پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: منکرین امام زمان معنای غیبت را نفهمیدهاند #9138شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: منکرین امام زمان معنای غیبت را نفهمیدهاند #9139
و اما در مورد حضرت خضر مثل این که شما قرآن را درست نخواندید قرآن کارهایی که حضرت خضر انجام داد و این کارها باعث نجات مردم شد.لطف کن ایات 79 تا 82 سوره کهف را بخوان تا برایت ثابت شود که خضر چه کارهایی انجام داد و این کارها چه تاثیراتی برای مردم داشت
===================
اما در مورد تشبیه امام زمان به خورشید پشت ابر که امام صادق بیان فرمودند:اولا باید بگم که شما که ادعا دارید محبت اهل بیت را چرا به سخنانشان عمل نمی کنید؟ ایا محبت زبانی کافی است؟ ثانیا: نمی خواهم اقرار علمای اهل سنت را به فضیلت امام صادق برایتان بگویم.ثالثا:منظور این تشبیه این است که همانطور که مردم از خورشید پشت ابر به وسیله گرمایش سود می برند از امام زمان هم با توجه به این که او را نمی بینند سود می برند.برایتان نوشتم که معنای غیبت این نیست که امام در جهانی دیگر و با یک وجود ماورایی زندگی کند بلکه غایب یعنی ناشناخته بودن امام توسط مردم. بله امام در میان مردم زندگی می کند و مردم وی را می بینند ولی نمی شناسند و ایشان از یک زندگی طبیعی برخوردار است
برادران حضرت یوسف وقتی برای تجارت به مصر رفتند، مدتی در نزد حضرت یوسف بودند ، اما چون اورا نمی شناختند هرگز گمان نمیکردند که این سلطان، همان برداری است که قبلا او را به چاه انداختهاند. در اینجا برادران در حضور یوسف بودند ولی او را نمیشناختند. غیبت حضرت مهدی علیه السلام نیز از همین قسم است. اگر غیبتی هست نه به معنای آن است که حضرت در جامعه حضور ندارند، بلکه به معنای آن است که ایشان حاضرند، اما ما ایشان را نمی شناسیم.
==========
جزیره خضر به اعتقاد ما درست نمی باشد و در حد یک افسانه است چرا که دلیلی فطعی برای این امر وجود ندارد
==========
درباره این که چرا اسم امام زمان در قران نیامده باید بگویم که شما چه طوری به ابوبکر اعتقاد دارید در حالی که به صراحت اسمی از ابوبکر در قران نیامده؟ناچارید به روایات رجوع کنید تا معلوم شود “ثانی اثنین”درباره چه کسی است ما هم طبق روایات زیادی که هم از کتب اهل سنت و هم شیعه وارد شده پی به وجود امام زمان می بریم
شما طبق کدام دلیل می گویید خدا جانشین پیامبر را تعیین نکرده این همه ایات از جمله ایه اکمال، ایه ولایت و…که به اقرار علمای اهل سنت این ایات درباره امام علی نازل شده است که البته برای اثباتش بحصی جداگانه لازم است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: منکرین امام زمان معنای غیبت را نفهمیدهاند #9140به ادرس های زیر رجوع کن و با دقت بخون لطفاhttp://www.adyannet.com/news/5982
http://www.adyannet.com/news/7704
http://www.adyannet.com/news/12081
لمسعودي الشافعي (متوفاى346هـ):
علي بن الحسين مسعودي، يکي از بزرگان شافعي مذهب در کتاب معتبر مروج الذهب تصريح به ولادت حضرت مهدي عليه السلام کرده است:
الإمام الثاني عشر
وفي سنة ستين ومائتين قبض أبو محمد الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب عليهم السلام في خلافة المعتمد، وهو ابن تسع وعشرين سنة، وهو أبو المهدي المنتظر، والإِمام الثاني عشر عند القطِعية من الإِمامية،
در سال 260هـ ابو محمد حسن بن علي … در زمان خلافت معتمد و در سال 29 سالگي از دنيا رفت. او پدر مهدي منتظر است که امام دوازدهم از ديدگاه مذهب دوازده امامي به شمار ميرود.
مروج الذهب ج 4 ص 160
وقتی در قران می فرماید”اطیعو الرسول”و پیامبر در احادیث بسیاری تصریح می کند که مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند”
حضرت مهدی (عج) از نسل حضرت علی (ع)؛ سیوطی در عرف الوردی نقل کرده که رسول خدا (ص) دست علی (ع) را گرفت و فرمود: “سیخرج من صلب هذا فتی یملأ الارض قسطاً و عدلاً”.
2-3. حضرت مهدی (عج) از نسل فاطمه (س)؛ ابن ماجه از ام سلمه نقل کرده که وی از رسول خدا (ص) چنین شنید: “المهدی من ولد فاطمه”.
ایا این روایات صحیح السند برای شما حجت نیست.وقتی که قران می گوید از رسول اطاعت کنید ایا این نمی رساند که گفتار پیامبر برای ما حجت باشد
وقتی در کتب
قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم من مَاتَ بِغَيْرِ إِمَامٍ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
مسند أحمد بن حنبل ج 4 ص 96
هركس بدون امام از دنيا برود؛ مرگش مرگ جاهلي است.
والمراد بالميتة الجاهلية وهي بكسر الميم حالة الموت كموت أهل الجاهلية على ضلال وليس له امام مطاع لأنهم كانوا لا يعرفون ذلك وليس المراد أنه يموت كافرا بل يموت عاصيا.
فتح الباري ج 13 ص 7
يعني هر كس امام نداشته باشد، مرگش مرگ جاهلي است؛ مثل كساني است كه در دوران جاهليت مردهاند به گمراهي و امامي هم نداشتند كه از او تبعيت كنند؛ چون اينها همچين چيزي را نميدانستند و بعد ايشان ميگويد: مراد اين نيست كه كافر ميميرند؛ بلكه گناه كار ميميرند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ در پاسخ به: Reply To: منکرین امام زمان معنای غیبت را نفهمیدهاند #9145متاسفانه فقط به شما یاد دادند که به ما بگید قیچی می کنید.شما که ادعای قیچی دارید ثابت کنید.خدا لعنت کنه هرکی که قیچی میکنه و حقایق رو کتمان میکنهدرباره مشروعیت زیارت قبور به لینک زیر رجوع کن قبلا بحث کردم(سمت راست عکس عمامه است اونها رو خودم نوشتم خیلی مختصر)
http://forum.jonbeshnet.ir/thread5132.html http://www.adyannet.com/news/5504
توسل
http://www.adyannet.com/news/8966 http://www.adyannet.com/news/2036 خواهشا با دقت بخون
-
نویسندهنوشته ها
ابن حجر العسقلاني الشافعي (متوفاي852هـ):
ابن حجر عسقلاني، يکي ديگر از بزرگان علم رجال و حديث اهل سنت است که تولد حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را مفروغ عنه گرفته و امام عسکري عليه السلام را پدر آن حضرت خوانده است .
وي در کتاب لسان الميزان در شرح حال جعفر بن علي برادر امام عسکري عليه السلام مينويسد:
493 جعفر بن علي بن محمد بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب الحسيني أخو الحسن الذي يقال له العسكري وهو الحادي عشر من الأئمة الإمامية ووالد محمد صاحب السرداب
جعفر بن علي بن محمد … برادر حسن است که به او عسکري گفته ميشود . حسن عسکري (عليه السلام) امام يازدهم از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه است که پدر محمد صاحب سرداب بوده است.
لسان الميزان ج 2 ص 460
ابن حجر الهيثمي، (متوفاى973هـ):
ابن حجر مکي، در کتاب الصواعق المحرقه، تصريح ميکند که امام عسکري عليه السلام فرزندي داشته که در زمان وفات آن حضرت 5 ساله بوده است:
ولم يخلف غير ولده أبي القاسم محمد الحجة ، وعمره عند وفاة أبيه خمس سنين ، لكن أتاه الله فيها الحكمة ، ويسمى القائم المنتظر… .
امام عسکري فرزندي غير از ابو القاسم محمد الحجه نداشت که در هنگام وفات پدرش پنج ساله بود؛ اما خداوند به او در آن سن کم حکمت عطا کرد و قائم، منتظر و … ناميده شده است.
الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ص207
ابن أثير الزري (متوفاى630هـ) :
ابن أثير جزري، در کتاب معتبر الکامل في التاريخ تصريح ميکند که امام عسکري عليه السلام فرزندي به نام م ح م د داشته است:
وفيها توفي الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب (ع) . وهو أبو محمد العلوي العسكري وهو أحد الأئمة الاثني عشر على مذهب الامامية ، وهو والد محمد الذي يعتقدونه المنتظر بسرداب سامرا وكان مولده سنة اثنتين وثلاثين ومائتين.
در سال 260هجري قمري حسن بن علي … عليهم السلام از دنيا رفت. او ابو محمد عسکري يکي از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه است . او پدر محمد است که شيعيان منتظر او از سرداب سامرا هستند .
الكامل في التاريخ ، ج 6 ، ص249 ـ 250 .
و تصریح خیلی دیگر از علمای اهل سنت که به علت اختصار فقط به این موارد اکتفا شد
===========================