چرا امام حسین (علیه السلام) با این که می دانستند کشته می شوندباز به کربلا رفتند؟؟؟؟

Home انجمن ها اهل بیت چرا امام حسین (علیه السلام) با این که می دانستند کشته می شوندباز به کربلا رفتند؟؟؟؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  Ali Moghadasi در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 49)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #3367

    حمید رضا
    کاربر
    سلام… ابن ادم:شماچه بخواهی وچه نخواهی درقول اهل سنت صحابی کسی است که….پاسخ : برای ما نظر علمای شما مهم است و نه نظرشما عامی اهل تسنن اگرتعریف صحابه از نظر(به قول خودتان) امام بخاری شما راقانع نکرد بهتر است که تعریف (باز هم به قول خودتان) امام احمد بن حنبل را در این مورد بدانید:اصحاب رسول اللّه (ص)كلّ من صحبه شهرا أو يوما أو ساعة أو رآه. اصحاب رسول خدا (ص)‌ كسى است كه يك ماه يا يك روز يا يك ساعت همراه حضرت بوده و يا ايشان را ديده‌اند!(أسد الغابة في معرفة الصحابة، ج1، ص12.) می بیند که علمایتان نظری متضاد با شما در تعریف صحابی پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم دارند.نکته : گفته اید رسول الله صلی الله علیه و سلم:لا تصلوا علي الصلاة البتراء فقالوا وما الصلاة البتراء قال تقولون اللهم صل على محمد وتمسكون بل قولوا اللهم صل على محمد وعلى آل محمد.بر من صلوات ناقص نفرستید.پرسیدند صلوات ناقص کدام است . فرمودند اینکه بگویید الهم صل علی محمد سپس ساکت شوید بلکه بگویید الهم صلی علی محمد و علی ال محمد.( الصواعق المحرقة،ج2،ص430،: مؤسسة الرسالة )همه ما باید به سنت صحیح پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم ملتزم باشیم .(این تنها یک مورد است که عدم تبعیت شما از سنت پیامبر(ص) را می رساند هر چند که اسم اهل سنت رایدک بکشید.)در مورد ضمیر اذ جوابتان داده شده مثلاً به این آیه توجه نمایید وَاللَّيلِ إِذْ أَدْبَرَ(المدثر/33) طبق استدلال شما یعنی فقط در گذشته شب پشت می کرده . و جالب است بدانید که علمای بزرگ اهل تسنن هم از این آیه زیارت و طلب شفاعت از پیامبر(ص) را برداشته نموده اند.ابن ادم : برادرمن صوفیهاهم میگن پیامبرصلی الله علیه وسلم رامی بینیم.دین ما…پاسخ : دوست گرامی کجا گفته شد خواب وخیال کجا گفته شده متصوفه ، آیا امیر المومنین علی علیه السلام هم که گفته اند که من خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم صوفی بوده است (نعوذ بالله) و در ثانی این حقیر این مطلب را برای اثبات اینکه پیامبر(ص) با این جهان در ارتباط است نیاوردم وگرنه همان سلام نماز برای اثبات این مدعا کافی است (اگر پیامبر(ص) سلام مسلمین را نمی شنود یهنی حدود یک میلیارد مسلمان روزی پنج بار کاری عبث و لغو و بیهوده مرتکب می شوند نعوذ بالله) بلکه برای تنبه آوردم که بگویم که حال چون من و شما نوعی که جواب سلام پیامبر(ص) را نمی شنویم خیال ورمان ندارد که ایشان سلام ما را نمی شنوند بلکه اشخاصی پاک دلی بوده اند که جواب سلام حضرت را بارها شنیده اند. ابن ادم : درمورد(عبادت ودعا)خب علمای مادرست گفتند دیگه …دعا(خواندن)عبادت است-…پاسخ : مگر نظر علمای ما غیر از این است.ابن ادم : :شماازکجامی دانید ؟پاسخ : سول را با سوال جواب ندهید لطفاً
    ابن ادم : درباره آیات مربوط به حضرت موسی علیه الصلاة والسلام …پاسخ : خوشحال هستم که دیدید که نمی توانید عصمت انبیای الهی رضوان الله علیهم را زیر سوال ببرید.
    #3368

    حمید رضا
    کاربر
    ابن ادم : شماآیابا قاعده ی زبان عربی آشنایی دارید؟(فکرکنم ندارید؟)کلمه (اهل)مذکراست.پس باید(کم)بیاید.مثال:قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ…(73)هود…پاسخ : گفته اید بنده با قواعد عربی آشنایی ندارم : وَمَنْ يكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ يرْمِ بِهِ بَرِيئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا(النساء/112)لفظ اهل بعد از ضمير آمده است و برگشت ضمير به ما بعد ، از جهت قواعد عربي جز در موارد خاص صحيح نيست كه اينجا اصلا جزو آن موارد نيست !جداي از اينكه ضمير «كم» مخاطب است و ضمير مخاطب اصلا مرجع لفظي ندارد ! بلكه با واقعيت بيروني مخاطب مطابقت داده مي‌شود !(حال چه کسی با قواعد زبان عربی آشنا نیست .)
    گفته ایداینجافرشتگان به زن حضرت ابراهیم علیه الصلاة والسلام خطاب می کنند.از کی ضمیر مخاطب جمع مذکر و مونث «کم» فقط به یک نفر خطاب می شود.ترجمه آیه: قَالُواأَتَعْجَبِينَ …(فرشتگان گفتند):آیاشمادونفر تعجب می کنید….رحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيكُمْ أَهْلَ الْبَيتِ…رحمت وبرکت خداوند بر شما(دو نفر)اهل البیت …ودرثانی قیاس این آیه باآیه تطهیر درست نیست زیرا در آیات سوره هود مصداق ضمیر کم در خود آیات مشخص شده است :وَلَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُنَا إِبْرَاهِيمَ بِالْبُشْرَى …(هود/69)…وَامْرَأَتُهُ قَائِمَةٌ فَضَحِكَتْ…(هود/71)…قَالُوااَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيكُمْ أَهْلَ الْبَيتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَجِيدٌ(هود/73)ولی در آیات سوره احزاب ذکری از پیامبر(ص) نیست تا گفته شود منظور از اهل بیت ایشان و همسرانشان است.و ثالثاً در آیات سوره احزاب هر جا خطاب زنان پیامبرند لفظ بیوت به کار برده شده است :وَقَرْنَ فِي بُيوتِكُنَّ …وَاذْكُرْنَ مَا يتْلَى فِي بُيوتِكُنَّ … بنا براین اگر منظور زنان پیامبر(ص) بودند باید گفته می شد اهل البیوت .ورابعاًاز زید بن ارقم صحابی پرسیدند : من أهل بيته؟نساؤه؟ چه کسانی اهل بیت(پیامبر(ص))اند؟آیا زنان اویند. پاسخ قال: لا.وايم الله!…گفت:نه به خداقسم!.صحیح مسلم ، باب مناقب علی بن ابی طالب.)(آیا صحابه پیامبر(ص) بیشتر آگاهند یا ما؟؟؟)وخامساً با شما تحدی کرده وازشما می خواهم تنها وتنهایک حدیث ازیکی ازامهات المومنین بیاورید که گفته باشد شان نزول آیه تطهیر ایشان هستند.
    هر چند باشد این افتخار و منقب کمی نیست که کسی مثل ام المومنین عایشه که از هر موضوعی برای فضلیت سازی برای خویش کوتاهی نمی کرد از آن بگذرد ….
    #3369

    حمید رضا
    کاربر
    ابن ادم : درباره آیات مربوط به حضرت موسی علیه الصلاة والسلام …پاسخ : خوشحال هستم که دیدید که نمی توانید عصمت انبیای الهی رضوان الله علیهم را زیر سوال ببرید.ابن ادم:أنزل القرآن على سبعة أحرف لكل آية منها ظهر وبطنالسلسلة الضعيفة برقم: 2989.حکمش ضعيفه و شيخ ارناوط گفته ظاهر يعني تلاوتش وباطن يعني تاويل وتفسير بعضي ايات…درباره آیات قرآن باشمانمیتوان بحث کرد…پاسخ : این حدیث طرق مختلفی دارد و عده زیادی از حافظان سنت و آثار نبوی آن را در کتابشان آورده اند مثلاً همان طور که ذکر شد هیثمی در مجمع الزوائد آن را از چند طریق آورده و تصحیح سندی نموده است و حال با یان تفاصیل بگذار کسی مثل البانی وهابی به یک از طرق آن اشکال بگیرد . چند تن دیگر که این حدیث را تخریج نموده اند : همين حديث را طحاوی در مشكل الاثارج8،ص87،ح3077،هم آورده است وارنووط وهابی در مورد سند حدیث گوید : حدیث حسن و صحیح. و نیز حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیه الاولیاء،ج1،ص 65 آن را با سند خود آورده است و…وهیچنین چندی از علما به شرح این حدیث پرداخته اندمانند بن عربی درکتاب العواصم من القواصم . پس هیچ شکی در صحت این حدیث نیست.ودر آخر در مورد آیات سوره هود شما می خواستید که عصمت حضرت نوح (ع)را زیر سوال ببرید بنده با ظاهر آیات البته مجموعه آیات به طور کامل آوردم که اصلاً ایشان چیز ناحقی درخواست ننموده اند و استغفار ایشان هم از باب شکر گزاری است ( مشکل شما این است که گمان میبرید که انبیاءالهی افرادی عادی مثل من و شما بوده اند بلکه ایشان حتی ترک اولی هم برایشان سیئه محسوب می شده مثلاً شما به داستان حضرت داود (ع) در سوره ص مراجعه کنید می بینید که ایشان دچار گناه و فروجی نشده اند ولی از خدا طلب استغفار کرده اند . این کار چه معنی میدهد.)
    #3370

    حمید رضا
    کاربر
    ابن ادم : نه بابا!عزیزدل معذرت میخواهم ولی شماواقعاازمرحله پرتی….
    پاسخ : وَمَنْ يكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ يرْمِ بِهِ بَرِيئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا(النساء/112) شما به خود زحمت بده مثلا به تفسیر قرطبی رجوع کن در آنجا شان نزول آیه را خواهید یافت : نفر من الجن أسلموا وكانوا يعبدون، فبقي الذين كانوا يعبدون على عبادتهم وقد أسلم النفر من الجن. في رواية قال: نزلت في نفر من العرب كانوا يعبدون نفرا من الجن فأسلم الجنيون والإنس الذين كانوا يعبدونهم لا يشعرون؛ فنزلت «أولئك الذين يدعون يبتغون إلى ربهم الوسيلة» (حال چه کسی از مرحله پرت است؟؟؟)…ثانیا بر فرض محال که آیه سوره اسراء توسل را حرام میداند ولی در سوره مدنی مائده (به اتفاق جمعی از مفسرین این سوره آخرین سوره ای بوده که بروجود نازنین پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم نازل شده است ) آیه ای آمده که این آیه را نسخ می کند : يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(المائدة/35)
در حال نمایش 4 نوشته (از کل 49)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.