این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط meisam tamar در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1930
سلام
طبق نقل بزرگان اهل سنت مثل ابوحنيفه ، که ميگويد:
لولا السنة، ما فهم أحد منا القرآن
قواعد التحديث، ج 1، ص 298
اگر سنت نبود ما اصلا قرآن را نميفهميديم.
حال قرآن در سوره نحل آيه 44 ميفرمايد:
وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ
پيغمبر تو موظف هستي که آيات قرآن را براي مردم بيان کني.
باز قرآن ميفرمايد:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَوَلَّوْا عَنْهُ وَأَنْتُمْ تَسْمَعُونَ
سوره انفال آيه 20
از خدا و پيغمبر اطاعت کنيد.
و باز میفرماید :
وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا
سوره جن آيه 23
آن کسي که خدا و پيغمبر را عصيان کند و مخالفت کند، آتش جهنم جاودانه براي آنها رقم ميخورد.
حالا پیامبر میگه بعد از من 12 نفر خلیفه یا امیر یا مرد یا ائمه می اید که از انها پیروی کنید اگر میخواهید اسلام عزیز باشد . ( پس اشکال نگیرید چرا نامشان در قران نیست )
این تا اینجا در مورد منصوص الهی بودن انها .
خوب حالا این دوازده نفر کیستند ؟
ابتدا عکس العمل صحابه را ببینیم :
فقال كَلِمَةً صَمَّنِيهَا الناس فقلت لِأَبِي ما قال قال كلهم من قُرَيْشٍ
صحيح مسلم، ج 3، ص1453
صَمَّنِيهَا الناس؛ يعني مردم باعث شدند به گوش من نرسد و مردم مانع رسيدن سخن پيغمبر به گوش من شدند.
در حديث ديگر ميگويد: صحابه تكبير و سر و صدا كردند و ميگويد:
لاَ يَزَالُ هذا الأَمْرُ عَزِيزاً إلى اثني عَشَرَ خَلِيفَةً فَكَبَّرَ الناس وقال كَلِمَةً خَفِيَّةً قلت لأبي يا أَبَتِ ما قال قال كلهم من قُرَيْشٍ
مسند أحمد بن حنبل، ج 5، ص98
مردم يك دفعه تكبير گفتند و سر و صدا كردند و ضجه زدند.
ابن اثير هم دارد:
اللغط صوت وضجة لا يفهم معناها وقد تكرر في الحديث
النهاية في غريب الأثر، ج 4، ص 257
«لغط»، حرف زدن با ضجه و صداي بلند كه بيمعنا و بيمنطق است.
در روايت ديگر ميگويد: پيغمبر اكرم فرمود: اين دين عزيز است و بزرگوار است تا اينكه فرمود:
إلى اثني عَشَرَ خَلِيفَةً قال فَجَعَلَ الناس يَقُومُونَ وَيَقْعُدُونَ
مسند أحمد بن حنبل، ج 5، ص 99
همين كه گفت دوازده خليفه، مردم پشت سر هم ميايستادند و مينشستند كه صداي پيغمبر به گوش مردم نرسد و مردم پيغمبر را نبينند.
این دوازده نفر کیستند که صحابه تاب شنیدن اسم آنها را ندارند ؟ چرا اصلا صحابه این حرکات را انجام میدهند ؟
ایا این 12 نفر همان اهل بیت پیامبر نیستند که در موردشان فرمود :
إني تارك فيكم الثقلين، كتاب الله و عترتي أهل بيتي، إن تمسكتم بهما لن تضلوا بعدي، و أنهما لا يفترقان حتي يردا علي الحوض.
صحيح مسلم، ج7، ص123 – مستدرك حاكم، ج3، ص148 – تفسير ابن كثير، ج4، ص122 – تفسير آلوسي، ج22، ص195 – تاريخ دمشق، ج54، ص92 – سير اعلام النبلاء، ج9، ص365 – مسند احمد، ج3، ص14 – سنن كبري بيهقي، ج7، ص30 – مجمع الزوائد هيثمي، ج9، ص163 – معجم كبير طبراني، ج3، ص66 – كنزالعمال متقي هندي، ج1، ص186 – تفسير رازي، ج8، ص173
من دوچیز گرانبها در میان شما باقی میگذارم : کتاب خدا و اهل بیتم . به انها تمسک جوید تا گمراه نشوید . وانها در کنار حوض کوثر بر من وارد میشوند .
البته در كتاب الصواعق المحرقة، چاپ جديد، جلد 2، صفحه 237 ميگويد كه از پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) سؤال كردند:
ما بقاء الناس بعدهم؟ قال: بقاء الحمار إذا كسر حلبه.
بعد از اينكه مردم از أهل بيت جدا شدند، شما أمت را چگونه ميبينيد؟ فرمود: مانند يك الاغ كمر شكسته هستند (كه نه توان راه رفتن دارند و نه قدرت بار بردن).
نمونه این الاغ کمر شکسته را در مسایل فلسطین و عراق و پاکستان میبینید .
خوب این حدیث اهل بیت را در کنار کتاب خدا قرار داده است . اهل سنت هم میگویندکه ما انها را دوست داریم ( طبق ایه مودت ) اما تمسکی به انها نداریم . و به ابوبکر و عمر و معاویه و یزید تمسک میکنیم.
و باز در آيه 59 سوره نساء، خداوند خطاب به همه مؤمنين ميفرمايد:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ
اي كساني كه ايمان آوردهايد، از خداوند اطاعت كنيد و از پيامبر و أولي الأمر اطاعت كنيد.
روايات زيادي در منابع شيعه در اين مورد وجود دارد كه خود نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) و ائمه (عليهم السلام) فرمودهاند: «مراد از أولي الأمر، أمير المؤمنين (عليه السلام) و ائمه (عليهم السلام) هستند».
در كتب برادران أهل سنت هم جناب حاكم حسكاني در شواهد التنزيل در ذيل همين آيه ميگويد:
«وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» نزلت في أمير المؤمنين حين خلفه رسول الله بالمدينة، فقال: أتخلفني علي النساء و الصبيان؟ فقال: أما ترضي أن تكون مني بمنزلة هارون من موسي حين قال له: «اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَ أَصْلِحْ (اعراف/142)». فقال الله: «وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» قال: [ها] علي بن أبي طالب ولّٰاه الله الأمر بعد محمد في حياته حين خلفه رسول الله بالمدينة، فأمر الله العباد بطاعته و ترك خلافه.
اين آيه در شأن أمير المؤمنين نازل شد در زماني كه پيامبر عازم جنگ تبوك بود و أمير المؤمنين را به عنوان خليفه در مدينه قرار داد و أمير المؤمنين عرض كرد: آيا مرا بر زنان و كودكان خليفه ميكني؟ پيامبر فرمود: آيا راضي نيستي كه جايگاهت نسبت به من، همانند جايگاه حضرت هارون نسبت به حضرت موسي باشد در زماني كه حضرت موسي به حضرت هارون فرمود: خليفه من در ميان قومم باش و به اصلاح آنها بپرداز. خداوند فرمود: «وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»، مراد از اين آيه، علي بن أبي طالب است كه وقتي پيامبر در زمان حيات خود علي را به عنوان خليفه در مدينه معين كرد، خداوند او را ولي أمر قرار داد و دستور داد تا از او اطاعت كنند و مخالفت با او را ترك كنند.
شواهد التنزيل للحاكم الحسكاني، ج1، ص190
جناب آقاي ذهبي درباره حاكم حسكاني ميگويد:
الحسكاني القاضي المحدث أبو القاسم … شيخ متقن ذو عناية تامة بعلم الحديث.
حسكاني … استادي است محكم و استوار كه عنايت ويژه و كاملي به علم حديث داشت.
تذكرة الحفاظ للذهبي، ج3، ص1200
وقتي همين حديث منزلت را آقاي حسكاني نقل ميكند و اين آيه أولي الأمر را در ذيل آن ميآورد، ميگويد:
و هذا [ها] حديث المنزلة الذي كان شيخنا أبو حازم الحافظ يقول: خرجته بخمسة آلاف إسناد!!!
اين حديثي كه ما آورديم، همان حديث منزلت است كه استاد ما أبو حازم حافظ ميگويد: حديث منزلت را به 5 هزار سند نقل كردهام!!!
شواهد التنزيل للحاكم الحسكاني، ج1، ص195
آقايان أهل سنت به هر كسي حافظ نميگويند. كلمه حافظ از الفاظ دالّ بر مدح است، بلكه بالاترين مرتبه وثاقت است.
و باز نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) در جايي ميفرمايد:
من أطاع الإمام فقد أطاعني و من أطاعني فقد أطاع الله.
از آن طرف هم با سند صحيح در المستدرك علي الصحيحين حاكم نيشابوري نقل شده است كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود:
من أطاعني فقد أطاع الله و من عصاني فقد عصي الله و من أطاع عليا فقد أطاعني و من عصي عليا فقد عصاني.
هذا حديث صحيح الاسناد و لم يخرجاه.
… هر كس از علي اطاعت كند، از من اطاعت كرده است و هر كس علي را نافرماني كند، از من نافرماني كند.
اين حديث صحيح است و بخاري و مسلم آن را نياوردهاند.
المستدرك علي الصحيحين للحاكم النيشابوري، ج3، ص121
خوب حال که دانستیم 12 نفر بعد از پیامبر می ایند و عکس العمل صحابه هم دیدیم و رابطه عترت و قران نیز را فهمیدیم ؛ خداکیلی به درون خودتان مراجعه کنید و ببینید این 12 نفری که برای شما درست کرده اند و نام یزید در میان انهاست ایا همان 12 نفر مد نظر پیامبر است .
و باز برای اینکه در مورد یزید توجیه نیاورید در آيه 124 سوره بقره آمده است:
وَ إِذِ ابْتَلَي إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ
حضرت ابراهيم (عليه السلام) وقتي ديد كه جايگاه امامت، جايگاه رفيعي است، فرمود:
وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي
آيا از ذرّية من هم به اين مقام ميرسند؟
خداوند نفرمود كه ميرسند يا نميرسند. بلكه فرمود:
لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ
اين امامت، عهد و پيمان من است و به افراد ظالم و ستمگر نميرسد.
جناب فخر رازي در ذيل آيه شريفه 124 سوره بقره ميگويد:
المسألة الرابعة: قوله: «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا» يدل علي أنه عليه السلام كان معصوما عن جميع الذنوب، لأن الإمام هو الذي يؤتم به و يقتدي، فلو صدرت المعصية منه لوجب علينا الإقتداء به في ذلك، فيلزم أن يجب علينا فعل المعصية و ذلك محال.
اين آيه دلالت ميكند بر اينكه امام، معصوم از تمام گناهان است. زيرا امام كسي است كه مردم از او پيروي ميكنند و به او إقتداء ميكنند و اگر معصيتي از طرف امام صورت بگيرد، بر ما واجب است كه در آن گناه به او إقتداء كنيم و لازمهاش اين است كه انجام گناه بر ما واجب باشد و اين محال است.
تفسير الرازي، ج4، ص4
در ادامه هم ميگويد:
فثبت بدلالة هذه الآيه بطلان امامة الفاسق.
اين آيه دلالت ميكند بر بطلان امامت هر شخص فاسقي.
تفسير الرازي، ج4، ص47 ـ أحكام القرآن للجصاص، ج1، ص84
فاسق كسي است كه مرتكب گناه ميشود؛ چه كبيره و چه صغيره. ایا شخصی مثل یزید میتواند جز این دوازده نفر باشد یا خیر ؟ اصلا عمر نیز میتواند باشد یا خیر : در صحيح مسلم آمده است كه أبي بن كعب به خليفه دوم ميگويد:
يا إبن الخطاب! فلا تكونن عذابا علي أصحاب رسول الله صلي الله عليه و آله.
اي پسر خطاب! مايه عذاب صحابه رسول اكرم صلي الله عليه و آله نباش.
صحيح مسلم، ج6، ص180
البته در ادامه این حدیث عمر میگوید که خدا میداند که من مایه عذاب نیستم . اما دوستان این ادعای عمر است و همانگونه که میدانید او فرد خشن و تندخویی بوده است . ( حالات شخصی عمر است نه اینکه تندخویی اش به خاطر اسلام و دستور خدا باشد )
یا اصلا میگوید همه این 12 نفر از قریش هستند . حال افرادی از بنی امیه مثل عثمان و معاویه و یزید در این 12 نفر میتواند باشند یا خیر ؟
فقط قبل از جواب دادن به وجدانتان رجوع کنید تا خدای ناکرده از روی تعصب حرفی نزنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10929.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10930.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10931اینکه گفته ای (و باز در آيه 59 سوره نساء، خداوند خطاب به همه مؤمنين ميفرمايد:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ)
پاسخ من :ایه 59 سوره نساء را اگر کاملا بخوانی و قیچی نکنی خداوند به صراحت گفته است اگر تنازع کردید رجوع کنید به خدا و رسول .
و اگر برای پس از فوت پیامبر می بود فردوه الی الله و اولی الامر می آمد و یا فردوه الی الله و ائمه اثنی عشر بعد موت النبی .
اینکه گفته ای (و باز برای اینکه در مورد یزید توجیه نیاورید در آيه 124 سوره بقره آمده است:)
پاسخ من : 1- ما اهل سنت یزید لعین را خلیفه بر حق یا منصوص الهی و حتی عادل نمی دانیم .
2- شما که برای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام دلیلی از قران ندارید متوسل به ایه 124 سوره بقره می شوید که هیچ ربطی به موضوع امامت پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
اینکه گفته ای (اين آيه دلالت ميكند بر بطلان امامت هر شخص فاسقي.)
پاسخ من : شما اول امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران ثابت کن بعد ادعای ارث کن .
و ضمنا درباره نظرات و دیدگاه های حسکانی و ذهبی و رازی و … فارغ از صحت و سقم نقل هایی که کردی به صراحت و بدون مغلطه بازی بفرمایید که شما امامت 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را منصوص علمای اهل سنت می دانید یا منصوص الهی ؟؟!!
مغلطه بازی و فریب کاری و روده درازی برای مردم با سواد و با عقل و شعور امروز فایده ای ندارد .
فقط به درد پا منبری های شما می خورد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10932با سلام .1- به لحاظ اینکه علمای شیعه معتقد به منصوص بودن الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشند باید با آیات واضح و روشن و مرتبط با همان موضوع امامت پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کنند .
2- چرا آیه 44 سوره نحل را به دلخواه خود ترجمه کرده ای تا خوانندگان را فریب بدهی ؟؟؟
و من ترجمه صحیح آن را می گذارم :
(أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
( و ما این ذکر [= قرآن] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است (آیات قران) برای آنها روشن سازی؛)
طبق ایه 44 سوره نحل – آن ایه ای که درباره امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر به سوی مردم نازل شده کدام ایه می باشد که پیامبر تبیین کند ؟؟؟
اینکه گفته ای (حالا پیامبر میگه بعد از من 12 نفر خلیفه یا امیر یا مرد یا ائمه می اید که از انها پیروی کنید اگر میخواهید اسلام عزیز باشد .)
پاسخ من : 1- فارغ از صحت و سقم ترجمه ای که کرده ای در کجای این حدیث پیامبر گفته است که چه اشخاصی و در چه زمانی 12 خلیفه می آیند ؟؟؟
از زمان پیامبر تا امروز و تا هزاران سال آینده بعد از پیامبر می باشد .
2- و شما در لینک http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2278 یک حدیث صحیح از پیامبر گذاشتی که 12 نفر خلیفه از قریش می آیند و من پاسخ شما را دادم :
در این روایت پیامبر گفته اند 12 نفر از قریش هستند و شامل تمام قوم قریش می شود از جمله بنی عباس و …
و نگفته اند از بنی هاشم .
آیا امام تقی یا امام نقی بر مسلمین خلافت کرده اند ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10945سلام
به واله که جواب یکی از سوالاتم را ندادی .
و من اگر مطمئن بودم که شما حرفم را میفهمی برایت جواب مینوشتم ؛ اما مطمئنم که حرفم را نمیفهمی .
این خاصیت وهابی بودن است . همانگونه که ذهبي نامه اي مينويسد به ابن تيميه و ميگويد :
يا خيبة من اتبعك فإنه معرض للزندقة والانحلال
ابن تيميه ! هرکس پيرو تو باشد، در پرتگاه زندقه و انحلال قرار ميگيرد.
فهل معظم أتباعك إلا قعيد مربوط خفيف العقل أو عامي كذاب بليد الذهن أو غريب واجم قوي المكر أو ناشف، صالح عديم الفهم،
آيا نه اين است که پيروان تو عقب مانده و گوشه گير و سبک عقل و عوام و کودن و بيگانه و فرومايه و مکّار و خشک و ظاهر، صلاح و فاقد فهم هستند ؟
فإن لم تصدقني ففتشهم
ابن تيميه! اگر قبول نداري که پيروانت اين گونه هستند و اين چنين افراد عقب مانده هستند، اينها را امتحان کن.
وزنهم بالعدل
اينها را با عدل مقايسه کن.
السيف الصقيل رد ابن زفيل – السُبكي، ص 218
اما من میثم تمار يک جمله به اينها ميگويم آن هم فقط براي اتمام حجت؛ چون ميدانم که اينها زير بار اين حرفها نميروند، بدانيد يک روزي فرا خواهد رسيد که از اين کار و لجاجت و عنادتان پشيمان ميشويد و دو دستي به سر خودتان ميزنيد.
قسم به خدا از اين کارتان پشيمان ميشويد.
اين همه حقائق و اتمام حجت، پشيمان ميشويد؛ ولي پشيماني سود و فائدهاي ندارد.
آن وقت ميگوئيد: اي کاش وقتي فلاني به ما گفت و قسم هم خورد به حرفش گوش ميکرديم.
آن وقت ميگوئيد:
قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ
سوره مؤمنون آيه 106
شقاوت ما باعث شد که اين قضايا را نپذيريم.
اگر در اين دنيا اعترف کنيد و حق را قبول کنيد، تعدادي از مريدهايتان را از دست ميدهيد و نهايتا آن دلارهای نفتي که از طريق عربستان براي شما ميآيد ( مثل حقوق هزار برابری معلمی سجودی )، آن هم بسته ميشود.
اما روزي هر فردي را خدا متکفل است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10946سلام
به واله که جواب یکی از سوالاتم را ندادی .
و من اگر مطمئن بودم که شما حرفم را میفهمی برایت جواب مینوشتم ؛ اما مطمئنم که حرفم را نمیفهمی .
این خاصیت وهابی بودن است . همانگونه که ذهبي نامه اي مينويسد به ابن تيميه و ميگويد :
يا خيبة من اتبعك فإنه معرض للزندقة والانحلال
ابن تيميه ! هرکس پيرو تو باشد، در پرتگاه زندقه و انحلال قرار ميگيرد.
فهل معظم أتباعك إلا قعيد مربوط خفيف العقل أو عامي كذاب بليد الذهن أو غريب واجم قوي المكر أو ناشف، صالح عديم الفهم،
آيا نه اين است که پيروان تو عقب مانده و گوشه گير و سبک عقل و عوام و کودن و بيگانه و فرومايه و مکّار و خشک و ظاهر، صلاح و فاقد فهم هستند ؟
فإن لم تصدقني ففتشهم
ابن تيميه! اگر قبول نداري که پيروانت اين گونه هستند و اين چنين افراد عقب مانده هستند، اينها را امتحان کن.
وزنهم بالعدل
اينها را با عدل مقايسه کن.
السيف الصقيل رد ابن زفيل – السُبكي، ص 218
اما من میثم تمار يک جمله به اينها ميگويم آن هم فقط براي اتمام حجت؛ چون ميدانم که اينها زير بار اين حرفها نميروند، بدانيد يک روزي فرا خواهد رسيد که از اين کار و لجاجت و عنادتان پشيمان ميشويد و دو دستي به سر خودتان ميزنيد.
قسم به خدا از اين کارتان پشيمان ميشويد.
اين همه حقائق و اتمام حجت، پشيمان ميشويد؛ ولي پشيماني سود و فائدهاي ندارد.
آن وقت ميگوئيد: اي کاش وقتي فلاني به ما گفت و قسم هم خورد به حرفش گوش ميکرديم.
آن وقت ميگوئيد:
قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ
سوره مؤمنون آيه 106
شقاوت ما باعث شد که اين قضايا را نپذيريم.
اگر در اين دنيا اعترف کنيد و حق را قبول کنيد، تعدادي از مريدهايتان را از دست ميدهيد و نهايتا آن دلارهای نفتي که از طريق عربستان براي شما ميآيد ( مثل حقوق هزار برابری معلمی سجودی )، آن هم بسته ميشود.
اما روزي هر فردي را خدا متکفل است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10962با سلام .اینکه گفته ای (به واله که جواب یکی از سوالاتم را ندادی .)
پاسخ من : از مطالب اولیه شما در این تاپیک که باز کردی هدف شما مشخص بود که می خواستی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با فریب کاری و دغل بازی ثابت کنی .
حواسم جمع است .
و مثل بعضی از افرادی که قبلا شماها فریب می دادید و آنها را به موضوعات بی ربط مشغول می کردید نیستم .
و مطالب من در این تاپیک خیلی واضح و روشن است دوباره می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند و روش مناظره با شما آخوندهای فریب کار را به عینه مشاهده کنند و سرلوحه کارشان قرار دهند .
1- به لحاظ اینکه علمای شیعه معتقد به منصوص بودن الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشند باید با آیات واضح و روشن و مرتبط با همان موضوع امامت پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کنند .
2- به صراحت و بدون مغلطه بازی بفرمایید که شما امامت 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را منصوص علمای اهل سنت می دانید یا منصوص الهی ؟؟!!
مغلطه بازی و فریب کاری و روده درازی برای مردم با سواد و با عقل و شعور امروز فایده ای ندارد .
فقط به درد پا منبری های شما می خورد .
3- آیه 44 سوره نحل می فرماید :
(أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
( و ما این ذکر [= قرآن] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است (آیات قران) برای آنها روشن سازی؛)
طبق ایه 44 سوره نحل – آن ایه ای که درباره امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر به سوی مردم نازل شده کدام ایه می باشد که پیامبر تبیین کند ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10963با سلام .اینکه گفته ای (و من اگر مطمئن بودم که شما حرفم را میفهمی برایت جواب مینوشتم ؛ اما مطمئنم که حرفم را نمیفهمی .)
پاسخ من : از مطالب اولیه شما در این تاپیک که باز کردی هدف شما مشخص بود که می خواستی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با فریب کاری و دغل بازی ثابت کنی .
حواسم جمع است .
و مثل بعضی از افرادی که قبلا شماها فریب می دادید و آنها را به موضوعات بی ربط مشغول می کردید نیستم .
و مطالب من در این تاپیک خیلی واضح و روشن است دوباره می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند و روش مناظره با شما آخوندهای فریب کار را به عینه مشاهده کنند و سرلوحه کارشان قرار دهند .
1- به لحاظ اینکه علمای شیعه معتقد به منصوص بودن الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشند باید با آیات واضح و روشن و مرتبط با همان موضوع امامت پس از فوت پیامبر اسلام ثابت کنند .
2- به صراحت و بدون مغلطه بازی بفرمایید که شما امامت 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را منصوص علمای اهل سنت می دانید یا منصوص الهی ؟؟!!
مغلطه بازی و فریب کاری و روده درازی برای مردم با سواد و با عقل و شعور امروز فایده ای ندارد .
فقط به درد پا منبری های شما می خورد .
3- آیه 44 سوره نحل می فرماید :
(أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ
( و ما این ذکر [= قرآن] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است (آیات قران) برای آنها روشن سازی؛)
طبق ایه 44 سوره نحل – آن ایه ای که درباره امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر به سوی مردم نازل شده کدام ایه می باشد که پیامبر تبیین کند ؟؟؟
و به آیه 59 سوره نساء و 124 بقره استناد کردی و من جواب شما را دادم و دوباره می گذارم :
ایه 59 سوره نساء را اگر کاملا بخوانی و قیچی نکنی خداوند به صراحت گفته است اگر تنازع کردید رجوع کنید به خدا و رسول .
و اگر برای پس از فوت پیامبر می بود فردوه الی الله و اولی الامر می آمد و یا فردوه الی الله و ائمه اثنی عشر بعد موت النبی .
1- ما اهل سنت یزید لعین را خلیفه بر حق یا منصوص الهی و حتی عادل نمی دانیم .
2- شما که برای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام دلیلی از قران ندارید متوسل به ایه 124 سوره بقره می شوید که هیچ ربطی به موضوع امامت پس از فوت پیامبر اسلام ندارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11011باسلام خدمت خوانندگان عزیز
وبرادر
abdollah1990
وجناب میثم تمار
جواب تمام حرفهای میثم تمار در این تایپک مورخه28/7/93و29/7/93
را اینجا داده ام(واز خوانندگان عزیز میخواهم به ادرس زیر بروند وجواب یاوه های جناب تمار را انجا بخوانند)
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2306
موفق باشید
ابن تیمیه72
1/8/93 -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.