این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محب اهلبیت علیهم السلام در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7939شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7944مرد حسابی سرکارمون گذاشتی؟
بعد از دو روز اومدی میگی در حال مطالعه ام؟ خب جنابعالی که نیاز به مطالعه داشتی میرفتی وقتی خوب مطالعت تموم شد میومدی پست میزدی و بحث میکردی.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8349با سلامادامه گفتگو در موضوع” از غدیر تا عاشورا” ادامه پیدا کرد
از صبوری دوستان تشکر
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8356با سلام برادرم . اولا : طبق قاعده و ضرب المثل اول برادری خود را ثابت کن بعد ادعای ارث کن .اول امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با آیات قران ثابت کن .
چون می گویید امامان منصوص الهی هستند و مقام امامت بالاتر از نبوت است !!دوما : تمام محققین و عالمان زبان عرب می گویند، ولی چندین معنی دارد و در هر کجا به مقتضای آن موضوع معنای خاص خودش را دارد .
و در موضوع حدیث غدیر یعنی دوست .
و چون در حدیث غدیر ادامه ی من کنت مولا آمده الهم وال من والا و عاد من عادا . پس معلوم می شود که موضوع دوستی و دشمنی است .
سوما : اهل تشیع که می گوید ولی یعنی سرپرست . آیا در اذان که می گویید (اشهد ان علی ولی الله) پس حضرت علی سرپرست خداست ؟؟!!!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8357با سلام . شما که مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید ، اولا : به این سوال پاسخ بدهید :مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
و از خوانندگان می خواهم که این سوال را به همین شکل در سایت های مختلف مطرح کنند .
سپس درباره ی موضوعات فرعی بحث خواهیم کرد .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
و عقیده ی پوچ و باطل برای خواننده هویدا گردد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8364با سلام . لازم نیست که خیلی زیاد مطالعه کنید و به خودتان فشار بیاورید .خواهشمندم شما که مدعی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر هستید ،
اولا : به این سوال پاسخ بدهید :
مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند .
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
و از خوانندگان می خواهم که این سوال را به همین شکل در سایت های مختلف مطرح کنند .
سپس درباره ی موضوعات فرعی بحث خواهیم کرد .
تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
و عقیده ی پوچ و باطل برای خواننده هویدا گردد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8681با سلام چندین روز است که منتظرم ، به سوال من درباره ی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر پاسخ بدهید .و متاسفانه تا به امروز پاسخ نداده اید .
و ضمنا اگر ولی به معنی سرپرست است اینکه شما در اذان می گویی ( اشهد ان علی ولی الله ) آیا شهادت می دهید که علی سرپرست خداست ؟؟؟
و ضمنا یاد آوری کنم :
راستی کتاب سته اهل سنت را مشخص کردی ؟؟؟
کتاب موطا مالک را مشخص کردی که جزو کدام سته است ؟؟
احادیث حضرت علی در کتب سته اهل سنت را پیدا کردی چند تا می باشد ؟؟
و مطالب دیگر را بعدا یاد آوری خواهم کرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8711علمای شیعه معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر چرا پاسخ نمی دهند ؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8719لفظ اصل را نشان دهید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8730با سلام برادرم . مدت سه روز می شود که شما مطلب نگذاشته اید و من منتظر بودم که شما مطالب بیشتری بگذارید و شبهه بیشتری مطرح کنید تا پاسخ بدهم .اما متاسفانه هیچ مطلب جدیدی و شبهه جدیدی نگذاشتید .
و اما در پاسخ به سوال شما :
برادرم تمام مراجع شیعه می گویند که اصول دین قابل تقلید نیست .
پس از کجا اصول دین را مراجع شما فهمیده اند ؟؟
چرا به مغلطه بازی افتاده ای ؟؟
اگر اصول یک دین در کتاب اصلی یک دین نباشد پس در کجا می باشد ؟؟!!!
آیا اصول قانون اساسی در داخل کتاب قانون اساسی موجود است یا در داخل قانون جزا و یا مالک و مستاجر ؟؟؟!!!!!!!!
شارع دین و قانون گذار این دین کیست ؟؟ غیر از خدا ؟؟؟
خوب کتابی که الله نازل کرده و بدور از تحریف است چیست ؟؟؟ غیر از قران ؟؟؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
بنده در مورد غدیر می خواستم مطالب ارائه کنم. برای این کار باید ببینم دیگر دوستان در سایت چه مطالبی ارائه کردند .همچنین سایت اسلام تکس در این مورد چه نوشتند و چه دادند. بنده تالار گفتگو را زیر رو کردم. و مطلب دوستان را مطالعه کردم. بخصوص معنی مولا…گفتگوی بین جناب rrw و سيدنا عمر در مورد معنی مولا و ولی و ..و را خواندم همچنین بین سنی مظللوم و اهل سنتم…..به عنوان یک ادم بی طرف مطالب را خواندم. بدون اینکه بگویم من سنی ام یا شیعه. اما متاسفانه دیدگاه دو طرف ناتمام ماند و کسی که مطالب را مرور کند به هیچ نتیجه ای نمی رسد. بنده خودم که مطالعه کردم نتیجه را دریافت نکردم. هر چند جناب rrw به خوبی وارد شدند اما در چند مورد با نظرات ایشان موافق نبودم. می توانست بهتر از این وارد شود. و جواب برخی شبهات را به خوبی نداد و جواب برخی را نداد. هر چند گفتگو ناتمام ماند. اما بهتر بود ادامه می یافت. بنابراین باید موضوع را از زاویه ای دیگر شروع می کردم. چون برای بهتر شدن مطلب و پخته شدن مطلب باید مقدمه چینی کرد. اقای ابن خلدون کتابی نوشت که معروف به مقدمه ی ابن خلدون شد. مقدمه دو جلد شد. حالا ما هم باید مقدمه چینی کنم. اما دلیل بر اینکه فرار از بحث موضوع هست اینگونه نیست. باید موضوع را از دید دیگری نگاه کرد.
اقایان غدیر را قبول نکردند و به قول خودشان بر امامت و وصایت دلالت نمی کند. باشه مشکلی نیست. با وجود هزار ادله از کتب اهل سنت اقایان زیر بار نمی روند.
دلیل اینکه مطلبی ارائه ندادم فقط به خاطر این بود که داشتم مطالعه می کردم. و مطلبی بهتر ارائه کنم. اما دوستان بدانند اگر مطلبی از کتب خودشان دادند و بر ضد عقاید ان ها بود و یا فکر کردند اهانت بود بدانند از کتب خودشان بود.
اقایان حدیثی اوردند بررسی سندی کنند. از تهمت و افترا و توهین بپرهیزنند. گفتگو دوستانه است. الان که اومدم فقط خواستم بگویم در حال مطالعه بودم و اگر تاخیر کردم پیشاپیش عذرخواهی می کنم. و از دوستانی که نظر دادند تشکر می کنم انشاالله با متانت و با ادب وارد شویم انشا الله