گرما در روز غدیر

Home انجمن ها جانشینی گرما در روز غدیر

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  aa در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1455

    aa
    کاربر
    در قسمت مقالات اين سايت مقاله اي با عنوان” آيا در روز غدير هوا گرم بود”به قلم ابوبكر بن حسين وجود دارد. چون درذيل آن امکان پاسخگوي وجود نداشت. نا چار در اينجا مطلبي را بدون هيچ توضيح اضافه از يکي از کتب معروف اهل سنت به عرض مي رسانم.
    حاکم در المستدرک از زیدبن أرقم رضی الله عنه روایت می‌کند که می‌گوید: با پیامبر صلی الله علیه وسلم بیرون رفتیم تا به غدیر خم رسیدیم، دستور داد که مکان و جایی خنک برایش تهیه شود، در روزی که تا به حال چنین گرمایی را مشاهده نکرده بودیم جایی برایش جارو شد، سپس پیامبر صلی الله علیه وسلم حمد و ثنای خدا را به جا آورد و گفت: «یا أیها الناس! إنه لم یبعث نبی قط إلا ما عاش نصف ما عاش الذی کان قبله، وإنی أوشک أن أدعی فأجیب، وإنی تارک فیکم ما لن تضلوا بعده: کتاب الله عزّ وجل» ثم قام فأخذ بید علی رضی الله عنه فقال: «یا أیها الناس! من أولی بکم من أنفسکم؟ قالوا: الله ورسوله أعلم. قال: «من کنت مولاه فعلی مولاه».
    رواه الحاکم فی المستدرک، (3/533)، کتاب معرفة الصحابة و رواه الإمام احمد بطرق کثیرة (1/ 48، 118، 119، 152، 330 …)
    #3247

    aa
    کاربر
    به مناسبت روي سايت قرار گرفتن مجدد مقاله ” آيا در روز غدير هوا گرم بود” بنده نيز بد نديدم روايت فوق دوباره پيش روي دوستان باشد.
    توجه نماييد که در اين روايت زیدبن أرقم ،غدير را به روزی که تا به حال چنین گرمایی را مشاهده نکرده بود، توصيف مي کند.
    #4780

    سید حسن
    کاربر
    پر رویی و وقاحت زمانی به اوج خود میرسد که دوباره همین مقاله را در صفحه اول خود قرار میدهند و بدون اینکه نگاهی به احادیث موجود در کتب خود بیندازند مثل کبک سر خود را در برف فرو میکنند و فکر میکنند بقیه نیز مثل خودشان کر و کورند!

    آقایی که فکر کرده ای به قول خودت یک دروغ بزرگ از شعیان کشف کرده ای؟؟؟؟چشمانت را باز کن!دروغگو غیر از تو کسی نیست

    #4796

    xavi
    کاربر

    چرا دست به تحريف ميزنيد و قصدتان منحرف كردن سخن نويسنده است شرم باد بر شما


    المستدرك على الصحيحين أخبرني محمد بن علي الشيباني بالكوفة ثنا أحمد بن حازم الغفاري ثنا أبو نعيم ثنا كامل أبو العلاء قال سمعت حبيب بن أبي ثابت يخبرعن يحيى بن جعدة عن زيد بن أرقم رضي الله عنه قال ثم خرجنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم حتى انتهينا إلى غدير خم يحيى بن جعدة هنا مرة أخرى “يخبر عن” و ليس تصريحاًبالسماع

    و أيضاً يوجد في الرواية كامل أبو العلاء . قال ابن حبان : كان ممن يقلب الأسانيد ، و يرفع المراسيل من حيث لا يدرى ، فبطل الاحتجاج بأخباره . قال فيه بن حجر صدوق يخطئ و قال الذهبي وثقه بن معين و قال النساء ليس بالقوي. و بذلك فكل الرواة فيهم ما فيهم من قدح يبطل تصحيحها بحالها،

    ديگه اين يه مسئله كاملا واضح و روشنه كه تصحيحات حاكم كشكي بوده و بي دليل هر روايتي رو صحيح ميدونسته همه ميدونن كه مستدرك حاكم بدون تلخيص ذهبي ارزشي نداره ولي خوب شما تقصيري نداري كپي پيست بدون تحقيق و تفحص اين ابرو ريزيها رو هم به بار مياره و متاسفانه اخوند شيعه از جهل مقلدان نهايت استفاده رو ميكنه و با وقاهت تمام با اينكه ميدونه اين روايت ضعيفه و علما حكم ضعفش رو مشخص كردن ولي باز هم ميان و روايت رو دليل ميارن و همونطور كه همه ميدونن دهها روايت بوده كه ثابقا علما اون رو صحيح ميدونستن و امروز علمايي مانند شيخ ناصر الدين ضعف انرا مشخص كرده اند اقاي محب دروغين اين رو خدمتت عرض كنم كه علم رجال اهلسنت مثل روافض نيست كه اگر ده قرن پيش كسي رو موثق دونستن در همون راي خودشون متعصبانه پا بر جا باشند مانند علي ابن ابراهيم قمي زنديق كافر كه بعد از قرنها كه كفر صريحش مشخص شده هنوز كه هنوزه در بين رجاليون شيعه موثقه يا ابو بصيري كه سگ در صورتش ادرار كرده و اون توهينها به امام صادق رو داره و يا دهها راوي كه اهلبيت رضي الله عنهم اجمعين اونها رو لعنت كردن ولي هنوز شيعه اونها رو ثقه و مورد اطمينان ميدونه مشكل شما در جهل و تعصبتونه ما امروز اگر برامون ثابت بشه كه هر كدام از راويان اهلسنت و يا بزرگان موثق نبودند اونها رو رد ميكنيم البته با دليل و منطق نه از روي هوا و هوس مثل شما

    #4823

    سید حسن
    کاربر
    سلام آقای ژاوی.دوست عزیز اینقدر تند نرید پیاده شید با هم بریم!

    متاسفانه جز کپی پیست کردن کار دیگه ای که بلد نیستید جالبه ما رو به کپی پیست کردن متهم میکنین.البته کپی پیست هم اشکالی نداره البته اگه همراه با یه کم فکر کردن باشه خوبه.

    مستیقم میرم سر اصل موضوع:

    گفته اید:”ديگه اين يه مسئله كاملا واضح و روشنه كه تصحيحات حاكم كشكي بوده و بي دليل هر روايتي رو صحيح ميدونسته همه ميدونن كه مستدرك حاكم بدون تلخيص ذهبي ارزشي نداره”

    جواب:دوست عزیز ما فعلا با تصحیحات حاکم کاری نداریم ولی یه حرفی زدید خیلی خوب بود.البته میشه گفت یه سوتی بزرگ دادید.گفته اید:”همه ميدونن كه مستدرك حاكم بدون تلخيص ذهبي ارزشي نداره”

    آفرین اگه یه حرف درست زدی همین بوده.بهتره بدونید همین روایت رو ذهبی تصحیح کرده ولی چون یه کم به خودت زحمت نمیدید تحقیق کنین ندیدین

    ذهبی ذیل همین روایت میگوید:

    صحیح

    المستدرک علی الصحیحین مع تضمینات الذهبی فی التلخیص ، ج3 ، ص613 ، ح6272

    اینم لینک صفحش:

    http://sedigh110.persiangig.com/SA/gh.gif

    الان دیدی چه سوتی دادی!!!

    اشکال نداره بزرگ میشی یادت میره

    اما درباره اشکالی که به روایت گرفته ای که مربوط به کامل ابوالعلاء هستش باید بگم که این راوی رو علمای شما توثیق کردن هر چند تضعیف هایی هم داره که در نتیجه حکم این راوی مختلف فیه میشه و روایاتش حسن میشه و روایت حسن هم در نزد اهل سنت معتبر هستش!

    درباره کامل ابوالعلاء گفته اند:

    ابواحمد بن عدی:

    رأيت في بعض رواياته أشياء أنكرتها ، وأرجو أنه لا بأس به

    ترجمه:در بعضی از روایاتش مناکیری دیده ام اما در او اشکالی نیست

    ابن حجر عسقلانی:
    صدوق يخطئ

    ترجمه:راستگوست اما خطا میکند

    ذهبی:
    وثقه ابن معين

    ترجمه:ابن معین او را توثیق کرده است

    نسائی:

    ليس بالقوي . وفي موضع آخر : ليس به بأس

    ترجمه:قوی نیست در جای دیگر گفته است اشکالی ندارد

    یحیی بن معین:

    ثقه

    با این حال این راوی هم توثیق دارد هم تضعیف.البته تضعیف های او در برابر توثیق ابن معین تاب مقاومت ندارند و بسیار شده که علمای اهل سنت یک راوی را فقط به خاطر توثیق ابن معین قبول داشته اند.

    همچنین نظر خود ذهبی هم نظر یحیی بن معین هست و به همین خاطر است که این روایت را تصحیح کرده است یعنی تضعیف های او را قبول نداشته است

    #4824

    سید حسن
    کاربر
    از این گذشته برای اثبات گرم بودن هوا در روز غدیر روایت های دیگری هم وجود دارد:

    أما حدیث الغدیر فهو أنه علیه السلام قد جمع الناس یوم غدیر خم موضع بین مکة والمدینة بالحجفة وذلک بعد رجوعه عن حجة الوداع وکان یوما صائفا حتى أن الرجل لیضع رداءه تحت قدمیه من شدة الحر وجمع الرجال وصعد علیه السلام علیها وقال مخاطبا معاشر المسلمین ألست أولى بکم من أنفسکم قالوا اللهم بلى قال فمن کنت مولاه فعلى مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله وهذا حدیث متفق على صحته أورده علی رضی الله عنه یوم الشورى عندما حاول ذکر فضائله

    اما حدیث غدیر، همانا رسول خدا«صلی الله علیه وآله» مردم را در روز غدیر خم در مکانی بین مکه و مدینه در جحفه جمع نمود، واین امر بعد از بازگشت از حجةالوداع بود، وآن روز، روزی بسیار گرم بود به گونه ای که از شدت گرما مردم ردای خود را به زیر پای خود افکنده بودند و مردم را جمع نموده و پیامبر بالا رفته و مردم را مخاطب قرار دادند : ای گروه مسلمین ! آیا من به شما از نفس شما اولی و سزاوار نیستم ؟ مردم گفتند : بله .

    پیامبر فرمودند : پس هر کس من مولای اویم پس ، پس علی مولای او می باشد . خداوندا دوست بدار موالی او را و دشمن بدار دشمن او را . یاری کن هر کس او را یاری کند و مخذول کن هر کس او را مخذول نماید .

    این حدیث اجماع بر صحت آن می باشد و علی علیه السلام آن را در روز شوری ، در حین بیان فضائلش بیان نموده است

    شرح المقاصد ج۲ص ۲۹۰- دارالمعارف النعمانیه

    والسلام علی من اتبع الهدی

    الاحقر سید حسن

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.