azs

پاسخ های ارسال شده در انجمن

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • در پاسخ به: Reply To: سوال از شیعه در مورد امامت! #3225

    azs
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم
    گفتگو های جالبی بود ولی خواستم منم یه چند نکته ای رو عرض کنم
    پیامبر اکرم ص بعد از فوت شان دوچیز رابرای مسلمانان به میراث گذاشتند اول قرآن کریم دوم سنت رسول خدا وتکیه گاه پیامبر هم بر همین دوچیز بود وخدواند هم پیامبر رو برهمین دوچیز قوت قلب داد
    درمورد کلمه ولی هم در بیشتر از جاهای قرآن به معنای دوست آمده از جمله :
    ﴿ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِینَ لا مَوْلَى لَهُمْ﴾ (محمد: 11). یعنی: “این به سبب آن است که خداوند دوست (کار ساز) مسلمان است و به سبب آن است که کافران را هیچ کار سازی نیست”. و نیز در سوره دخان آیه 41 خداوند می فرماید:
    ﴿یَوْمَ لا یُغْنِی مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَیْئاً وَلا هُمْ یُنْصَرُونَ﴾ (الدخان: 41). یعنی: “روزی که دفع نکند هیچ دوستی از دوست دیگر چیزی را و نصرت داده نمی شود”.
    واگر در مسئله غدیر خم هم نگاه کنیم :
    من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه …
    اگر کلمه ولی رو به معنای خلیفه معنا کنیم جمله بالا کدام معنای رو افاده نمیکنه:
    هرکسی که من خلیفه او هستم پس علی خلیفه اوست خدایا خلیفه کن کسی را که علی را خلیفه کند…
    پس رسول خدا نه کسی رو خلیفه انتخاب کرد نه امام .
    از سوی سوره نور آیه 54 خداوند می فرماید: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ.
    خداوند وعده داده است کسانی از شما را که ایمان آورده اند و کارهای نیکو انجام داده اند، به خلافت بر گزیند، همان طور که قبلاً کسانی را به خلافت برگزیده است.
    اینجا کاملا اشاره به خلیفه شدن خلفای راشدین شده (لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ) اگر از نگاه شیعه نگاه کنیم فقط دونفر از امامانشان یعنی حضرت علی رض وحضرت حسن رض خلیفه برحق شدن اگر اینجوری میبود پس در این آیه عوض کلمه (لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ) که یک کلمه جمع است باید کلمه مثنا استفاده میشد پس خدا خلافت خلفای راشدین رو قبول داره (ولی شیعه این موضوع رو رد میکنن).
    والسلام
    در پاسخ به: Reply To: خلفاء اثنی عشر چه کسای هستند؟ #3243

    azs
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم

    حدیث خلفای اثنی عشریه توصیف شخص را افاده نمیکند بلکه عظمت وقدرت اسلام را بیان میکند ومقصود از حدیث اینست که عظمت وجلال دین اسلام در موجودیت این دوازده خلیفه حفظ خواهد شد واین 12 همان 12 خلیفه اول اسلام اند چهار تن از خلفای راشدین و 8 تن از جمله خلفای اموی میباشند که خلیفه دوازده هم عمر بن عبدالعزیز یا عمر ثانی میباشد وبعد از وفات او خلافت اموی ها رو به تضعیف رفت در این دوره 12 نفر اسلام اوج پیشرفت اسلام بود این رو که همه قبول داریم ودر همه جای کتب تاریخ این مورد ذکر شده که بیشترین کشور های اسلامی فعلی در زمان همین خلفا جزء قلمرو اسلام شد در زمان حضرت عمر فتوحات از شرق تا خراسان وترکستان از غرب تا لیبیا از جنوب تا سودان واز شمال تا سرزمین شام پیشروی شد درزمان حضرت عثمان بعضی شهر ها که مرتد شدند دوباره به اسلام مشرف شدند درزمان حضرت معاویه بخش های زیادی از آفریقا مسلمان شدند درزمان ولید بن عبدلملک با آن پنج فرمانده مشهورش قسمت های زیادی رو جزء خاک اسلام کردند وتا خلیفه 12 عمر بن عبدالعزیز که بعد از او خلافت خلافت اموی ها رو به تضعیف رفت وچند خلیفه ضعیف بر اسلام حکومت میکردند.
    حالا خلافت حضرت علی که به گفته شما اولین خلیفه اثنی عشر بود در دورانش اسلام دچار جنگ های داخلی بود تا به فتح کشور های دیگه. چه بسا به بقیه که اگر هر کدوم شون خلیفه میشدن وضعیت بهتراز پدر کلان شان رانداشتند ونه هم هیچ یک از 11 امام دیگر تون قدرت حضرت علی (رض) رو داشتندتا بتونن یک اسلام قوی درست کنند.

    در پاسخ به: Reply To: خلفاء اثنی عشر چه کسای هستند؟ #3244

    azs
    کاربر
    وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الأرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ . سوره نور آیه 54
    این یک آیه مدنی هست ودر زمانی نزول شده که اسلام تنها در مدینه بود و اطراف همه مشرک وبت پرست، اسلام تمکین نداشت و خوف وترس از مشرکین در دل مسلمین بود وهمچنین در ذهن مردم این حرف بود که بعد از پیامبر چی خواهد شد سپس خداوند این آیه را نازل فرمود و سه وعده به مردم داد:
    1- به میان آمدن خلفا از بین صالحین
    2-تمکین اسلام به وسیله شان
    3- تبدیل شدن ترس به امن
    هرسه وعده در زمان خلفای راشدین عملی شد !
    اگر حضرت علی رضى الله عنه خلیفه بلافصل باشد یعنی خلافت ابوبکر رضى الله عنه و عمر رضى الله عنه و عثمان رضى الله عنه باطل است. چون خلافت منحصر به فرد نمی شود و موردی برای صیغه جمع و ضمیر جمع باقی نمی ماند و اعجاز قرآن مبدل به چند کلمه کاذبه خواهد شد، بنابراین آیه استخلاف دلیل قاطعی است بر صحت خلافت خلفا و بطلان اختصاص آن به حضرت علی رضى الله عنه .
    ممکن است گفته شود: که مصداق جمع از علی رضى الله عنه و ائمه درست می شود.
    می گوییم غیر از حضرت حسن آن هم به طور ناقص احدی از ائمه به مقام خلافت نرسیده اند و همه بر اثر ظلم ظالمان وقت در زندان و یا گوشه گیر بوده اند و چه مانعی دارد که به احترام قرآن در رای مهاجرین و انصار و احترام گفتار خود حضرت علی رضى الله عنه و صحت بیعت و اقتدای او به خلفا و درست بودن تزویج شهر بانو با حضرت حسین رضى الله عنه و حلال بودن حقوق سالیانه ای که امیر از خلفا دریافت می داشت و رفع اختلاف خلافت آنها را هم درست بدانیم.
    مسئله غدیر خم موضوع جدا گانه ایست باز هم اگر مایل بودید به آنهم میپردازیم.
    وحرف آخر اگر به کتاب های تاریخ اسلام نگاه کنیم بنیان گذاران شیعه یهودیان بودند که برای ایجاد اختلاف بین اسلام این مذهب را به وجود آوردند واین هم معلوم هست که تورات کلاً تحریف شده ازکجا معلوم که همین یهودیان سازنده مذهب شیعه که دست توانایی در تحریف تورات داشتند دوازده امامتان را هم در آنجا آوردند.
در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)