نمازی حضرت ابوبکر رض به فرمان رسوالله ص است شانه خالی کردی ؟ و در واقعه اول امدی که به ام المومنین رض توهین کنی نتونستی پاسخ گرفتی اومدی بحث جنگ تبوک رو اوردی وسط اونم نتونستی فرار به جلو با نصفه اوردن حدیث و اوردن بحث امامت حضرت ابوبکر رض و خاستی با حذف اصل حدیث در متن و جایگزین کردن جمله ای که اصلا در متن نیست ؟ با اصل چهار خطی متن تهمت به اهل سنت بزنی و به ام المومنین رض توهین کنی و مجهولات عقل خودت رو به خورد مردم بدی و از یک اختلاف طبیعی در حدیث داستان جنایی ساختی همیشه شما روافض کارتون دست کاری احادیث چه در ترجمه و چه در متن هست تا عقاید پوچتون رو به خورد مردم بدید
    همنجور سوال در سوال من بهت گفتم چرا متن رو درست ترجمه نکردی چرا دست کاری کردی اونوقت تو باز سوال رو هی عوض کردی هی فرار به جلو سوال در سوال بدو بدو که خوب میدویی
    گفتم جهل مرکب داری و درمان ندارد

    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5044

    shariati
    کاربر
    اوریان جان اینان کارشان توهین است اینان همان کسانی هستند که معتقد هستند عباس رض و پسرش کوردلند انوقت میان اینجا این حرفا رو میزنن
    و حالا چطور هست به روایت های انها استناد میکنند ؟؟
    در پاسخ به: Reply To: مقایسه نمودن عایشه با زنان اطراف یوسف توسط رسول خدا #5065

    shariati
    کاربر

    {جناب شريعتي، جنابعالي مثالي براي من زديد. من هم براي روشن شدن موضوع، مثالي براي شما مي زنم.}؟
    این مثال بسیار جاهلانه بود چون در مثال تو همه چیز از اول مشخص است یعنی تو عینک بد بینی و تو هین را زدی و هی داری با داستان سازی عجیب و احمقانه ؟ سفسطه برای اسباط حرف خود ایجاد کردی مثال من با مثال شما از زمین تا اسمون فرق داشت مثال من دلیل تفاوت رو بیان میکرد و قضاوتی در ان در مورد اشخاص از پیش تعیین نشده بود ؟؟ ولی مثال شما بخصوص در این بخش ها مشخص شده کاملا مشخص است که مثال نیست بلکه همان حرف های به زبان داستانی است
    { شما که مي دانيد حسن بهترين و مودب ترين دانش آموز مدرسه است،}{ اين ادعاي فرشيد را بسيار عجيب مي دانيد}
    {از يکي از شاهدان، ماجرا را سوال مي کنيد}
    حال در مبحث من تفاوت در شاهدان بود ؟؟ شما داستان راستان با حس کارگاهی درست کردید که از اول مشخص است .شخصیتهای داستان چگونه اند؟؟وحکم از قبل مثل دادگاه های ایران صادر شده است ؟؟ حال سوال میشود که مگر میشود مدیر از یک شاهد که خودش او را مرتد میداند برای رد دیگری استفاده کند ؟
    مدیر باید تمام حرف های شاهد را بشنود نه بخشی را با کلمه دست کشید کنار بزند ؟؟؟ و چون مطلب شاهد را به طور کامل باید قبول داشته باشد نه نصفه نیمه ؟؟؟؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 104)