یک سوال فوق العاده ساده از برادران اهل سنت

Home انجمن ها اهل بیت یک سوال فوق العاده ساده از برادران اهل سنت

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  ناشناس در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 40)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #3481
    علی رضا خان حالت خوبه که چنین ادعایی می کنی از کجا معلوم که 900 نفر آمدن همش شیعه نبودن شما که حقوق بگیر شایعه پراکن کم ندارین از برکت حکومت…
    #3485

    سعدی
    کاربر
    بسمه تعالی
    عزیزم درسته انما برای حصر هست پس شما نمیتونید بیش از 5نفر را مشمول آیه قرار بدین پس بقیه با زور و الکی مشمول شده اند
    ثانیا قسمت آخر هم تأکید هست
    ولی قسمت اولش را چرا نمیگین خدا فرموده: خدا میخواهد
    نفرموده حتما این کار را میکنم بلکه فرموده اگه فلان کارها را انجام بدهید و با فلان شرط و شروط خدا میخواهد شما را پاک کند و با توجه با سیاق آیات که (همه از جمله علامه طباطبایی میگویند بایستی در هنگام تفسیر از سیاق استفاده کرد) منظور همسران پیامبرند وگرنه شما به خاطر یک واو در آیه وضو داد و بیداد راه انداخته اید الان چه جوری یک جمله نامربوط در بین شروط گذاشته شده برای همسران پیامبرص آمده است
    آیا این با آسان بودن قران سازگار است؟
    شما تصور میکنین که هرکس با پیامبرص باشد بایستی حتما معصوم باشد و این صحیح نیست و حتی خود پیامبرص مدیون خداست که با وحی پیامبرص را به بهترین نحو با اخلاق نیکو آراست و ما هرگز نمیتوانیم بگوییم که قرآن بر پیامبرص تأثیری نگذاشته و خودش قبلا هم معصوم بوده
    اینگونه نیست بلکه خداوند پیامبرص را تعلیم داد و پیامبر خانواده و هم عصرانش را
    و اگر هم عصران پیامبر مردود بشوند پس وای به حال ما با این همه اختلاف که تشخیص صحیح از غلط مشکل است
    ثالثا در همین سایت به همه سؤالات شما جواب داده شده و من تعجب میکنم که میگین کسی نیست جوابتونو بده
    ولی عقل سلیم و حقیقت جو و عاری از تعصب جاهلی میخواد
    و مامسؤلیم که حقیقت را بشنویم ولی غرور و تعصب مانع پذیرش حق شود
    #3495

    rrw
    کاربر
    جناب سعدي به همه اين سوالات پاسخ داده شده، اما به طور خلاصه عرض مي کنم.
    الف)اين آيه قطعا به عصمت اشاره دارد:
    1- الف و لام «الرجس» الف و لام جنس بوده، و شامل هر نوع پليدى؛ چه ظاهرى و چه باطنى خواهد شد.
    2- دراين آيه از مفعول مطلق تاکيدي(تَطْهيراً) استفاده شده است. از ويژگيهاي اين مفعول يکي قطعيت حدث وديگري نهايت حدوث،است.
    3- صحابه‌اي كه از شان نزول آن با خبر بودند ، اين تطهير را اراده تكويني خداوند مي‌دانند نه تشريعي. و به همين علت آنرا يک فضيلت براي اهل بيت مي دانند.
    ب) قطعا اين عصمت حادث شده است:
    گاهي خدا مي‌فرمايد ، با اين اموري كه من براي شما فراهم كردم خودتان را طاهر كنيد.
    اما در آيه تطهير خداوند با انواع تاکيدات، مستقيماً اراده كرده كه اهل بيت را تطهير كند.يعني واسطه وعلتي قرار نداده.اين اراده همان است حصول مراد همان .اراده خداوند کن فيکون است( إنّما أمره إذا أراد شيئاً أن يقول لَهُ كن فيكون)
    ج)اين عصمت شامل اصحاب کساء بوده وشامل زنان پيامبر نمي باشد:
    1- زنان پيامبر (ص) متعدد بودند و در خانه هاي مختلف زندگي مي کردند لذا در آيه 32 (وقرن في بيوتکن) آمده است . اگر آيه تطهير نيز شامل آن ها مي شد بايد مثلا (اهل البيوت) مي آمد .
    2- خداوند در اين آيه حتي نفرموده اهل بيت بلکه فرموده اهل البيت يعني از” ال” عهديه حضوري استفاده نموده.لذا قطعا اهل بيت در اينجا فقط اصحاب کساء يا حداکثر به همراه ام سلمه مي باشند.
    3- زنان پيامبر هيچيک نگفته اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند. (مانندروايت ام سلمه)
    4- رسول اکرم در حديث ثقلين مي فرمايد: اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله وعترتي اهل بيتي. دقت نماييد که رسول خدا در اين حديث نيز اهل بيت خودرا عام بکار نبرده ومي فرمايند “عترتي اهل بيتي” تاکيد مجدد که اهل بيت من عترت من است.(دوستان توجه نمايند اولين معنايي که از عترت حاصل مي شود اولاد ونسل است ونه چيز ديگر)
    5- پيامبر بعضي از زنان خود را طلاق داد مثل اسماء بنت نعمان و عالیه بنت ظبیان که اين آخري حتي با مرد ديگري ازدواج کرد.(قبل ازنزول آيه تحريم ازدواج با زنان پيامبر)با فرض درست بودن عقيده اهل سنت اين افراد ابتدا زناني عادي بودند وقتي که با رسول خدا ازدواج کردند شامل آيه تطهير شده بطور تکويني پاک مي شوند! و زماني که از پيامبر طلاق گرفتند دوباره فردي عادي مي شوند. آيا اين عاقلانه است.
    6- اصلا چطور مي توان پذيرفت که خداوند با انواع تاکيدات همسران پيامبر را از هر پليدي پاک نمايد، ولي رسول خدا برخي از آنها را بخاطر صفات واخلاق بدشان طلاق دهد وحتي عايشه را مرکز فتنه بداند.(دوستان محترم در اين باره مقاله شاخ شيطان از اينجانب را مطالعه فرمايند)
    7- يك روايت هم وجود ندارد، كه بگويد آيه شريفه دنبال آيات مربوط به همسران پيامبر نازل شده.
    مويد اين احتمال اينکه اگر آيه مورد بحث كه در حال حاضر جزو آيه (و قرن فى بيوتكن) است، از آن حذف شود، آيه مزبور با آيه بعدش كه مى فرمايد: (و اذكرن ) كمال اتصال و انسجام را دارد، و اتصالش بهم نمى خورد.( ميان يک سري آيات که بر يک سياقند و جنبه دستوري دارد ، جمله انما يريد الله … نمي بايست قرار داشته باشد)
    8- آيه تطهير قطعا به عصمت اشاره دارد ، چطور مي تواند اين جمله در ميان جملاتي باشد که از زنان پيامبر ،احکام ابتدايي اسلام را مي خواهد.

    #3900

    mojahed.din
    کاربر

    نوشته اید

    1- آیه با «إنما» حصر شده پس باید این انما در ترجمه بیاید.

    پاسخ: انما دو حالت دارد یا شامل فقط اصحاب کسا میشود یا شامل همه ی اهل بیت میشود

    حالت اول: اگر شامل فقط اصحاب کسا میشود به دلیل حصر پس غیر از فاطمه و سه امام مذکور یعنی علی و حسنین دیگر امامان معصوم نیستند. چرا؟ چون حصر است و انما امده!!!

    حالت دوم: اگر شامل فقط اصحاب کسا نمیشود و انما برای همه ی اهل بیت است در این حالت است که شیعه میتواند برای مابقی امامانش عصمت بتراشد که به این اعمال شیعه مغلطه بلغور کردن گفته میشود. عجیب است شیعه مهدیی که 200 سال بعد از نبی به دنیا امده را از اعضای خانواده ی نبی بداند اما زنان پیامبر را اهل بیت نمیداند.

    پس طبق فلسفه بافی خودت گیر افتادی

    خداوند اهل رو به زن معنی کرده نگاه کنید

    وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ ۚ قَالَتْ مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا) “يوسف:25”

    و در آستانه در آقاى آن زن را يافتند آن گفت كيفر كسى كه قصد بد به اهل تو(زن تو) كرده چيست؟

    مگر نمیبینی که برای زن کلمه ی اهل رو به کار برده است؟

    الله در سوره آل عمران آیه 121 میفرماید: (وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ) «و (به یاد آور) زمانی را که صبحگاهان، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست»

    در آیه آمده صبح خیلی زود، رسول الله از میان خانواده خود بیرون آمد، صبح خیلی زود رسول الله کجا بود؟ خانه خودش یا خانه فاطمه؟

    طبق همین ایه توضیح بده اهل بیت پیامبر کیه؟ سخنان واضح رو رها کردی و قران رو سخت کردی و بازی با کلمات و تعبیرات من در اوردی. که همه ی اینها در مذهب شیعه اموزش داده میشود. طلبه ی شیعه که میره حوزه 6 سال اول رو فقط منطق و فلسفه و کلام میخونه در حدی که چشم و گوش و قلبش کاملا بسته بشه و بعد از این همه مدت طلبه ی شیعه کاملا اماده است تا خرافاتش رو بر قران حمل کند.

    قبلا هم گفتم عقیده ات رو به زور به قران نچسپان و برای عقایدت در قران دنبال ایات متشابهات نگرد بلکه هقیده ات رو از قران بگیر بدون پیشداوری شش ساله

    #3901

    mojahed.din
    کاربر

    نوشته اید

    2- لفظ «رجس» با الف و لام محلی شده این را نیز در ترجمه در نظر بگیرید.

    پاسخ: پلیدی و ناپاکی ظاهری و باطنی. یعنی ای زنان پیامبر با گرفتن اسبابی که خدا ذکر کرد در ایه همانا خدا اراده کرده(یعنی شرط گرفتن اسباب رو قرار داده) و حتمی نیست. اراده کرده که پاکتان کند.تازه این ایه مفهومی عام دارد و برای همه صدق میکند. خداوند در اینجا زنان پیامبر را نمونه قرار داده و تاکید هم کرده که شما مثل زنان دیگر نیستید( يَا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء ) پس باید شما بهتر و پاک تر از همه باشید چرا که مادر تمام مومنان هستید و باید الگو برای بقیه باشید و در ادامه میگوید اسبابی مثل اطاعت از خدا و رسول ونماز و زکات و … را بگیرید که همانا خدا اراده کرده پاکتان کند.

    نوشته اید: پيامبر بعضي از زنان خود را طلاق داد مثل اسماء بنت نعمان و عالیه بنت ظبیان که اين آخري حتي با مرد ديگري ازدواج کرد.(قبل ازنزول آيه تحريم ازدواج با زنان پيامبر)با فرض درست بودن عقيده اهل سنت اين افراد ابتدا زناني عادي بودند وقتي که با رسول خدا ازدواج کردند شامل آيه تطهير شده بطور تکويني پاک مي شوند! و زماني که از پيامبر طلاق گرفتند دوباره فردي عادي مي شوند. آيا اين عاقلانه است.

    پاسخ: خب وقتی ان زنان اسباب رو نگرفته اند پس خدا هم اراده بر تطهریشان نداشته. این ایراد در شکلی دیگر به شیعه بر میگردد. شیعه میگوید”””عترتي اهل بيتي” تاکيد مجدد که اهل بيت من عترت من است.(دوستان توجه نمايند اولين معنايي که از عترت حاصل مي شود اولاد ونسل است ونه چيز ديگر) “”

    در اینجا اولاد حسن چه گناهی داشته اند که خداوند انها را معصوم نکرده؟ ایا عترت و با توجه به معنی شما اولاد و نسل پیامبر نیست؟ ایا این است چنگ زدن به عترت که تبعیض بین دو برادر که هر دو زیر کسا بودند؟ این است چنگ زدن به عترت که افرادی مثل طوسي روايات اشخاصي همچون زيد بن علي بن حسين بن علي كه از اهل بيت پیامبر مي باشد را باطل و مردود مي داند؟؟؟

    الاستبصار للطوسي 1/65-66

    #3954
    دليل شيعه که مي‌گويد اين آيه در رابطه با اهل بيت (عليهم السلام) است، چيست؟
    دليل ما در صحيح مسلم، ج7، ص130، حديث6414 است که خود عايشه ام المؤمنين مي‌گويد:
    وقتي آيه شريفه نازل شد:
    إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (سوره احزاب/آيه33)
    آقا رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم)، علي و فاطمه و حسن و حسين را زير عباي يماني قرار داد و فرمود:
    هؤلاء اهل بيتي.
    اين، نشانگر اين است که اگر غير از اينها، اهل بيت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) بودند، پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) قطعا آنها را زير عباي خود قرار مي داد.
    همچنين آقاي ترمذي در صحيح خود، ج5، ص328 آورده است و آقاي الباني مي‌گويد روايت صحيح است. ام المومنين، ام سلمه مي‌گويد:
    وقتي که آيه تطهير نازل شد، پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم)، علي و فاطمه و حسن و حسين را زير عباي خود قرار داد، رفتم جلو و عرض کردم:
    و أنا معهم يا رسول الله؟ قال: أنت على مكانك و أنت إلى خير.
    آيا من هم جزء اهل بيت هستم. حضرت فرمود: خير، ولي تو هم آدم خوبي هستي.
    و ده‌ها روايات ديگر در اين زمينه آورده‌اند، مخصوصا در کتاب صحيح مسلم که از زيد بن أرقم صحابي نقل مي‌کنند که از او پرسيدند:
    مراد از اهل بيت چيست و آيا زنان پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) هم جزء اهل بيت هستند يا خير؟
    ايشان فرمود:
    لاٰ و أيم الله ان المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر، ثم يطلقها فترجع إلى أبيها و قومها.
    زن با شوهرش يک عمر زندگي مي‌کند و سپس آن مرد، آن زن را طلاق مي‌دهد و آن زن، نزد پدر و قومش مي رود.
    اگر از اهل بيت بود، ديگر نمي‌شود او را از اهل بيت جدا کرد.
    صحيح مسلم، ج7، ص123
    نکته جالب اينکه يکي از علماي اهل سنت ،يک جمله زيبايي گفته:
    ما اهل سنت، اصرار داريم بگوييم که زنان پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم)، جزء زنان پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) هستند و شامل آيه تطهير هستند. جناب ام المومنين عايشه، هر آنچه که در فضائل و مناقب خودش بود، در ملأ عام مطرح کرده است. ما يک روايت ضعيف نداريم که خانم عايشه گفته باشد: من اهل بيت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) هستم يا من مشمول آيه تطهير هستم.
    نه حفصه اين را گفته و نه أم سلمه. اما يک عده از آقايان آمدند كاسۀ داغ‌تر از آش شده‌اند و چيزي را كه خود زنان پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) آن را ادعا نكرده‌اند، اين آقايان آن را ادعا مي‌كنند. اگر ما بگوييم زنان پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) داخل در اهل بيت نيستند، قصد جسارت نداريم. مقام ويژۀ آنها كه همسر پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) بودند، جاي خود را دارد و قرآن آنها را أمهات المؤمنين مي‌شمارد و همان فضائلي را كه قرآن براي آنها گفته، ما هم به همان اكتفاء كنيم و فراتر از قرآن، چيزي درباره آنها نگوييم.
    #3980

    mojahed.din
    کاربر
    هر چند که اقای سجودی در این سایت و دیگر دوستان نیز جواب این سوالات رو به کرات داده اند و شما ندیدید اما برای اینکه مصداق ایه ی صم بکم عمی فهم لا یعقلون قرار نگیری این متن رو باز برات کپی میکنم

    (((معلم در سر کلاس میگوید:

    ای دخترانم، شما همچون دانش آموزان دیگر نیستید؛ پس به گونه‌ای هوس ‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ چونکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از پسر عمه شما دور کند و کاملا او را پاک سازد. و آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛)))

    بازی شیعه با قران نیز همین است. همه چی خطاب به زنان پیامبر است ناگهان….. .

    نوشته ای زنان پیامبر هیچ یک ادعا نکرده اند که زن پیامبر هستند.هههههههه. مگر احتیاجی به همچین ادعایی هست؟ روایت موضوع و کذبی هست که ام سلمه رو پیامبر فرومد اهل بیت نیستی اینها برای بر دلتون خوب است. خدا گفته اهل بیت است نیازی به روایات نیست

    نگاه کن به شاهد قرانی:

    وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ ۚ قَالَتْ مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا) “يوسف:25”

    و در آستانه در آقاى آن زن را يافتند آن گفت كيفر كسى كه قصد بد به اهل تو(زن تو) كرده چيست؟

    مگر نمیبینی که برای زن کلمه ی اهل رو به کار برده است؟ در تعجبم که این قران همش به نفع ما کافران(به خیال روافض) است

    الله در سوره آل عمران آیه 121 میفرماید: (وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ) «و (به یاد آور) زمانی را که صبحگاهان، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست»

    در آیه آمده صبح خیلی زود، رسول الله از میان خانواده خود بیرون آمد، صبح خیلی زود رسول الله کجا بود؟ خانه خودش یا خانه فاطمه؟ طبق همین ایه بگو که اهل کیه؟

    #3981

    mojahed.din
    کاربر
    خداوند میفرماید وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ

    و باز می فرماید :یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ .

    یعنی پیامبر بیوتی داشته است و خانه ی هر زن پیامبر خانه ی خود پیامبر هم بوده است و طبق ایه وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ متوجه میشویم که پیامبر صبح زود فقط از خانه های خودش احتمال بیرون رفتن را دارد و با کمی عقل حتی اندازه ی یک نخود عقل به این نتیجه میرسیم که ساکنان بیوت نبی اهل بیت پیامبر بوده اند

    عاقل را اشارتی کافی است اما احمق را متاسفانه چاره ای نیست.

    رئیس جمهور ایران در این دو دوره سفرهایی به شهرهای ایران داشته است و سعی کرده به بیشتر شهر ها سفر کند. حال فرض کنید به یکی از استان ها برود و فقط در یکی از شهر ها اسکان کند و نتواند به کل شهر های ان استان سفر کند و در شهر مذکور سخنرانی کند و بگوید شما ای مردم غیور استان فلانی همشهری های من هستید شما ها ملت من هستید شماها اهل کشور من هستید. بعد احمقی (رافضیی) پیدا میشود و میگوید برای اینکه به دیگر شهر های این استان نرفته است و نامی از دیگر شهر ها نبرده است پس نتیجه میگیریم که شهر های دیگه ی این استان مال این استان نبوده اند وگر نه حتما رئیس جمهور انها را هم زیر عبای شما اهل کشورم هستید شما ملت من هستید میبرد.

    پیامبر خدا نوه و داماد و دخترش را زیر عبا برده گفته شما ها اهل بیت من هستید ایا باید نتیجه گرفت که دیگر کسی اهل بیتش نیست؟

    #3982

    rrw
    کاربر

    جناب مجاهد دين جنابعالي در پست ديگري، عين همين جواب را داديد وپاسخ آنراهم دريافت کرديد. آيا آنرا نخوانده ايد که دوباره سخن خود را تکرار مي کنيد. در هرصورت بنده در اينجا نيز پاسخ جنابعالي را مي دهم.

    شبهه اي مطرح شده که پس چرا درآياتي ازقرآن ، اهل بيت به معناي همسرآمده است ؟

    پاسخ:

    1- مگر معناي لغوي” صلاه “دعا نيست پس چرا ما از کلمه صلاه فقط به ياد عبادتي خاص که همان نماز است ، مي افتيم. چون رسول خدا صلاه را به نماز تشريع نموده است. بدين ترتيب ديگر ما حق نداريم بگوييم هر دعايي صلاه است!!!

    2- اهل بيت رسول الله نيز چنين است .دقت نماييد که آيه تطهير در خانه ام سلمه نازل شد آيا هيچ همسري خصوصا در خانه خود مي گويد آيا من از آن ها (اهل بيت)هستم؟ پس چرا ام سلمه گفت؟ مي دانيد چرا ،چون او فهميد که منظور رسول خدا شکل ويژه اي از اهل بيتش بود. بهمعناي ديگر به اهل بيت خود يک حقيقت شرعي داد نه يک حقيقت لغوي. مثالي مي آورم. زماني که گفته شود (حديث الدار) نظرها به کجا منعطف مي شود،آيا مراد از دار يک خانه معين براي يک شخصمعين نيست.

    3- هم در حديث ام سلمه هم در حديث عايشه مي بينيم که پيامبر هنگام معرفي اهل بيت خود آنها را در يک کساء حصر کرده و ورود کسي ديگري را اجازه نداده چرا ؟نعوذ بالله ايشان مي خواستند بازي کنند. خير او مي خواست با اين کار فرق بگذارد بين اهل بيت مطهر و اهل بيت غير مطهرش. ايشان بارها همين حصر اهل بيت(مطهر) را تصريح نمودند.

    زماني که بهمباهله رفت همانها را برد وفرمودند:« ان هولاء اهل بيتي» زماني که درحديث ثقلين آنها را قرين قرآن خواند باز اهل بيت را حصر کرد به “عترتي اهل بيتي” .

    عايشه مي گويد ـ پس از آيه تطهير ،در مواردمتعددي هنگام زمان نماز صبح، وقتي پيامبر از جلو خانه فاطمه مي گذشت بلند مي گفت خدايا اينها اهل بيت من هستند . پيامبرچرا چنين مي کرد؟ آيا غير از اين است که مي خواستند با خواندن آيه بفهماند اهل البيت من يک حقيقت شرعيه است. آيا نمي خواست اهل البيت خود رادر محدوده معيني وضع کند .

    4- در حديث ثقلين پيامبر اهل بيت خود را در کنار قرآن قرار داده. آيا معقول است بگوييم هر اهل بيتي . چراکه رسول خدا حتي سلمان راهم اهل بيت خود معرفي کرده .

    4 – اينکه زنان پيامبر هيچيک ادعا نکرده اند که آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند مويد عرايض بنده است.

    5- حتي قرآن اهل بيت ديگر انبياء را داراي مشخصاتي مي داند. خداوند به نوح فرمود «قال يا نوح انه ليس من اهلك»! آيا شما از پسر نزديكتر سراغ داريد ؟ولي اگر پسر هم اهليت نداشته باشد اهل بيت پيامبران نيست.

    6- جنابعالي که به ترجمه بر اساس قرآن خيلي علاقه منديد يک آيه بگوييد که در آن “مولي “به معناي دوست ونه سرپرست آمده باشد.(لطفا پاسخ را در پست ” معناي مولي در واقعه غدير” بدهيد که اين بحث از مسير خارج نشود)

    #4002

    یمین
    کاربر
    به نظر من پاسخ برادر مجاهد بسیار گویا و شفاف میباشد.بیایید زندگی خود را نگاه کنیم.دوستی من یا شما را به صرف شام به منزل خود دعوت میکنداینگونه:لطفن سه شنبه با خانواده{اهل بیت}مهمان من باشید برای شام.

    1آیا من یا شما نباید همسرمان را به همراه خود ببریم؟؟!!

    2.باید دختر و دامادمان و فرزندانش را به همراه ببریم؟؟!!

    فرض بر این که عقل گزینه محال2.را انتخاب کرد.خوب حالا سوالاتی پیش می آید:

    1.میزبان سوال نمیکندکه من میتوانستم بگویم دامادت به همراه خانواده اش را را هم بیاور!ولی نگفتم.

    2.آیا من یا شما که برای سه شنبه دعوت هستیم با فرض اینکه داماد و فرزندانش شامل اهل بیت شود باید 200 الی 300 سال صبر کنیم که نوادگان دهم و یازدهم دختر و دامادمان متولد شوند تا آنها را هم با خودمان به دعوت شام سه شنبه ببریم؟!!!!!!!!!

    3. در بلندی مرتبت سیدنا علی در توحید و اسلام و مجاهد تهای سیدنا علی هیچ شک نیست.و شک نیست که در خانه رسول الله و با آموزش و تربیت مستقیم رسول الله >به این رتبه رسیده اند.منتهی یک سوال خیلی مدت است برای من پیش آمده اینکه مگر سیدنا علی فرزند ابوطالب نبود ؟مگر در مرحله اول به دلیل ابن ابی طالب بودن اهل بیت ابوطالب نیز نباید به حساب آید؟؟!!!متاسفانه آنگونه تاریخ و روایات نقل میکند متاسفانه ابوطالب ایمان نیاورد!!

    #4003

    یمین
    کاربر
    به نظر من پاسخ برادر مجاهد بسیار گویا و شفاف میباشد.بیایید زندگی خود را نگاه کنیم.دوستی من یا شما را به صرف شام به منزل خود دعوت میکنداینگونه:لطفن سه شنبه با خانواده{اهل بیت}مهمان من باشید برای شام.

    1آیا من یا شما نباید همسرمان را به همراه خود ببریم؟؟!!

    2.باید دختر و دامادمان و فرزندانش را به همراه ببریم؟؟!!

    فرض بر این که عقل گزینه محال2.را انتخاب کرد.خوب حالا سوالاتی پیش می آید:

    1.میزبان سوال نمیکندکه من میتوانستم بگویم دامادت به همراه خانواده اش را را هم بیاور!ولی نگفتم.

    2.آیا من یا شما که برای سه شنبه دعوت هستیم با فرض اینکه داماد و فرزندانش شامل اهل بیت شود باید 200 الی 300 سال صبر کنیم که نوادگان دهم و یازدهم دختر و دامادمان متولد شوند تا آنها را هم با خودمان به دعوت شام سه شنبه ببریم؟!!!!!!!!!

    3. در بلندی مرتبت سیدنا علی در توحید و اسلام و مجاهد تهای سیدنا علی هیچ شک نیست.و شک نیست که در خانه رسول الله و با آموزش و تربیت مستقیم رسول الله >به این رتبه رسیده اند.منتهی یک سوال خیلی مدت است برای من پیش آمده اینکه مگر سیدنا علی فرزند ابوطالب نبود ؟مگر در مرحله اول به دلیل ابن ابی طالب بودن اهل بیت ابوطالب نیز نباید به حساب آید؟؟!!!متاسفانه آنگونه تاریخ و روایات نقل میکند متاسفانه ابوطالب ایمان نیاورد!!

    #4007

    rrw
    کاربر
    پاسخ به جناب يمين

    نوشته ايد:” دوستی من یا شما را به صرف شام به منزل خود دعوت میکنداینگونه:لطفن سه شنبه با خانواده{اهل بیت}مهمان من باشید برای شام. آیا من یا شما نباید همسرمان را به همراه خود ببریم؟؟!!”

    پاسخ:

    1- دوست عزيز چرا متوجه عرايضم نمي شويد. اگر کسي من و شما را با اهل بيت دعوت نمايد ، ما همسران خود را نيز مي بريد. ولي آيا اگر کسي نوح را هم با اهل بييتش دعوت مي کرد ، او پسر خود را نمي برد.؟قطعا مي برد. چراکه پسر نوح نيز به لحاظ نسبي اهل بيت نوح است . ولي وقتي موضوع حقيقت شرعي به ميان مي آيد، خدا به نوح مي فرمايد (يا نوح انه ليس من اهلك)

    طور ديگر توضيح مي دهم .اگر کسي پيامبر را به همراه خانواده ( همين اهل بيتي که در نظر عوام است) براي شام دعوت کرده باشد، حتما عايشه را هم باخود برده است ، ولي زماني که مي خواهد به مباهله برود ديگر عايشه را نمي برد. چرا که آنجا جولانگاه اشخاص خاص و برگزيده از اهل بيت يعني اهل بيت مطهر است.

    بگذار طور ديگر توضيح دهم. خدا فرموده است إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آَدَمَ وَ نُوحًا وَ آَلَ إِبْرَاهِيمَ وَ آَلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ (آيه 33 سوره مباركه آل عمران) يعني خود خداوند فرموده که آل ابراهيم برگزيده خداوند است. اما چرا وقتي ابراهيم از خداوند براي فرزندانش طلب امامت کرد، خداوند آنرا نپذيرفت.( قَالَ إِنىّ‏ِ جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِن ذُرِّيَّتىِ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمِينَ ) آيا خداوند نعوذ بالله سخن خود را پس گرفته بود؟ خير . بلکه خداوند مقام امامت براي مصطفاهاي خاص از آل ابراهيم مي داند.(به واقع اهل بيت مطهر ابراهيم ،همچون رسول مکرم اسلام)

    2- رسول خدا اهل بيت مطهر خود را قرين قرآن معرفي کرده. اما مثلا به عايشه مي گويد شاخ شيطان ومرکز فتنه ( لطفا مقاله شاخ شيطان اينجانب را مطالعه فرماييد) پس قطعا عايشه فقط اهل بيت نامي رسول خداست نه مطهر.

    نوشته ايد:” آیا من یا شما که برای سه شنبه دعوت هستیم با فرض اینکه داماد و فرزندانش شامل اهل بیت شود باید 200 الی 300 سال صبر کنیم که نوادگان دهم و یازدهم دختر و دامادمان متولد شوند تا آنها را هم با خودمان به دعوت شام سه شنبه ببریم؟!!!”

    پاسخ:

    لطفا مثال بي ربط نزنيد. مگر ميراث هر فرد غذاهاي پخته شده است، که به آنهايي که موجودند برسد!!! آيا از شما هيچ چيز به نوادگانتان که نخواهيد ديد نمي رسد. در ثاني مگر ميراث انسان همين چيزهاي مادي است؟ آيا خداوند آل ابراهيم را قبل از تولد ايشان مصطفاي خود قرار نداد.( إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آَدَمَ وَ نُوحًا وَ آَلَ إِبْرَاهِيمَ وَ آَلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ) آيا رسول خدا در حديث ثقلين اهل بيت خود را تا قيامت در کنار حوض کوثر قرين هم ندانست؟

    نوشته ايد:” مگر سیدنا علی فرزند ابوطالب نبود ؟مگر در مرحله اول به دلیل ابن ابی طالب بودن اهل بیت ابوطالب نیز نباید به حساب آید؟؟!!!متاسفانه آنگونه تاریخ و روایات نقل میکند متاسفانه ابوطالب ایمان نیاورد”

    پاسخ:

    در رابطه با اين شبهه مي توانيد به مقاله (پاسخ به مقاله آیا در بین اجداد حضرت علی هیچکس بر شرک نمرده بود؟) مراجعه فرماييد. چون بنده حتي لينک وآدرس مقالات خود در همين سايت را هم نبايد بدهم .پس لطفا خودتان در تالار گفتمان، فيلد گفتگوی آزاد را بيابيد.

    #4008

    یمین
    کاربر
    برادر rrv.من به عنوان یک نفر عامه به این مسیله نگاه کرده و میکنم. دلیل هم محفوظ است.منتهی در این جواب های شما مسایلی دیگر نهفته است.من در جایی قرار نگرفته ام که کسی یا عقیده ای را تکفیر کنم یا شخصی را کافر بدنم .منتهی واضح و مبرهن است که کسی که قرآن را {حتی کلمه ای} را قبول نداشته باشد کافر به قرآن است.

    1.ما متوجه نظرات شما هستیم بسیار خوب هم متوجه هستیم.منتهی اشکال از آنجاست که شما و امثال شما دین اسلام را با سنگ ولایت و امامت میسنجید. و کل دین دا در خدمت امام ها و ولایت میدانید حتی شخص رسول الله را !!!!! در حالی که سنگ محک ایمان مسلمین در و هله اول اعمال قرآنی است .پیامبران را الله تعیین میکند و تمام . نمونه وقتی که رسول الله خاتم النبین میباشد>پس اگر شخص رسول الله تمام عمر خود را به دعا برای تعیین پیامبر و جانشین بعدی میگذارند . مخالف مشیت الهی بود و مستجاب نمیشد. حضرت ابراهیم خلیل الله نیز به همانگونه.خواست خدا پیامبری اسمعیل نبوده.

    2.شما به چه واسطه یا دلیل اهل بیت را مطهر میدانید؟آیا به واسطه قرابت با رسول الله؟؟آیا مگر نباید رسول الله را نیز طاهر بدانید؟؟؟گفته های شما بر این استوار است که رسول الله را طاهر نمیدانید{استغفرالله} اما نوادگان و امامان و جانشینهای امامان را {به عقیده خودتان مراجع و ولی فقیه}را طاهر میدانید.!!!!!!!!

    3. مثال بی ربط را دقیقن شما زدید نه ما. به این دلیل:منظور از اهل بیت اهل آن خانه {خانواده رسول الله میباشد}اهل تهران تهرانی است و اهل مشهد مشهدی میباشد.به ما بگویید که یک نفر 300 سال دیگر در شهر دیگری و در خانه ای که جدش رسول خدا است متولد میشود اهل بیت رسول الله حساب میشود اما شخصی که همراه رسول خدا در خانه رسول خدا زندگی میکند اهل بیت نیست!!!!!!!!!به نازم به این منطق و تعصب!جواب ما کجا و جواب میراث شما کجا!؟

    3. آیه تطهیری که شما برای صالحین اهل سنت که نسبت امامان شیعه به آنها داده اید همانگونه که برادر مجاهد نمونه آورد و بیان کرد در سوره ای است که خطاب به زنان رسول الله است چگونه آیه رفت و کلمه رجس برای امام هایی که هنوز متولد نشده اند را نسبت دادید؟همان مثال کلاس درس دخترانه برادر مجاهد بسیار گویا است.

    م ثال نوح نبی را آوردید.یادتان نرود نوح بیش از 900 سال نبی خدا بود اما اهل بیتش {پسر نوح }کافر بود!!!!از معجزات خدا این بود که رسول الله را از داشتن نعمت پسر محروم کرد>که بحث جانشینی را ختم فرماید ولی شما از نوادگان دختری دو باره به این مطلب رفته اید که اگر رسول الله پسر ندارد از نوادگان فاطمه زهرا جانشین درست میکنید!!

    به جای دعوت ما به خواندن مقالات و نوشته های خودتان ما شما را دعوت به خواندن قرآن و عمل به آیات قرآن میکنیم.

    مطلب آخر. یادتان نرود آنکس که قسمتی از قرآن را قبول و قسمت ذیگر را قبول نداشته باشد کافر است. و نیز هر کس پیامبر خدا را طاهر نداندو نوادگانش را طاهر بداند به شدت کافر است.

    #4009

    rrw
    کاربر
    نوشته ايد:” گفته های شما بر این استوار است که رسول الله را طاهر نمیدانید{استغفرالله} اما نوادگان و امامان و جانشینهای امامان را {به عقیده خودتان مراجع و ولی فقیه}را طاهر میدانید.!! ”
    پاسخ:
    آخر شما چگونه و به چه دليل، اين عقايد را به شيعيان نسبت مي دهيد؟ آيا ما رسول الله را نعوذ بالله طاهر نمي دانيم؟ آيا اين نوشته بنده نبود که”خداوند مقام امامت براي مصطفاهاي خاص از آل ابراهيم مي داند.(به واقع اهل بيت مطهر ابراهيم ،همچون رسول مکرم اسلام)”
    نوشته ايد:” به ما بگویید که یک نفر 300 سال دیگر در شهر دیگری و در خانه ای که جدش رسول خدا است متولد میشود اهل بیت رسول الله حساب میشود اما شخصی که همراه رسول خدا در خانه رسول خدا زندگی میکند اهل بیت نیست!”
    پاسخ:
    دوست عزيز با چه کسي مخالفت مي کني با بنده يا قرآن. قرآن زن لوط و پسر نوح را با آنکه در خانه انبياء هستند ، اهل بيت آنها نمي داند. بار ديگر مي گويم شما فرقي ميان معاني اصطلاحي با معاني شرعي واژه ها قائل نيستيد. با اين همه دلايل قطعي و روشن نمي خواهيد قبول کنيد که منظور خدا و رسولش از اهل بيت ، در حوزه شرع است ، نه اصطلاح .
    نوشته ايد:” .( آیه تطهیر ) در سوره ای است که خطاب به زنان رسول الله است چگونه آیه رفت و کلمه رجس برای امام هایی که هنوز متولد نشده اند را نسبت دادید؟”
    پاسخ:
    1- جمله مورد بحث نسبت به جمله قبل و بعدش نظير آيه (اليوم يئس الذين كفروا) است كه در وسط آياتى قرار گرفته كه آنچه خوردنش حرام است. آيا هيچ عاقلي مي گويد اين جمله در ارتباط با دو جمله قبل و بعدش است.
    حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
    2- حدود هفتاد روايت به اين آيه اشاره دارد، اما يکي هم نمي گويد كه آن دنبال آيات مربوط به همسران رسول خدا نازل شده، حتى آنهايي هم كه گفته اند آيه مخصوص همسران رسول خدا است، مانند عكرمه و عروه، نگفته اند كه : اين آيه در ضمن آيات نازل شده.
    3- جالب اينکه اگر جمله فوق از آيه حذف شود، جمله باقيمانده با جمله بعدش كه مى فرمايد: (و اذكرن ) كمال اتصال و انسجام را دارد، و اتصالش بهم نمى خورد.( واو عطف ابتداي آيه 34 نظر مارا تاييد مي کند که ميان يک سري آيات که بر يک سياقند و جنبه دستوري دارد ، جمله انما يريد الله … نمي بايست قرار داشته باشد)
    4- هيچ يک از همسران رسول خدا ادعا نکردند اين آيه در مورد ما نازل شده بلکه خلاف آن را گفته اند.
    #4010

    rrw
    کاربر
    نوشته ايد:” از معجزات خدا این بود که رسول الله را از داشتن نعمت پسر محروم کرد>که بحث جانشینی را ختم فرماید ولی شما از نوادگان دختری دو باره به این مطلب رفته اید که اگر رسول الله پسر ندارد از نوادگان فاطمه زهرا جانشین درست میکنید!!”

    پاسخ:

    بيا اينطوري فرض کن که از معجزات خدا این بود که رسول الله را از داشتن نعمت پسر محروم کرد، تا پسر عموي لايق او علي بي هيچ شبهه اي جانشين رسول خدا گردد.

    جمله آخر:

    دوست عزيز بسياري از اهل سنت پاک ضمير ، همچون دکتر عماد عصام فقط با تدبر در واقعيت اهل بيت رسول خدا، از وهابيت به تشيع مشرف شده اند. ( نقل قول از خودشان است) پس موضوع اهل بيت مهم وکليدي است. ليکن هرکس به اندازه افق ديد و ظرفيت پذيرش نور حقيقت از آن بهره مند مي گردد.

    در اينجا بنده برخود فرض مي دانم از جناب مجاهد دين تشکر کرده و اقرار نمايم که ايشان بي شک قوي ترين فردي هستند که در اين سايت مطلب مي نويسند. ايشان درس بزرگي به حقير دادند که اگر در مطلبي به سخن حقي رسيديم ، بپذيريم وسکوت کنيم (شايد هم تا آماده کردن پاسخ جديد، سکوت کنيم) ولي سخن بي ربط و سبک نگوييم.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 40)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.