چرا امام حسین (علیه السلام) با این که می دانستند کشته می شوندباز به کربلا رفتند؟؟؟؟

Home انجمن ها اهل بیت چرا امام حسین (علیه السلام) با این که می دانستند کشته می شوندباز به کربلا رفتند؟؟؟؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  Ali Moghadasi در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 49)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #3336

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    بنده سوالی کردم درموردالاثلثه واینکه حضرت حسن وحسین رضی الله عنهماجزومهاجرین اند یا انصار؟ شماگفتید:سوال رانفهمیده اید!
    هر کلامی را نجستیَّـش جواب
    زودخودرامیزنی جانابه خواب؟
    گفتید:که آن دوبزرگوار هم ازاهل بیت اندوهم صحابی
    من گفتم حسن وحسین رضی الله عنهما جزومهاجرین اندیاانصار؟(مگه کسی راکه تنهادرکودکی آنهم قبل ازبلوغ بارسول الله صلی الله علیه وسلم باشد صحابه می نامید؟)آیابرای دیگرکودکانی که بارسول الله صلی الله علیه وسلم بودندچنین میگویید؟اگرنمی گوییدپس این بی عدالتی است.-ضمنااهل بیت راخوب آمدید:!!!(هرکه راپسندی داخل کن هرکه ناپسنداست خارج )
    بله لاشک قطعا ویقینا ریحانتان رسول الله صلی الله علیه وسلم جزواهل بیت اند به دعای رسول اکرم صلی الله علیه وسلم.ولی یادتان رفت که خداوندمتعال درکتاب خویش همسران رسول الله صلی الله علیه وسلم رااهل بیت خواند؟واینکه اون حدیث میگه ارتدالناس بعدالنبی الا ثلاثه!(ارتدالناس) مگه علی وفاطمه رضی الله عنهماجزومردم نیستند؟چون یادفقط ازمقدادواباذروعماربود!
    سوالات من واضح بود چطورنگرفتید؟

    حدیثی ازاصول کافی آورده اید-
    اولا:آیااین حدیث صحیح است؟ثانیا:نبوت مگرمال واملاک است که کسی به ارث ببرد-دوما (وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ…)16نمل…درقرآن آمده است. ثالثا:این روبایدبدانیدکه هم داوودعلیه الصلاة والسلام وهم سلیمان علیه الصلاة والسلام پیامبر بودندوهردوپادشاه بودند-قياس مع الفارق؟ رابعا:پس مثل این آیه چرابرای حضرت علی رضی الله نیامد؟
    حدیثی ازمسلم آورده اید-
    چگونه این حدیث روقبول میکنید؟…حذیفه بن یمان رضی الله عنه آیاازجمله ارتدالناس نیست.
    دوما:آیاایشان فرمودندکه علم غیب دارم؟ سوما:مثلااگرقبول هم بکنیم علم غیب روبرای حذیفه بن یمان رضی الله عنه ثابت کردی چه ربطی به ائمه دارد؟…این با علم غیبی که درسرشماست فرق دارد ضمنابرداشت شماازهوس است- مگر شما نمی دانیدکه بسیاری ازمردم ازاتفاقات کوچک وبزرگ قیامت خبردارند؟ اونهم توسط قرآن وسخن رسول الله صلی الله علیه وسلم(وحی).
    دنبال این نباشیدکه خواسته ی دل خویش رابه کرسی بنشانید.دنبال حقیقت باشید.
    درموردآیه:
    -وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا (النساء/64)
    -باز شان نزول یادتان رفت-دوما این آیه اشاره به زمان حیات پیامبرصلی الله علیه وسلم دارد نه دوران ماوشما…به اذظلموا (اذ)دقت نکردید که این مربوط به زمان گذشته (وبهتربگویم دوران حیات پیامبرصلی الله علیه وسلم)است.)
    واقعاتخصیصی قائل نشده؟چگونه میفرمائید:که مربوط به زمان ومکان خاصی نیست؟ضمناقرآن به زبان عربی نازل شده پس سعی کنیدازخودقائده نسازید…موهبتی بزرگترازآن این است که خداوندمتعال میفرماید:(…ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ…)60غافر.(وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ) 16ق.( إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ) بقره. اینهاموهبت نیست .(أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ)36زمرآیاالله برای بنده گانش کافی نیست؟
    ادامه دارد…

    #3337

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    حرف شما:
    شما لطف فرمایید دیگر از این به بعد نمازهایتان را بروید در مدینه بخوانید، زیرا معنا ندارد در خانه خود یا مسجد شهر خود بگویید السلام علیک ایها النبی…
    ج:
    1-در نمازمیگوییم”السلام عليك ايها النبى”، بخاطر اينكه در حديث صحيح آمده.
    2- اگر كسى بر پيامبر صلى الله عليه و سلم صلوات بفرستد، خداوند متعال ملائكه هايى را مسئول كرده است كه اين صلوات و سلام رابه پيامبر صلى الله عليه و سلم برسانند
    3- در «کتاب الاستئذان» صحيح بخاري، از طريق ابي معمرآمده که ابن مسعود بعد از روايت حديث تشهد گفت : ( فَلَمَّا قُبِضَ قُلْنَا: السَّلاَمُ – يَعْنِي – عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) «، زماني که (رسول الله صلی الله علیه وسلم)وفات کرد گفتيم السلام يعني : علي النبي». اين روايت بخاري است.هرکدام روبگی اشکالی نداره.
    اول ببینیم معنی سلام چیست؟-شماکه پیروعقل هستید پس شماچرا؟یعنی پیامبرصلی الله علیه وسلم صدای 1000000نفررادرآن واحدمیشنود؟-مگر شما نمی دانیدکه سلام راملائکه به رسول الله صلی الله علیه وسلم میرسانند؟حتي خودتان هم براين قائليد. پیامبرعظیم الشان صلی الله علیه وسلم درزمان حیات چنین قدرتی نداشتندچطورشدکه بعدازوفات چنین قدرتی یافتند.
    درموردآیه:
    -وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ ﴿60﴾
    فرمودید:
    معنای دعا در این آیه همان طور که در ادامه اش آمده عبادت و پرستش است و هیچ ارتباطی به بحث توسل ندارد
    مگر می شود تناقض گویی از خداوند در یک جا بگوید وبتغوا الیه الوسیله در جای دیگر بگوید…
    ج:
    برعکس معنانکنید
    وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ…وپروردگارتان فرمود:بخوانیدمراتااجابت کنم شمارا…
    إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي…براستی کسانیکه کبرمی ورزندازعبادت من…
    شمادعاراعبادت نمیدانید؟-آیااین ادعونی ربطی به عن عبادتی ندارد؟
    ودرمورد (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (35) المائده-
    ای کسانیکه ایمان آورده اید ازالله پرواکنید وبرای تقرب به اووسیله بجویید ودرراهش جهادکنیدباشدکه رستگارشوید.
    چرادقت نمی کنید؟؟؟-الله متعال یکی از وسائل را درهمین آیه اسم برده (جهاد)
    جهادبهترین راه رسیدن به الله است.این راکه باید بدانید!
    ادامه دارد…
    #3338

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    درموردآیه:
    تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ …253بقره-
    برخى از آن پيامبران را بر برخى ديگر برترى بخشيديم
    برتری درچه ؟…برتری درعلم غیب ؟شماچراهمه آیات رادررابطه باعلم غیب میدانید؟آیااین فضیلت نمیتوانددرچیزدیگری باشد؟…مگربرتری پیامبران بخاطر علم غیب است؟
    حال ادامه آیه راهم بخوان برادرعزیز.
    …مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ…253بقره-
    از آنان كسى بود كه خدا با او سخن گفت و درجات بعضى از آنان را بالا برد و به عيسى پسر مريم دلايل آشكار داديم و او را به وسيله روح القدس تاييد كرديم
    ودرآیه ی دیگری میفرماید:
    وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَى بَعْضٍ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا (55)اسراء
    و پروردگار تو به هر كه [و هر چه] در آسمانها و زمين است داناتر است و در حقيقت بعضى از انبيا را بر بعضى برترى بخشيديم و به داوود زبور داديم (55)
    برتری راخداوندمتعال بیان فرموده است-آیادراین آیات برتری رامشاهده کردید؟آیااثری ازعلم غیب دراین برتری ها مشاهده کردید؟
    فرمودید:
    1- علم غیب ذاتا مخصوص خداست خداوند نخواسته که حضرت موسی بداند که عصای تبدیل به ازدها خواهد شد.
    ج:
    پس به من بگوییدعلم غیب چه زمانی عمل میکند؟
    فرمودید:
    2- نعوذ بالله می گویید که یک پیامبر الهی آن هم از نوع اولو العظمش یک نفر را اشتباهن کشته است . پناه بر خدا ازاین حرف.
    ج:
    قرآن نخوانده ای مگر؟
    حضرت موسی علیه الصلاة والسلام بعدازکشته شدن اون شخصی که بهش مشت زده بودچی گفت:؟
    … قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِينٌ (15)
    گفت اين كار شيطان است چرا كه او دشمنى گمراه‏ كننده [و] آشكار است (15)
    قَالَ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (16)
    گفت پروردگارا من بر خويشتن ستم كردم مرا ببخش پس خدا از او درگذشت كه وى آمرزنده مهربان است (16
    فرموده اید:
    4- این درخواست هفتاد نفر از بنی اسرائیل بود نه در خواست حضرت موسی علیه السلام لطفاً شان انبیای الهی را حفظ کنید.
    علم غیب مال خداست هر وقت و هر جا بخواهد به هر کی بخواهد میدهد . لطفاً تو علم خداوند فضولی نکنید زیرا : وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا(الإسراء/85)
    ج:
    برادرعزیز وایسا کجارفتی؟-بحث یه چیزدیگه بود.
    (…قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ قَالَ لَن تَرَانِي…) 143اعراف
    عرض كرد پروردگارا خود را به من بنماى تا بر تو بنگرم فرمود هرگز مرا نخواهى ديد
    اینجاتقاضای رویت الله متعال توسط که بود؟…دقت بفرمایید…من گفتم حضرت موسی علیه الصلاة والسلام نمیدانست که ناممکن است.

    ادامه دارد…

    #3339

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    فرموده اید:
    پاسخ :مگر من گفتنم ایشان برای جنگ رفتند
    ایشان بیعت فردی کافر کیش چون یزید را مشروع نمی دانستند از طرفی یزید علیه اللعنه لشگری فرستاد تایا از امام حسین(ع) بیعت بگیرند یا ایشان را به قتل برسانند و امام نیز چاره ای جز جنگ و قتال با سپاه یزید را نداشتند.
    ج:
    خب پس برای چه رفتند؟…خودتان گفتیدقیام کرد!
    دوما:منطقی باشید…چشمتون رونبندید…آیایزید لشکرش راآوردجلوی درخانه حضرت حسین رضی الله عنه ویااینکه حضرت حسین رضی الله عنه به سمت کوفه آمد؟.طوری صحبت میکنید که یک فردعامی فکرمیکندکه لشکریزیدرفته بردرخانه حضرت حسین رضی الله عنه وآنجا شهیدش کردند.(درست است که یزیدظالم وفاسق و…است ولی تحریف تاریخ نه به نفع شماست نه به نفع ما)
    فرمودید:
    به زعم تمام علمای شیعه شیخین کافرومرتد نبوده اند و مسلمان بوده اند.
    ج:
    پس ازمذهب خویش بی خبرید.
    فرموده اید:
    درمورد صلح امام حسن(ع) اولا که به ایشان نیاموزید که ایشان از شما داناترند
    ج:
    چرادوست داریدبارهایک جمله راتکرارکنید؟(کسی قصدآموزش ندارد قصد،رسیدن به یک نتیجه ی منطقی است.)
    فرمودید:
    ثانیاً امام حسن حتی این هفتاد و نفری هم که امام حسین را یاری نمودن در کنار خود نداشت تا بتواند قیام کند.
    ج:
    چراباز تاریخ راتحریف میکنید؟…حضرت حسن رضی الله عنه یک ارتش داشت.
    دوما:70نفربرای قیام کافیست؟(ضمناحضرت حسین رضی الله قصدجنگ نداشتنداون هم با70نفر!)
    فرموده اید:
    در غزوات مسلمین با لشگر کفر مواجه بودند در واقعه کربلاء نیز امام حسین با لشگر کفر روبرو بود.کسانی که اجر رسالت زیر سم اسب هایشان له نمودند.
    ج:
    درغزوات افرادمقابل یعنی مشرکان وکافران بودندکه نمیخواستندبگویند(لااله الاالله محمدرسول الله)-ولی درکربلاکسانی درلشکرمفابل بودندکه شهادتین راسرداده بودند-ولی ظالم وفاسق بودند…!…چراچشمهایت رابسته ای؟
    درست است که آنهاجرمی مرتکب شده اند واین اتفاق فاجعه بود…ولی انصاف هم چیزخوبیست.
    اجررسالت؟منظورتان چیست؟
    به این آیه توجه کنید-الله متعال میفرماید:
    (… وَمَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا)(136)النساء
    و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتابها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد در حقيقت دچار گمراهى دور و درازى شده است136
    (إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا) (116)النساء
    خداوند اين را كه به او شرك آورده شود نمى‏آمرزد و فروتر از آن را بر هر كه بخواهد مى‏بخشايد و هر كس به خدا شرك ورزد قطعا دچار گمراهى دور و درازى شده است (116)
    خداوندمتعال تعیین میکندکه چه چیزهایی سبب کفرمیشود نه شما…واگرهرکسی رابخاطرظلم وفسق تکفیرکنیم چه به سرامت اسلامی می آید؟.
    نیست به میل من وتوای عزیز

    ادامه دارد…

    #3340

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    -به السیرة الحلبیه نظرکردم ولی درج2ص247چنین چیزی نیافتم شایدتقصیرازمن باشه.ولی شماخودتان ازهمان کتاب خوانده ایدیاازسایت کپی پیست کرده اید؟
    2-آیااین که شماآورده ایدرابررسی کرده ایدکه آیاصحیح است؟.
    3-اگرصحیح هم باشد.آیاعزاداری ایشان به عزاداری شماشباهتی دارد؟ضمنارسول الله صلی الله علیه وسلم.مگرفقط درهمان لحظه گریه نکردند؟نکندمیخواهیدبگوییدکه نعوذباالله هرسال درآن روزهیئت راه می انداختند؟…نفرمایید!!

    تراویح بدعت عمررضی الله عنه نیست خودتان بهترمیدانید.شمانخوانید مشکلی نیست خواندنش واجب هم نیست.(شمابه واجبات برسید-عزاداری!!که عین سنت است نه؟)
    برای نمازتراویح بایدسرپایکی دوساعت ایستادخسته میشوید…
    ولی متعه برای جوان وپیرهم فال است وهم تماشا!
    فرموده اید:
    باز هم که مصلحت می خواهید ؛ از شما می پرسم چه مصلحتی بود که مسلمین بروند در کوه احد شکست بخورند؟!!
    ج:
    قیاس مع الفارق؟دوما:آیامیدانیدکه درآن دوران مشرکین درپی جنگ بودند.آیامیدانیدحمله ازجانب مشرکین بود؟شماکه بایدبدانیدبیشترجنگهای رسول الله صلی الله علیه وسلم جنبه ی دفاعی داشت.
    رسول الله صلی الله علیه وسلم با70نفربه جنگ رفته است؟
    فرمودید:
    راسخون ماجرای خضر و موسی رابه تقابل عقل ظاهر بین و عقل باطن بین تاویل نموده اند.
    ج:
    بازهم درست نفرمودید.آیه راتاآخربگذارید.لطفا
    وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ (7)آل عمران
    تاويلش راكسى جز خدا نمیداند وريشه‏ داران در دانش میگويند ما بدان ايمان آورديم همه [چه محكم و چه متشابه] از جانب پروردگار ماست و جز خردمندان كسى متذكر نمیشود (7)
    بعداز (الاالله) درقرائت وقف می آید-یعنی-مابین (الاالله) و(الراسخون) …دقت کرده اید؟
    برای این آیه این قول هم هست.یعنی جزالله کسی نمیداند…وراسخون درعلم بدان ایمان می آورند.
    فرمودید:
    مسلمانان در جنگ احد شکست خوردند چه فائده ای برای دین داشت؟
    ج:
    قیاس مع الفارق؟دوما:درموردجنگهای زمان پیامبر صلی الله علیه وسلم بحث رفت.
    فرمودید:
    در مورد عزاداری هم شما سنت و سیره پیامبر(ص) همان طور که ذکر شد را هم قبول ندارید.
    ج:
    همینکه شماپیروسنت هستیدبرای همه کفایت میکند.
    فرمودید:
    امامان نیز از جنس پیامبران هستند جز اینکه شریعتی جدید نیاورده اند و همان شریعت خاتم را تبلیغ می کنند
    ج:
    شماازکدام آیه قرآن براتون ثابت شدکه امامان ازجنس پیامبراناند؟
    درباره حدیث منزلت موسی وهارون علیهماالسلام:
    لطف بفرماییدمتن عربی رابیاوریدتابحث شود. وبعدهم انصاف بخرج دهید.درنظرشماحضرت علی رضی الله عنه معصوم هستند.
    بایداطاعت مطلق بشود.کوچکترین اعتراض به حضرت علی رضی الله عنه مساوی باکفراست.بااین عقیده ی شماآیاایشان پیامبرنیست؟…بااین اوصاف که ایشان راپیامبرکردید.

    ادامه دارد…

    #3341

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    درموردآیه:
    مساله ایمان از اسلام جداست : قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ(الحجرات/14)
    فرموده اید:
    این با ایمان مردن است که باعث سهادت آخرت می شود.
    ج:
    ایمان به آن چیزهاییکه الله فرموده اند یاآنچه که شماساخته اید؟

    درموردمطلبی که از:المناقب للخوارزمي، ص68 ـ مناقب آل أبي طالب لإبن شهر آشوب، ج3، ص2
    آورده اید.
    متن عربی کو؟دوما:صحیح است؟سوما:این ضدقرآن نیست؟چهارما:چیزی به این مهمی چرادرقرآن نیامده است؟
    آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ-285بقره
    فرموده اید:
    پاسخ : واقعه کربلا همانطور که آمدقضای الهی بود و امام نمی تواست که با قضای الهی بجنگد که. اجتهاد باری یک معصوم معنا ندارد . فعل و حرف معصوم ، فعل و حرف مورد رضایت خداست .
    بنده کجا گفتم که امام می دانست مردم کوفه به ایشان خیانت می کنند.
    ج:
    پس علم غیب نداشتند نه؟
    فرموده اید:
    1-حقی که از جانب خدا تشریع شده است دادنی نه گرفتنی . به عنوان مثال نفقه زن بر مرد تشریع شده است حال باید مرد این حق را بدهد یا زن بگیرد؟
    ج:
    قیاس مع الفارق؟-پس چراوقتی حضرت علی رضی الله عنه راخواستندخلیفه چهارم بکنندگفت مرارهاکنید؟ونمیخواست که قبول بکنه.(خلافت روغصب کردندسکوت کردند-خواستندبه خلافت منصوبش کنندگفتند:نمیخواهم)!
    فرموده اید:
    3- تمساح هم قلب رئوف داره که اشک میرزه مگر خودتان نگفتید اشک تمساح!!!
    ج:
    شیخین رضی الله عنهما چپ میروند میگوییدچرابه چپ رفتند؟راست میروندمیگوییدچراراست رفتند؟
    هرکه به چشم شمااگربدباشه هرکاری هم بکنه بده-وهرکسی که به چشم شماخوبه هرکاری بکنه یک توجیهی می تراشید.چرا؟
    فرموده اید:
    منظور تان از مدح خلفا آن چیزی است که در خطبه شقشقیه آمده است.
    ج:
    حالاازهرکجا….!…حتماضعیف است نه؟…ولی چه فایده اگرالان خداوندمتعال حضرت علی رضی الله عنه رازنده بکنندوباشماصحبت بکنندوبگویندکه شیخین رضی الله عنهما صالح ومومن عادل بوده اندردمیکنید.

    -پس چراآنگونه که ازحسین رضی الله عنه یاد می کنید…ازحضرت حسن رضی الله عنه یادنمیکنید؟
    فرمودید:
    اشکالات بی خود چیست می گیرید، گاهی اوقات انسان سلا مهار یادش می رود بگذارد ، برای امام حسین(ع)نیز گاها در متن این اتفاق افتاده است وگرنه هر دوی آنها امام معصوم هستند و هیچ تفاوتی برای ما ندارند.
    ج:
    ولی عملتان چیزدیگری میگوید:

    درموردشرح ابن ابی الحدید شافعی،ج2،ص67.
    متن عربی کو؟صحیح است؟
    فرمودید:
    مگر شما در این مورد شک دارید البته گناه ایشان در غصب خلافت مساوی است ولی یزید زناکار میمون باز کجا شخیخین کجا. منظور نه اینکه شخیخن انسان های والایی بودند ولی به اندازه یزید دون و پست نبوده اند.
    خب کافر،کافراست.عزیزتفکرهم خوب است.
    والسلام علیکم وورحمة الله وبرکاته

    #3342

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    درموردآیه:
    مساله ایمان از اسلام جداست : قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ(الحجرات/14)
    فرموده اید:
    این با ایمان مردن است که باعث سهادت آخرت می شود.
    ج:
    ایمان به آن چیزهاییکه الله فرموده اند یاآنچه که شماساخته اید؟

    درموردمطلبی که از:المناقب للخوارزمي، ص68 ـ مناقب آل أبي طالب لإبن شهر آشوب، ج3، ص2
    آورده اید.
    متن عربی کو؟دوما:صحیح است؟سوما:این ضدقرآن نیست؟چهارما:چیزی به این مهمی چرادرقرآن نیامده است؟
    (آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ…)-285بقره
    فرموده اید:
    پاسخ : واقعه کربلا همانطور که آمدقضای الهی بود و امام نمی تواست که با قضای الهی بجنگد که. اجتهاد باری یک معصوم معنا ندارد . فعل و حرف معصوم ، فعل و حرف مورد رضایت خداست .
    بنده کجا گفتم که امام می دانست مردم کوفه به ایشان خیانت می کنند.
    ج:
    پس علم غیب نداشته اند.
    فرموده اید:
    1-حقی که از جانب خدا تشریع شده است دادنی نه گرفتنی . به عنوان مثال نفقه زن بر مرد تشریع شده است حال باید مرد این حق را بدهد یا زن بگیرد؟
    ج:
    قیاس مع الفارق؟-پس چراوقتی حضرت علی رضی الله عنه راخواستندخلیفه چهارم بکنندگفت مرارها کنید؟ونمیخواست که قبول بکند.(خلافت روغصب کردندسکوت کردند-خواستندبه خلافت منصوبش کنندگفتند:نمیخواهم)!
    فرموده اید:
    3- تمساح هم قلب رئوف داره که اشک میرزه مگر خودتان نگفتید اشک تمساح!!!
    ج:
    شیخین رضی الله عنهما چپ میروند میگوییدچرابه چپ رفتند؟راست میروندمیگوییدچراراست رفتند؟
    هرکه به چشم شمااگربدباشه هرکاری هم بکنه بده-وهرکسی که به چشم شماخوب باشد هرکاری هم بکند یک توجیهی برایش می تراشید.چرا؟
    فرموده اید:
    منظور تان از مدح خلفا آن چیزی است که در خطبه شقشقیه آمده است.
    ج:
    حالاازهرکجا….!…حتماضعیف است نه؟…ولی چه فایده اگرالان خداوندمتعال حضرت علی رضی الله عنه رازنده بکنندوباشماصحبت بکنندوبگویندکه شیخین رضی الله عنهما صالح ومومن وعادل بوده اندرد می کنید.
    ….
    -پس چراآنگونه که ازحسین رضی الله عنه یاد می کنید…ازحضرت حسن رضی الله عنه یادنمیکنید؟
    فرمودید:
    اشکالات بی خود چیست می گیرید، گاهی اوقات انسان سلا مهار یادش می رود بگذارد ، برای امام حسین(ع)نیز گاها در متن این اتفاق افتاده است وگرنه هر دوی آنها امام معصوم هستند و هیچ تفاوتی برای ما ندارند.
    ج:
    ولی عملتان چیزدیگری میگوید:

    درموردشرح ابن ابی الحدید شافعی،ج2،ص67.
    متن عربی کو؟صحیح است؟
    فرمودید:
    مگر شما در این مورد شک دارید البته گناه ایشان در غصب خلافت مساوی است ولی یزید زناکار میمون باز کجا شخیخین کجا. منظور نه اینکه شخیخن انسان های والایی بودند ولی به اندازه یزید دون و پست نبوده اند.
    خب کافر،کافراست.عزیزمن تفکرهم خوب است.
    والسلام علیکم وورحمة الله وبرکاته

    #3343

    حمید رضا
    کاربر
    جناب شما از ارائه اين سوالات چه منظوری دارید حسنین علیهما السلام اهل بیت پیامبر(ص) بوده اند. این مثل روز واضح است و طبق ادعای علمای شما هر کس حتی یک لحظه نیز پیامبر(ص) را دیده باشد صحابی است و جالب است بدانید که فردی است به نام مسور بن مخرمه که در سال دوم و یا سوم هجری متولد شده ولی درحین حال در صحیح بخاری و مسلم از و به عنوان یک صحابی روایت نقل شده است.
    در کجای قرآن آمده همسران پیامبر(ص) اهل بیت هستند.
    در مورد حدیث ارتداد لطف کنید آدرس حدیث را نیز بیان نمایید، ولی بنده همین قدر می دانم که :
    عن عايشه: لما قبض رسول الله صلى الله عليه وسلم ارتدت العرب قاطبة واشرأبت النفاق.
    پيامبر كه از دنيا رفت همه اعراب مرتد شدند و نفاق همه جا را فرا گرفت.
    القرشي الدمشقي، إسماعيل بن عمر بن كثير أبو الفداء (متوفاي774هـ)، البداية والنهاية، ج 6، ص 336، ناشر: مكتبة المعارف – بيروت.
    اگر ما بر فرض جز سه نفر بقیه را مرتد می دانیم شما همه را مرتد می دانید برادر!
    حدیث اصول کافی صحیح ، خیالتان راحت ، شما مثل اینکه نارحت هستید که رسول الله به اوصیاشان چیزی به ارث گذاشته اند.(دارید می سوزید نه!!!)
    حتماً که همه چیز نباید در قرآن آمده باشد همین قرآن به ما دستور داده:
    وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ(الحشر/7)
    و از رسول به ما رسیده است که :انا مدینه العلم و علیا بابها (تاریخ بغداد،ج11،ص48) علم نیز با الف و لام آمده یعنی هر علمی .
    وقتی حذیفه بن یمان از پیامبر(ص) علوم غیبی را به ارث برده اند حال اوصیا ایشان آیا به این امر اولی نیستند.
    گفته اید کلمه اذ مربوط به زمان گذشته است . با کتب لغت این حرف را لطفاً اثبات نمایید.
    عزیم من در نماز می گوییم السلام علیک یا ایها النبی یعنی مستقیما پیامبر(ص) مخاطب قرار می دهیم نمی گوییم سلام بر ملائکه ای که قرار است سلام ما را به پیامبر(ص) برسانند!
    از شما می پرسم مثلا در یک استادیوم فوتبال صد هزار نفر بگویند فلان فلان آیا شما صدای این 100000 هزار نمی شنوید؟!! …

    #3344

    حمید رضا
    کاربر
    جناب عزیز شما یک سر به تفاسیر خود بزینید به عنوان نمونه :
    حدثنا علي بن سهل، قال: ثنا مؤمل، قال: ثنا عمارة، عن ثابت، قال: قالت لأنس: يا أبا حمزة أبلغك أن الدعاء نصف العبادة؟ قال: لا، بل هو العبادة كلها.- حدثنا محمد، قال: ثنا أحمد، قال: ثنا أسباط، عن السدي، قال: أخبرنا منصور، عن زر، عن يسيع الحضرمي، عن النعمان بن بشير، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ” الدعاء هو العبادة، ثم قرأ هذه الآية {وقال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي}تفسیر طبری،ذیل آیه
    میبینید که منظور از دعا در این آیه عبادت و پرستش است.
    در مورد آیه وسیله : وسیله با الف و لام آمده و این یعنی وسیله گستره وسیعی را در بر دارد که یکی از آن توسل به دعای اولیاء است.
    جناب آیه تلک الرسل را به نفع خویش تفسیر نفرماید . خداوند می فرماید بعنی از انبیائ بر دیگر انیبائ برتری دادیم . این برتری می تواند حوزه های گوناگون باشد . بعد خداوند بعنی از ازین برتری ها را توضیح می دهد.این دلیل نمی شود که فقط برتری ها همین هاست که در ادامه آیه آمده است.
    این علم غیب خداوند است که نامتنهای است . علم غیب اولیا متناهی و محدود است.
    در مورد آیات سوره قصص منظور از هذا من عمل شیطان دعوای بین آن قبطی و بنی اسرائیل است نه کار کاملا حلال حضرت موسی علیه السلام(یک مشرک محارب خونش مباح است.)
    و در مورد غفران خواستن ایشان نیز، غفران به معنای پوشاندن است، حضرت موسی می خواهد که شر خون ان قبطی کافر دامان ایشان را نگیرد.
    در مورد آیا لن ترانی حضرت موسی علیه السلام می گوید خدا کاری کنی اسبابی برای فراهم کن که تو را ببینم که خداوند فرمود به کوه نگاه کن وگرنه محال است یک پیامبر اولی الاعظم یک چیز باطل و لغو وناشدنی از خداوند بخواهد.
    #3348

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    اهل سنت هرگزنگفتندکه بایک لحظه دیدن پیامبر صلی الله علیه وسلم کسی صحابه میشود. باید ببیندوایمان بیاوردوباایمان بمیرد.دروغ نبندیدلطفا!
    درمورد(مسور بن مخرمه)
    بنده آنچه راکه دردوران کودکی وطفولیت اتفاق افتاده وشنیده ام ودیده ام راکاملادر یاددارم-حتی سرودهاوقصه هایی راکه درکودکی شنیده ام رامیدانم-بعدهم تاآنجایی که مامی دانیم ما درکودکی هم درشت هیکل تر وهم فهمیده تر بودیم وباادب تر-ولی کودکان امروزی به اندازه ای که ما درکودکی می فهمیدیم نمی فهمند-پس ببین 1400سال پیش چگونه بوده است.
    ازآیه ي 33-احزاب بی خبرید؟.آيه راكامل بخوانيد.تابدانیدکه همسران پیامبرصلی الله علیه وسلم اهل بیت هستند.
    این هم آدرس حدیث ارتداد:بحارالأنوار ج : 22 ص : 353
    فرمودید:(دارید می سوزید نه!!!)
    ج:سوزش چرا؟-اگرارث گذاشته بودندمی گفتیم گذاشته اند-ولی چیزی که نبوده نبوده دیگه. (فکرکنم سوزش ازشماست چون شمادرآب وتابی!!!)
    درمورد:انا مدینه العلم و علیا بابها
    چه چیزی بااین ثابت میشود؟-(این هم مربوط به غیب است؟.)-مگرکسی گفت که حضرت علی رضی الله عنه علم نداشتند.؟-نفرمائید!!

    1-وَإِذْ نَجَّيْنَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ-2-وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ-بقره
    1-إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ-2-وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ-3-إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى إِنِّي مُتَوَفِّيكَ-آل عمران….حال دقت کنيد!
    وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ -الشعراء-وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ (186)بقره
    فرق بين (اذ)که مربوط به زمان خاص است و(اذا)که به زمان خاص مربوط نیست.

    خودتان به این قائلیدکه سلامی که به پیامبرصلی الله علیه وسلم میفرستید-ملائکه بدیشان میرسانند.-دقت کنید!-خودتان رانپیچانید.
    پس ازنظرشما یک میلیون نفرسلام میدهندورسول اکرم صلی الله علیه وسلم مستقیم میشنوند(چون همه یک کلمه میگویند-يعني- سلام)-پس دردیگر حاجات صدانزنیدچون حاجات مردم متفاوت است.
    عزیز دعاجزئی ازعبادت است.(نمی فهمیددیگه).
    وسیله :البته که وسیع است.1-جهاد-2-نماز-3-زکاة-4-روزه-5-ایمان-6-صدقه-7-صبر-8-دعای فردصالح زنده-9-درکل اعمال صالح-که گفته که وسیع نیست؟
    أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا (57)الاسراء.
    آن كسانى را كه ايشان مى‏خوانند [خود] به سوى پروردگارشان تقرب مى‏جويند [تا بدانند] كدام يك از آنها [به او] نزديكترند و به رحمت وى اميدوارند و از عذابش مى‏ترسند چرا كه عذاب پروردگارت همواره در خور پرهيز است (57)
    بزرگان خوددرپی وسیله اندپس آنان راوسیله نگردانید.
    درموردآیه (تلک الرسل) -خداوندمتعال نگفته که علم غیب داشتن یکی ازبرتریهاست.. شما چطور فهمیدید؟(نکندشمانیز غیب میدانید؟)
    فرمودید:این علم غیب خداوند است که نامتنهای است . علم غیب اولیا متناهی و محدود است. ج: این جمله فلسفی ازکیست؟

    #3349

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم

    درمورد:قَالَ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ-16 الاسراء
    (موسی)گفت:پروردگارا!براستی من برخویش ظلم کردم مغفرت کن مرا پس (خداوند) اورابخشید که اوست پوزش پذیر،مهربان….(برادر درست بخوان.
    قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ قَالَ لَنْ تَرَانِي (143) -الاعراف.
    حضرت موسی علیه الصلاة والسلام درخواست دیدن خداوندمتعال راکرد-خداوندمتعال فرمودند: نمیتوانی ببینی-…چراآیه راتحریف میکنی؟
    وَنَادَى نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ (45) -قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ (46)-هود
    این دوآیه راهم خودتان ترجمه بفرمایید
    ولی لطفاتفسیرباطنی نفرمایید. والسلام علیکم

    #3352

    حمید رضا
    کاربر
    سلام نرم افزار فیلتر شکن بنده دچار مشکل شده به همین دلیل جواب پست های قبلی شما را نتوانستم به طور کامل جواب بدهم. اما جواب دو پست اخیر:
    ابن ادم:اهل سنت هرگزنگفتندکه بایک لحظه دیدن پیامبر صلی الله علیه وسلم کسی صحابه میشود. باید ببیندوایمان بیاوردوباایمان بمیرد.دروغ نبندیدلطفا!
    پاسخ: آیا آقای بخاری جزو علمای شما هست یا نه وی گوید:ومن صحب النبي صلى الله عليه وسلم، أو رآه من المسلمين، فهو من أصحابه . هرکس با پیامبر(ص) صحبت کرده و یا اورا دیده او صحابه است.(صحیح بخاری،کتاب فضائل صحابه)پس می بنید که نظر علمایتان با شما تعارض دارد.البته دیگر علمای شما نیز چنین نظری دارند ولی همین نظر صاحب صحیحترین کتابتان کفایت میکند.
    ابن ادم:
    بنده آنچه راکه دردوران کودکی وطفولیت اتفاق افتاده وشنیده ام …
    پاسخ: این حرف های بی ربط به موضوع چیست می بافید. شما گفته بودید کسی که در دوران طفولیت پیامبر(ص)درک کرده باشد صحابه نیست . بنده گفتم اما نظر علمایتان چیز دیگری است آنها از خردسال به عنوان صحابی حدیث نقل نموده اند.
    ابن ادم:ازآیه ي 33-احزاب بی خبرید؟.آيه راكامل بخوانيد.تابدانیدکه همسران پیامبرصلی الله علیه وسلم اهل بیت هستند.
    پاسخ:ما که هر چه آیه را می خوانیم آن را با زنان پیامبر(ص)جور نمی یابیم،زیرا وقتی خطاب به زنان پیامبر(ص)است ضمایر کن است ولی وقتی به انما یرید الله …میرسد ضمایر کم می شود.خداوند می خواهد یک تفاوتی را به ما بفهماند مگر نه.
    این هم آدرس حدیث ارتداد:بحارالأنوار ج : 22 ص : 353
    پاسخ: لطف کنید سلسله سند حدیث را ذکر کنید.
    ابن ادم:درمورد:انا مدینه العلم و علیا بابها چه چیزی بااین ثابت میشود؟-(این هم مربوط به غیب است؟.)-مگرکسی گفت که حضرت علی رضی الله عنه علم نداشتند.؟-نفرمائید!! علم با الف و لام یعنی چه؟!!بله شما حسادت میکنید به این موضوع: أَمْ يحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَينَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَينَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا(النساء/54)
    ابن ادم:فرق بين (اذ)که مربوط به زمان خاص است و(اذا)که به زمان خاص مربوط نیست.
    پاسخ: این حرف شما باز ادعا مرا اثبات میکند زیرا مثلا فردی در گذشته گناه کرده(در یک زمان خاص) حال از پیامبر(ص) طلب شفاعت میکند.
    ابن ادم:خودتان به این قائلیدکه سلامی که به پیامبرصلی الله علیه وسلم میفرستید… پاسخ: در نماز نمی گوییم که سلام برشما ملائکه ای که قرار است سلام مارا به پیامبر(ص) برسانید بلکه مستقیم خود حضرت خطاب قرار گرفته میشود.(عزیز من کسانی بوده اند وهستند که در نماز شان پاسخ سلامشان را از جانب میشنوند .)
    ابن ادم:عزیز دعاجزئی ازعبادت است.(نمی فهمیددیگه).پاسخ: این را به علمای خویش خرده بگیرید که گفته اند منظور از دعا در آیات قرآن همان عبادت و پرستش است.
    ابن ادم: وسیله :البته که وسیع است…
    پاسخ: آن آیه که شما بدان استدلال نمو دهاید در موردخاص و آن وسیله قرار داند جنیان است.
    ابن ادم:درموردآیه (تلک الرسل) …پاسخ : شما از کجا می فهمید علم غیب جزو این برتری ها نیست.
    ابن ادم:: این جمله فلسفی ازکیست؟ پاسخ: از علمای بزرگوار شیعه
    #3354

    حمید رضا
    کاربر
    ابن ادم : موسی)گفت:پروردگارا!براستی من برخویش ظلم کردم مغفرت کن مرا پس (خداوند) اورابخشید که اوست پوزش پذیر،مهربان….(برادر درست بخوان.
    پاسخ : بنده درست خواندم شما دارید اشتباه میکنید . (مغفرت ) تنها به معناى آمرزش و پوشاندن معصيت به معناى معروفش در نزد متشرعه نيست بلكه هر ستر و پوششى الهى مغفرت الهى است هر چند ستر آثار سوئى باشد كه عمل صالح انسان داشته باشد، و اگر خداى تعالى آن اثر سوء را نپوشاند سعادت و آسودگى خاطر از آدمى سلب مى شود.
    حضرت موسی علیه السلام از شر خون آن کافر قبطی پناه برده است .اصلاً دامان انبیاء و اصیائشان از خطا و اشتباه پاک منزه است . پناه بر خدا که نسبت، گناه و اشتباه بدهیم.
    ابن ادم :حضرت موسی علیه الصلاة والسلام درخواست دیدن خداوندمتعال راکرد-خداوندمتعال فرمودند: نمیتوانی ببینی-…چراآیه راتحریف میکنی؟
    پاسخ : کدام تحریف چرا تهمت میزنید . حضرت موسی میگوید«پروردگارا! خودت را به من نشان ده، تا تو را ببينم!» جمله دوم چه نیازی است(در واقع حضرت موسی می خواسته به قومش بفهماند که خداوند قابل دیدن نیست)و خداوند در پاسخ می گوید :گفت: «هرگز مرا نخواهي ديد! ولي به کوه بنگر، اگر در جاي خود ثابت ماند، مرا خواهي ديد!» یعنی چه : اول خداوند می گوید مرا نخواهی دید بعد میگوید اگر در جایت ثابت ماندی مرا میبینی.
    این آیات دارد رویت خداوند را با چشم ظاهر نفی میکند وگرنه خداوندبا چشم دل قابل رویت است. و این اشتباه بنی اسرائیل بود که فکر میکردند خداوند را می شود با چشم ظاهر دید و این درخواست را حضرت موسی علیه السلام از جانب بنی اسرائیل مطرح کرد و در واقع درخواست بنی اسرائیل بود نه حضرت موسی علیه السلام پیامبر معصوم و اولی العظم.
    #3355

    حمید رضا
    کاربر
    ابن ادم :وَنَادَى نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ (45) -قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ (46)-هود
    این دوآیه راهم خودتان ترجمه بفرمایید
    ولی لطفاتفسیرباطنی نفرمایید.
    پاسخ : اول در مورد اینکه شما باطن داشتن آیات قرآن کریم را منکرید و مسخره می کنید باید بگویم که :وعن عبد الله – يعني ابن مسعود – أن النبي صلى الله عليه و سلم قال :
    أنزل القرآن على سبعة أحرف لكل آية منها ظهر وبطن
    از بن مسعود:پیامبر(ص) فرمودند قرآن بر هفت حرف نازل شده وبرای همه ی آیات آن ظهر و بتطنی است. مجمع الزوائد ، 7،ص317،ح11579
    اما اینکه منظور شما از آوردن آیات سوره هود زیر سوال بردن عصمت انبیاء علیهم السلام است بیراهه رفته اید. آیا ازاینجا شروع میشود: حَتَّى إِذَا جَاءَ أَمْرُنَا وَفَارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِنْ كُلٍّ زَوْجَينِ اثْنَينِ وَأَهْلَكَ إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيهِ الْقَوْلُ وَمَنْ آمَنَ وَمَا آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ(هود/40)
    خداوند به حضرت نوح علیه السلام دستور داده که خانواده ات را سوار کشتی (نجات) کن مگر آنکس که قول عذاب بر آن نوشته شده است . آیا منظور غیر از همسر حضرت نوح است که از غابرین بود. وحضرت نوح فقط منظور خداوند را همسرش دانست لذا فرمود : وَنَادَى نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي. خدایا پسرم از اهل من است( پسرم هم جزو آن اهلی که وعده نجات فرموده ای هست)خداوند هم در پاسخ می فرماید: إِنَّهُ لَيسَ مِنْ أَهْلِكَ سپس می فرماید : مبادا زمانی چیزی را که بدان علم نداری درخواست کنی . و این یک موعظه از جانب خداوند است و اصلا حضرت نوح چیزی درخواست ننمود که بخواهد مواخذه شود.
    و اینکه حضرت نوح علیه السلام فرمود: قَالَ رَبِّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَسْأَلَكَ مَا لَيسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَإِلَّا تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي أَكُنْ مِنَ الْخَاسِرِينَ(هود/47)
    به قصد شکرگزاری به درگاه خداوند است که آن چیزی را که بدان علم نداشته از خداوند درخواست نکرده است.
    ..
    #3359

    ابن آدم
    کاربر
    السلام علیکم
    شماچه بخواهی وچه نخواهی درقول اهل سنت صحابی کسی است که:(1- در هنگام حيات پيامبر صلي الله عليه وسلم ايشان را ملاقات کرده باشد.2- به پيامبر صلي الله عليه وسلم ايمان آورده و با ايمان نيز از دنيا رفته باشد.)-
    فرمودید:
    پاسخ: این حرف های بی ربط به موضوع چیست می بافید. شما گفته بودید کسی که در دوران طفولیت پیامبر(ص)درک کرده باشد صحابه نیست . بنده گفتم اما نظر علمایتان چیز دیگری است آنها از خردسال به عنوان صحابی حدیث نقل نموده اند
    ج:
    من کی گفتم نیست.من که گفتم شماکه حضرت حسنین رضی الله عنهماراصحابه میدانید.برای دیگرکودکان حیات پیامبرصلی الله علیه وسلم هم این راقائلید؟(چه چیزی الان بی ربط بود؟)
    فرمودید:
    وقتی به انما یرید الله …میرسد ضمایر کم می شود.خداوند می خواهد یک تفاوتی را به ما بفهماند مگر نه.
    ج:
    شماآیابا قاعده ی زبان عربی آشنایی دارید؟(فکرکنم ندارید؟)کلمه (اهل)مذکراست.پس باید(کم)بیاید.
    مثال:قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَجِيدٌ (73)هود
    اینجافرشتگان به زن حضرت ابراهیم علیه الصلاة والسلام خطاب می کنند.(کُم-آمدبخاطروجود-اَهل)
    وآیاتی دیگرمثل:29قصص-54و55مریم-132طه-25یوسف-
    درمورد(ارتدالناس) سلسله سندحدیث راخواسته ای.چرامیخواهی ببینی؟ بی خیال! شماکه بی سندقبول داریدکه رسول الله صلی الله علیه وسلم یک نفرراهم نتوانست تربیت بکند!
    درمورداینکه گفتید:شماحسادت میکنید…بابابه حاشیه نروید!
    آقای عزیز- اذ -مربوط به گذشته است!… گذشته !!…زمان خاص…!!!نمیفهمی چکارت بکنم؟!!
    فرمودید:(عزیز من کسانی بوده اند وهستند که در نماز شان پاسخ سلامشان را از جانب میشنوند .) ج:برادرمن صوفیهاهم میگن پیامبرصلی الله علیه وسلم رامی بینیم.دین مادرقرآن وسنت است نه خواب وغیره…
    درمورد(عبادت ودعا)خب علمای مادرست گفتند دیگه …دعا(خواندن)عبادت است-واسه همین است که علمای اهل سنت برطبق آیات قرآن خواندن کسی به جای الله متعال را شرک میدانند..شماحرف علمای مارادرست نگرفتید!
    فرموده اید:پاسخ: آن آیه که شما بدان استدلال نمو دهاید در موردخاص و آن وسیله قرار داند جنیان است. ج:نه بابا!عزیزدل معذرت میخواهم ولی شماواقعاازمرحله پرتی.
    فرمودید:درموردآیه (تلک الرسل) …پاسخ : شما از کجا می فهمید علم غیب جزو این برتری ها نیست. ج:شماازکجامیدانید؟
    درباره آیات مربوط به حضرت موسی علیه الصلاة والسلام صحبت نکنیم بهتراست..چون شمادنبال باطن هستید…دنبال علم حقیقی باشید.برادرمن!

    أنزل القرآن على سبعة أحرف لكل آية منها ظهر وبطن
    السلسلة الضعيفة برقم: 2989.
    حکمش ضعيفه و شيخ ارناوط گفته ظاهر يعني تلاوتش وباطن يعني تاويل وتفسير بعضي ايات
    درباره آیات قرآن باشمانمیتوان بحث کرد…چون شمافقط توسرباطنید.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 49)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.