این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط ناشناس در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4011شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4020بله دوست عزيز قضاوت با خوانندگان محترم.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4295جنابrrwکی گفته پسر نوح از اهلبیتش نیست؟ جناب پسرش از اهلبیتش بووووود ولی خداوند بخاطر ایمان نیاوردن آن پسر او را از اهلبیت نوح سلب کرد. بطور مثال پدری از پسرش(زید) چنان ناراض است و داد میزند تو(زید) دیگر پسر من نیستی!!(وبه زعم عقل ناقصتان دیگر زید پسر پدرش نیست!) اگر کمی عقل داشته باشی خودت می فهمی، میگوید او دیگر از اهلبیت تو نیست. پس ما ندیدیم خداوند در قران بگوید همسران رسول دیگر از اهلبیت(یاهمسران) او نیستند؟؟؟؟؟ باشه فرزندان فاطمه از اهلبیت هستند ولی نمی توانی رأس اهلبیت یعنی همسران رسول الله ص به عنوان اهلبیتش رد کنی،
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4529السلام عليكمتا اين مرحله متوجه شده ام كه بسيارى از دوستان محترم شيعه قبول كردن اينكه نسبت به اهل بيت رسول الله ، شموليت واسع دارد را قبول دارند.و اين عجيب نيست زيرا قرآن شاهد است كه اهليت در جاهايى از قرآن به همراه تبعيت آمده است بمانند فرزند نوح كه بخاطر عدم تبعيت از او از اهليت نوح عليه السلام خارج شد.و يا زن لوط كه استثناءً از اهل لوط اخراج شد .و اين مثالها با وجود اين ،نشان دهنده ى اينست كه هميشه زن و فرزند ، اهل مرد هستند و فقط در صورت استثناء و علت و سبب آن مى توان اين امر را نقض كرد.مثلاً در باره ى رسول الله ، فقط طلاق دادن زنى از زنانش حكم اخراج آن زن از اهليت او مى شد .زيرا در شريعت اسلام زن كافر نمى بايد در عصمت مرد مسلم باشد .یَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍفَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِلَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ يَحِلُّونَ لَهُنَّ وَآتُوهُم مَّا أَنفَقُوا وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ أَن تَنكِحُوهُنَّ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّوَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِوَاسْأَلُوا مَا أَنفَقْتُمْ وَلْيَسْأَلُوا مَا أَنفَقُوا ذَلِكُمْ حُكْمُ اللَّهِ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ) سورة الممتحنة – الآية 10(زنان كافر را نزد خود نگه نداريد …و ابوبكر رضي الله عنه بعد از نزول اين آيه ، زن مشركه اى داشت كه او را طلاق داد.بارها من اين سؤالها را از تشيع كرده ام و اثرى از جواب آن نديدم كه آيا اصول و احكام دين را بايستى از آيات محكمات استنباط كرد يا از آيات متشابهات؟و آيا اين آيه ى تطهير از آيات محكمات است يا متشابهات ؟ با دليل .و آيا آيه ى تطهير ، از كجا بنام آيه ى تطهير ناميده ايد؟غير از اينست كه آيه براى تطهير سبب و مسبباتى ذكر كرده است كه آنهم اوامر و نواهى خداوند به مخاطبان آيه؟و تطهير اهل البيت نتيجه ى نهايى التزام آنان به اسباب تطهير ) اوامر الهى ( مى بوده است.البته بستن ديده از حقايق آسان است اما نمى توان ديده ى همه ى مردمان را بست!اين آيه ى تطهير از آيات واضح و محكم است كه شبهه اى بر آن نيست و نمونه ى اين آيه در قرآن وجود دارد كه برادر محترم مقدم در مناظره ى قبلى با عنوانى زيبا آنرا بدينصورت شرح دادشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4530: الحمدلله كه شيعه با ساره دشمن نيست !الله تعالى خطاب به ساره زن ابراهيم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:قَالُواْ أَتَعْجَبِينَمِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُعَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِإِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ)-سورة هود – الآية ۷۳(در اينجا شكى نيست كه مخاطب فقط و فقطيك زناست زيرافعل مخاطب مؤنث)أتعجبين( حتى روى به يك نفر دارد و نه جمع است و نه مذكر !و در ادامه بصورت اهل البيت مورد رحمت و بركات خداوندى وصف شده است.و اين عين شبیه کامل همان آيه ى تطهير است :وَ قَرْنَفِي بُيُوتِكُنَّوَلَا تَبَرَّجْنَتَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَالصَّلَاةَ وَآتِينَالزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَعَنكُمُالرِّجْسَأَهْلَ الْبَيْتِوَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا )33(شبهه اى كه علماى نامخلص شيعه مى خواهند رواج دهند اينست كه خطاب اهل البيت خطابى ست مذكر و زنان مؤنث هستند! !و اين حقيقت را به زشتى انكار مى كنند كه اهل البيت يك واژه ايست كه هميشه بصورت جمع مذكر مى آيد و اين حقيقتى ست قرآنى و ما بخاطر داشتن دلايل قرآنى حتى محتاج به ذكر دليل ديگر نيز نبوديم!و اينكه رسول الله اهل داشته اند به بشريت ايشان مربوطست كه ازدواج ايشان با زنان مورد شك احدى نيست . و اما شموليت و وسيع ساختن نسبت اهليت به ايشان ، امرى ست معنوى كه نشاندهنده ى نزديك بودن مؤمنان به ايشان است .همانطور كه خداوند در باره ى أبينا نبى الله ابراهيم عليه و على نبينا الصلاة و السلام فرموده است:رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ فَمَن تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّيوَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ) سورة ابراهيم – الآية 36(ولى آيا اين نوع شموليت اهليت به أبينا ابراهيم عليه الصلاة و السلام) …ملة أبيكم إبراهيم ..سورة الحج – آيه ۷۸(، نفى اهليت زنان ايشان به ابراهيم عليه و على نبينا الصلاة و السلام است؟ اما اگرباز پافشاری کنیدجواب بدیدکه چرا زن لوط یاپسرحضرت نوح (ع)چراشامل اهل البیت انان نشدن اما زن ابراهیم وارداهل بیت او شد؟بصورت واضع توضیح بدیدکه ایازن جزواهلبیت نیست واگرنیست چرازن ابراهیم (ع)جزو اهل بیت او شداما اگرهست به صورت مختصربگیدچه جیزی باعث ان میشود زن وارداهل بیت بشه البته زنان بیامبر( ص) وسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5648سلام علیکم.آیا انسان بر گوسفند برتری دارد؟ قطعا دارد اما گوسفند جبرا گوسفند شده. پس انسان فضیلتی بر گوسفند ندارد.
خداوند چرا فرموده ان الله اصطفی آدم و نوحا و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین. خب این برگزیده شدن اختیاری بوده یا خیر؟ اگر نبوده که خب پیامبر بودن چه فضیلتی دارد؟
ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی علمه شدید القوی. خب پیامبر اسلام نیز هیچ برتری و فضلی بر دیگران ندارد. چرا که خدا سوالات را به او رسانده و پارتی بازی کرده و آی و وای از دست این خدا که رابطه را بر ضابطه ترجیح داده.
البته غیرت را هم پارتی بازی کرده و به بعضی ها نداده.
بعد عزیز جون نهج البلاغه تمام کلام امیرالمومنین سلام الله علیه است؟ مطالبش در جاهای دیگر با سندهای دیگری نقل نشده؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5649سلام علیکم.حضرت آقای سجودی
آیا انسان بر گوسفند برتری دارد؟ قطعا دارد اما گوسفند جبرا گوسفند شده. پس انسان فضیلتی بر گوسفند ندارد.
خداوند چرا فرموده ان الله اصطفی آدم و نوحا و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین. خب این برگزیده شدن اختیاری بوده یا خیر؟ اگر نبوده که خب پیامبر بودن چه فضیلتی دارد؟
ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی علمه شدید القوی. خب پیامبر اسلام نیز هیچ برتری و فضلی بر دیگران ندارد. چرا که خدا سوالات را به او رسانده و پارتی بازی کرده و آی و وای از دست این خدا که رابطه را بر ضابطه ترجیح داده.
البته غیرت را هم پارتی بازی کرده و به بعضی ها نداده.
بعد عزیز جون نهج البلاغه تمام کلام امیرالمومنین سلام الله علیه است؟ مطالبش در جاهای دیگر با سندهای دیگری نقل نشده؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6037درباره ایه 33 احزاب هر فرد محقق و با سوادی که موضوع ایه و ایات قبل و بعد ان را مطالعه کند به خوبی متوجه می شود که این ایات درباره همسران پیامبر بوده است . و اینکه می گویید درباره زنان پیامبر نیست حرف بی ربط و بی سندی است . و احادیث و روایات که در کتب اهلسنت امده همه گفته اند که علی ، فاطمه ، و حسنیین را پیامبر زیر عبا خود اورد و از خداوند خواست و دعا کرد که انها را هم خداوند جزو اهلبیت پیامبر به حساب اورد . و این دعا کردن پیامبر نشان می دهد که آنها جزو آیه اهلبیت نبوده اند و اگر آیه درباره ی آنها بود پیامبر آنها را زیر عبا نمی برد . مگر خداوند اهلبیت پیامبر را نمی شناخت که پیامبر آنها را در زیر عبا برای خدا نشان داد ؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6038اینکه گفته اید در ایه 33 احزاب از ضمیر کم استفاده شده ، شما به ایات دیگر قران هم مراجعه کن خواهید دید در خیلی از جاها برای خانواده از ضمیر جمع مذکر استفاده شده از جمله برای زن ابراهیم ایه 73 سوره هود . (قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّـهِ ۖ رَحْمَتُ اللَّـهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ ۚ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ) ومخاطب این آیه زن حضرت ابراهیم بوده ولی از ضمیر مذکر استفاده شده است و در دیگر آیات که اگر خواستید برایتان می گذارم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6039ایه 33 سوره احزاب ، شما ایه را قیچی می کنید . ولی باز هم دچار مشکلی بزرگتر می شوید . چون کلمه انما حصر می باشد و اگر بخواهید با فریب و دروغ عصمت و امامت را از ایه 33 احزاب برای همین 3 نفر ثابت کنید و برای 9 نفر دیگر امامان عصمت و امامت را از کجا ثابت می کنید ؟؟؟ و همچنین از کلمه یطهرکم که در این ایه امده عصمت و امامت را نمی توان ثابت کرد . بدلیل اینکه در آیه 11 سوره انفال برای صحابه پیامبر هم از کلمه یطهرکم و عنکم رجز الشیطان و همچنین اضافه بر آن از یثبت اقدامکم نیز استفاده شده است پس آیا صحابه پیامبر هم دارای عصمت هستند ؟؟؟و همچنین در قسمت (آیا ایه تطهیر شامل همسران پیامبر می شود ؟) و ( یک سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی ) همین سایت نیز جواب شما را داده ام .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
پاسخ: دوست عزیز برای این دوباره اینجا قرارش داده ام که خدای نکرده مخاطب ایه ی صم بکم عمی نباشید. جواب رو در انجا بهت دادم ولی باز سفسطه بافی و از این شاخه به ان شاخه رفته اید که شاید برای شما پاسخ باشد ولی برای بنده چیزی جز سیاه کردن صفحه نمیباشد.
و در واقع جوابی که دادم هیچ ردی بر ان وارد نشد مگر اینکه شبهاتی که قبلا ان را جواب داده بودم رو باری دیگر نیز برای جواب به پست من کپی کردی واسه همین وقت تکرار کردن ندارم. معمولا بنده قضاوت رو به خوانندگان میدهم
برای مثال نوشته اید:
2- رسول خدا اهل بيت مطهر خود را قرين قرآن معرفي کرده. اما مثلا به عايشه مي گويد شاخ شيطان ومرکز فتنه ( لطفا مقاله شاخ شيطان اينجانب را مطالعه فرماييد) پس قطعا عايشه فقط اهل بيت نامي رسول خداست نه مطهر.
این رو قبلا جواب داده ام ولی اینکه شما دوباره به ان مقاله ی به قول خودتان(کیلویی) استناد کرده اید واقعا در تعجب و تحیر هستم.
به هر حال قضاوت با خوانندگان